X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראוי כי אלה המגנים את סא"ל אייזנר, ואיתם דורשי הדחתו, לרבות שוחרי הצדק וכבוד האדם, יפנימו: כי בלית אסטרטגיה יזומה מוכוונת הכרעה, ימשיך צה"ל להתיש את עצמו בתגובה ליוזמת האויב וחבורת ההוזים התומכת בו, ומדינת ישראל תמשיך למגן את עצמה לדעת
▪  ▪  ▪
סא''ל שלום אייזנר. צה''ל ימשיך להתיש את עצמו בתגובה ליוזמת האויב [צילום: פלאש 90]

הכאת פרובוקטור סקנדינבי בכביש 90, הביאה לתחרות בין גדולי האומה על תואר "רב גנאי". מה שמעלה ספק באשר לדבקותם בהליכי חקירה סדורים בכלל, ובפרט, הוכחה לעיוורונם המונעת הבחנה- כי המדובר באירוע מולד מאסטרטגיה שגויה ומזיקה, שאותה מנהלים המגנים מזה שלושים שנה.
צא וראה:
לפני שנות דור עמדה לישראל אסטרטגיה שונה, שבה עמדה "ההכרעה" כיעד עליון. אומנם מדובר היה בהכרעה נקודתית מוגבלת למבצע, לתקרית, ולמלחמה של ממש. בהנחה כי צבר הכרעות נקודתיות תרתיע את האויב, כדי יצירת "מרחבי שקט" ארוכים ככול שנתן. שמא לאחר הטחת ראשם בקיר הברזל, ישתכנעו אויבינו להעתיק את מעשה המלחמה להפסקת האלימות - ואולי, אף להגיע להסדר של שלום עם ישראל.
על-פי דפוסיה "בהעתקת המלחמה לשטח האויב, וסיומה בזמן קצר ובהכרעה נקודתית ברורה" נבנה הצבא ואומן להגשמתה. כך פעל צה"ל בפעולות התגמול, במלחמת "קדש", במלחמת "ששת הימים", בהתשה (שהתבררה כחריג מטופש ויקר, בהקמת קו בר-לב ממש בסמוך למי תעלת סואץ). משזו הסתיימה, פרצה בשלהי 1971 האינתיפדה הראשונה (לאחר רצח בני משפחת אוריו הי"ד) - עדי סיומה בהכרעת הטרור לאורכם של עשר שנים. מאוחר יותר במלחמת יוה"כ מומשה תפיסת הביטחון כלשונה - ולאחר בלימת אויב הסורי והמצרי, העתיק צה"ל את הלחימה לתוככי סוריה ומצריים למרות עלותה של ההכרעה בדמים רבים ובדם. ולימים, נוכח ירי בלתי פוסק על ישובי הצפון - יצא צה"ל למלחמת "שלום הגליל" והכריע את חיל המשלוח הסורי וכוחות אש"ף, שגורשו מאדמת לבנון.
אלא מאי יסתבר כי מלחמת שלום הגליל הייתה האחרונה להשגת הכרעה, ולאחריה לאורכם של שלושים שנים מצויה ישראל במאבק אלים כמעט יום יומי - תחילתו בטרור מתמשך, ובהמשכו באמצעות ירי טילי סקאד קאסם ודומים להם, שהפכו את העורף בישראל לחזית.
עצם ההבדל הקיצון בין שתי התקופות מחייב ברור, משום שההכרעה שהושגה במשל"ג - הייתה אפקטיבית כמו כל קודמותיה. לא כל שכן כאשר צה"ל הכיל את אותם מסגרות, תורת הפעלתו נשמרה כפי שהייתה, וההצטיידות באמל"ח מתקדם נמשכה ביתר שאת. בעוד הסכם השלום עם מצריים נשמר כשהיה, והסטטוס קוו מול ירדן לא השתנה.
ללמדך, כי הגורם למפנה שהביא ומביא להעצמת רף האיום, בא עלינו לרעה כתוצר ויכוח פוליטי בהצדקת משל"ג- שגלש לדיון בשלילתה ואו הצדקתה של הברירה כעילה לצאת למלחמה. החשש מוועדת חקירה ממלכתית יצר וואקום בשלטון, שלתוכו נכנסה תפיסת ביטחון מעודנת וללא סיכון. זהה לזו שעמדה לישוב היהודי בתקופת המנדט הבריטי, שבליית עצמאות וברירה נועדה "להגן על הרכוש והנפש". כך ללא דעת והבנה למשתמע, העבירו קברניטי המדינה לאויבי ישראל - את היוזמה לקבוע את המועד, העוצמה והמקום לפיגוע.
ואכן בני העוולה בשונה מאבירי הביטחון שלנו, עמדו על המפנה האסטרטגי. ולכן הקפידו מאז ועד היום על ממדי פיגוע מוגבלים. ככאלה, שיותירו למקבלי ההחלטות בישראל, "את הברירה" להגיב באופן סמלי, כלומר - להימנע כבעבר מגיוס מלא עוצמתה, כדי להכריע באופן חד וברור.
מסתבר כי שלושים שנים של הקזת דמים ודם, לא הספיקו כדי שאבירי המוסר ומגשימי ה"אסטרטגיה" הסולדת מהכרעה יבינו, כי איוולת שכזו - שוחקת פיזית, כלכלית ואף נפשית את אזרחי המדינה בכלל - ובפרט, את המפקדים והלוחמים במוקדי העימות.
לפיכך ראוי כי אלה המגנים את סא"ל אייזנר, ואתם דורשי הדחתו, לרבות שוחרי הצדק וכבוד האדם, יפנימו: כי בלית אסטרטגיה יזומה מוכוונת הכרעה, ימשיך צה"ל להתיש את עצמו בתגובה ליוזמת האויב וחבורת ההוזים התומכת בו, ומדינת ישראל תמשיך למגן את עצמה לדעת.
מה שיבטיח בחלקת אלוהים הקטנה שלנו, את המשך האלימות והעצמת נזקיה.

תאריך:  25/04/2012   |   עודכן:  25/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפוסל את סא"ל אייזנר - במומו שלו פוסל
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
להבנת עומק השבר הפסיכולוגי
קורא ותיק  |  25/04/12 11:21
 
- ביבי והליכוד יובסו בבחירות
ביבי הרופס  |  26/04/12 14:27
 
- אהרן ברק שונא ישראל האשם הראשי
האשם הראשי א. ברק  |  29/04/12 04:32
2
ואילו אני הייתי אומר,,
הגוי..  |  25/04/12 17:53
 
- הגיגיך צרים כעולם הנמלה ל"ת
א מ רול  |  26/04/12 11:30
3
צלמים-צלפים ותקשורת מתמסרת
ד"ר רון בריימן  |  25/04/12 18:16
4
אני רואה היסטוריה אחרת.
אהוד פרלסמן  |  26/04/12 05:06
5
וללא ספק=מצדיעים לאייזנר! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  26/04/12 09:45
6
צודק, אבל ...
אביתר בן-צדף  |  26/04/12 12:06
7
איך שהמוסר הנוצרי השתלט על הצב
27154  |  26/04/12 15:24
 
- לא נכון
אביתר בן-צדף  |  26/04/12 21:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר גבריאל אביטל
ייתכן שכבד הוא משא ההיסטוריה על כתפי חלק מאתנו. אך במסע ובמסה במאה ועשרים שנות ציונות, גם כאשר הייתה טלטלה בין תקווה לייאוש, והיום היא חלופה למאבק בין הציונים לפוסטים על סוגיהם, ניצחה הרוח, ניצחה האמונה, ניצחה התקווה
יוסי אחימאיר
בניסיון להיזכר ב"גוגו", אני מסתייע באלבום התמונות הישן. 38 שנים חלפו מאז נפל - ועדיין אינני שוכח וקשה לי להאמין כי איננו עוד. בני כהן ז"ל - הפרא-אדם הכי טוב-לב שהכרתי
אלכס נחומסון
האם מלחמת ששת-הימים הייתה אמורה להפוך אותנו לחברת מופת ולהשיל מאיתנו את כל תופעות האלימות שהיו קיימות ושרירות לפניה? ממש לא. אז חסידי תיאוריית "הכיבוש" נא להירגע ולהשתדל שלא לנופף בדחליל הכיבוש אך ורק לצורך הוכחת האג'נדה הפוליטית שלכם
יוסף עברון
באותה שעה הרת גורל של ערב ההכרעה שאב בן-גוריון עידוד מאדם אחד, חיים ויצמן. בעוד מגעים מתנהלים סביב השעון ודיפלומטים בכל העולם ממתינים בדריכות להתרחשויות אשר יחרצו את גורל המזה"ת, בחדרו של ויצמן במלון 'וולדורף אסטוריה' בניו-יורק צלצל הטלפון. על הקו היה מאיר וייסגל שנשלח ע"י ב"ג לברר את דעתו בשאלת הכרזתה של המדינה. ויצמן אחז בשפופרת: "למה הם מחכים האידיוטים האלה?"
מיכאל הרשקוביץ
כמה אקטואלי כל שנה... כמה נכון, כמעט, לכל הלום קרב... ימים נוראים לפני... בלתי נסבל ובלתי אנושי היום עצמו... מזוויע לחלוטין אחרי עם המולת השמחה של יום העצמאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il