X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
המצבה העדכנית - בן 22 בנופלו
מנוחה נכונה - 63 שנים אחרי שנפל בקרב
רק שישים ושלוש שנים לאחר נפילתו בקרב של נתנאל זויער, נכתבו הפרטים הנכונים על חייו ומותו, ביוזמתה של מתנדבת בפרויקט 'נצר אחרון'
נתנאל זויער

ימי תמוז התש"ח היו בדם ואש. לוחמי חטיבת יפתח בעיצומם של ימי לחימה קשה לשחרור אזור לטרון מידי הלגיון הירדני, שנודעו לימים בשם מבצע דני. לאחר שהגדוד כבש את מוצב 'שילתא', (אזור צומת שילת-מודיעין), הוא נאלץ לסגת מהמקום, עקב מתקפה קשה של כוחות שריון ירדנים. למעלה מארבעים לוחמים נפלו במהלך הנסיגה.
בין הנופלים היה גם חייל צעיר בשם נתנאל זויער הי"ד, יליד עיר קטנה בהונגריה, שאיבד באושוויץ את כל משפחתו. נתנאל וחבריו הוכרזו כנעדרים, וגופותיהם נותרו בשטח הירדני, רק לאחר כשנה מתום הקרבות בי"א אדר התש"י (28.2.1950), במאמצים גדולים של הרבנות הצבאית בתיווך הצלב האדום, הובאו לקבר ישראל ההרוגים במתקפה וביניהם נתנאל, כולם נקברו בקבר אחים בהר הרצל בירושלים.
קברו של נתנאל אומץ על-ידי אמונה, מתנדבת פרויקט אמץ לוחם של "נצר אחרון". אמונה בת-שירות תושבת קריית ארבע. "אחרי שהתחברתי לפרויקט 'נצר אחרון' לפני כשנתיים, התיישבתי ללמוד על נתנאל, קראתי מאמרים על הקרב, חקרתי בספרייה, וכמובן שאבתי נתונים מן האינטרנט. לאחר מחקר מעמיק וביקורים על קברו, הופתעתי לגלות כי על המצבה הצבאית שעל קברו נחרטו תאריך לידתו, גילו ותאריך עלייתו ארצה ואלו אינם תואמים עם התאריכים שעלו ממחקרי", סיפרה.
"עם נתונים עדכניים אלו פניתי למערך הנצחת החללים בהר הרצל", מציינת אמונה. לאחר חילופי מכתבים, לקראת יום הזיכרון הוחלפה המצבה על קברו של זויער, שבא למנוחה, הפעם נכונה. "התחושה היא מאוד חזקה", אומרת אמונה. "כל הפרויקט הזה נותן משהו יותר משמעותי להתחבר אליו ביום הזיכרון. להכיר טובה קטנה למי שמסר את נפשו למען עם-ישראל".
"התחברתי לזכרו של החייל שלי", מוסיפה אמונה, ומצהירה כי השנה היא שואפת להביא מניין יהודים לקברו של נתנאל זויער לאמירת קדיש ולימוד קצר. אולי בפעם הראשונה מאז נפל, לפני 63 שנה.

המצבה הישנה - בן 19 בנופלו
יפורסם ב"עולם קטן"
תאריך:  25/04/2012   |   עודכן:  26/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנוחה נכונה - 63 שנים אחרי שנפל בקרב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד רפאל אלמוג, רן שפירא
נפגעתם כתוצאה מטיפול רפואי שעברתם? מתי ניתן לומר שהנזק נגרם כתוצאה מרשלנות רפואית, מתי קיימת עילת תביעה ומהי הוכחת קשר סיבתי בין הנזק להתרשלות?
אלה לוי-וינריב
"אנשי עסקים בכירים בדרך החוצה בגלל רגולציה; בעבר איש לא העלה בדעתו שבעל שליטה ישלם לנושים בנפילת חברה"    "הנכונות של תשובה לתמוך בדלק נדל"ן ראויה לשבח. אין לזה אח ורע - ובמקום זה הוא מותקף"
אלונה אזאגי
לשלב בארוחה סלטי ירקות טריים. הסלט משביע, דל קלוריות ומספק לגוף סיבים תזונתיים
אריה גלוזמן
הטרור בלי ספק זקוק למקורות מימון חיצוניים. אוסמה בן-לאדן וחבר מרעיו פיתחו שיטות מגוונות להשגתם, אך נראה שתשתיות הרצח צומחות גם במערב. מהגרים מוסלמים זוכים לסיוע נדיב המעודד עוני וניכור ומזין את הקיצוניות הגוברת בקרב האוכלוסיה הזו, ובמקרים רבים כספי הסיוע מופנים למימון טרור
צילה שיר-אל
נראה שתפיסת העולם של האנשים במדינה תמשיך ותשתנה גם בשנה הזו בעקבות אירועים שונים שיקרו ויגרמו לכולם להבין שחובה להמשיך ולדרוש שינוי משמעותי עמוק על-מנת להביא לצדק ושוויון. כיוון שכך, המחאה החברתית תתגבר ותתעצם השנה ותמשיך לתת את אותותיה עד אשר יקרו דברים משמעותיים שיצדיקו את המחאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il