מה כבר לא נאמר על עושק הציבור מצד חברות הסוללאר ו"היצירתיות" המופלאה שלהן לעקוף את ההגבלות שהטיל עליהן שר התקשורת
משה כחלון ולמצוא דרכים יצירתיות חוקיות ועמלות משונות במטרה לגבות מהציבור כמה שאפשר יותר כספים כדי להגדיל רווחיהם.
דומה כי הנושא נדון ונדוש באמצעי התקשורת די, אולם בכל זאת ברצוני לשתף את הציבור בסיפור אישי על עמלה משונה שחויבתי השבוע על-ידי חברת אורנג' הנקראת "עמלת נציג". אודה, לא ידעתי על קיומה של עמלה זו בשוק התקשורת הסלולארי ואני מניח שרבים לא נתקלו בעמלה זו ולכן ראיתי חובה ליידע ולשתף את ציבור הקוראים בסיפורי האישי זה.
הסיפור מתחיל כאשר ביתי החיילת המשרתת רחוק מהבית ביקשה ממני להטעין בשיחות את קו הטלפון מסוג "ביג- טוק שברשותה.
עמלה מקוממת
התקשרתי השבוע (ביום א' 29.4.2012) למוקד אורנג' ביג טוק וביקשתי להטעין את הפלפון של ביתי. המוקדן שהזדהה בשם נתי (מס' פניה:356975048) שאל באיזה סכום אני רוצה לטעון ,השבתי ב90 שקלים. לבקשתו מסרתי לו את פרטי כרטיס האשראי שלי כדי לחייבני בהתאם . המוקדן (נתי) שהיה אגב, אדיב וסובלני ציין, כי הטענת קו הטלפון כרוכה בעמלה בסך 7 שקלים. הסכמתי לעניין, בלית בררה, אחרי הכול לא אשאיר את ביתי ללא אפשרות ליצור קשר ,הגם שמדובר בעמלה מקוממת ויקרה (מדובר בהטענה של שניות).. תוך כדי שיחה, "נזכר" המוקדן לומר לי כי מאחר שזו פעם שנייה שאני מטעין את קו טלפון ביג טוק באמצעות מוקדן טלפוני הוא מחייב אותי מעבר ל-7 שקלים ב-5 שקלים נוספים עבור "עמלת נציג".
כאן כבר הרמתי מעט קולי, המוקדן הסביר לי, כי אלה ההנחיות של אורנג': כל אדם שמטעין דרך המוקד הטלפוני אורנג' ביג טוק מחויב בנוסף ל-7 שקלים גם בעמלת נציג בסך 5 שקלים(להוציא פעם ראשונה) אני לא לוקח את הכסף לכיסי זה עובר לאורנג' הצטדק המוקדן. לאחר דין ודברים קצר אמר לי המוקדן כי הוא מעוניין לבא לקראתי. וכי אומנם יחייב אותי ב"עמלת נציג" בסך 5 שקלים כי אלה ההוראות אבל קו הטלפון של ביתי יוטען כזיכוי עבור "עמלת נציג" בשיחות נוספות בסכום של 5 שקלים.
לא היו לי הרבה ברירות ונאלצתי להסכים לעניין והעסקה בוצעה.במילים אחרות אדם שמבקש להטעין שיחות בסכום של 60 שקלים עליו לשלם עמלות מצטברות בסך 12 שקלים שהם מהווים 20% עמלה.קוראים לעניין הזה עושק.
אני מכנה את "עמלה נציג" הזו חוצפה ישראלית נוסח אורנג' יש כאן עושק(חוקי ככל הנראה) וזלזול בצרכן. חשוב לציין כי מלבד העמלות אורנג' מרוויחה הרבה יותר על השיחות בטלפונים המופעלים בשיטת "ביג טוק" שכן תעריפי השיחות שם יקרות מאד ועוד דבר חשוב קהל צרכני הביג טוק הם בחלקו הגדול אוכלוסיה חלשה
עובדים זרים ואולי כאן טמון ההסבר לעניין
כדי לברר שאכן אלה העמלות שגובה אורנג' עבור הטענת הביג- טוק ולא קפריזה חד פעמית של מוקדן התקשרתי למחרת(30.4.2012) שוב למוקד אורנג' ביג טוק ענתה לי בחורה בשם לובה והיא אכן אישרה שאלה העמלות: עמלת 7 שקלים ועוד 5 שקלים נוספים "דמי נציג"
ראוי ששר לענייני רווחה ותקשורת משה כחלון יתערב ויטפל בעניין.