X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השפל אליו התדרדרה תנועת קדימה מוכיח את אווילותה של האימרה: "בתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף". ברור כשמש שקדימה הגיעה לשפל זה עקב פרישתו המאולצת של שרון מהנהגתה
▪  ▪  ▪
שרון. המנהיגים שנכנסו לנעליו לא הגיעו לקרסוליו [צילום: פלאש 90]
לבני. הפגינה ילדותיות לשמה [צילום: פלאש 90]

מפלגה של כיסאות
בגלל אנוכיותה לא התחשבה לבני בעובדה שקדימה איננה מפלגה של אנשי עקרונות, אלא של אנשים שרובם, ובראשם היא עצמה, בגדו בעקרונותיהם תמורת כיסאות. לבני צפצפה על חברי מפלגתה רודפי הג'ובים, וסירבה לנגן כינור שני בממשלתו של נתניהו. חברי המפלגה גמלו לה והראו לה את הדרך לשדות הציד הנצחיים של "אני ואפסי עוד"

בניגוד למה שניתן היה לצפות, זחילתו של שאול מופז לממשלת נתניהו לא לוותה בשום הכרזת מרד מצד חברי מפלגתו. ההשלמה בה התקבלה החלטתו של מופז מעידה על מצבה הקשה של המפלגה, שחבריה העדיפו כניעה ששכרה המועט בצידה על לחימה במערכת בחירות שסופה העגום ידוע מראש.
בשעת שפל זו ניתן לערוך סיכום ביניים לדרכה של המפלגה, ובמבט לאחור ברור כשמש שהייתה זו בעצם מפלגה של איש אחד: אריאל שרון. בניגוד לדעת רבים המושפעים מניסיון לשכתב את ההיסטוריה, לא כדי לממש את רעיון "המפץ הגדול" של חיים רמון קמה קדימה, אלא עקב השבירה החידתית שמאלה של שרון, שלא אפשרה לו להישאר בתנועת הליכוד הימנית. לו נערכו בליכוד בחירות מקדימות לראשות המפלגה אחרי ההינתקות, אותם 60% מחבריו שהצביעו נגד ההינתקות היו מצביעים בעד נתניהו, ושרון שהבין זאת הקים מפלגה חדשה וניצל מהתבוסה ממנה לא השכילה להינצל ציפי לבני.
אך כשם שבכל זאת 40% מחברי הליכוד תמכו בהינתקות, גם חלק גדול ממצביעי המפלגה תמכו בתוכנית. מתוצאות הבחירות לכנסת שנערכו אחרי ההינתקות מסתבר ששרון הצליח לסחוף אחריו לא פחות מתשעה-עשר מנדטים שעברו מגוש הימין-דתיים לגוש השמאל-ערבים, כשהתוצאה של 51:69 לטובת הימין בבחירות 2003 הפכה לתוצאה של 50:70 לטובת השמאל בבחירות 2006. חמישה-עשר מתשעה-עשר מנדטים אלה חזרו לימין בבחירות 2009, כנראה מפני שהבינו באיחור-מה שקדימה בלי שרון היא בעצם מפלגת שמאל מובהקת.
(העובדה שאך לפני שש שנים ניצח גוש השמאל-ערבים, שבראשו עמד כבר אולמרט, בתוצאה 50:70, מוכיחה ששוגים אלה המסתמכים על תוצאות הסקרים האחרונים ובטוחים ששלטון גוש הימין-דתיים מובטח לנצח. בהחלט ייתכן שסופו של התרגיל המבריק של נתניהו יהיה כסופו של התרגיל המבריק של רבין, ונתניהו עוד יכה על חטא דחיית הבחירות. אם ייבחר אובמה בשנית, צפויה מערכת הבחירות הבאה להיות מושפעת מלחץ אמריקני כבד להחלפת השלטון, ואין לזלזל ביכולתה של ארה"ב להשפיע על דעת הקהל הישראלית. הפסדו של שמיר בבחירות 1992 הושפע מלחץ אמריקני שעלול להתברר כמשחק ילדים מול הלחץ שיפעיל אובמה.)
ציפי לבני אשמה
אך מי שהביא את קדימה למצבה הנוכחי איננו אהוד אולמרט שיצר לעצמו תדמית של שמאלני קיצוני ומושחת נהנתני, אלא ציפי לבני, שבגלל צירוף נדיר של טיפשות, ילדותיות ואנוכיות סירבה להצטרף לממשלתו של נתניהו, בה יכולה הייתה קדימה להיות שותפה בכירה רבת השפעה, שרים וג'ובים.
בגלל טיפשותה לא הבינה לבני בעצמה שגוש הימין-דתיים ניצח בבחירות, והייתה משוכנעת שאת הממשלה מרכיבה המפלגה הגדולה ביותר. בגלל ילדותיותה לא השתכנעה לבני מאלה שהסבירו לה שנתניהו ניצח, וכמו ילדה קטנה שנפל לה הארטיק לירקון הרוקעת ברגליה ומייבבת "אני רוצה את הארטיק שלי", רקעה לבני ברגליה וייבבה: "אני ניצחתי ואני אהיה ראש הממשלה".
בגלל אנוכיותה לא התחשבה לבני בעובדה שקדימה איננה מפלגה של אנשי עקרונות, אלא של אנשים שרובם, ובראשם היא עצמה, בגדו בעקרונותיהם תמורת כיסאות. לבני צפצפה על חברי מפלגתה רודפי הג'ובים, וסירבה לנגן כינור שני בממשלתו של נתניהו. חברי המפלגה גמלו לה והראו לה את הדרך לשדות הציד הנצחיים של "אני ואפסי עוד", בהם רועים עתה מנהיגים לשעבר בעלי אופי דומה דוגמת יוסי שריד ואברהם בורג.
אריאל שרון הקים את קדימה, והוביל אותה לניצחון סוחף אותו לא זכה לראות. המנהיגים שנכנסו לנעליו לא הגיעו לקרסוליו, ודירדרו את קדימה למצבה הנוכחי. הכישלון המהדהד של קדימה לאחר תקופת שרון מוכיח עד כמה אווילית האימרה "בתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף". ניסיון החיים מלמד אותנו בדיוק את ההפך, ורבים מאיתנו יכולים להצביע על דוגמאות של עסקים שקרסו לאחר העברתם מדור המייסדים לדור הבנים, או קבוצות כדורסל שירדו מגדולתן לאחר פרישת כוכביהן. עד היום לא נמצא תחליף למייקל ג'ורדן, אך שיקגו עדיין משחקת ואף מצליחה (אם כי הפסידה בסדרה האחרונה לאחר פציעתו של כוכבה החדש רוז). קשה להאמין שקדימה עדיין תהיה על המפה בעוד עשר שנים.

תאריך:  12/05/2012   |   עודכן:  13/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם בורג  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריאל שרון / Ariel Sharon  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חיים רמון  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסי שריד  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אריאל שרון - אדם שאין לו תחליף
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יש לך טעות בסיסית אחת .
ישמעאל  |  13/05/12 17:55
2
קדימה מתה בגלל שלא היתה לה דרך
ישעיהו א  |  16/05/12 12:10
3
התשובה למגיבים - מה היה אילו..
אהוד פרלסמן  |  17/05/12 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
שרון פעל בחוסר אחריות לאומית כאשר מינה את אהוד אולמרט למשנה ומ"מ ראש הממשלה. נתניהו חזר על הטעות ופעל בחוסר אחריות לאומית כאשר מינה את שאול מופז למשנה ומ"מ ראש הממשלה
נסים גבאי
את הקבוצה הזו לא מעניין שום דבר רע שקורה כאן. בכל הזדמנות, ודווקא ברגעים שהפגיעה באינטליגנציה האנושית הופכת אנושה – הם מרימים את האש ללהבות חזקות יותר, מגלגלים עליה את הבשר, מוזגים כוסות יין – ונושאים ברכות למנהיג הבלתי מעורער שלהם
אפרים הלפרין
באוגוסט 2010 פירסם אולפן שישי של ערוץ 2 את המסמך המזויף אשר בועז הרפז חשוד בכתיבתו, ומאז מתברר יותר ויותר ששלטון החוק במדינת ישראל, לפחות במקרה זה, אינו שלטון ודאי
יוסי דר
מסקרן לראות איזה אדם בר דעת יסכים להימנות על מפלגתו של יאיר לפיד ולחתום שהוא מתחייב לקבל על עצמו את התקנון המבזה שלה
צבי מזאל
ישראל הביעה את רצונה לרכוש גז ממצרים כבר במחצית השנייה של שנות ה-90' של המאה הקודמת, זאת מאחר שהקירבה הגיאוגרפית מצמצמת את ההשקעות בתשתיות, ורכישת גז דרך צינור זולה מאשר גז טבעי נוזלי LNG הדורש הקמת מתקנים יקרים בנמלי המוצא והיעד
רשימות נוספות
חילופי שרים תוך שבועות לאחר שיוגש כתב אישום נגד ליברמן  /  יואב יצחק
הסיבוב של גפני  /  ערוץ הכנסת
לפיד: לא יצליחו לשחוק אותי  /  איציק וולף
התרגיל המבריק!   /  יפה לורנצי
יורידנו ביגון שָאוּלה  /  אפרים הלפרין
נבלה או טריפה - מה עדיף?  /  עפר דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il