X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שיחת המסדרון בין אלקין למופז, כניסתו של נתן אשל לתמונה, פגישת אהוד ברק וצחי הנגבי בשבת – המהלכים מאחורי הקלעים שאפשרו את פניית הפרסה של נתניהו. וגם: אורי אריאל מלמד איך עושים אופוזיציה
▪  ▪  ▪
מופז מקבל ברכות מסגן השר יצחק כהן. לא נשאר לו מה להפסיד [צילום: פלאש 90]
היריב הפך לנושא כלים
פעמיים עשה נתניהו במהלך הקדנציה תרגיל פוליטי מבריק, תרגיל שבושל בשקט וכשהושלם הכה בתדהמה את התקשורת ואת הפוליטיקאים שמרביתם לא היו בסוד העניינים. פעמיים חיזק את הקואליציה שעמדה להתרסק. פעמיים הפך את מי שהיה או התיימר להיות יריב פוליטי מר לעושה דברו, לנושא כליו שתלוי בו בכל דבר ועניין

אם ציפי לבני מתכננת קאמבק פוליטי, כדאי לה ללמוד כמה שיעורים אצל אורי אריאל. לפני השבעתו של שאול מופז לשר בממשלה ולמשנה לראש הממשלה, עיכב אריאל בשעה את אישור ההסכם הקואליציוני בין הליכוד לקדימה כשחולל דרמה במליאה. אריאל דרש לחשוף את ההסכמים הנוספים שבין שתי המפלגות, שכללו לדבריו מינוי שרים מטעם קדימה בהמשך. נתניהו הודיע שכל ההסכמים בכתב הונחו על שולחן הכנסת. כשנשאל האם היו הסכמים בעל פה, אמר שהיו דיבורים שטרם הבשילו לסיכום. היועץ המשפטי של הכנסת אמר ליו"ר הכנסת רובי ריבלין שאפשר להסתפק בהצהרה זו, אבל נתניהו ביקש הפסקה של עשר דקות.
עשר דקות כמובן לא הספיקו. "כשחלפו עשר דקות", העיר בארסיות אחד מהח"כים שעמם שוחחתי במהלך ההפסקה הדרמטית, "עצרתי את השעון". רק לאחר כשעה התחדשו הדיונים. נתניהו שנועץ בינתיים ביועציו המשפטיים הודיע: טרם הושג סיכום, אך יש אפשרות שיתמנו שרים נוספים בעתיד. ההסכם אושר ברוב של 61 ח"כים, ואריאל, שחולל את הדרמה, לא החמיץ גם הזדמנות לנסות לתקוע טריז בין הליכוד לישראל ביתנו. נודע לי, אמר, שהובטחה לקדימה גם ראשות ועדת החוקה.
מדוע ביקש נתניהו לערוך הפסקה ולא סמך על חוות דעתו של אייל ינון? היו שסברו כי אינו רוצה להיחשב שקרן. מופז הרי התנער מהכינוי שהדביק לראש הממשלה רק לפני שבועות מספר. נכון שהתדמית הציבורית חשובה לנתניהו, אך כאן הוא נזהר גם ממניעים משפטיים. צחי הנגבי כזכור זכה בקלון מפני ששיקר לוועדת הבחירות המרכזית, וייתכן שנתניהו חשש שיישמע כאילו שיקר לכנסת. שאלה אחרת היא מדוע לא אישר שקיימים סיכומים בעל פה באשר למינוי עתידי של שרים מקדימה. ככל הנראה לא חש בנוח מול שרי הליכוד. מול כחלון שתיק הרווחה עתיד להילקח ממנו. מול סילבן שלום שאף הוא מחזיק בשני תיקים. אולי מול סגנית השר לאה נס, שהובטח לה שלא יתמנה שר מעליה במשרד לאזרחים ותיקים. נתניהו מעדיף שלא לבשר אישית בשורות רעות.

חשאיות מוחלטת

ייתכן שעבור ההצגה המרתקת ישלם אריאל מחיר פוליטי יקר. קודם לכן התברר שישנה סבירות כי יתמנה לראשות הוועדה לביקורת המדינה. ראשות הוועדה נמסרת באופן אוטומטי לאופוזיציה. העבודה ציפתה לקבלה, אך לעבודה אין נציג בוועדה ואילו אורי אריאל חבר בה. אם היה סיכוי שיתמנה ליו"ר הוועדה למרות שאינו מייצג את העבודה, כפי שהתמנה לנציג האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים במקום נציג קדימה, הסיכוי פחת לאחר הדרמה במליאה. נתניהו לא רווה נחת מהופעתו של אריאל. גם הרצוג שמעוניין בראשות הוועדה השתתף במהלך, אך היה הרבה פחות דומיננטי.
בכל מקרה, אריאל העביר סדנה בשידור ישיר בערוץ הכנסת: כך נוהגת אופוזיציה מנוסה ובעלת שיניים. בכל שלוש שנותיה באופוזיציה, קדימה לא השכילה לייצר דרמה דומה, שלא לדבר על ניסיונות לתקוע טריז בין הליכוד לשותפיו.
יו"ר הכנסת רובי ריבלין הכריז שיו"ר העבודה שלי יחימוביץ' היא ראש האופוזיציה. מאז הקמת המדינה הייתה הכנסת עדה למחזות רבים. ראשי ממשלה התחלפו מפעם לפעם במהלך הקדנציה, שרים ושותפות קואליציוניות התחלפו אין ספור פעמים. אך הכנסת הנוכחית קבעה תקדימים. כמעט לא הייתה קדנציה, בוודאי לא בשלושים השנים האחרונות, שבמהלכה לא פרשו מהממשלה סיעות. הפעם אף סיעה אחת לא פרשה. אשר לשרי העבודה, הם קיבלו מכתבי פיטורים מראש הממשלה לאחר הפילוג בעבודה - שגם אותו יזם נתניהו. לא הייתה קדנציה שבה כיהנו זה אחר זה שלושה ראשי אופוזיציה, ולא הייתה בישראל ממשלה הנשענת על 94 חברי כנסת.
פעמיים ביצע נתניהו במהלך הקדנציה תרגיל פוליטי מבריק, תרגיל שבושל בחשאיות מוחלטת וכשהושלם הכה בתדהמה את התקשורת ואת הפוליטיקאים שמרביתם לא היו בסוד העניינים. פעמיים חיזק את הקואליציה שעמדה להתרסק. פעמיים הפך את מי שהיה או התיימר להיות יריב פוליטי מר לעושה דברו, לנושא כליו שתלוי בו בכל דבר ועניין. הראשון היה אהוד ברק. השני שאול מופז. לבסוף הגשים נתניהו בגדול את החלום של ברק - ממשלה של כו-לם, ובעיקר את החלום של שרון - ממשלה שהיא הציר המרכזי והשולט בזמן שאיש אינו מאיים על מעמדו של רה"מ, ואת האופוזיציה לא סופרים. בלי חרות ומק"י. בתרגום לתקופתנו, בלי האיחוד הלאומי ויחימוביץ'. חוץ מזה, הכול כלול.

טלפון באישון לילה
אבישי ברוורמן ומשה כחלון [צילום: פלאש 90]

יקחו לי את התיק?
בשתיים בלילה הגיעו שרים וח"כים לחדר הישיבות כשחרושת השמועות חוגגת ורב הנסתר על הגלוי. שר האוצר יובל שטייניץ שאל אחוז אימה את פרח לרנר, המקשרת בין הממשלה לכנסת, מהדמויות החזקות בסביבתו של נתניהו: מה יהיה, יקחו לי את התיק?

ביום שני, קרוב לשתיים בלילה, צלצל הטלפון בחדרו של השר משה כחלון במלון הירושלמי. כחלון השתתף בהצבעות עד השעות הקטנות של הלילה ופרש לישון כשסבר שהכנסת תתפזר גם בלעדיו. שני התיקים שהוא מחזיק בהם ותפקיד יו"ר המרכז יוצרים עומס שבו לא היה עומד פוליטיקאי ממוצע.
את כחלון העירו משנתו כדי לזמנו לישיבה דחופה של סיעת הליכוד. בשתיים בלילה הגיעו שרים וח"כים לחדר הישיבות כשחרושת השמועות חוגגת ורב הנסתר על הגלוי. שר האוצר יובל שטייניץ שאל אחוז אימה את פרח לרנר, המקשרת בין הממשלה לכנסת, מהדמויות החזקות בסביבתו של נתניהו: מה יהיה, יקחו לי את התיק?
"רצית חשאית, קיבלת חשאית", זרק כרמל שאמה לכיוונו של דני דנון. שאמה התכוון לדרישה של חברי מרכז הליכוד לערוך הצבעה חשאית לתפקיד נשיא הוועידה, דרישה שגרמה לנתניהו מבוכה רבה בוועידת הליכוד ביום ראשון. דנון היה היחיד שהתנגד בישיבת הסיעה הלילית לצירופה של קדימה. רובי ריבלין נכח אך לא השתתף בהצבעה. יולי אדלשטיין אמר שהוא מקווה שהמהלך ירסק את קדימה ויחזיר את ההתמודדות בבחירות לוויכוח האידיאולוגי בין הליכוד לעבודה, אך הביע חשש עם זאת שזו תהיה מערכת בחירות קשה, שבה יחימוביץ תאזור בינתיים כוח ויהיו לה סיכויים לנצח. השאר תמכו ללא הסתייגויות. אגב, שאמה שמיהר לעקוץ את דנון יצא ראשון הנפגעים. ראשות ועדת הכלכלה הועברה לשותפה החדשה.
מה גרם לנתניהו לבצע פניית פרסה חדה ולחזור בו מהקדמת הבחירות? האם אכן נבהל מהצעקות בוועידת הליכוד? האם כרת ברית פוליטית חדשה משום שהוא מתכנן מהלכים דרסטיים - בראש ובראשונה תקיפה באירן - ועליו לזכות בתמיכה מקיר לקיר? ואולי ריצת האמוק להקדמת הבחירות לא הייתה אלא אחיזת עיניים? להלן השתלשלות העניינים.

מופז נדחק לפינה

יום שלישי. שיחת מסדרון בין אלקין לשאול מופז. מה זאת הריצה הזאת, שואל מופז. אלקין משיב שמופז לא קורא נכון את נתניהו. שאם נתניהו היה בטוח שיוכל להמשיך כשלא מסתמן איום על יציבות הקואליציה, לא היה מקדים את הבחירות. הוא פשוט לא רוצה לנהל ממשלה תחת לחץ מתמיד של ערב בחירות. פגישתו הבאה של אלקין היא עם ראש מטה מופז אבי וידרמן. וידרמן מגלה עניין בקריאת המפה שמציג אלקין. הוא מציע פגישה משולשת, עם אלקין ויועצו האסטרטגי של מופז ליאור חורב. השלושה יושבים בחדרו הישן של אלקין, הרחק מחדר סיעת הליכוד שבו עורך אלקין את מרבית פגישותיו.
בד בבד מקדם אלקין את הצעת החוק לפיזור הכנסת. הוא מנהל מגעים עם הסיעות החרדיות על תמיכה בבחירות ב-4 בספטמבר, ובתמורה מבטיח לפזר את הכנסת עד יום רביעי הבא, כדי שהצעת החוק של ישראל ביתנו לא תאושר ולו בקריאה טרומית.
יום רביעי. המגעים תופסים תאוצה. תחילה דובר רק על רשת ביטחון שתעניק קדימה לממשלה אם זו תקדם חלופה לחוק טל שתהיה לטעמה. אבל נתניהו דחה את ההצעה: לא היה לו אמון במופז. נתן אשל נכנס לתמונה.
בו-בזמן התגבש גוש של 64 ח"כים שתמך במועד הבחירות המוצע: הליכוד, העבודה, שס, ישראל ביתנו ומרצ. הבית היהודי הצטרפה כעבור יומיים, ביום שישי.
יום שישי. נתניהו קם מהשבעה ועורך פגישה של כשעתיים עם אלקין ועם נתן אשל. הוא עדיין חושש ממופז, חושש שקדימה תפרוש באמצע, ומחליט לדחות את הרעיון. עוד לפני כניסת השבת מעביר אלקין למופז תשובה שלילית.
שבת. ברק נכנס לתמונה ומארח את צחי הנגבי. בין השניים יחסים קרובים. במוצ"ש נפגש ברק עם נתניהו. נתניהו עדיין לא משתכנע. הוא מתלבט.
יום ראשון. נוצר קשר ישיר בין נתן אשל לליאור חורב. השניים מפתחים יחסי אמון. הבעיה היא משבר האמון הטוטלי בין נתניהו למופז. נתניהו מתחיל להשתכנע, אבל מופז חושש מהמהלך: אין לו סחורה לחלק לחברי סיעתו והוא צופה תגובות קשות.
בערב מגיע נתניהו לוועידת הליכוד. ההסכם עם דני דנון שהאחרון יסיר את מועמדותו מתפוצץ. דנון ומיכאל איתן כופים על נתניהו הצבעה חשאית וזו נדחית למועד אחר.
יום שני. המגעים נמשכים. בד-בבד גוברת האימה בקרב ח"כים מקדימה. במסדרונות נפוצה שמועה שבסקר דעת קהל חדש שטרם פורסם קדימה מצטמצמת לשמונה מנדטים. בעבודה מצחצחים חרבות ושוקלים את מי מהח"כים של קדימה כדאי לקלוט. עולים השמות מרינה סולודקין ושלמה מולה - שני נציגי עולים שהוכיחו את עצמם בכנסת. מבחינת כל המפלגות מערכת הבחירות כבר בעיצומה. מתמודדים חדשים מודדים חליפות.
מופז מוצא את עצמו נדחק לפינה. ניסיונותיו לדחות את רוע הגזירה עד לאחר החגים נכשלו. קדימה מידרדרת בסקרים. הסיעה מנהלת מאבק עיקש נגד פיזור הכנסת, מאבק שכמובן נועד לכישלון. אחרי הצהריים, מיד אחרי הצעות האי-אמון בממשלה, מתחילה המליאה לדון בהצעות החוק לפיזור הכנסת. מופז, שחרב מונחת על צווארו, גומר בדעתו לחפש מקלט בקואליציה. המגעים מתקדמים. מופז מבקש יום נוסף: עליו לשכנע את הסיעה. אלקין מסרב. הוא חושש שמופז ימסמס את המו"מ ובינתיים תוחמץ ההזדמנות לקבוע את הבחירות ל-4 בספטמבר. הוא פועל בשני מסלולים מקבילים - קידום פיזור הכנסת כאילו לא היו מגעים, וקידום המגעים כאילו לא היה פיזור הכנסת. ימין דוחה, שמאל מקרבת. יד ימין מפזרת את הכנסת, יד שמאל מצרפת את קדימה.
אחרי חצות מתכנסת ועדת הכנסת לאשר את ההצעה ולהכין אותה לקריאה שנייה ושלישית. ההסכם עם קדימה כבר נחתם, אבל חברי הוועדה אינם מעודכנים. אלקין מבקש מיריב לווין למשוך זמן. לאפשר לח"כים מקדימה לדבר, להגיש רוויזיה. לו רצה היה יכול לווין לדון ברוויזיה בחצי שעה, אך הוא מתמהמה. בשעה שתיים מתכנסת כאמור סיעת הליכוד לישיבה לילית דחופה. תם ונשלם.
איש מהשרים לא היה בסוד העניינים. לא גדעון סער שקידם את פיזור הכנסת, לא גלעד ארדן שהציג במליאה את הצעת החוק הממשלתית לפיזור הכנסת. את אביגדור ליברמן ואת אלי ישי עדכן נתניהו ביום שני בצהריים. שר החוץ שהה בביקור בגרמניה. באדיבות של מנצחים התעניין נתניהו בטלפון אם ליברמן מטיל וטו על המהלך. ליברמן יודע להכיר במציאות. הוא לא הטיל וטו.
אגב, לליברמן חלק גדול במהלך: אלמלא חשש שנתניהו יצייץ ראשון והגיש את החלופה לחוק טל, נתניהו לא היה מזדרז לצייץ ראשון ולהקדים את הבחירות. אלמלא היה מקדים את הבחירות, מופז לא היה מצטרף לקואליציה. כך ליברמן ירה את הירייה הראשונה במערכה שהסתיימה בצירופו של מופז. מי יכול היה לצפות.

הבעל והפילגש

"נישואין בעל כורחם", כך הגדיר מאיר שטרית את כניסתה של קדימה לקואליציה. אך לפי ההסכם הקואליציוני והסיכומים כפי שהם מסתמנים נכון להיום, קדימה לא זוכה למעמד של אישה אלא לזה של פילגש. כך נראה מופז במסיבת העיתונאים שכינס ביום שלישי עם נתניהו, לא כאישה חוקית בעלת מעמד בכיר אלא כפילגש שידעה ימים טובים יותר.
מה הניע את נתניהו לצרף את מופז? למה הוא בטוח שמופז לא יפרק את החבילה בתוך חודשים מספר? מה הבטיח נתניהו למופז ולקדימה? מדוע מופז התרצה להיכנס? ומדוע תיווך ברק בין הצדדים? הרי כניסתו של מופז, שר הביטחון ורמטכ"ל לשעבר, מסכנת את מעמדו של ברק לקראת הממשלה הבאה, בהנחה שמופז ישרוד.
זה מצלצל רציני יותר ומצטייר יפה יותר, כשהסיבות הן ברומו של עולם. תקיפת אירן. הצורך להתחשב בבחירות בארה"ב. אבל לא סביר להניח שדווקא עכשיו נפלה החלטה באשר לתקיפה באירן. לאיום האירני, כמו גם לבחירות בארה"ב, נתניהו היה מודע היטב גם כשפעל להקדים את הבחירות. ועידת הליכוד? נו באמת. אולי המבוכה בוועידה דחפה את נתניהו קצת קדימה, אך כשהלך לשם היה כבר בעיצומם של המגעים.
כמו כל ראש ממשלה שפוי, נתניהו לא שש להקדים בחירות. אך הוא סבר שלא יצליח לפרק שני מוקשים: את החלופה לחוק טל ואת אישור תקציב 2013 שצפוי להיות גדוש בגזירות כלכליות. כשמופז סיפק לו את האפשרות, ובזול, קפץ עליה.
אשר למופז, הקדמת הבחירות, ובמיוחד למועד שהתנגד לו בכל תוקף, היא שדחפה אותו לזרועותיו של נתניהו. למופז לא היה מה להפסיד: הוא היה מתרסק בבחירות, ומי שהיו שורדים בקדימה היו מוציאים אותו להורג יום לאחר סגירת הקלפיות. הוא מצא מקלט בקואליציה כשחברי סיעתו קיבלו ארכה של שנה–שנה וחצי. שני שליש מהם בכל מקרה לא היו חוזרים לכנסת.
והיה גם שיקול נוסף: בסביבתו של רה"מ מספרים כי בשבוע שקדם קיבל מידע שלפיו הקרן החדשה לישראל מתכוונת להשקיע סכומי עתק במחאה החברתית בקיץ, ומטרתה היא להעביר כחמישה מנדטים לגוש השמאל. השלב המתוכנן הבא היה לכפות על מפלגות השמאל איחוד כדי שהגדולה בהן תרכיב ממשלה.

התמורה והסיכונים

המחיר של קדימה נכון לעכשיו מצטמצם לתפקיד משנה לרה"מ למופז, ראשות שתי ועדות – ועדת חוץ וביטחון וועדת הכלכלה, כדי שמופז יוכל לפצות מידית את שני תומכיו, אבי דיכטר ומאיר שטרית, וראשות ועדה נוספת. בשלב מאוחר יותר מינוים של שלושה שרים או יותר. אורי אריאל אילץ את נתניהו להודות בפומבי שנתן התחייבות כזאת.
באלו תיקים מדובר? נתניהו יכול לקחת מאהובו סילבן שלום את תיק הנגב והגליל וממשה כחלון את תיק הרווחה. מתן וילנאי מפנה את תיק פיקוד העורף ויוסי פלד פורש. גם תיק ירושלים פנוי. יש מי שמעלה אופציה נוספת: נתניהו ידיח את יעקב נאמן ויעשה סבב תיקים שבו ימנה לשר המשפטים ח"כ מהליכוד.
אופציה נוספת היא שאחת מהשותפות הגדולות, ישראל ביתנו או שס, תפרוש ותפנה תיקים. הפורשת תהיה זו שלא תשבע נחת מהחלופה שתיבחר לחוק טל. אם כי לא אלי ישי ולא ליברמן ירוויחו משהו מפרישה כזו.
רשמית סיפק נתניהו לקדימה שתי סוכריות: אישור החלופה לחוק טל ושינוי שיטת הממשל. ההסכם הקואליציוני קובע מועדים: החוק החלופי לחוק טל יאושר עד 31 ביולי. שינויים בשיטת הממשל עד סוף דצמבר. כלומר, קדימה לא תקבל את הסוכרייה השנייה אם לא תסייע קודם להעביר את התקציב. השרים מקדימה יתמנו ככל הנראה אחרי 31 ביולי - כדי שמופז יוכל לטעון שנכנס לא כדי לקבל תיקים אלא על-מנת לקדם עניינים מהותיים.
שתי הסוכריות, סביר להניח, תהיינה קטנות: החלופה לחוק טל לא תחולל מהפך, כמו גם שינויים בשיטת הממשל. אולי יחליטו להעלות את אחוז החסימה, יקבלו עוד כמה החלטות שתפקידן לייצב קצת את המערכת. לא מדובר במעבר לשיטה נשיאותית ומן הסתם לא לבחירות אזוריות.
אחרי השלב השני, אם ימצא לנכון, מופז אולי יפרוש. פרישתו לא מפרקת את הקואליציה אם זו תישאר בהרכבה הנוכחי, אבל סביר להניח שהבחירות בכל זאת יוקדמו ולו במעט: פחות או יותר ליוני 2013. בקדימה, כמובן, תחל התפוררות עוד קודם לכן. הח"כים שלא יקבלו סחורה יתקוממו נגד מופז. ויש מי שלא מוכנים לחיות בכפיפה אחת עם נתניהו גם ככה. חיים רמון התפטר מראשות מועצת קדימה, אם כי אחרי התבוסה של לבני עזיבתו הייתה צפויה. רוני בר-און יתקשה לחיות עם נתניהו גם אם יתמנה לשר. שלמה מולה כבר בודק אפשרויות להתמודד בעבודה או במרצ.
קשה לדעת האם יש למופז סיכויים להתרומם בסקרים. מהן אם כן תוכניותיו לעתיד? כמו ברק, הוא קיבל ככל הנראה הבטחות מעורפלות מנתניהו. אולי להחזיר חלק מקדימה לליכוד. רק שכמו במקרה של ברק, נתניהו לא יכול להעביר שריונים. עד כאן.
רק בעוד שנה יתברר האם היה המהלך שרקם נתניהו תרגיל מבריק או הימור מסוכן. בשלב הראשון המהלך חיסל כמעט באופן ודאי את מפלגתו של יאיר לפיד שהייתה יכולה להעביר קולות מגוש הימין לגוש השמאל. מאידך-גיסא, בהעדרם של מופז ולפיד ניצבת מול נתניהו אלטרנטיבה שלטונית אחת – שלי יחימוביץ' שלרשותה עומדת שנה לבנות את מעמדה.
האם צירופה של קדימה רע לימין? בטווח הקרוב מופז יהיה מוכן לחתום אפילו על סיפוח יו"ש, שלא לדבר על הסדרת מעמדה של שכונת האולפנה. בהמשך בוודאי ינסה לדחוף את נתניהו שמאלה, כפי שעשה ברק לפניו. אלא שבדיוק כמו במקרה של ברק, לא יהיה בכוחו לפרק ממשלה. את ההחלטות, בדיוק כמו קודם, יקבל אך ורק נתניהו. מופז אולי ישמש כעלה תאנה לחלק מההחלטות שלא יאהבו בימין, אבל המפתחות היו ונשארו בידיו של ראש הממשלה.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  13/05/2012   |   עודכן:  13/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד ברק  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הקרן החדשה לישראל  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חיים רמון  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסי פלד  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב נאמן / Yaacov Neeman  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לאה נס  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר שטרית  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל איתן  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  מרינה סולודקין  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  מתן וילנאי / Matan Vilnai  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נתן אשל  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שתי החלטות של השופטת מרים נאור חושפות מדוע הדיונים בתיקים פליליים, בהם הנאשמים עצורים עד תום ההליכים, נמשכים חודשים ארוכים. לעיתים הנאשמים עצמם אחראים לכך, לעיתים המדינה אינה פועלת בצורה הנכונה - ולעיתים גם בית המשפט אינו נקי מאחריות, כפי שהיא מעירה בצורה נדירה מאוד לנשיאת המחוזי בתל אביב, דבורה ברלינר
רפי מן
יש מי שסבור שברשתות החברתיות מתקיים חופש ביטוי ממין חדש, הדורש מערכת חוקים שונה מזו הנהוגה במרחב הלא וירטואלי. בטוויטר, כך נראה, סבורים אחרת
שושנה ויג
בשעה שבירושלים עסקה הכנסת באישור מינויו של ח"כ שאול מופז כסגן שר והכריזה על אחדות לאומית, התכנסו משוררים באולם גליל והביעו עמדותיהם באשר למצב השירה בארצנו. משוררים ותיקים, מוציאים לאור ופרופסורים לספרות זכו להשמיע לראשונה את עמדותיהם בפני נבחרי הציבור
נסים ישעיהו
בעיות מהותיות לא פותרים באמצעים טכניים, ויהיו משוכללים או אף דרקוניים אשר יהיו. בעיות מהותיות פותרים בטיפול מהותי, בטיפול העוקר את הבעיה מן השורש, ולמי שעוד לא הבין, שורש הבעיה הוא חינוכי/ערכי
טובה ספרא
הצמיחה במשק הישראלי תמשיך    סקנדלים כלכליים    רצועת זמן לא נחמדה ברמה הביטחונית    תחזית אסטרולוגית לשבוע 18.5.12-11.5.12
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il