X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"ימי הזהר של זהר וגנר"
"ימי הזוהר" - סרט תיעודי אישי של זהר וגנר
אומץ רב, רעננות לא מבוטלת וחשיפה אישית בלתי-מתפשרת בסרטה של זהר וגנר - "ימי הזוהר" סרט תיעודי ישראלי שאהבתי ב'דוקאביב' 2012

מכל הסרטים שראיתי השנה במסגרת 'דוקאביב' - רציתי להרחיב יותר, דווקא על סרט זה, שלמרות העובדה שהוא לא מושלם מהבחינה האמנותית - יש בו אומץ רב, רעננות לא מבוטלת וחשיפה אישית בלתי-מתפשרת (כמעט!) - והוא מבחינתי, אף עולה בכמה תחומים על פניו של הסרט הישראלי (Home Movie) שזכה בסופו של דבר, בפרס הגדול מטעם חבר השופטים של הסרטים הישראלים.
זהו סרטה השלישי בטרילוגיה אישית שהתחילה עם "זורקי" ונמשכה עם "סימני מתיחה" שהיא סדרה של שלושה סרטים אישיים חושפניים שמנסים להעמיק ולחפור באוטוביוגרפיה הפרטית של היוצרת הקולנועית, הזמרת הפרפורמרית ("זוהר וגנר והמסריחים") ומבקרת הסרטים ('עכבר העיר') זוהר וגנר.
בסרט זה, שיוצג בקרוב הן בסינמטקים והן בטלוויזיה בכבלים, מספרת וגנר על שלוש וחצי שנים שהתחילו בהיותה בת 20 - עת היא שהתה בניו-יורק ועבדה כרקדנית-חשפנית במועדון חשפנות שעיקר קהלו הם (כמובן) גברים.
ב"הווה של הסרט" - זוהר היא בתחילת שנות הארבעים של חייה, היא גרה עם בן-זוגה ובתה בת ה-4 בדירה בצפון תל אביב. הסרט מציג שורה של קטעי ריקוד מול המצלמה - 'מונצחים' מן השנים ההן, באיכות וידאו של השנים ההן. במקביל - היא עונה לשאלות חוקרות ונוקבות של בן זוגה (עלום השם) שמנסה לפענח את הסיבות והגורמים לעיסוקה המוחצן והחושפני באותן שנים 'זוהרות' ורחוקות מן העין של ההווה ומעיניו הבוחנות של הצופה.
מה בעצם רוצה זוהר וגנר לספר?! - בראש ובראשונה היא רוצה לדווח ולהצהיר בפומבי על עיסוקה הרקדני-החושפני באותן שנים צעירות; במישור של ההווה העכשווי היא רוצה לדווח על הזוגיות הסולידית שלה ועל היותה אימא טובה וקשובה. הפקדת תיק המראיין בקולו של בן-זוגה משאירה את הסרט בחדר השינה של בני הזוג, זהו מהלך אינטימי שמאפשר לה להתקלף אט-אט ובעקביות מכל הצעיפים והכיסויים הנפשיים. היא מספרת לנו באמצעות החקירות והלחץ המתמשך של המראיין - על הטראומות שקדמו לנסיעה לניו-יורק ובעיקר - על המשמעות הפסיכולוגית והאחרת (אם היא קיימת) של העבודה שלה אז, וההינתקות שלה אז מעצמה ומסביבתה המשפחתית הטבעית.
הרווח של הצופה
היא מזדככת, היא מטפלת בנפשה על המסך - ולבטח במהלך העריכה וההכנה של הסרט, היא גם "הרוויחה" מזה המון (לא כסף!) לדבריה. האם גם הצופה בסרט מרוויח?! ואם כן, מה הוא 'מרוויח'?!
אוכל לדבר כמובן בעיקר על עצמי. הצפייה בסרט מעניינת ונוגעת ללב. הבמאית שהיא הכוכבת הראשית גם על המסך 'בימים ההם ובזמן' הזה עושה מעשה אמיץ. החשיפה הגופנית והנפשית של אותן שנים - יוצאת אל האור ונוספת אליה חשיפה עכשווית של הנפש הבוגרת יותר. במסגרת הסרט משרטטת וגנר את כל ההוויה הנוכחית של חייה לפחות במישור החיצוני והגלוי לעין שלהם. הוריה הפרודים מזה שנים הם חלק מרכזי בנוף חייה, כמוהם גם בן זוגה הנוכחי ולבטח בתה הקטנה ו"המקסימה" בכל קנה מידה ומוכר וידוע (וכרגיל בכל סרט שבעולם בו מוצגים ילדים בגיל זה).
לגבי הקהל (שאיננו אני או בת-זוגי) ניכרה התעניינות רבה בקרב הצופות והצופים - יצר המציצנות הקבוצתי בא על סיפוקו הכמעט-מלא בחשכה המשותפת.
האם יש לייחל ולקוות ביצירה קולנועית תיעודית ליותר מזה?! - לדעתי, כן. לא מספיקה החשיפה של המקרה הפרטי, למרות שהיא אמיצה ואפשר גם כאילו 'ללמוד' ממנה דבר אחד או שניים; אבל לא די בה בלבד - היא לא מקרבת להשגתן של תוצאות או מסקנות נוספות.
במצבו הסופי של סרט זה, הוא נשאר בגדר מקרה-פרטי של אישה צעירה ואמיצה אחת שפרשה בפנינו עוד פרק מתמשך ומשמעותי במסכת חייה. היא הביאה אל המסך של "ימי הזוהר" את 'אמריקה' שלה - והיא כמעט רק שלה.

הכותב הוא משורר, צלם, תסריטאי, מרצה לקולנוע, במאי ומפיק של סרטים תיעודיים (!) ועלילתיים (!!)
תאריך:  13/05/2012   |   עודכן:  13/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ימי הזוהר" - סרט תיעודי אישי של זהר וגנר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מפליא שהרבה יוצרים תיעודיים
קולנוענית  |  13/05/12 17:31
2
זוהר ווגנר מוכרת פורנוגרפיה...
הכוס כאמצעי אהבה  |  14/05/12 08:42
3
"מחמאה לחג" - דברים בשם אומרם.
דויד תישבי  |  1/10/12 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
מי שחשב שמחלת הפה והטלפיים פוגעת רק בבקר, צריך כנראה לחזור למעבדה ולבדוק שוב את החישובים. כל דקה עולה כבשה אחרת על השיפוד הקואליציוני, אבל הפה סגור והטלפיים אוחזים חזק בקרנות המזבח. המוסר של הגנבים מאפשר להם לריב על אופן חלוקת השלל, להפיל זה את זה בפח, להלשין ולהפוך לעדי מדינה, רק לאחר שהשלל כבר בידיהם. לא רגע אחד לפני כן. ולכן השתיקה. אבל השתיקה יפה לחכמים, לא לגנבים
נרי אבנרי
היו לי כמה רגעים כיפיים עם יוסי בנאי. במלאת שש שנים לפטירתו, חשבתי שיהיה נכון לכתוב כמה מילים בזכותו של ענק תרבות, שסיפק למיליונים הרבה דקות ריגוש. הלכתי לארכיון...
עליס בליטנטל
לעשות מנושא זכרון השואה קומדיה, וליהנות את קהל הצופים מההצגה חרף כל הרמזים לשואה (שהם במשורה), צריך כשרון. והבימאי-שחקן-מחזאי גור קורן עושה זאת כאן בהצלחה כבר שנתיים וחצי. במחזה המשלב ריאליה, מציאות אמיתית או מדומה, יחד עם סוריאליזם, ברבדי זמן שונים, כשחמשת השחקנים מחליפים תוך שנייה תפקידים ומחזירים אותנו לדמויות מעברו של סבו של גור - ניתנת הזדמנות פז לחמישה להוכיח עד כמה הם רבגוניים
ראובן לייב
מסעדת הגורמה התל אביבית של פעם ירדה, לרוע מזלה, מגדולתה. בעוד שבעבר גמרנו עליה את ההלל - היא נתגלתה הפעם בקלונה הגדול. סטייק האנטריקוט, למשל, האמור להיות מנת הדגל שלה, היה תפל וחסר-טעם, מה גם שלא הצדיק את המחיר הגבוה שנגבה עבורו
דרור אידר
משה אופיר מטלטל את גיבור "אחת שאלתי" בין החרדיות הירושלמית לחילוניות התל אביבית    שני העולמות סופגים ממנו ביקורת, והתוצאה היא רומן מרובד ואקטואלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il