X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תרחיש למה שעלול להתחולל מאחורי הקלעים של הקלחת הפוליטית כל מי שמעריך שהעסקה הפוליטית שרקחו נתניהו ומופז תרחיק את מועד הבחירות בישראל עד אל אמצע 2013 - עלול למצוא את עצמו במרכזה של הפתעה גמורה, כאשר יסתבר לו שממשלת נתניהו/מופז לא תוציא את ימיה
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, שאול מופז. העסקה הפוליטית לא תחזיק מעמד [צילום: פלאש 90]

פוליטיקה מבוססת, פעמים רבות, על אמוציות אישיות ורק לעתים רחוקות היא תולדה של שיקולי היגיון צרוף. מן הטעם הזה נראה כי כל מי שמעריך שהעסקה הפוליטית שרקחו בנימין נתניהו ושאול מופז תרחיק את מועד הבחירות בישראל עד אל אמצע 2013 - עלול למצוא את עצמו במרכזה של הפתעה גמורה, כאשר יסתבר לו שממשלת נתניהו/מופז לא תוציא את ימיה.
סימנים גלויים להפתעה כבר מתחילים לצוף אל פני השטח: ארבעה חברי כנסת מקדימה שוקלים פרישה; בכירים בקדימה פועלים במטרה לבטל את "חוק מופז" שבמסגרתו ניתן לשמונה ח"כים לפרוש ממפלגת האם שלהם ולהקים סיעה נפרדת; במרכז הליכוד הופתע בנימין נתניהו לגלות כי "הפייגלינים" שלו נמצאים בעיצומו של תהליך השתלטות על סדר היום הפוליטי של הליכוד ועל רשימת המועמדים לכנסת של מפלגת השלטון. סימנים אחרים עדיין לא צצו אבל הם כבר מבעבעים כמו בועות העולות מן המים בסיר הניצב על האש הלוהטת והעומדים לרתוח.
ארבעה יעדים הציבה לעצמה הקואליציה המורחבת היושבת סביב שולחן הממשלה ואף הקציבה פרק זמן קבוע למימוש חלק מההתחייבויות: חקיקת חוק חדש שלפיו יהיה שוויון בנטל בין חילונים חרדים וערבים; שינוי שיטת הממשל כדי להשיג משילות תקינה; עקיפת פסיקת בג"צ המחייבת פינוי מתנחלים שבתיהם הוקמו על קרקע ערבית פרטית; חידוש המו"מ להסדר עם הפלשתינים. אבל מה שלא נקבע בהסכם המופת הקואליציוני הזה הוא: מה יקרה אם לא יושגו היעדים החשובים לכאורה האלה.
להלן תרחיש למה שעלול להתחולל מאחורי הקלעים של הקלחת הפוליטית ולגרום לכך שמערכת מפלגתית חדשה ושונה תנהל את חיי מדינת ישראל:
  • תשעה חברי קדימה פורשים מן המפלגה ומקימים סיעה עצמאית. בראש הסיעה ניצב רוני בר-און מי שהיה שר האוצר בממשלת אולמרט. אין זה סוד שבר-און איננו אוהב (בלשון המעטה) את ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם איננו מחסידי מופז כיוון שתמך בציפי לבני. לשם מה דרושים תשעה? כדי שבר-און יוכל לתבוע ולקבל את המעמד של ראש האופוזיציה, במקום שלי יחימוביץ' המייצגת רק 8 ח"כים. בר-און שפיו יודע להפיק מרגליות תוקפניות "יעשה את המוות" לממשלת נתניהו/מופז וישתדל כמיטב יכולתו להציג אתה במערומיה. במצב זה ממשלת נתניהו לא תכלול 94 ח"כים אלא 85 בלבד.
  • כאשר יובא לדיון הנוסח החדש של חוק טל ויהיו בו תנאי "שוויון" שלא יתאימו לחרדים - יפרשו מן הממשלה הסיעות החרדיות הגדולות, קרי: ש"ס ויהדות התורה. סה"כ - 16מנדטים. במצב זה ממשלת נתניהו לא תכלול 85 ח"כים אלא 69 בלבד והיא תהיה נתונה לחסדיו של ראש מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן (15 מנדטים) שברצונו יוכל להפיל את הממשלה וברצונו ימשיך לשמור על שלמותה.
  • מתוך כל הפרסומים על אודות המאבק בין פרקליטות המדינה לבין היועץ המשפטי לממשלה בשאלת אופן מימוש המלצת המשטרה להעמיד לדין את אביגדור ליברמן, עולות שתי אפשרויות סבירות. האחת: יוגש כתב אישום מתון יחסית. השנייה: תושג עסקת טיעון. בכל אחת מן האופציות האלה יוכל ליברמן להמשיך לכהן כחבר כנסת אך לא יוכל להיות שר בממשלה.
  • ליברמן הכריז לא מכבר כי הסתיימה מחויבותו לשלמות הקואליציה על-רקע ההצעה לחקיקת חוק טל החדש. עד כה לא השמיע יו"ר "ישראל ביתנו" כל הודעה המשנה את עמדתו. אבל ברגע שייאלץ לפרוש מתפקיד שר החוץ סביר להניח כי יעדיף להפריד כוחות בין מפלגתו לבין הממשלה. במצב זה ממשלת נתניהו לא תכלול 69 ח"כים אלא 54 בלבד. המשמעות של סיטואציה כזו: הליכה לבחירות.
  • לתרחיש שתואר כאן יש תוספת שאסור להתעלם ממנה ואולי היא המשמעותית ביותר: היערכות הליכוד בראשות נתניהו לקראת הבחירות, תוך מאבק כוחני חסר פשרות שינהלו תומכי פייגלין לקביעת המועמדים לכנסת, במטרה להציג רשימה שבה חלק משמעותי מהמיועדים לכנסת יהיו "פייגלינים" ומתנחלים חרדים. בסיטואציה כזו ייאלץ הליכוד להתמודד במרוץ הבחירות כמפלגה בעלת תדמית ימנית-קיצונית ולא כמפלגת ימין-מרכז. השאלה היסודית שאיתה ייאלץ להתמודד ראש הממשלה בנימין נתניהו נוכח התפתחות שכזו תהיה: האם ראוי שאני, בנימין נתניהו, אעמוד בראש מפלגה קיצונית שכזו שסיכוייה להמשיך בשלטון לא ודאיים ויכולת התפקוד והשליטה שלי בה - גם אם תצליח להרכיב את הממשלה הבאה - מוטלת בספק.
לדעתי התשובה לשאלה זו ברורה: נתניהו יודיע שהוא פורש מן הכנסת וכמובן מראשות הליכוד, וילך שוב לעשות לביתו. הוא יוכל לעסוק בהיסטוריה שכל כך אהובה עליו וימשיך להיות מרצה מבוקש, בתמורה כספית הולמת, בכל רחבי העולם.

תאריך:  14/05/2012   |   עודכן:  14/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  מתנחלים  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בכל זאת בחירות מוקדמות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו מאז ולתמיד
אהרון שחר  |  14/05/12 13:25
2
לא צריך כסף כדי לכתוב שטויות
יוסי מ  |  14/05/12 19:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
מדוע עלינו להסכים לאפשר עריכת טקס באוניברסיטת תל אביב לציון "יום הנכבה”?    על סער להתעורר ומהר, ולבטל את הטקס
יורם הר-לב
מלחמת האזרחים בסוריה היא בעצם החזית של מלחמת דת - סונים מול שיעים
ספי סגל
יועז הנדל מתקשה להשתחרר מהשקר שמנסה שמאל מתכווץ פוליטית ועולה כפורח בתקשורת ובמשפט לכפות על תודעתנו הקולקטיבית מאז רצח רבין: שהכוונה הפלילית מאחורי המעשה הפלילי ההוא הוקרנה אלחוטית אל תודעת הרוצח ("המתועב" איך-לא, כדי להבדילו הבדל היטב מרוצחים נחמדים) היישר ממוחם הקודח של אותם מיליוני ההזויים המתעקשים לזכור שבסן-רמו ב-1920 הבטיח "העולם" לעצמו מדינה יהודית ממערב לירדן
איתמר לוין
מיכה לינדנשטראוס שינה את פני ביקורת המדינה לחיוב בביקורות בזמן אמת ובפרסום שמות המבוקרים - ופגע בה בריבוי הנושאים בהם עסק ובתקשורתיות-היתר שלו    מוטב שהמבקר ומשרדו יתמקדו בעיקר ולא יגרמו לאינפלציה שרק מורידה את ערכה של הביקורת
אפרים הלפרין
"לכווץ את החרדיות" כתב העיתונאי השחצן ובעל האגו המשולש, אותו עיתונאי אשר כל מילה שלו שווה לציבור טיפש הון של כסף. וממה הוא חי? מהטפילות! מיד נדון בזה...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il