X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בבית אל לית דִּין ולית דַּיָּן כלפי פלשתינים, גם לית דִּין ולית דַּיָּן במישור הערכי המוסרי היהודי. מצד אחד רוממות לשון על קדושת ארץ ישראל, מצד שני מציבים שתי רגליים פיננסיות באיי מרשל. למרות אלפי הקילומטרים החוצצים בין ישראל לאיי מרשל, אי-אפשר שלא לחוש בצחנה המגיעה עד לכאן, והיא בבחינת סכנה לציבור
▪  ▪  ▪
גבעת האולפנה. הדין והדיין פוסחים על בית אל [צילום: AP]

יואל צור, מנכ"ל החברה, שהקימה את שכונת האולפנה, מודה ברגע של גילוי לב, ששכונת האולפנה נבנתה על אדמות, שרכישתן לא הוסדרה. מצער, שרגע גילוי הלב היה בתחנת המשטרה.
יואל צור, מוותיקי בית אל, לא היה מעז להתחיל במיזם של בנייה, הכולל עשרות דירות, בתל אביב או בחיפה לפני שהיה לו כל האישורים המתאימים, כולל הוכחת בעלות על הקרקע. וכל אישורי הבנייה.
יואל צור לא היה מעז להתחיל במיזם של בנייה, הכולל עשרות דירות ברעננה או בבאר שבע לפני שהיה מסדיר בכל הועדות את ההוכחה, שהוא אינו בונה על קרקע פרטית, השייכת לאנשים אחרים ובידיו כל האישורים.
בעוד לגבי דני דנון ומירי רגב ברור, שכל הליכי הבנייה בבית אל נעשו על-פי כל דרישות החוק בהקפדה רבה,יואל צור, מי שניהל את החברה לפיתוח קריית הישיבות בבית אל מנפיק לנו גרסאות אחרות.
לגבי אחת החלקות הגדולות הציג יואל צור גרסאות שונות - החל מטענה, שהבנייה עליה נעשתה בטעות, ועד לטענה שמעמד הקרקע לא היה ידוע לו, ובאמירת אגב ציין שנאמר לו, כי העסקה תושלם בסגנון הישראלי הידוע - "אין בעיות", "הכל יהיה בסדר" .
הַדִּין וְהַדַיָּן, הנשמר בהליכי הבנייה מצד אחד של הקו הירוק, פוסח לחלוטין על צד אחר של הקו הירוק, בבית אל. יואל צור הודה, שלא היו ברשותו מסמכים המעידים על רכישת הקרקע, ולמרות זאת החל בבנייה בשכונת האולפנה בבית אל.
במשטרת ישראל מודה יואל צור, שלא היו בידיו חוזי קנייה על קרקע המוגדרת כחלקה מספר 39. תמוה גם שיואל צור המעיד במשטרה, באופן מפתיע השיב שלוש פעמים שהוא "שכח" מי עמד בראש ארגון "אמנה", הארגון "שהעניק" לו את הקרקע . הוא "שכח", מי היה המזכ"ל של ארגון "אמנה".
מיותר לציין, שמזכ"ל "אמנה" זו דמות אגדית, העונה לשם זמביש, חנן חבר, בולדוזר של עשייה בכל פינה בשומרון וביהודה, ועושה את מלאכתו באמונה רבה, על-פי השקפת עולמו בתחושת שליחות אידאית. בעדותו במשטרה העיד חנן חבר - "אני לא זוכר כאשר התחילו לבנות על הקרקע, והאם שאלו אותי בכלל על תחילת הבנייה."
לתחושת האין דִּין ואין דַּיָּן מתוספת שאלה בעלת מטען מוסרי וערכי, כשמדובר בחברה "לפיתוח קריית הישיבה בית אל". מדוע חברה, המחזיקה בעשרים וארבע דירות בשכונה, נמצאת בבעלות חברה פרטית, הרשומה לא בישראל, אלא היא רשומה באיי מרשל - מדינה המאפשרת בתחומה חברות אנונימיות ... המשמשות בעיקר מקלט מס.
בדיקת עיתון הארץ מגלה כי הבעלים של החברה היא חברה באיי מרשל, בשם "הוללינד הולדיננט". תמוה הוא שאת הישיבה בבית אל ניהל במשך מספר שנים מי שהיום יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת יעקב כץ.
מוזר שחברי כנסת, המדברים באמונה רבה על בנייה בכל רחבי ארץ ישראל, נזקקים לחברת כספים, הבונה בשומרון, שהיא תהיה רשומה באיי מרשל ולא במדינת ישראל.
מוזר, שלישיבה אותה ניהל יעקב כץ יש מטרייה פיננסית של חברה הרשומה באיי מרשל. על-פי חוקי איי מרשל שמות בעלי החברה חסויים. הרשויות באיי מרשל אינן מטילות מגבלות על מבנה החברה. הבעלים יכולים להיות גם תושבי חוץ. החברות אינן נדרשות לשלם מסים על פעילותן.
בבית אל לית דִּין ולית דַּיָּן כלפי פלשתינים, גם לית דִּין ולית דַּיָּן במישור הערכי המוסרי היהודי. מצד אחד רוממות לשון על קדושת ארץ ישראל, מצד שני מציבים שתי רגלים פיננסיות באיי מרשל.
למרות אלפי הקילומטרים החוצצים בין ישראל לאיי מרשל, אי-אפשר שלא לחוש בצחנה, המגיעה עד לכאן היא בבחינת סכנה לציבור. אינני מצפה, מחברת הכנסת קירשנבאום, שתעלה הצעה דחופה לסדר היום של הכנסת להפסיק מייד את התעלול של חברות ישראליות, הרשומות באיי מרשל, ומרכזות את פעילותן בבנייה ביהודה ובשומרון.
לסיום, מאחר שחבטתי במישור הפוליטי ביואל צור, אני חש חובה מוסרית להביע את כאבי לנוכח המחיר היקר, ששילם מר יואל צור, שאשתו איטה ובנו אפרים נרצחו בפיגוע ירי של מחבלים סמוך לבית אל . מעבר לכל חילוקי דעות פוליטיים אני מבקש להביע את תנחומי תוך הוקעה של מעשה בלתי אנושי שבוצע על-ידי מחבלים.

תאריך:  14/05/2012   |   עודכן:  16/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין דִּין ואין דַּיָּן בבית אל
תגובות  [ 20 ] מוצגות  [ 20 ]  כתוב תגובה 
1
הפסקה האחרונה מיותרת
אהרון שחר  |  14/05/12 11:58
2
קונים לא צריכים לשלם על שחיתות
גם קלינסקי מושחת  |  14/05/12 11:58
 
- נפלו בתפר בין הנשיאים
איש עצוב  |  14/05/12 12:39
 
- גרוניס עמוס בסרח עודף של אגו
פקידי הבגץ נבובים  |  14/05/12 16:02
 
- נכון, יש ממשלה שתגיש חוק לכנסת
איש עצוב  |  14/05/12 18:47
3
צביעות במיטבה
אלטער קרקר  |  14/05/12 12:23
4
חוק להגבלת הריסות
איש עצוב  |  14/05/12 12:34
 
- המרחמים על אכזרים
לב שבור  |  15/05/12 03:48
5
בית אל ארץ ישראל. מלים..
אורי עמר   |  14/05/12 14:11
6
איתן- אתה צודק ל"ת
בכל מילה  |  14/05/12 16:16
7
עניי עירך קודמים
58  |  14/05/12 17:36
8
גבעת האולפנה היא רק קצה הקרחון
דודי30  |  14/05/12 18:20
9
כמו כל איש שמאל הזוי גם
אברהם מערב השומרו  |  14/05/12 20:26
10
אנחנו גאים במתנחלים . .
איי מרשל   |  15/05/12 12:49
11
מדוע הרחיקו עד איי מרשל
שאלת תם  |  15/05/12 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
תרחיש למה שעלול להתחולל מאחורי הקלעים של הקלחת הפוליטית    כל מי שמעריך שהעסקה הפוליטית שרקחו נתניהו ומופז תרחיק את מועד הבחירות בישראל עד אל אמצע 2013 - עלול למצוא את עצמו במרכזה של הפתעה גמורה, כאשר יסתבר לו שממשלת נתניהו/מופז לא תוציא את ימיה
עליס בליטנטל
מדוע עלינו להסכים לאפשר עריכת טקס באוניברסיטת תל אביב לציון "יום הנכבה”?    על סער להתעורר ומהר, ולבטל את הטקס
יורם הר-לב
מלחמת האזרחים בסוריה היא בעצם החזית של מלחמת דת - סונים מול שיעים
ספי סגל
יועז הנדל מתקשה להשתחרר מהשקר שמנסה שמאל מתכווץ פוליטית ועולה כפורח בתקשורת ובמשפט לכפות על תודעתנו הקולקטיבית מאז רצח רבין: שהכוונה הפלילית מאחורי המעשה הפלילי ההוא הוקרנה אלחוטית אל תודעת הרוצח ("המתועב" איך-לא, כדי להבדילו הבדל היטב מרוצחים נחמדים) היישר ממוחם הקודח של אותם מיליוני ההזויים המתעקשים לזכור שבסן-רמו ב-1920 הבטיח "העולם" לעצמו מדינה יהודית ממערב לירדן
איתמר לוין
מיכה לינדנשטראוס שינה את פני ביקורת המדינה לחיוב בביקורות בזמן אמת ובפרסום שמות המבוקרים - ופגע בה בריבוי הנושאים בהם עסק ובתקשורתיות-היתר שלו    מוטב שהמבקר ומשרדו יתמקדו בעיקר ולא יגרמו לאינפלציה שרק מורידה את ערכה של הביקורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il