X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לבחון את הכוחות הפנימיים בציונות הדתית בסיבוב מוקדם: מפקד ופריימריז
▪  ▪  ▪
להתפקד בהמון רב

הבזק הבחירות ולקחו
בולמוס-פולמוס הבחירות מאחורינו. איכשהו עברנו בזיג-זג את איום 'הבחירות המוקדמות', והחיים חזרו למסלולם התקין(?). נדחתה לפי שעה הצגת מפלגות הכוכבים, ותחרות המירוץ האישי באיצטלה אידיאולוגית תתקיים במועד מאוחר יותר. התזזית שאחזה גם במיגזר הציוני-דתי הניעה אותי לכתוב את מינשר ה'אני-מאמין' הפוליטי שלי, כדלהלן.
במילה 'תזזית' התכוונתי לקדחת פוליטית שחווינו זה עתה במחנה הדתי-לאומי: התרוצצות מפותלת לאיחוד או לכריתת ברית-מערך בין 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי', או בין חלק מזו וחלק מזו; ויכוח בתוך 'האיחוד הלאומי' על אופי המשך השותפות עם 'התקוה' (ד"ר אריה אלדד) ו'ארץ-ישראל שלנו' (מיכאל בן-ארי); הדחת יו"ר 'האיחוד' הלאומי' ע"י רבנים - כן ולא; מעורבות רבנית לכל רוחב החזית; מיפקד מפד"לי שיצא לדרך וקצת מדשדש (ועל כך להלן) והכרזת אישים רעננים על התמודדות במסגרתו; התנוצצות מפלגת כוכבים דתית-לאומית שזינקה לבמת התקשורת; חיזור מפלגות ימין-מרכז אחר כיפות-סרוגות אטרקטיביות ועוד. והכל מתרחש ומתרגש במיגזר-צר-גיזרה שכבר נמרט מכל הכיוונים.
כשאני מנתח את המצב ברור לי לחלוטין כי בנסיבות כאלו תתמודדנה במגרש תת-קבוצות דתיות-לאומיות רבות, וסופן "גם לי גם לך לא יהיה - גזורו!" (מל"א ג,כו; משפט שלמה). אני מאמין בהכרח קיומה של מפלגה דתית-לאומית, ולא רק ככח וכמשקל במאבקי הכנסת והמימשל לטובת אינטרסים של ציבור זה, אלא כספינת-דגל ופלטפורמה לחזון 'המדינה היהודית' שהיא-היא לשד הציונות הדתית. לאור אמונה זו כואב לי עד מאד שהחזון המשותף לכל הפלגים הללו יעלם מן הנוף הפוליטי או יאלם ויתגמד לשוליים, בעיקר בשל מאבקים פרסונאליים, דגשים בסדר עדיפויות או פסיקות רבנים דווקניות או דקדקניות.
בהזדמנויות שונות בעבר תמכתי, גם מעל במת מדור זה, בשיטת ה'ועדה המסדרת' כמי שעשויה לאזן בין תת-הקבוצות ואף לאתר כוחות חדשים אטרקטיביים. כיום, בעקבות ההתרחשויות שפורטו לעיל, אין סיכוי שבעולם להגיע להסכמה (ממי?) על איוש ועדה כזו, וממילא גם לא על תוצאותיה. מי שלא יהיו מרוצים מהשיבוץ או מאי-השיבוץ יכריזו על מפלגה חדשה, וחזרנו לנקודת המוצא.
תחרות בליגה פנימית
לאחר עיון רב אני קורא לכל אלו הסבורים שיש צורך במפלגה דתית לאומית, גם אם הם מתנים זאת "בתנאי שהגוון או האדם שאני תומך בו יתברג בה" - להתפקד ל'בית היהודי' בהמון רב (טופס התפקדות בלינק או חפשו בגוגל 'אתר הבית היהודי'), ולערוך מבחן פנימי לכלל הכוחות תחת מטריה זו במסגרת פריימריז. ואפרש דברי:
אני קורא לרבני 'האיחוד הלאומי', או לפחות לנציגיה ולפעיליה, להציב דמויות משלהם שיתמודדו במיפקד זה, ובמקביל להמליץ לתומכיהם להתפקד ולהצביע למומלציהם. כיוצא בזה אני מצפה כי 'הכוחות הרעננים' ותומכיהם יתפקדו ויציגו את כוכביהם. כך גם היותר-ליברליים והיותר מיליטנטיים והיותר 'חברתיים' והיותר-ממלכתיים וכו' וכו'. כולם לנהור למיפקד, על נשיהם וטפם ותומכיהם ומעודדיהם. גם האישים שהוגדרו לעיל כ'כוכבים' וכ'אטרקטיביים' מתבקשים להתחרות בזירה זו, ללא התחייבות וללא סגירת דלתות - ונראה איך יפול דבר. יתכן מאד שהתוצאה תהיה בלתי-מספקת ואו-אז שמורה האפשרות לכל קבוצה מאוכזבת להקים מפלגה חדשה, חיצונית לבית-היהודי. אבל לאחר התבהרות חלקית של המפה והאופק - השיקול יהיה קצת שונה.
היתרון בהצעה זו הוא קיום 'סיבוב מוקדם' בליגת הציונות הדתית. מוטב לקיים מבחן פנימי בטרם עולים על המגרש הכוחני, שבו אפשר להפסיד את הכל. חבל לנקוט במדיניות האשה המופקרת - "גם לי גם לך לא יהיה".
חזק חזק ונתחזק
המנהג האשכנזי (ואצל חלק מעדות המזרח) להכריז בסיום קריאת כל חומש לשלֵש "חזק חזק ונתחזק" מבוסס על פסוקי יהושע (א,ו-ח) "חזק ואמץ... רק חזק ואמץ... לא ימוש ספר התורה הזה מפיך". הֶיֶה חזק בתורה! והנה הביטוי "חזק ונתחזק" מופיע בתנ"ך פעמיים כסיסמת קְרַב של יואב שר צבא דוד, המפיח מוטיבציה בקֶרֶב לוחמיו, כמצוטט בראש המדור: "חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלקינו". היו חזקים בעד העם והארץ!
בחיזוק משולש זה, בפסוקים שצוטטו, מהדהדת סיסמת הציונות הדתית, הדוגלת ב שילוש הקדוש: בעד תורתנו, בעד עמנו ובעד ארצנו. את הדירוג הפנימי נערוך במיפקד ובפריימריז.

תאריך:  17/05/2012   |   עודכן:  17/05/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אריה אלדד  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחרות מוקדמת בליגת הבית היהודי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
פרשת חלקי גופתו של התינוק רון אייזן, שהוחזקו למעלה מעשור במכון לרפואה משפטית בעוד ראשיו טוענים בתוקף שאינם בידיו, היא רק האחרונה בשרשרת שערוריות בהן מעורב פרופ' יהודה היס. מה סוד כוחו והישרדותו? מה עוד צריך לקרות כדי ששר הבריאות - אחד, בנימין נתניהו - יראה לו את הדלת?
אפרים הלפרין
כולם אומרים שאי-אפשר כאן לחיות, ומסתבר שגם למות בשקט לא נותנים כאן, אלא אם אנו מתים בייסורים
רועי אורן
ההחלטה של יעל שרר לעשות סרט על סיפורה האישי והנוגע ללב, צריכה לשמש דוגמה לנשים רבות אשר הותקפו מינית
אלעזר לוין
נאות בית וגן של פניג'ל התנהגה כאילו היא הבעלים של המגרש, למרות שמעולם לא הייתה לו בעלות או חכירה עליו    החכירה את המגרש שאינו שלה לבית"ר ירושלים בכ-19 מיליון שקל, ותובעת ממנה עוד 4.6 מיליון שקל    מדוע שתקו כולם, ומדוע נזכר המינהל רק היום לתבוע להחזיר לו 23.6 מיליון שקל וגם את המגרש?
הרב אליהו קאופמן
אין זו דרך תורה להתחמק מצבא "לא כשר" אך לעודד אותו ללאומנות ולאכזריות. מנגד, בכוללים כבר לא לומדים "תורה לשמה" אלא קיימת שם "מסחטת כסף ציוני" עם רצון ל"זכויות שוות" מהחילונים אך ללא חובות. כל הנימוקים "לשמה" הפכו לשקר ובשל כך באה עלינו הצרה הזו. ההתנגדות לציונות הייתה צריכה להיות ההתנגדות לצבא על כל "הישגיו" וכיבושיו ולא לתמוך בו בכל מעלליו אך להתחמק מחובותיו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il