השר הכושל,
ישראל כ"ץ, הממונה על התחבורה, יד ימינו ונאמנו בליכוד של ביבי נתניהו, ממשיך בסדרה הבלתי נגמרת של כשלים וקטסטרופות, בזבוז כספי המדינה ותוכניות שלא יוצאות לפועל ולא מתקיימות. בכל מדינה היה השר מפוטר מזמן. לא אצלנו. הוא פשוט ממשיך לפרוח בתוך הכישלונות, דופק את אזרחי המדינה וממשיך לקבל משכורת והטבות, ומתכנן יחד עם חבורתו ב
משרד התחבורה את הכישלונות הבאים, בחסות הפטרון.
להלן פירוט הכשלים האחרונים של השר הכושל ישראל כ"ץ. השר שלכאורה עובד אצלנו ובעצם מתייחס אלינו כאילו היינו עובדיו המטומטמים:
1. פרסומות דמיוניות שרצו לשווא במשך כחודש, בערוצי הטלוויזיה, חסרות ביסוס ועם בזבוז ממון הציבור.
2. השר כ"ץ מודה רשמית בקומבינה שאישר לטובת החרדים ולרעת שאר אזרחי ישראל המשתמשים באוטובוסים.
3. התקנת מצלמה קבועה ב"אזור החפירות" של הרכבת התחתית ברחוב הרצל בתל אביב. עוד זריית חול בעיניים לאזרחים שיחשבו כי בונים פה רכבת "קלה-תחתית".
4. המשך כל הכשלים הישנים של תחבורה ציבורית ירודה, רכבת מיושנת, חוסר שקיפות בכל ענייני התחבורה העתידית. דיבורים ללא כיסוי.
5. תיאור תוואי האוטובוסים על גבי האוטובוסים טרם בוצע.
1. פרסומות בטלוויזיה ברמה של עולם שלישי - מזה שבועות אחדים ראינו כל יום וכל היום בערוצי הטלוויזיה, פרסומות של משרד התחבורה ה"מתארות" את "כבישי העתיד" באופן מעורפל ואת הרכבות ש"בונים", ברמת פטה-מורגנה עם קריינות בנוסח שנות החמישים בישראל. הפרסומת טענה כי משרד התחבורה "בונה כבישים ורכבות שישפרו את התחבורה בישראל". פרסומת ירודה בלי פירוט, בלי שקיפות. כך עושים פרופגנדה לליכוד כאשר כל ישראלי יודע שתקציב התחבורה בטל בשישים. בינתיים הפרסומות נעלמו כלעומת שבאו, כסף ציבורי נזרק ואנחנו, האזרחים, עדיין מחכים לדעת מה בונים? איפה? מתי? איך? כמה זה עולה ומתי זה יהיה מוכן?
2. הוראת משרד התחבורה: לדלג על תחנות האוטובוס שם ממתינים חילונים ולעצור במקום שבו הקליינטורה היא חרדית - לאחרונה נוספה שערוריה מזעזעת: תשובה רשמית של השר הכושל שחמק זמן רב מתשובה בכנסת קובעת כי "במענה לשאילתה של חברת הכנסת
עינת וילף, השיב ישראל כ"ץ כי משרד התחבורה כי הוא זה שאישר דילוג על תחנות אסטרטגיות במסלולים מסוימים, כדי לענות על צרכיה של האוכלוסיה החרדית". במילים אחרות, האוטובוסים חולפים על פני תחנות מלאות נוסעים כדי לעצור בתחנות קטנות, שם מחכים חרדים מורמים מעם! השר ציין בתשובתו כי מי שקובע האם לדלג על תחנה אסטרטגית הוא המשרד ולא מפעילי התחבורה הציבורית!
במילים אחרות, משרד התחבורה והשר הכושל מעניקים יחס מיוחד לחרדים, כדי להתחנף לאוכלוסיה שרצויה לבוס הגדול נתניהו בענייני הקואליציה. יש אזרחים שיחכו בתחנות שעות ואחרים שהאוטובוסים יעצרו במיוחד בשבילם. השר ממשיך בתפקידו בלי להתנצל. סביב נושא זה של הסעות חרדים, יש עוד כמה שערוריות מסמרות שיער באישור השר. חברת הכנסת לא קיבלה תשובות לכל השאלות ששאלה בעניין בלוף האוטובוסים-חרדים-חילונים וכולי. זה לא יכול לקרות בארץ דמוקרטית מערבית אחרת!
3. הרכבת התחתית הקלה - בואו נעבוד בעיניים על אזרחי ישראל - כמה פעמים שמענו וראינו כי בונים רכבת קלה בגוש דן? כמה פעמים התחילו לחפור, עשו תוכניות, שילמו הון לחברות בינלאומיות ומתכננים מקצועיים. כמה פעמים סגרו את החפירות וסיפרו לנו סיפורים והכסף הציבורי בוזבז לשווא?
עכשיו יש מצלמה המתעדת את ה"חפירות" החדשות לרכבת הקלה ברחוב הרצל בתל אביב. מה חפירות? מה התוכנית? כמה זה עולה, מי משלם? למי? מה לוח הזמנים המדויק? ראש העיר ניו-יורק, בלומברג, כמו קודמו ג'וליאני - רק לשם דוגמה - נותן לאזרחים כל שבוע (!) דוח בערוץ העירוני על כל מעשה שנעשה בעיר בכל תחום, כולל המחירים וכל פרט הקשור בפרויקט (חינוך, בריאות, ארכיטקטורה, תרבות, תחבורה, פארקים, תשתיות, ביטחון וכולי). אין ענייני ציבור ללא דוח לציבור. רק כאן מצלמים "חפירות" כדי "לעבוד על האזרחים בעיניים". אין דוח פעולות עבור הציבור. רב הנסתר על הנגלה. והנסתר, לא פעם, הוא פשוט כלום.
4. הדברים כבר ידועים...
5. דבר פשוט הקיים על גבי אוטובוסים בכל הערים בהן ביקרתי בחיי - תוואי מצויר על ירכתי האוטובוס עם שמות כל התחנות לפי הסדר בשני כיוונים - "פטנט" שטרם הצליחו ליצור בישראל על גוף האוטובוסים. כמו בשנות החמישים צריך לפנות אל הנהג בתחנה ולשאול בקול ענק: "תגיד, אתה מגיע לדיזנגוף?"
השר כ"ץ, עד מתי?