X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהלכיו של המפקח על הביטוח בעזרתם של פקידיו הצעירים, אולי נועדו להגביר את התחרות בשוק ולהיטיב עם הצרכן הקטן, אולם בפועל נראה כי כל חוזר המשוגר ממשרדו של המפקח, מגדיל את מורכבות התהליכים, את ערפול המונחים ומרחיק את הצרכן הקטן מלהתמודד עם הדבר המפחיד הזה שנקרא "פנסיה"
▪  ▪  ▪
מה כתוב פה?! [צילום: פלאש 90]

קיים פער עצום בין פעולתם של מקבלי ההחלטות וקובעי המדיניות באגף הפיקוח על הביטוח, לבין המציאות המורכבת בה פועלים השחקנים השונים במגרש הפנסיוני. מציאות בה פועלים סוכני הביטוח, המשווקים הפנסיונים, היועצים הפנסיונים ואף האזרח הקטן אשר חש אבוד אל מול שפתו הבלתי מפוענחת של עולם הפנסיה והביטוח.
מבין כלכלני האוצר בכלל ובאגף הפיקוח על הביטוח בפרט, קיימים לא מעט בוגרי אוניברסיטאות אשר עשו דרכם לאוצר ישירות מספסל הלימודים. חוסר הניסיון וחוסר ההיכרות של המגרש הפנסיוני מה"שטח", ניכרים ברבים מהחוזרים שמפרסם המשרד חדשות לבקרים.
האם מנסחי חוזר מסמך ההנמקה ניסו פעם לערוך מסמך הנמקה בעצמם? האם אותם מנסחים מודעים לרמת הסרבול של תהליך השיווק/יעוץ בעקבות חוזר זה? האם המנסחים אכן חושבים שהצרכן טורח לקרוא או אפילו לעיין במסמך ההנמקה לפני שהוא חותם? עדיין לא פגשתי צרכן שקרא והבין או אפילו רק קרא בלי להבין את הכתוב במסמך ההנמקה, אף שאני מפצירה בלקוחותיי לנסות ולהבין על מה הם חותמים. אז נכון, התהליך פושט על-ידי תוכנות שונות המייצרות מסמך הנמקה והופכות את הליך ההנמקה לכמעט אוטומטי. אולם ברור לכל כי תוכנות אלו רוקנו מתוכן את מטרתו של חוזר ההנמקה. ביטחוני כי לא זו הייתה כוונתו של המפקח.
הצעה: להציב תנאי
האם בחירת סוכן ביטוח על-ידי העובד בהכרח תיטיב עמו? הרי כל הכותרות העוסקות בדמי ניהול מדברות על פערים משמעותיים בין חברות וגופים מאוגדים המצליחים להשיג דמי ניהול נמוכים לחבריהם/לעובדיהם לעומת לקוחות פרטיים ובודדים המתקשים להתמקח בשל הקושי לדבר בשפתם של חברות הביטוח ובתי ההשקעות. מעסיק הדואג לעובדיו, יכול לדרוש מסוכן הביטוח עמו התקשר, תנאים פנסיונים טובים (הן מבחינת כיסוי ביטוחי והן מבחינת דמי ניהול) ולקבוע מהי רמת השירות שהוא דורש לעובדיו.
מהלכיו של המפקח על הביטוח בעזרתם של פקידיו הצעירים, אולי נועדו להגביר את התחרות בשוק ולהיטיב עם הצרכן הקטן, אולם בפועל נראה כי כל חוזר המשוגר ממשרדו של המפקח, מגדיל את מורכבות התהליכים, את ערפול המונחים ומרחיק את הצרכן הקטן מלהתמודד עם הדבר המפחיד הזה שנקרא "פנסיה".
הייתי מציעה להציב תנאי, שכדי להצטרף לשורת מקבלי ההחלטות באוצר, יש לצבור ניסיון של 5-3 שנים לפחות בגופים המוסדיים או בסוכנויות הביטוח השונות. לא עוד סטודנטים או בוגרי אוניברסיטאות שזה עתה סיימו לימודיהם ויודעים בעל-פה נוסחאות של מדדי סיכון ותשואה, אך לא התנסו אף פעם בתהליך הסבוך והארוך של הייעוץ או השיווק של מוצר פנסיוני.

הכותבת היא יועצת פנסיונית עצמאית ברשיון משרד האוצר. בעלת תואר ראשון ושני במנהל עסקים עם התמחות במימון מהאוניברסיטה העברית.
תאריך:  06/06/2012   |   עודכן:  07/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עולם הפנסיה והביטוח: השפה הבלתי מפוענחת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
בעוד השאהידים הפרימיטיביים מקריבים את חייהם כדי להרוס חיי אחרים, השאהידים הפוליטיים מקריבים את האידיאולוגיות שמאחוריהן הם מסתתרים, כדי להשיג את אותן המטרות
הרצל חקק
פתיחת שבוע הספר היא הזדמנות נפלאה לתת כבוד לסופר דוד גרוסמן על ספרו החדש "נופל מחוץ לזמן". אלה דבריי בטקס הענקת פרס ברנר היוקרתי לדוד גרוסמן מטעם אגודת הסופרים העברים. נאום לפרס ברנר תשע"ב. בדבריי אני מעלה את פנייתו של יצחק למדן ליוסף חיים ברנר ביצירה "מסדה" במלים "חיזקתנו ביגונך
נבון קצב
היעדר פעולה נחושה של הריבון וגילוי חולשה, כניעה ורפיון מצדו מנוצלים ע"י ארגוני השמאל הקיצוני לשימוש לרעה בהליכי משפט, על-מנת לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ ישראל באמצעות שימוש בפסיקת בתי המשפט
אליהו קאופמן
על פני השטח קיימת הגזענות הנראית לעין - נגד אותם "פליטים" מדרום סודן ומאריתריאה, אך קיימת גם הגזענות שאותה חשף ח"כ מיכאל בן ארי כשקנה ל"פליטים" הללו כרטיסים ואש"ל לבריכה בצפון ת"א. וישנה גם גזענות ממלכתית חבויה - זו ששלמה להט החל בה וכל שאר יורשיו בראשות עיריית ת"א ממשיכים אותה כמדיניות סתר
אדלינה קליין
משאת נפשה של חיה בנצל להיות בעולם שאינו מנוכר, עולם שהאכפתיות תשרור בכל ותביא את נגוהות הזריחה והאור. המחויבות ל'יושרה' אינה מניחה למשוררת, והיא נוטלת אותנו להראותנו את המקום הפלאי הבראשיתי משם דלתה את שירתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il