X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חינוך יהודי בצרפת הוא יקר מאוד. לא כל יהודי יכול לאפשר זאת לילדיו. בלית ברירה נשלחים הילדים למוסדות גויים. מי יציל אותם?
▪  ▪  ▪
חובה לדאוג לחינוך הילדים האלו [צילום אילוסטרציה: AP]

ההתבוללות בארצות הנכר מטרידה ומפחידה. מדברים על אחוזים גבוהים מאוד והלב נכמר. מה יהיה עם דור העתיד? זה מביא אותי לחשוב איפה באמת לומדים ילדי היהודים בצרפת, למשל?
מה שידוע לנו על יהדות צרפת, זה שהם עשירים, מבוססים, ציונים ונדבנים. האם ידוע לנו היכן לומדים ילדיהם? האם ידוע לנו כיצד נראים חיי החברה של ילדים יהודים אלה החיים בגלות, גם אם עשירה למדי? האם ידוע כמה משקיעים בהם כדי לשמרם קרוב למסורת אבותינו, לשמרם שלא יציצו יותר מדי הצידה בחברה הגויית עם התרבות הגויית, החגים הגויים וכדומה?
קשה. קשה לשמור על ילדים ובני נוער קרוב ליהדות גם בארץ שלנו, אז בגולה?
בתי ספר יהודיים בצרפת
בפריז ובסביבותיה יש מספר בתי ספר יהודיים. הנחשב מביניהם הוא בית ספר הנקרא: Maimonide - Rambam, Boulogne Billancourt. בבית הספר יש לימודי עברית, יהדות, פעילויות הקשורות לארץ - מחנות בישראל וכדומה לילדים. ממש חיבור גוף ונפש לישראל וליהדות. ממש השקעה מרשימה בדור העתיד של יהודי צרפת לחנכם להיות יהודים ציונים וכשרים.
בית ספר זה נחשב לאיכותי ביותר ויוקרתי, והוא אכן יוקרתי וגם יקר מאוד. זה כמובן לא מונע מהיהודים שפתם בסלם לשלוח את ילדיהם לבית הספר המכובד הזה. ברוך השם! חינוך זה משהו ששווה וחשוב ביותר לשלם עבורו. אם יש לך כסף. אבל אם אין? שהרי לא כולם יכולים לאפשר לעצמם לימודים במקום מיוחס ומפואר זה. לא לכולם יכולות כספיות, אם כי יש הרבה יכולות ורצונות נפשיים. ומכיוון שכך, רבים נאלצים לוותר על הזכות היקרה הזאת, תרתי משמע, ולשלוח את ילדיהם לבתי ספר חילוניים - קרי, גויים!
לב יהודי של מי לא ייקרע על כך? אפשר שתגידו: "שיעלו לארץ!" אולי, אולי. אבל אם למשל אינם יכולים? אם למשל יש מחויבויות? מי אנו שנשפוט? האם זוהי סיבה להשליכם לגוב הגויות הזאת?
ילדי יהודי עירכם קודמים
המחשבה שיהודים רבים כל כך בצרפת אינם יכולים לאפשר לילדיהם חינוך יהודי טוב רק בגלל שידם אינה משגת, מעמידה בספק את נחיצות כל התרומות הניתנות שם למען ישראל; מעמידה בספק את הדאגה, אם יש כזאת, ליהודים בעולם. לא צריך להיות דווקא תושב ישראל כדי שידאגו לך.
כאן אני מגיעה לנדבנותה הידועה של יהדות צרפת המבוססת. אותה יהדות התורמת כה רבות לארגונים ולעמותות בארץ. אותה יהדות שקונה בתים להשקעה בארץ בשכונות ובאזורים יקרים. אותה יהדות ציונית המחפשת לעזור לישראל.
אז אם יש את נפשכם, יהודי צרפת היקרים, לסייע לאחיכם היהודים ולחוש ממש את הנתינה, דאגו למוסדות חינוך עבור כל יהודי שמבקש להעניק חינוך יהודי טוב לילדיו ומצבו הכלכלי אינו יכול לאפשר זאת, כי אין לו כסף, כי אין מקום, כי אין לו מעמד ועוד כהנה וכהנה סיבות שונות. זה יהיה החסד הכי טוב והכי יקר לעם ישראל. שמירה על הילדים היקרים האלה. אותם אלו שבגלל קושי מסוים לא נכנסו למערכת החינוך היהודי ועלולים, חלילה, באשמתכם, להשתלב טוב מדי במערכת הגויית.
אז אם אתם רוצים לתרום ולסייע באמת, אמצו משפחות המתקשות לממן לימודים יהודיים יקרים וסייעו להן. חשוב מאוד וכדאי שתעזרו, כי יהודי עירכם קודמים! וזוהי קרן קיימת לעולם הזה ובוודאי לעולם הבא.

תאריך:  07/06/2012   |   עודכן:  07/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין כסף? לכו התבוללו!
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הבעייה מוכרת וידועה
מרים מפה  |  7/06/12 21:00
2
מזעזע=אסור לאפשר את זה!!! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  8/06/12 06:24
3
להקים מחדש גטאות נגד ההתבוללות ל"ת
או שיעלו לארץ  |  8/06/12 09:58
4
חוק הג'ונגל  ל"ת
חנית טרבלסי  |  8/06/12 14:15
5
חוק הג'ונגל
חנית - צרפת  |  8/06/12 14:24
6
עצוב. שיעלו לארץ
הכסף מענה את כולם  |  8/06/12 16:42
7
עלית צרפתים
חנית  |  24/06/12 17:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז דרומי
מצביעי הליכוד בעיקר קיבלו שיעור הכי שלילי שאפשר מהפוליטיקאים ומהתקשורת: הם מסובכים אלו באלה בשקרים שלהם, ומאוחדים יחדיו בשקרים שלהם נגדנו
צ'לו רוזנברג
יש ריאליטי בישראל. ואם נהיה קצת יותר רציניים, הרי שאין מנוס אלא להגיע למסקנה המייאשת מאוד: ישנם נבחרים רבים הצוחקים מבוחריהם. הם מבזים את המוסד החשוב ביותר שיש במשטר דמוקרטי. מילתם אינה מילה. יושרם בשקריהם. כל מעשיהם ודבריהם, הבל הבלים על פני המים
מני ישי
אנשים המתבטלים מתורה וממעשים טובים מעדיפים את טובתם העצמית, האגוצנטרית, ולא את טובת הכלל. לא סתם מכנה אותם הכתוב "אספסוף", שכן פראי אדם אלו כלל לא ראויים להיכלל בעם ישראל
יורם דורי
בימים האחרונים למדתי שוב כי ליהודים ולישראלים יש מכנה משותף ברור והוא מזוכיזם. הלקאה עצמית וחוסר פרגון עצמי. העצמת הרע ומזעור הטוב
דניאל גיגי
אלי ישי לא שכח רק את ההיסטוריה של העם היהודי, אלא גם את ההיסטוריה האישית של בני משפחתו שהגיעו לכאן כמהגרים שחורים מאותה אפריקה שממנה מגיעים היום הפליטים. האמירה הגזענית שלו שישראל היא ארצו של האדם הלבן, היא אמירה אנטי יהודית וגזענית שמכוונת לא רק לשחורים אלא גם ליהודים בכללותם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il