X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דורון רכליס וטל אליה [צילום: יח"צ]
ביקורת: "סיבוב מסוכן" - חוויה לצופים
אין כמו מלודרמה אנגלית בלשית בימים מהבילים אלה, כדי לרענן ולהתבדר, עם קצת חומר למחשבה. "סיבוב מסוכן" ב"בית צבי" שכתב מחזאי הבלשים ג'. ב. פריסטלי הוא בבחינת מעדן אנגלי מפנק בימים אלה (עד ה-30.6)

השחקנים הצעירים המסיימים בחודש הבא את לימודיהם כמחזור נ' של בית צבי, מוכיחים בהצגה זו, שאין מחזה הגדול מדי עבורם. אחרי שהתנסו בדרמות קלאסיות ורציניות, ובכל סוגי המחזאות, ביים אותם כעת יונתן אסתרקין הצעיר והמוכשר במחזהו של פריסלי. את פריסלי אנו זוכרים מ"האשה בשחור" בתיאטרון הקאמרי, שם האשה לא נראתה ממש, אלא דרך וילון שחור, ורק הצרחה מקפיאת הדם שהשמיעה, נחרטה עמוק בזכרון.
אותה צרחה גם חוזרת כאן, במחזה המתח הבלשי, שמתחיל כמו מסיבת חברה אנגלית, עם כל ה"סמול טוק" וההתלקקויות אחד לרעהו, הצביעות והעמדת הפנים שבה האנגלים כה מיטיבים להפגין. תיבת הסיגריות אותה מגיש לאורחיו בעל הבית, רוברט (דורון רכליס המרשים) - פותחת כמו תבת פנדורה קן של צרעות. כל סודות העבר נחשפים אחד אחד, והדמויות מתפשטות לאט לאט מהמסכות והצעיפים שהן עוטות. מערכת יחסים לכאורה מושלמת וחביבה בין שני זוגות ועוד רווק ורווקה, מתפוררת באחת למשמע החשיפות.
תיבת הסיגריות למעשה ניתנה במתנה לדמות היחידה שאינה מופיעה במחזה, כי הוא התאבד. כשמסתבר שמי שהביאה אותה לבחור ביום בו התאבד, הרווקה אולוון (טל אליה המדהימה הממקדת אליה את מירב תשומת הלב בהצגה), נשאלות השאלות. וכך, לאט לאט מתגלה מערכת שקרים בהם רוברט מאשים את אחיו, המת, שהוא שגנב 500 פאונד מקופת החברה, בעוד שהלה חשב שאחיו הוא שגנב. אך מראית העין אינה תמצית האמת.
הגבר הסופר-שרמנטי, יפה התואר והחכם - צ'רלס סטנטון (יואל ברמן המהפנט את כל הנשים במחזה), הוא שתעתע בגורל כל החבורה. ביניהם- בטי וגורדון וייטהאוס, כשבטי (לירון ויגרוד מלאת החיוניות) בעצם מאוהבת בסטנטון, הרי בעלה, (אושר בית הלחמי הטמפרמנטי, שבעליצות המוגזמת מחפה על מסכת השקרים והעמדות הפנים), מגלה שאהב את המנוח.
גם זוג בעלי הבית, שלכאורה חיים כזוג מושלם - בעצם מסתירים את כשלון חיי נישואיהם. בעוד אולוון מאוהבת זה מכבר ברוברט, הרי רעיתו (טל גינת הזוהרת, הקלאסית כמו סופר-מודל, שמפתיעה ביכולתה לעבור מדמויות קשות או קלאסיות לדמות חברתית קלילה ונינוחה זו) - היא הייתה מאוהבת באחיו שהתאבד. בקיצור - הרבה יותר מתוחכם מאגתה כריסטי, ובכל זאת - דרמה בלשית אנגלית בכל מובן המילה.
לא נוסיף פרטים ובטח לא נגלה את הסוף, שבחלקו מקפיא דם עם הצרחה. ואת הטויסט שמתחולל, כשהסיפור כאילו מתחיל מהתחלה - רק ללא פתיחת תיבת פנדורה. והכל זורם על מי מנוחות, הצעירים רוקדים בעליצות, ובמין התפרקות מהמתח של כל המחזה, כמו לא היה דבר. קטע המבוצע על ידם נהדר. בכך, מדגים המחזאי את האופציה השניה לסיפור - כמו בסרט "דלתות מסתובבות".
ההעמדה היפהפיה של המחזה, המשחק והליהוק המושלם, כשכל זה מתרחש בתוך תפאורה כה מושקעת ומוקפדת של איה בן אשר, עם תלבושות מהודרות ויפהפיות שעיצבה אפרת מירב, והכי הכי - התאורה של התאורן מספר אחד שלנו - זיו וולשין הצעיר המחונן, מהדור הממשיך את דרכו של מישה צ'רניאבסקי האגדי שלנו שהפך לבינלאומי - כל אלה, בהדרכת טקסט כה נקיה וצחה של מרגלית גז, שנדיר לשמוע כמותה על הבימה העברית - כל אלה מעלים בפנינו הצגה שמשלבת בתוכה בידור משובח, תיאטרון מעולה וחוויה שתגרום תענוג לכל צופיה.

לירון ויגרוד (בטי) ואושר בית הלחמי [צילום: יח"צ]
אושר בית הלחמי, יואל ברמן ודורון רכליס [צילום: יח"צ]
תאריך:  19/06/2012   |   עודכן:  19/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת: "סיבוב מסוכן" - חוויה לצופים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רניירו פונטנה
אנדרה נהר, מההוגים המשפיעים ביותר על יהדות צרפת לאחר מלחמת העולם השנייה, חיבר בדמותו ניגודים שונים: חוקר אקדמאי והוגה יצירתי, נטוע בעולמה של המסורת היהודית אך אוניברסליסט והומניסט מושבע, בעל חזון משיחי אך גם פרגמטי ומציאותי. ד"ר רניירו פונטנה רואה בכך את ייחודיותו של נהר, ואולי גם את הסיבה שבגללה אין הוא מוכר מספיק לקורא הישראלי הממוצע
צילה שיר-אל
חדשות טובות: ההשפעות של יופיטר יביאו עוצמה ותובנות ולמרות שסטורן מערים קשיים, התקופה דווקא טובה לשינויים
שלומי יאס
פרויקט תל-אופן בתל אביב היה יכול להתקיים כמו בכל מקום אחר בעולם בו ניתן השירות להשכרת אופניים. אבל בתל אביב הפרויקט מקרטע, מלא תקלות ונראה שבפועל הוא הרבה מעבר ליכולות של אנשי התחזוקה וצוותי השינוע. תכנון מוקדם והיערכות במועד היו יכולים לחסוך עוגמת נפש למשתמשים
יורם בר-קובץ
לקראת החופש הגדול מעניקה הסתדרות הנוער העובד והלומד טיפים לקראת העבודה בקיץ - מה כולל תלוש שכר, מהו חוק הודעה לעובד, מה קורה בשעות העבודה בלילה ועוד
אורן פרסיקו
אגודת העיתונאים תל אביב פירסמה גינוי רשמי להחלטה להעמיד לדין את אורי בלאו. מנכ"ל האגודה, מתברר, חושב אחרת, ואילו היועץ המשפטי שלה מייצג את ענת קם. יו"ר האגודה: המנכ"ל אינו דובר האגודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il