X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש מעט מאוד בתי מלון בארץ העונים לקריטריונים של דירוג בינלאומי מחייב ל-5 כוכבים יש גם פער ניכר בין הדירוג שמעניק המלון לעצמו לבין זה שנותן לו הלקוח להפקרות שכזאת אין אח ורע בעולם
▪  ▪  ▪
דירוג עצמי [צילום: אורי אקרמן]
איך כוכב אחד מעז?
יש בארץ מלונות, שאילו נערך בהם פיקוח הולם, קרוב לוודאי שכיום לא היו זוכים למספר הכוכבים שהעניקו לעצמם בעבר. כאלה הם אותם מלונות שדורכים במקום ונמנעים מההשקעה הדרושה לשמירה על רמתם

דירוגם של מלונות על-פי כוכבים איננו בבחינת מדד אוניברסלי. כל מדינה מדרגת את בתי המלון שלה על-פי קריטריונים שונים. בדרך כלל מייצג הדירוג את גודל המלון, את מספר החדרים שלו, את גודל הלובי ואת הימצאותה של בריכה בו. כל הקריטריונים האלה מפוקחים במדינות שמעבר לים על-ידי משרדי התיירות שלהן בשבע עיניים.
בישראל, לעומת זאת, לא קיים כל מערך של פיקוח סדיר אחר מלון זה או אחר, אם אכן הוא ממלא את ייעודו כראוי. במקום זאת נוהג כל מלון ככל העולה על רוחו והוא זה שקובע, על דעת עצמו, את מספר הכוכבים שלו, גם אם הוא באמת אינו ראוי להם.
יש בארץ מספר לא מבוטל של מלונות, שאולי היו ראויים בעבר להתהדר בחמשת הכוכבים שלהם. אלא שההווה מציג מציאות שונה ועגומה למדי. אילו נערך בהם פיקוח הולם, קרוב לוודאי שכיום לא היו זוכים למספר הכוכבים שהעניקו לעצמם. כאלה הם אותם מלונות שדורכים במקום ונמנעים מההשקעה הדרושה לשמירה על רמתם. הדברים אמורים באי-הקפדה על השירות המתבקש, בהימנעות משיפוצים, בירידה באיכות המזון או בהידרדרות גדולה בתחזוקה.
להתייחס בהתאם
שערוריה לא פחות בולטת היא מעמדם הנישא של ה"צימרים", הפושים בארץ כפטריות אחר הגשם. בכל העולם נחשב ה"צימר" לסוג האכסון הזול ביותר, בעוד שבארץ מרקיע מחירו לשמיים. במקרים רבים אף עולה התעריף של ה"צימר" הישראלי על זה של חדר במלון 5 כוכבים, כאשר רמת הבטיחות שבו זועקת לא אחת לשחקים וגם היצע השירות והתחזוקה שלו אינם עונים על הצרכים הדרושים.
בהנחה שמקום האכסון הוא פרמטר חשוב ביותר, הרי שצריך להתייחס אליו בהתאם. יש מי שתר אחר מלון שיהווה עבורו רק בסיס יציאה לטיולים ולאטרקציות. או אז הוא יכול להסתפק בהחלט במלון בן כוכב אחד בלבד. מישהו אחר תר אחר מלון לצורך כנס או ועידה ואז, בהכרח, יחפש מלון של 5 כוכבים, ויש מי שכמהַ למלון משפחתי, במיוחד עכשיו בחופש הגדול, שבו יוכל לאחסן את כל ה"חמולה" שלו. במלון שכזה צריכים להיות כל הפינוקים האפשריים, שיפתו את האורחים לא לצאת ממנו במשך ימי שהותם בין כתליו.
כבתוך שלהם
עד שלהי המאה החולפת פעלו המלונות הישראלים תחת פיקוח ממשלתי. מאז הוסרה חובת הדירוג שלהם ובעליהם עשו שימוש בדירוג הישן לצורך פירסומם בארץ ומעבר לים. בעקבות אינספור תלונות מלקוחות וסוכני נסיעות, החליטה הנהלת משרד התיירות להוציא מכרז בינלאומי לבחינת אפשרות דירוג מחדש, אלא שבסופו של דבר נגנז המכרז בשל שילוב של לחצים מצד אינטרסנטים שונים ובשל חילופי שרי התיירות.
עניין הדירוג הפך להפקר וכל מלון מדרג, כאמור, את עצמו באורח עצמאי, ללא אישור רשמי של משרד התיירות. כך נוצר מצב אבסורדי שבו בעיר תל אביב יש מספר רב יותר של בתי מלון הרואים עצמם כבעלי חמישה כוכבים, מאשר בערים ענקיות, דוגמת ניו-יורק, לונדון, פריז, רומא, או ברלין.
המציאות המרה היא שיש היום בישראל מלונות בודדים העונים לקריטריונים של דירוג בינלאומי מחייב של 5 כוכבים. די להיכנס לאתרי אינטרנט, בהם מדרגים הלקוחות את בתי המלון, על-מנת להתריע על גודל הפערים בין ראיית המלון את עצמו לבין הדירוג שאותו מעניק לו הלקוח. הגיעה לכן העת שמשרד התיירות ישים, סוף סוף, קץ לשערוריה הזאת.

תאריך:  19/06/2012   |   עודכן:  19/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שערוריית דירוג המלונות בישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הדירוג במלונות ע"פ גחמותיהם
Hotelier  |  20/06/12 16:32
2
דירוג מלונות
סתם מישהו  |  7/12/12 12:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
קצינות מתנגדות לגיוס חרדים    הן חוששות מן המכשולים שיוערמו עליהן    החרדים חוששים מן המכשולים שהם יצטרכו להתמודד מולם    שניהם צודקים!
נרי אבנרי
בן כספית חושב שהקוראים שלו מטומטמים. הוא מכחיש את שנאתו לנתניהו, ומבטל את הקביעה של רזי ברקאי שאמר: חלק מהתקשורת קשרה קשר נגד נתניהו. אם לא יטפל בעצמו - האמינות שלו תתרסק. בן כספית על מסלול התפוגגות. הלכתי לארכיון...
אריה רייזל
בישראל מוצגת התמונה בסוריה בצורה חד-צדדית ופרופוגנדית. מוצג מאבק בין ה"טובים" ל"רעים" כאשר ה"רעים" טובחים ב"טובים" כשהסיבה היחידה היא המשך שמירת השלטון בידי ה"רעים". זו איננה התמונה. המאבק הוא מאבק אידיאולוגי בין שני סוגי אוכלוסיה
שולמית קיסרי
ריח התירס נשמר כזיכרון שלא יאבד לנצח למי שהיה ילד ולמי שהייתה ילדה לפני יותר מחצי מאה. ריחות המעדנים שעלו מהדודים וטעמם של התירסים שהתבשלו שם שעות, טובים פי כמה ממעדני השפים שאנחנו אוכלים היום במסעדות. ככה זה עם זיכרונות ילדות - הם מתעצמים לממדים מיתולוגיים
יוסף עברון
שמעון פרס, למרבה הצער, איננו ולא יהיה דוד בן-גוריון, ושום הופעה קרקסית לא תשנה זאת, ושום מצבור של מדליות. לא עובר עליו יום בלי הכרזה חדשה, בלי איזו אמירת כנף "חכמה", כשהמטרה היא לא לפנות את הבמה הציבורית, לא להימחק מהתודעה, לשרוד... לשרוד בכל מחיר, אך עם הרבה כבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il