X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השמאל הצעיר - הקיצוני, הרעבתני, שגורמים קומוניסטיים מאכילים אותו בציניות סיסמאות אנרכיסטיות - יצא נגד השמאל הזקן, השמן, הממוסד שהיה לפני 50 שנה הדור החדש והמפואר של ההתיישבות העובדת נותרה רק הקנאות הקומוניסטית האטומה
▪  ▪  ▪
מאות האלפים שבאמת זקוקים לרווחה, חינוך, בריאות ודיור ולא קיבלו כלום [צילום: פלאש 90]

פיצוץ ישיבת המועצה של עיריית תל אביב והביזוי הקולני שהוטח השבוע ברון חולדאי (מפלגת העבודה) מן הרגע שנכנס לאולם ועד לבריחתו המביכה, כשעשרות צעירים רודפים אחריו בצעקות, הבהירו מה קורה בתנועת המחאה. מדובר במאבק בין שני זרמים ושני דורות בתוך השמאל על השליטה בתל אביב. השמאל הצעיר - הקיצוני, הרעבתני, שגורמים קומוניסטיים מאכילים אותו בציניות סיסמאות אנרכיסטיות - יצא נגד השמאל הזקן, השמן, הממוסד שהיה לפני 50 שנה הדור החדש והמפואר של ההתיישבות העובדת. את יוצאי הקיבוצים והמושבים שהתברגנו, השמינו, התנוונו ונעשו עירוניים לחלוטין, ייצגו חולדאי ויעל דיין, יו"ר מועצת העיר. יעל דיין, שאביה וסבה היו פוליטיקאים מפא"יניקים מיובלי ידיים מנהלל, עסקה השבוע בסגירת מיקרופונים ובשילוח מאבטחים כלפי נערים ונערות מן השמאל. גם היא וגם חולדאי זכו לקיתונות של בוז. לחולדאי, למשל, הם צעקו: "טייס גרוע וראש עיר גרוע". מיד לאחר מכן התארגנה בחוץ ישיבת מועצה אלטרנטיבית בהשראת אויבו הגדול של חולדאי: דוב חנין.
קומוניסט אדוק זה - הדבק עדיין בתזיסים האדומים שאבד עליהם הכלח כחייל יפני שנשכח בג'ונגלים של בורמה ודבק עדיין במלחמה למען הקיסר הירוהיטו - רודף את חולדאי המסכן, הרוצה רק לחיות בשקט ולהיות צ'יץ' שני, באותה קנאות אטומה שבה רדפו פעם הקומוניסטים בברלין את הסוציאל דמוקרטים הגרמנים. חנין אינו מדבר הרבה בפומבי וגם אינו מציף את תל אביב בדגלים אדומים, אך הוא משפיע בעצם נוכחותו, שותק ונותן השראה, כשהוא מתיישב במרכז של מעגל הדוברים. הוא לא צריך לדבר. הנוסח הקומוניסטי הישן יוצא ברור מגרונה של תלמידתו סתיו שפיר כשהיא תוקפת את שר האוצר הנבוך והלחוץ תמיד - יובל שטייניץ - על המטפורה שלו "מלחמת עולם כלכלית", מאשימה אותו ברטוריקה של חרחור מלחמות ומזכירה באופן שבו היא מתנסחת את רטוריקת השלום הקומוניסטית מתקופת הסכם ריבנטרופ-מולוטוב. אם יעל דיין היא דור שלישי למפא"יניקים, הרי סתיו שפיר היא דור רביעי, מבחינה אידיאולוגית ולא משום בחינה אחרת, לסופיסטים דמגוגיים וישועיים אדומים ולא כל כך ציונים.
הפעילים המקצועיים של המחאה מבטיחים לחולדאי, "שריף עיריית תל אביב" כלשונם, כי לא יניחו לו עד שיפנה את כסאו. הבחירות לעירייה ייערכו בעוד שנה וחצי, בנובמבר 2013, ועד אז יאכל חולדאי הרבה קש. אנו רואים כי פוליטית מדובר בסך-הכל בסכסוך בין שמאל שכבר התברגן לבין שמאל צעיר יותר, שיתברגן מחר. הצעירים המהפכנים בעיני עצמם של היום הם חברי מועצת העירייה של מחר. ככה זה. זה קרה בצרפת, זה קרה בארצות-הברית וזה יקרה גם פה. זה כמו המאבק בין הבולשביקים למנשביקים, אלא שאצלנו לכל העניין הזה אין שום קשר לפרולטריון, שבשמו התיימרו פעם הסוציאליסטים לדבר. לכן, לא מפליא כי מי שהיו בעברם באמת מדוכאים עלי אדמות ועם חֵלכָה, ילדי מעברות ושכונות עוני שנחלצו מהן בעור שיניהם בעזרת המוביליות שמאפשר השירות הצבאי - שאול מופז ומירי רגב - לא הצליחו להתחבר למחאה של השמאלנים. הם פשוט לא מהזן שלהם. מופז ורגב, בעזרת הקריירה הצבאית, דילגו ישירות מהפרולטריון לצמרת הכלכלית בלי לעבור את השלב של מעמד בינוני נמוך שרוצה להיות מעמד בינוני גבוה עוד לפני גיל 30, מקסימום 35. זוהי הסיבה שאיש מתוך תנועת המחאה לא הקשיב לזעקותיו של מופז: "אני הייתי שם". הסבל שלו כילד באוהל אינו מעניין. זהו אוהל אחר. ועל מירי רגב לא כדאי בכלל לדבר. דפני ליף פשוט חגגה עליה. שתתה אותה עם הקפה מקיאטו שלה.
בתוך כל זה נבלע משהו חשוב: מאות האלפים שבאמת זקוקים לרווחה, חינוך, בריאות ודיור ולא קיבלו כלום - לא מוועדת טרכטנברג ולא משום גורם אחר. בעבורם כל מה שהיה השבוע בתל אביב פשוט אינו רלוונטי. כן לילה לבן, לא לילה לבן - הם הולכים לישון מוקדם.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
עמוס גורן הוא עיתונאי וסופר ירושלמי ובעבר מנהל מחלקת החדשות לחו"ל ולעולים ב"קול ישראל"
תאריך:  29/06/2012   |   עודכן:  29/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבולשביקים והמנשביקים של תנועת המחאה
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
חולדאי "טייס גרוע" , הם צעקו ?
שלמה המגיב  |  30/06/12 11:59
2
תענוג לקרוא את המאמרים המשכילי
קורןנאוה טבריה  |  30/06/12 14:21
3
קצר וקולע. ברכות לכותב. ל"ת
יפה מאוד  |  30/06/12 19:08
4
מאמר יוצא מן הכלל. אני מצטטת:
ברוריה מקרית חיים  |  1/07/12 08:49
5
שפו לכותב על הבולשביקים החדשים
ויקטור.ק.טבעון  |  1/07/12 17:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
"האחים המוסלמים", סוריה ויחסי סונה-שיעה בעיני התקשורת הערבית
אברהם הללי
צו מבעל שררה נקי מרבב, נעשה ונשמע    ברם בקשה מטובל ושרץ בידו נשמע ונעשה
איתן קלינסקי
מוחמד רזה-ראחיני, סגן נשיא אירן, העביר אותנו משנת 2012 לשנת 1840    מאבק צודק לשלום בין ישראל לפלשתין קיבל ממנו מכה קשה
אהוד ברק
עמדת שר הביטחון היא כי השירות הוא חובה והחבות היא אישית - של המיועד לגיוס ולא של המוסד בו הוא לומד או שוהה. לצד זאת, אין כוונה ליצור מצב שבו ההימנעות מחובת השירות תמלא את בתי הכלא באזרחים הנתפסים על-ידי המשטרה הצבאית בבתיהם ובחוצות הערים
אברהם (פריצי) פריד
לקראת הבקו"ם: קצינות לבריגדה החרדית, רכבות או לשכת גיוס, הגן הפגום של מר"צ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il