X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמות מידה מדידות טשטוש גבולות שפה חברתית וכלים בשפע איך לבחור?
▪  ▪  ▪
עדיין מגיעים לסניף [צילום: יח"צ]
כאש בשדה קוצים
פוליטיקאים למדו להכיר ביכולות ובתהודה שהעולם הזה מייצר, ובמיוחד במהירות בה נוצר הד/ויראליות במונחים החדשים. דווקא המונח האחרון הוא שמייצר חשש מכניסה לעולם החדש. למה? כי בעולם הדיגיטלי אין מקום לשקרים. האמת מתגלה מהר ועוברת כאש בשדה קוצים. קחו לדוגמה את החברות שספגו קיטונות של טינה במחאה החברתית של קיץ 2011, כמו גם חברות שתודעת שירות הלקוחות שלהן לוקה בחסר בלשון המעטה

המרחב הדיגיטלי קובע אמות מידה חדשות בתחום השירות. לוח הזמנים לתגובה מתקצר, אפשרויות הגישה למידע ולנותני השירות זמינים, השפה והגבולות המטשטשים מעמידים את נותני השירות בפני שאלה "האם לקחת חלק בעולם הזה?"
תשובתי היא כן. לית מאן דפליג שבמקביל לעולמנו מתקיים העולם הוירטואלי חסר הגבולות, עולם שמציב גבולות ויעדים חדשים. נכון הוא שיש בינינו כאלה שמסרבים להכיר בו ו/או לחיות גם בו (כי אי-אפשר לחיות רק בעולם הוירטואלי, למרות שיש כאלה שחייהם מתנהלים בוירטואליות מפתיעה, ראה ערך כנסת ישראל). העולם הוירטואלי נטל כלים שהופכים לחלק בלתי נפרד מהיום היום שלנו, כלים ומונחים שחדרו לתקשורת בינלאומית. הכלים הללו קרויים במילה אחת "דיגיטל" והמונחים שחדרו לתקשורת הם like, share, engagement ועוד. לאחרונה נוספה גם המילה respect. שלל המילים משתייכות לעולם חברתי יותר, עולם של שיתוף, הבנה, הערכה וכבוד הדדי. האמנם?
התקשורת למדה לחיות בשלום עם הכלים החדשים ואף נוטלת בהם חלק לא מבוטל, דוגמת עמודים בפייסבוק, שימוש במקורות אינטרנטיים, תוכניות העוסקות במרחב הדיגיטלי ברדיו ובטלוויזיה. פוליטיקאים למדו להכיר ביכולות ובתהודה שהעולם הזה מייצר, ובמיוחד במהירות בה נוצר הד/ויראליות במונחים החדשים. דווקא המונח האחרון הוא שמייצר חשש מכניסה לעולם החדש. למה? כי בעולם הדיגיטלי אין מקום לשקרים. האמת מתגלה מהר ועוברת כאש בשדה קוצים. קחו לדוגמה את החברות שספגו קיטונות של טינה במחאה החברתית של קיץ 2011, כמו גם חברות שתודעת שירות הלקוחות שלהן לוקה בחסר בלשון המעטה.
כלים דיגיטלים כאמצעי שירות
אז יש את הדור שלא מכיר בכלים הדיגיטליים, אבל יאלץ להשתמש בהם בבוא העת. כך נולדו מכשירי הסמארטפון המיועדים לקהל המבוגר. אין לי ספק שהעולם הדיגיטלי ייעל את שירות הלקוחות בקרוב. הכלים הדיגיטליים הקיימים כיום ופיתוחם המואץ יביא לשיפור בשירות ובתנאי שנבין כי מאחורי הכל, עומדים בני אדם. הן בצד נותן השירות והן בצד הלקוח.
לחבר הכנסת מיכאל איתן מגיע ציון לשבח. מדינתנו זכתה בפרס בינלאומי על השירותים הדיגיטליים הממשלתיים. למי שאינו מכיר אני ממליץ על פורטל השירותים הממשלתי www.gov.il בו קיים מידע שימושי בשפע על כל השירותים הממשלתיים, כמו גם אתר תשלומים ממשלתי. בביקורי הבוקר בסניף הדואר נדהמתי לראות אנשים שעדיין מגיעים לשלם את אגרת הרישוי. הדלפק הפעיל ביותר בסניף היה זה של דואר רשום וחבילות. אין לי ספק שגם דלפק זה יהיה פעיל פחות בעתיד. אולי יותאמו שעות חלוקת הדואר לבית או שיפותחו כלים דיגיטליים שיאפשרו קבלת דואר רשום וחבילות בעמדות אל תור/כספומט.
הכלים הדיגיטליים מאפשרים מיקוד בקהל יעד, חסכון בעלויות, ובעיקר התאמה ללקוח. אם בעבר היה האינטרנט כלי לאיתור מידע, הרי שכבר היום הוא הופך ביחד עם מכשירי הסלולר החכמים לאמצעי שירותי ממדרגה ראשונה. אני יכול לעשות פעולות בבנק מתי שאני רוצה, מהיכן שאני רוצה. טרם מיצינו את היכולות של הכלים הדיגיטליים, ולא השכלנו עדיין להבין שהשקעה בהם כדאית היום למען המחר ואף להווה. החשש משימוש בכלים אלו יפוג כשנשכיל לברור את הכלים המתאימים לנו, שכן קיימים בשוק הרבה כלים אך לא כולם מתאימים לכל אחד.
השינוי הגדול יבוא ברגע שנביט קודם כל בעין של הלקוח, ללא משוא פנים ומתוך רצון אמיתי לתת שירות.

תאריך:  30/06/2012   |   עודכן:  30/06/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מיכאל איתן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
המחויבות של שלי יחימוביץ' לעופר עיני גורמת לשתיקתה הרועמת של מפלגת העבודה, גם כשעיני מתנהג כאחרון השריפים ומפקיר את עובדי הרכבת לתוכניות ההפרטה
עמוס גורן
השמאל הצעיר - הקיצוני, הרעבתני, שגורמים קומוניסטיים מאכילים אותו בציניות סיסמאות אנרכיסטיות - יצא נגד השמאל הזקן, השמן, הממוסד שהיה לפני 50 שנה הדור החדש והמפואר של ההתיישבות העובדת    נותרה רק הקנאות הקומוניסטית האטומה
מנשה שאול
"האחים המוסלמים", סוריה ויחסי סונה-שיעה בעיני התקשורת הערבית
אברהם הללי
צו מבעל שררה נקי מרבב, נעשה ונשמע    ברם בקשה מטובל ושרץ בידו נשמע ונעשה
איתן קלינסקי
מוחמד רזה-ראחיני, סגן נשיא אירן, העביר אותנו משנת 2012 לשנת 1840    מאבק צודק לשלום בין ישראל לפלשתין קיבל ממנו מכה קשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il