X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הניסיון להציג את אולמרט כדרייפוס שטפלו עליו האשמות שווא, ללא בסיס כלל, הוא שקרי ומעוות. אין בדברים כדי לנקות את הפרקליטות והמשטרה מדרך התנהלותן בעניינים מסוימים ובמיוחד הבקשה לעדות מוקדמת של מר טלנסקי
▪  ▪  ▪
אהוד אולמרט. מערכת המשפט משרתת אליטיסטים בלבד [צילום: AP]

תוצאות משפט אולמרט פתחו פתח לצהלה מצד אולמרט ומקורביו, כאילו מדובר בבידוי עלילה איומה ונוראה על האיש - לא כן הוא.
לכול משחק יש את הכללים שלו. לדמקה כללים משלה, כן לשחמט, כן לשש בש. לעיתים משחקים דמקה, לעיתים שחמט, לעיתים שש בש, אין להשליך ממשחק אחד על משנהו המתנהלים לפי כללים שונים. גם המשפט הפלילי הוא מעין משחק המתנהל לפי כללים שלכאורה צריכים להיות מאוד קשוחים, שתיים מבניהם:
  • התביעה צריכה להוכיח את האשמה.
  • האדם הוא זכאי כול עוד לא הוכחה אשמתו מעבר לספק סביר.
אין בשום אופן להסיק מתוצאות משחק בכללי משפט פלילי על הערכתנו אדם מסוים, הנמדד על-פי כללים הרבה פחות נוקשים שרובם מגיעים לידיעתנו מצד שלישי (בד"כ אמצעי תקשורת) ללא וידוא העובדות וללא התרשמות אישית.
העובדה כי במשפט הפלילי לפי חוקי המשפט הפלילי יצא אולמרט זכאי- אינה אומרת דבר לגבי הערכתנו אותו כאדם, כמנהיג וכאיש ציבור. דברים אלו נמדדים לפי כללים אחרים לגמרי.
נחשף בפנינו אדם ש"גלגל" כ-600,000 דולר ללא בקרה או ביקורת ציבורית בלי שנדע מה מכספים אלו שמשו לצרכים פוליטיים ומה לצרכים פרטיים. כספים אלו הוסתרו בכספת של ידידו הטוב של מר אולמרט, מר אורי מסר. נחשף אדם שהשתמש בפועל במימון כפול של טיסותיו. העובדה ש"כו ידע" "לא ידע" "כן הוכח" "לא הוכח" שהיא קריטית לפי כללי המשפט הפלילי, אינה חשובה כלל כשאנו באים להעריך את דמותו כאדם וכמנהיג.
הניסיון להציג את אולמרט כדרייפוס שטפלו עליו האשמות שווא, ללא בסיס כלל-הינה שקרית ומעוותת. אין בדברים כדי לנקות את הפרקליטות והמשטרה מדרך התנהלותם בעניינים מסוימים ובמיוחד הבקשה לעדות מוקדמת של מר טלנסקי.
במשפט הפלילי לא ניתן להוכיח כול דבר. השופטים מרשים לעצמם להשלים דברים לא מוכחים בגלל הסבירות, ניסיון החיים שלהם והשכל הישר. אין מנוס מכך. באילו מקרים מותר לבהימ"ש להשלים ובאילו מקרים לומר "לא הוכח". הדברים לא חתוכים. במקרה של פרשת ראשונטורס הוכח שהיה מימון כפול וכי אולמרט נהנה ממנו.
העובדה ששולה זקן ידעה מזה, אינה אומרת כי גם הבוס שלה הנהנה מהמימון הכפול ידע מזה??!! או שמא ניתן לקבוע כי "לא הוכח" כי ידע מזה. נראה כי בית המשפט העליון עדיין לא אמר את דברו בעניין זה וצהלתו של אולמרט מוקדמת מדי.
ועוד שתי נקודות לסיום:
מזעזע לחשוב כמה כסף צריך אזרח פשוט להשקיע, כדי להתמודד מול פרקליטות ומשטרה עתירי כ"א ותקציבים??!! במקרים רבים כדאי לאזרח להודות בעבירה שלא ביצע ובלבד שלא יתרושש. יוצא מצב אבסורדי, שכדי להתגונן אתה צריך שתהיה לך "קופה" מפשעים אחרים שביצעת. עולם הפשע והשחיתות נמצא אפוא במעגל סגור. כדי להתגונן בפני אישום פלילי עליך להצטייד בעורכי דין יקרים ויוקרתיים. ומה עם האזרח הפשוט??!!
נוצר מצב עגום ביותר לפיו מערכת המשפט משרתת אליטיסטים בלבד לרבות שופטים, אך לא את "עמך".

תאריך:  11/07/2012   |   עודכן:  15/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי אחימאיר
אהוד אולמרט, לשעבר איש הליכוד, לשעבר האיש שהאשים את פרס כי יחלק את ירושלים, האיש ששינה את עורו ומקבל היום ברכות מאבו-מאזן - האם בכוונתו להעמיד עצמו שוב לבחירת הציבור?
משה חסדאי
בזכות הופעת הנבואה, דהיינו הופעת התורות הרוחניות מחוץ לדתות ולאידיאולוגיות הממוסדות, ועם התגברות התפוררות האגו, וכל המבנים המאובנים שלו – מוסדות דתיים ואידיאולוגיים, תאגידים או ממשלות - מתפתחת תודעה חדשה – יותר ויותר מאמינים בקרב הדתות המסורתיות משחררים את הזדהותם עם צורה, דוגמה ומערכות אמונה נוקשות, ומגלים את העומק המקורי המסתתר במסורתם הרוחנית ואת העומק הפנימי שבתוכם
עו"ד עפר טויסטר
מינהל מקרקעי ישראל שוב זכה לביקורת נוקבת של ערכאה שיפוטית. לפני מספר ימים ביקר בית המשפט המחוזי בתל אביב, בחריפות, התנהגות מנהל מקרקעי ישראל, שסירב להחזיר כספים על-אף שומה מכרעת
עו"ד אריאל דרור
בן משפחה אשר נתון לאלימות נפשית או פיזית ע"י בן משפחה אחר, רשאי להגיש בקשה לצו הגנה כנגדו
אבנר אביב
יש שופטים בירושלים ויש מורשעים בירושלים    ירושלים של מעלה או ירושלים של מטה - זה עניין של השקפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il