X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מסעדת "טפאו" שבהרצליה פיתוח מייצגת נאמנה את מעדני המטבח המקוריים של ספרד ובהם הטאפאס והפאייה, המוגשים לסועדים במגוון ראוי לציון
▪  ▪  ▪
"טפאו" בהרצליה. מגוון ראוי לציון

למטבח הספרדי יצאו מוניטין, מעל לכל בשל תרבות הטאפאס שלו. הדברים אמורים במנות-פתיחה קטנות וססגוניות, שיצאו אומנם, מבית המדרש המקומי, אבל הצליחו לכבוש את העולם הקולינרי כולו.
מסעדת "טפאו" שבהרצליה פיתוח (רחוב שנקר 9) מיטיבה לייצג את המטבח הזה בכבוד הראוי לו. לאורחיה היא מציעה תפריט מגוון של מנות-טאפאס, שמהן מורכבת ארוחה שלמה, דשנה ומשביעה.
כמו כל מסעדה ספרדית המכבדת את עצמה, מהווה ב"טפאו" הטורטיה את אקורד הפתיחה המלווה את הארוחה כולה. אף שמוצאה של זו במקסיקו, היא הצליחה להיקלט היטב במטבח הספרדי העממי ואפילו השתלטה עליו. בסך-הכל היא ממלאת את מקומו של הלחם המצוי במסעדות אחרות וייחודה הוא בטעמה הפיקנטי.
חגיגת בשרים
אל פינו בא בצק קטנטן, דק ושטוח, שמולא בעיסת ירקות מבושלים ושממש פתח לנו את התיאבון...בעקבותיו הוגש לשולחננו ברנחנס-בלאדי - בלשון בני אדם חציל על האש - שטעמו היה בהחלט משובח. החרתה החזיקה אחריו הקסדייה - בצק ממולא פטריות, שלא נפל ממנה בטעמו.
ועכשיו הגיע, סוף סוף, תורם של הטאפאס הבשריים. הראשון שבהם היה אלבונדיגס דה קורדרו, שאינו אלא קציצת קבב-טלה רכה ונימוחה. טעימה למדי הייתה גם הפיקניה - שיפוד של בשר מיושן מן המותן, הידוע יותר בשפת העם כ" שפיץ-צ'אך ". עוד אנו טוחנים בגדול, ועל הצלחת הועמסה, כהרף-עין, קזואלה דה קרנה - אמפנדת-בשר, שהוסיפה נופך רב לחגיגת הבשרים.
אבל המנה הספרדית המנצחת הייתה, כרגיל, הפאייה אל זעפרן - אורז מעורב בנתחי עוף מתובלים.. מקור המנה השמיימית במחוז ולנסיה, ולמען הגילוי הנאות צריך להיאמר שהמטבח הספרדי פשוט אינו יכול בלעדיה.
את כל הכבודה הקולינרית הזו, שהצמיאה אותנו, שטפנו בסודה ובמים מינרליים, שהיו בהחלט במקומם הנכון. שילמנו 234 שקל לשניים והוספנו תשר של 26 שקלים לשרות מהיר ואדיב. 9 בסולם קולינארי של 10.

תאריך:  23/07/2012   |   עודכן:  23/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שני שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע מספקים מבט נדיר אל השיקולים וההתחבטויות המלווים את גזירת הדין    אדם בן 64, ללא כל עבר של עבירות תעבורה ממשיות, דרס למוות זקן בן 70 בשל רשלנות רגעית. האם יש לשלוח אותו לכלא?
אורן פרסיקו
זליג רבינוביץ' מכהן בלא פחות משבעה תפקידים בכירים ברשות השידור במקביל להיותו "עוזר בכיר למנכ"ל". כך לפי כתב תביעה של אגודת העיתונאים, המסביר מדוע רבינוביץ' אינו מתאים לכהן באותם תפקידים
עליס בליטנטל
הצגת "הא הא" העולה בבית צבי בר"ג, משקפת את העולם כבית משוגעים    מי שבפנים, מסתבר - יותר נורמלי מאלה שבחוץ    הביצוע הכנה והמרגש של חמשת השחקנים, תחת שרביט בימויו של יגאל זקס, מוציא את הניואנסים הדקים והרגישים שבסיטואציות, ומביא את הצופה למסקנה הנ"ל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - פשר, שלילה, לא-אמין, סופר, נפלו לבור, וחצו את הקו האדום באלימות
חיים נוי
"יומן חוף ברייטון" המועלה בבית צבי ברמת גן הוא מחזה נודע פרי עטו של המחזאי ניל סיימון    ההפקה בבימויו של מיטקו בוזקוב היא מקצועית, מרשימה, מרגשת ומענגת    בוזקוב הצליח ללהטט עם להקת השחקנים המוכשרת והביצוע הוא חוויה תיאטרלית מרשימה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il