X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שרון פרבר והמנצח אדוארד שמידר [צילום: שוש מיימון]
שרון פרבר - השיר שלה
רשמו לפניכם את השם: שרון פרבר. מעבר לעובדה שהיא אשה מקסימה ושובת לב, היא מוסיקאית ישראלית מוכשרת ומחוננת שעוד תביא לנו הרבה כבוד. שרון שכבר עשתה את פריצת הדרך שלה להוליווד והלחינה מוזיקה לסרטים ('כשניצ'ה בכה'), לטלוויזיה, ומוזיקה קונצרטנטית, היא גם המנהלת המוסיקלית של
Temple of The arts
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שרון פרבר עם העורך המוסיקאלי קרייג פטיגרו [צילום: שוש מיימון]

בית כנסת יהודי רפורמי שמתכנס אחת לחודש ב'תיאטרון סבאן', (כן, כן - של חיים סבאן) שברחוב ווילשר פינת לה סיינגה, ושם את הדגש על מימוש היהדות דרך היצירה: מוזיקה, דרמה, מחול ואמנות.
השבוע שרון חגגה בקונצרג חגיגי ומיוחד מופע בכורה עולמי ליצירה שהלחינה בביצוע התזמורת, iPalpiti Artists International במסגרת הפסטיבל השנתי של התזמורת, ובניצוחו של אדוארד שמידר. זו הפעם הראשונה בתולדות התזמורת שהם מזמינים יצירה ממוסיקאי, לכן עבור שרון זו מחמאה כפולה שהמנצח אדוארד שמידר ורעייתו לורה פנו אליה.
שמידר שאל את שרון: 'מה דעתך על יצירה מוסיקלית בואריציות והנושא שלה יהיה יהודי? - פרבר הרימה את הכפפה ובאופן הכי טבעי בחרה ב-IT'S ONLY A BOOK.
פואמה שמצאה בארון הספרים של בית הכנסת הרפורמי, שנכתבה על-ידי כותב אלמוני. הפואמה מתארת את הקשר המיוחד והאמיץ בין העם היהודי והתנ"ך. כשהתימה המרכזית שלה: כל השנים העם היהודי דבק בספר הספרים. זה מה שהחזיק אותו ובגללו ובאמצעותו העם היהודי קיים.
שרון כתבה יצירה לתזמורת מיתרים, סולו חליל וכלי הקשה, הכוללת שש ואריאציות המתארות את ההיסטוריה העשירה, לעיתים קשה ולעיתים אופטימית, של העם היהודי, כשברקע תמיד קיימת המנגינה המקורית שמייצגת את ספר הספרים.
היה ערב מהנה במיוחד. גם האוירה של בית הכנסת הרפורמי. זה לא בתי כנסת שאנו מכירים מישראל, אבל זה מעניין. אחרי שהרב דבר על הפיגוע בבורגס בבולגריה ועל ההרג המזויע בקולורדו, פצחה התזמורת בקונצרט. הם פתחו ביצירות של באך (היה משגע) וסיימו ביצירה היפהפייה של שרון פרבר שזכתה למחיאות כפיים סוחפות.
כאמור, היצירה מחולקת לשש וארציות, כשכל ואריאציה מייצגת תקופה אחרת בתולדות העם היהודי. ההתחלה- תור הזהב של העם היהודי. היהודים היו תמיד מקובלים בהתחלה אבל ברקע תמיד ריחפה התחושה שבעצם לא אוהבים אותם.
חושך - השואה, האינקויזיציה. כל הזמנים הקשים שבהם עומדים עלינו לכלותינו. אבל אחרי החושך והזמנים הקשים באה תקופת אבל שנוגנה על-ידי כנור סולו.
אחר כך בא הכעס וההשלכות שלו - איך הם העזו לעשות לנו את זה? ולאן הולכים מכאן? כאן התווסף חליל, שהוא כלי מדיטטיבי, כשהוא מלווה על-ידי תזמורת המיתרים. אגב, הקטע הזה נוגן על-ידי חלילן ערבי- ישראלי.
ואז יש לידה מחדש והחליל הופך לחלק מהתזמורת - סוף סוף היהודים מגיעים מכל העולם לארץ ישראל ויש התחלה חדשה שמביאה איתה תקווה. שלמרות כל מה שעברנו הכאב, העצב, הכעס, השמחה, תמיד מפעמת בנו התקווה שמחר יהיה יותר טוב.
בסוף הקונצרט, לקול תשואות הקהל, שרון עלתה לבמה וספרה שכישראלית שנולדה וגדלה בישראל העובדה שהיא יהודיה הייתה מובנת מאליה. רק כאן בגולה, היא התוודעה מחדש לעובדה שהיא יהודיה, ומה זה אומר להיות יהודי. ולכן בחרה בפואמה המיוחדת הזאת שמדברת על הקשר הנצחי בין עם ישראל והתנ”ך.

תאריך:  27/07/2012   |   עודכן:  29/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנופים פיננסים היא בעלת 580 דונם וחוכרת עוד 160 דונם בבירת קזחסטן    בשבוע שעבר נודע לה פתאום שדוד בן-נאני מנהל בשמה מו"מ לעסקות בקרקעות שלה    איך זה ייתכן?    בן-נאני הוא בן דודו של אברהם ננקשווילי, מבעלי מנופים    דיוקן של יזם שעבר מישראל לעסקי נדל"ן בקזחסטן והוא גם "נגיד" שתורם למוסדות יהודיים
טובה ספרא
חודש מאי 2013 יביא מציאות קשה יותר לאירן ובנוסף צמד החמד אורנוס/פלוטו, יתחילו להשפיע ויגרום לרעידת אדמה של המשטר שם    הימנעו ממסע קניות, הבגדים או החפצים יישארו בארון ללא שימוש    תחזית אסטרולוגית לשבוע 3.8.12-27.7.12
אורן פרסיקו
מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, גויס כדי להכשיר את מינויו של זליג רבינוביץ' לתפקיד הבכיר של מרכז הרפורמה ברשות השידור, כנגד התנגדות הגורמים המקצועיים באוצר
עמוס אריכא
בימים אלה מתקיימת תערוכת פיסול מרתקת של הפסלת רזיה גרשון במוזיאון לאמנות ישראלית ברמת גן    בארץ לא קיפחו האמנים את בעלי החיים    אחדים מהם הפליאו לעשות בהם שימוש, והדוגמה הקולעת ביותר היא זו של נחום גוטמן    מצטרפת אליהם כעת רזיה גרשון בת השמונים, תושבת רמת השרון, שהביאה איתה ביטוי עז ומקורי, שטבעה בפסלי הסוסים המיוחדים שלה
מאיר עוזיאל
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il