X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בכל הסקרים שנערכו בשנה האחרונה היה דבר אחד קבוע במקומו. גוש הימין-דתיים זוכה במרב הקולות. אומנם לא ברוב גדול ומכריע, אך רוב קבוע ויציב. המסקנה: נתניהו הוא המועמד הבטוח לראשות הממשלה לאחר הבחירות
▪  ▪  ▪
שלי יחימוביץ', בנימין נתניהו. העבודה תמשיך להיות באופוזיציה [צילום: פלאש 90]

ההפסד של ציפי לבני בבחירות הפנימיות בקדימה לפני מספר חודשים יצר גלי הדף במפלגות בימין וגם בשמאל. גם בעת כהונתה של הגברת לבני, כמנהיגת קדימה, כבר הראו הסקרים ירידה של 50% בכוחה של המפלגה עד ל(בערך) 14 מנדטים. הפסדה שחק עוד יותר את כוחה של המפלגה. בכל סקר חדש כוחה ירד וירד עד שנדמה היה שתעלם.
עקב מומנטום שנוצר במערכת הפוליטית על-ידי "העבודה" ו"ישראל ביתנו", הודיע (בלי קשר לשחיקה בקדימה) ראש הממשלה על כוונתו לערוך בחירות מהירות( תוך 3 חודשים)לכנסת. שאול מופז, המנצח בקדימה, עמד וגבו לקיר. מצד אחד בוחריו עוזבים אותו ומצד שני הבחירות קרובות מאוד ואין זמן בידו לקומם את המפלגה.
במצב זה הוא עשה צעד, לטעמי מבריק. הוא הצטרף לקואליציה, מונה, כנציג יחיד של המפלגה בממשלה, למשנה ראשון לראש הממשלה וקיבל את "הקרדיט" לטפל בחלופה ל"חוק טל".
אני ציפיתי ממנו שינצל את כל אורך "הנשימה" הפוליטית שהשיג לעצמו עד נובמבר 2013 לשם בניית תדמית של פוליטיקאי ממלכתי, מאזן בין עמדות, נוטל חלק בהכרעות קשות ובכך מעמיד את עצמו כמועמד עתידי-רציני להנהגת המדינה. אך, למרבה הפתעתי, הוא נטל על עצמו, כמעט בבלעדיות (יחד עם ח"כ פלסנר) את הטיפול בחלופה ל"חוק טל", דרש אולטימטיבית שעמדתו תתקבל ו"הועף" מהממשלה.
כך, תוך כחודשיים, הוא חזר למצבו הקודם. בוחריו עוזבים אותו, חבריו למפלגה מחפשים דרך "למלט את נפשם" ולהבטיח את עתידם הפוליטי. אני צופה שבמצב זה קדימה לא תעבור את אחוז החסימה בבחירות הקרובות.
סקרים אינם מדע מדויק וככזה הם ניתנים להטיה(קלה) לצד זה או אחר. אך ניתן ללמוד מהם על עמדות מרכזיות בציבור ומגמות פוליטיות.
נתניהו - המועמד הבטוח לראשות הממשלה
בכל הסקרים שנערכו בשנה האחרונה היה דבר אחד קבוע במקומו. גוש הימין-דתיים זוכה במרב הקולות. אומנם לא ברוב גדול ומכריע, אך רוב קבוע ויציב. המסקנה: נתניהו הוא המועמד הבטוח לראשות הממשלה לאחר הבחירות.
מסקנה נוספת: כל המאבקים הבין-מפלגתיים הם בתוך הגושים. בגוש הימין אין מאבק גלוי בין הליכוד ל"ישראל ביתנו". כנראה השלימו עם העובדה שרובם הגדול של יוצאי ברה"מ יצביעו לליברמן וכי בסופו של דבר אין לליברמן אלטרנטיבה אחרת מאשר ברית עם הליכוד. כמובן שעשוי להיות שינוי גדול במידה ואביגדור ליברמן, מסיבות שונות, לא יוכל להמשיך ולהוביל את המפלגה.
המאבק ה"לוהט" בגוש זה הוא בקרב קהל "הכיפות הסרוגות" בין "הבית היהודי" לבין "האיחוד הלאומי". אני מעריך ש"הבית" יעלה ו"האיחוד" ירד.
בין החרדים (ש"ס ואגודה) אין כמעט מאבק, החלוקה ברורה והמעבר בין מפלגה למפלגה נדיר.
גוש השמאל( אין מרכז יותר): לאחר שכל מצביעי הימין שעברו עם אריק שרון לקדימה חזרו הביתה עתה נראה שגם כל מצביעי "העבודה" שעברו לקדימה עם שמעון פרס, חיים רמון ודליה איציק חוזרים הביתה. נשארו בתווך אותם 10-15 מנדטים של אנשים שתמיד מתפתים להצביע ל"משיחים לרגע" החל מיגאל ידין דרך רפול, קהלני, טומי לפיד ועתה יאיר לפיד.
מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' החזירה לעצמה את ה"הולכה" במחנה השמאל. הגברת יחימוביץ' נוקטת בטקטיקה של עמעום עמדות, דבר שממלט אותה מביקורת פנימית וחיצונית. ניתן להמשיך בטקטיקה זו עד סמוך לבחירות, אך ברגע מסוים יש לחשוף את העמדות במלואן ולהתמודד בביקורת עליהן. מעשית אין לגב. יחימוביץ' כל דבר לחדש בשום נושא ממלכתי ולכן שתיקתה שווה, בינתיים, זהב.
לעומת זאת, כיחידה במערך הפוליטי המעמידה את עצמה כמתמודדת ישירה מול נתניהו היא החלה לתקוף אותו ואת התנהלותו ברמה האישית. גם ציפי לבני נהגה בדרך זו ונחלה כשלון חרוץ. לטעמי, הדרך היחידה לנסות ולהביס את נתניהו היא בהתנהלות ממלכתית העולה על התנהלותו בנושא, אך ליחימוביץ' אין את הכלים לכך.
אם המגמה הקיימת בסקרים תשמר ותהיה גם תוצאת הבחירות הרי נראה קואליציה של ימין-דתיים-לפיד. העבודה תמשיך להיות באופוזיציה ובאם תמצא מנהיג אמיתי אולי תחליף את הליכוד בהנהגת המדינה בבחירות שלאחר מכן.

תאריך:  29/07/2012   |   עודכן:  29/07/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דליה איציק  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חיים רמון  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שמעון פרס / Shimon Peres  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפה הפוליטית - לאן?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
איך שכחת את מפלגת הגימלאים
בני בנקר  |  29/07/12 14:27
 
- הסכלרוזה ל"ת
53229  |  29/07/12 15:24
2
ולא שכחנו למי ניתנה הנבואה... ל"ת
נבואות בעלמא  |  29/07/12 19:37
3
מאמר שטחי,רדוד ומשעמם לאללה  ל"ת
סאחבק  |  30/07/12 17:42
4
נתניהו לעולם ועד
ביביפיל  |  31/07/12 15:21
5
לנצל את השנה לרפורמה במע'המשפט
ע_הראל  |  31/07/12 19:42
 
- כללית אני מסכים עימך
53229  |  1/08/12 14:01
 
- נתניהו העז לסרב לאמריקאים.
ומה אצלכם?  |  5/08/12 19:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל נתן
פתרון לארוחות חינם    מדליה לד"ר יובל שטייניץ    נגמרת המדינה, אובדת החברה
משה חסדאי
אילו צום תשעה באב ושאר צומות ישראל היו ימים לאומיים וחברתיים של חשבון נפש כנה ואמיתי של כולנו, קיימת האפשרות המהממת שהיינו נגמלים משנאת חינם. יהודי זה לרצות בית-מקדש. זה לאהוב את רעך כמוך
ראובן לייב
לא רק שאין לליכוד מתחרה בבחירות הקרובות - אין גם מי שיטיל את חיתתו על ראש הממשלה. במצב הנוכחי הוא יכול בשקט להרשות לעצמו לנקוט צעדים אנטי-פופוליסטיים, מבלי להסתכן יתר על המידה, וגם לאחז עיניים, קבל עם ועדה, שהכל בעטיו של המשבר הכלכלי העולמי
אבנר אביב
היום צום ט' באב, יום שבו רבים בוחרים לצום בו, מתוך בחירה, אמונה וזיכרון    לא ירחיק היום בו אזרחים יגזרו על עצמם ימי צום ותענית כי גודל הגזרות הכלכליות לא יותיר בידם שקל פנוי לרכישת מוצרי צריכה בסיסיים: מרפא, מגורים, מלבוש ומורה
איתן קלינסקי
שביתת רעב של אנשים בשלהי העשור השמיני לחייהם נגד פלישת חברת "מירס" לחיי אזרחים, מבלי שהוזמנה לכך. זו התגובה האחרונה, שנותרה בידי אזרחים מול הדורסנות של חברה סלולרית, השוכרת דירות בתמורה כספית מפתה וממקמת בה את מכשיריה הסלולריים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il