X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
פוסטר הסרט 'איה'. צילומים משובחים
ביקורת סרט: "איה"
סרט מפתיע וייחודי, עם סוף מפתיע לא פחות, יעלה החל מה-13 לאוגוסט על המסכים של הסינמטקים. "איה" סרטם של צמד הבימאים זוכי הפרסים מיכל ברזיס ועודד בן נון, מספר על סיטואציה לא רגילה, ואולי בלתי אפשרית, המתרחשת בין שניים

צעירה יפה ממתינה לקבל מישהו בנתב"ג, בעוד גבר זר לה, נוחת וחושב שהיא אמורה להסיע אותו ליעדו. מדוע היא לא מגלה לו את האמת תחילה, ונעתרת להסיעו? הסרט חושף את הרגשות הנגלים והסמויים, שעשויים להביא לסיטואציה כזו. והתסריט הלא רגיל, הבימוי המשובח והצילומים הנהדרים - יוצרים עלילה מקורית ביותר ומרתקת.
הסרט מתחיל בשדה התעופה נתב"ג. מי לא אוהב את המקום המרגש? איה הצעירה ממתינה לקבל מישהו, כשלידה ממתין גם נהג מונית עם שלט (חיים זינתי מ”זינזנה”), עליו שם הנוסע שלו. לפתע מודיע לו נהג אחר, גיל ווסרמן, שהוא חייב להסיע נוסע אחר בדחיפות. בצר לו, הוא פונה ומבקש מהצעירה שתעשה לו טובה, ותחזיק את השלט השני שלו רק לדקה, עד שיגיע הנהג שיחליף אותו. הבקשה המוזרה נענית בסופו של דבר. וכניגש אליה הנוסע המיועד, משהו ניצת במוחה, והיא זורמת עם הרעיון.
הגבר, מסתבר שהוא שופט בתחרות בינלאומית לפסנתר ע"ש רובינשטיין. היעד - ירושלים. השניים מפתחים שיחה, בעידודה של איה. ההתרחשות במכונית בדרך לירושלים היא עיקרו של הסרט. דרכה ניתן לנתח את הדמות המובילה ואת מניעיה. מדוע בגלל עברה והחסר בהיזון חוזר רגשי, היא כמהה מילדות ליצור קשר עם זרים, ואולי לזכות כך בחמימות. שרה אדלר, שחקנית קולנע מוערכת, שכיכבה בסרטו של ז'אן לוק גודאר "המוזיקה שלנו", ובסרטים ישראלים מצליחים כמו "מדוזות", "שנת האפס”, ו-"בוקר טוב אדון פידלמן", משחקת כאילו התפקיד נתפר על-פי מידותיה. משחק כנה, אמין וכובש. פניה לא מסגירים את המתחולל באמת בלבה, והיא כפאזל לא פתור עבור הנוסע. אך בהמשך, המילים הספורות שהיא חושפת לפני הזר, מגלות את החסך הרגשי שלה, ואת הסיבה למשחק שהיא אוהבת לשחק עם אנשים.
אולריך תומסן כנוסע, נענה למשחק החתול והעכבר שלה, הן בגלל גילה הצעיר המאתגר, והן בגלל האתגר שהיא מציבה בפניו. תומסן הדני, שחקן מקצועי פאר אכסלאנס, התפרסם בסרט "החגיגה" לפני כחמש עשרה שנה,(שגם עלה כמחזה על בימת הקאמרי והבימה לפני כשנתיים), וכן בסרט "בעולם טוב יותר" שזכה בגלובוס הזהב ב 2011 ובאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר. כשקרא את התסריט של ברזיס ובן נון, נכבש, ומצא לו בין-לבין כל הסרטים שהוא מככב בהם גם את פרק הזמן הדרוש להשתתפות בצילומי הסרט הישראלי-צרפתי הזה.
לא נקלקל את התענוג ע"י גילוי פרטים נוספים, ובטח לא של הסוף המפתיע. אך חובה לציין את הצילומים המשובחים, הקולעים והממוקדים בדיוקנאות הגיבורים, והשואבים כל שבריר של הבעה ורגש היישר ללב הצופים. אלה - פרי עבודתו של עודד בן נון גם כן. עודד ומיכל למדו יחד בביה"ס לקולנע הטוב בארץ, והידוע בעולם - ע"ש סם שפיגל. כבר החל משנה א' ללימודי שני הירושלמים, הם חברו לעבודות משותפות על תרגילי קולנוע. משם - הדרך הוליכה ליצירת סרטים קצרים, שאחד מהם - "עונג שבת" קיבל מקום שני ברשימת "עשרת הסרטים הטובים בכל הזמנים של ביה"ס סם שפיגל". סרטם השני "הנשים של יום שלישי" הוקרן בבכורת התחרות בפסטיבל רוטרדם, וזכה להיות נושא הכתבה במגזין היוקרתי in camera של קודאק, תוך התמקדות בטכניקה הצילומים הייחודית שיושמה בו. (כבר הזכרנו את צילומיו הנפלאים של עודד ב"איה"?).
סרטם הקצר השלישי היה lost paradise שזכה ב-22 פרסים בפסטיבלים בינלאומיים, כולל בזה שמנהל אמיר קוסטוריצה. בעקבות הצלחתם, פנו אליהם מפיקים צרפתים, והזמינו אצלם סרט באורך שקצר מפיצ'ר, ויעל אבוקסיס הצטרפה להפקה. למעשה, הם עובדים כמעט רק מולה, ולא שוכחים גם את תמיכת קרן יהושע רבינוביץ' בפרויקט הקולנע מצידם.
מה שכה מרתק את הקהל בסרט היא הסיטואציה המיוחדת. אבל למעשה, החלו עוד קודם לכן שני הצעירים הללו לעבוד יותר על עצם הדמות. ואת זה כנראה יפתחו לסרט באורך מלא, אך בעלילה שונה. מה שמצפים לו כל מי שצפו בסרט "איה" או באלה שקדמו לו. הרבה איחולי הצלחה לצמד הכה מקורי ורענן, שמביא לנו כבוד בעולם.
ואל נשכח את ה"שאפו" לסינמטק ת"א, ולאלון גרבוז מנהלו, שהאולמות החדשים שלו המעוצבים בשיא ההומניות וההתחשבות - יכולים להוות בי"ס לכל אדריכל שעיצב את האולמות הקיימים בתיאטראות או במוזיאונים. בסינמטק החדש פשוט תענוג לצפות בסרט. זוהי חגיגה, בלי כאבי גב או ברכיים, תענוג צרוף הודות להקפדה על התכנון.

תאריך:  04/08/2012   |   עודכן:  04/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביקורת סרט: "איה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היכן החגורות?
א.ארגוב  |  30/10/12 19:32
2
סרט טפשי ביותר
האלמונית  |  15/08/16 18:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונית דומקה
סוויפט עקפה בהכנסות שלה את ג'סטין ביבר בן ה-18, שהרוויח רק 55 מיליון דולר, את ריהאנה בת ה-24 שהרוויחה 53 מיליון דולר, את ליידי גאגא שהייתה בראש הדירוג בשנה הקודמת, וגם את כוכבי "דמדומים"
חגי עמית
עם מוניטין של יזם נדל"ן מבריק שיודע לנצל הזדמנויות ועם לא מעט כסף, השקיע זיל פלדמן בפולאר השקעות והבטיח להפוך אותה לאימפריה עולמית    חמש שנים אחרי, עם חובות לבנקים ולבעלי האג"ח וירושה בדמות פרשת הולילנד, נראה שהוא רוצה לשים את ישראל מאחוריו    האם הכישלון היה ידוע מראש או שמשהו השתבש בדרך?
ראובן לייב
בעיר הגרמנית הנושקת לשווייץ, שממנה נשלחו יהודיה למחנות ההשמדה, ייערך ב-2 בספטמבר הקרוב יום-הצדעה מיוחד עם התרבות היהודית, שבו תפגין האוכלוסיה המקומית סולידריות מלאה עם גורלו של העם היהודי
טובה ספרא
2013 - שנה קשה לאירן    אלימות בגזרה שבין ישראל וחמאס?    תזוזה של האדמה או התפרצות שריפות אש    התממשות התקלות הצפויות באולימפיאדה    מניית פייסבוק ממשיכה בצניחה    תחזית אסטרולוגית לשבוע 10.8.12-3.8.12
אריה אבנרי
גם כאשר עומד נשיא המדינה בראש ועידה הנושאת את שמו, הוא לא מצליח להשתחרר מחיבוקם ההרסני של אילי ההון    פרס נחשב לאורך פעילותו הממלכתית הממושכת כאחד מאדריכלי קשרי ההון והשלטון, וגם דאג היטב לטפחם    הוא גם נמנע מלגנות אישי ציבור מושחתים ברמות שונות שתקפו את מערכות אכיפת החוק וסירב להיכנס לשדה-המוקשים של השחיתות שממנה הוא נחלץ בעבר בעור שיניו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il