X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למחאה החברתית של היום יש יתרון עצום על פני המחאה החברתית של השנה שעברה. אנחנו מפוזרים ומרושתים, ולמרות שאיננו מסכימים על הכל, כולנו מסכימים על דבר אחד עיקרי, יסודי, מהותי: השיטה, המנגנון, המודל, הדרך, האופן שבו המאזן החברתי-כלכלי-ערכי-מוסרי מופעל כעת, אינו צודק ודינו להתפרק. כולנו עובדים יחד ולחוד, במקביל ובטור, על-מנת למוטט את המנגנון הזה ולהחליפו במנגנון צודק יותר. כוחנו בפיצול
▪  ▪  ▪
המחאה החברתית, מוצ"ש, 5.8.12 [צילום: פלאש 90]
מחאה בוגרת יותר
למחאה כיום אין מנהיג, אין הנהגה, אין מנהיגות, אין מונהגים. ודווקא משום כך היא בוגרת יותר, היא מכוונת יותר על המודל הטבעי, והיא עושה שימוש במודל הגנטיקה, הקוד האלוהי של עולם החומר. המחאה עובדת כמו גוף מורכב, שבו לכל תא יש תפקיד וכל תא ממלא את תפקידו ה"קטן" כחלק ממכלול של תאים שאולי אינם מכירים זה את זה על-פי שם, אך הם כולם חלק ממערך גדול המתפקד יחד באופן מופלא

עידן יוסף
"איציק שמולי וסתיו שפיר הם הטייקונים"

הרוב והמיעוט, הדיכוי והחירות
המחאה החברתית והמסע לקראת צדק חברתי לא החלו בשנה שעברה. הם החלו לפני עשרות שנים, מאות שנים, אלפי שנים, והם בני גילה של האנושות המתועדת בספרי ההיסטוריה. אחינו הדתיים יכולים לצטט מתוך המקורות את כל הרכיבים של "המחאה החברתית" מפיהם של נביאי ישראל, ותיעוד דומה קיים גם אצל דתות אחרות. ישו למשל, שהיה לסמלם של הנוצרים, עשה שמות במודל העושק של כוהני בית-המקדש ואת עיקר נאמניו אסף אל חיקו על עקרונות של צדק חברתי. המאבק על צדק חברתי הוא מסע שצבר את אותה כמות Miles של הנוסע המתמיד, בדיוק כמו הכוח הנוגד אותו - כמו מסע הדיכוי החברתי-כלכלי-מדיני-רוחני...
הנביא עמוס, אחד מבכירי המאבק על צדק חברתי בכל הזמנים, שואל "הילכו שניים ידיו בלתי אם נועדו?"
התשובה המתבקשת מאליה היא, כמובן, לא. הדיכוי והשחרור הולכים יד ביד, כל הזמן, משחר ימי ההיסטוריה, משום שהם שני כוחות הנחוצים לנו על-מנת להעמיד אותנו במבחן העליון של הקיום האנושי: הנאמנות לעצמי ולכלל באותה העת, או כפי שהגדיר אותה הלל הזקן כאשר תמצת את כל התורה כולה עבור מתגייר על רגל אחת: "את ששנוא עליך, אל תעשה לחברך".
הרוב והמיעוט משחקים ביניהם משחק היסטורי קבוע של דיכוי ושחרור, ורגע השיא של המשחק הזה הוא כמעט תמיד אלים ובסופו של שינוי של הקטבים, מאסה קריטית שמגיעה לפרקה ומשנה את מאזן הכוחות. אנחנו על מפתנו של עידן השינוי הזה כעת, ובכל העולם מתעוררים בני המעמד אשר עובד למחייתו ומתקוממים אל מול המעמד המעביד למחייתו.
בניסיון לעורר את התקווה בלב ההמונים, המציאו אחינו שמעבר לים המתקוממים מול Wall Street את הביטוי "אנחנו הרוב" או בנוסחו באנגלית "We are the 99%", ואחינו כאן בישראל תרגמו בפשטות ל-"אנחנו הרוב".
אנחנו הרוב?
אם אנחנו אכן הרוב, ואנחנו פועלים בשיטה דמוקרטית, כי אז היה קל לנו להביא את המאסה הקריטית לידי שינוי, ואנחנו כרוב היינו עושים את השינוי המתבקש. ואולם, אנו איננו הרוב, ואיננו מביאים את השינוי המתבקש בדיוק משום שאיננו הרוב. גם הקבוצות הנאבקות יחדיו, כתף אל כתף, ומנסות לבסס עקרונות משותפים של "צדק חברתי" מתקשות בכך.
השסתום של המחאה נפתח בשנה שעברה, והוא הביא לכיכר המדינה כמעט חצי מיליון איש ואישה, זקן וטף, אבל הגל הזה נשא בתוכו מגוון כה רחב של מטרות שהביא אותי לקחת את הסיסמה "העם רוצה צדק חברתי" ולהפוך אותה לסיסמה מייצגת יותר "העם, רוצה, כל מיני דברים".
אם נודה על האמת, והיא לא מרה בכלל, אנחנו איננו הרוב משום שאיננו חד-גוניים, איננו שטוחים בדעותינו, רצונותינו מטרותינו וחלומותינו. ודווקא משום כך, דרכינו נפרדות וכל קבוצה מתמקדת במטרה החשובה לה ומייצרת את הדינמיקה של השינוי במסגרת הנכונה ביותר למטרות הקבוצה.
אנחנו ערב-רב של קבוצות משנה, בתוך הים החברתי, עם זרמים עיליים וזרמים תחתיים, עם זרמים קרים וזרמים חמים, עם סחף ומערבולות, עם גלים גבוהים ונמוכים, עם קצף לבן וצח ולפעמים אנו נושאים אל החוף פסולת. שוחים בינינו דגים וכרישים, יש מדוזות שמביאות צריבה אבל גם דגי זהב.
הגנטיקה של הרוב
גם אם התחלנו את דרכנו בשנה שעברה במפץ גדול בכיכר המדינה, גם אם הפעמנו יחד את הלבבות, גם אם נטענו ביחד זרעים של תקוות, וגם אם נגענו ביחד בחזון המשותף ובחלומות, גם אם כל אלה קרו שם וסללו את הדרך לבניית מכנה משותף רחב המאפשר בניית מאסה קריטית של שינוי - משם החל התהליך אבל הוא שונה לגמרי מן הדרך שראינו למול עינינו.
אין זה מקרי שהמשותף לכולנו הוא המאבק לצדק חברתי אבל הדרך והמטרות של כל קבוצה שונות זו מזו. המרקם האנושי בכל קבוצה שונה, הדינאמיקות שונות, הדרכים הנסללות שונות, ואף שכל הנחלים של המאבק לצדק חברתי זורמים אל ים הצדק הגדול, התוואי הוא אחר, העוצמה אחרת, והכיוונים מתחלפים ומשתנים בהתאם לעוצמת ומבנה ההתנגדות שהנחלים הללו מתגברים עליהם בדרך.
הפיצול הזה בכוחות הוא תהליך אבולוציוני טבעי יותר ונכון יותר, התואם יותר את התוכנית האלוהית, מאשר את המבנה בו אנו מורגלים לחשוב כבני אדם בעלי אגו.
למחאה כיום אין מנהיג, אין הנהגה, אין מנהיגות, אין מונהגים. ודווקא משום כך היא בוגרת יותר, היא מכוונת יותר על המודל הטבעי, והיא עושה שימוש במודל הגנטיקה, הקוד האלוהי של עולם החומר. המחאה עובדת כמו גוף מורכב, שבו לכל תא יש תפקיד וכל תא ממלא את תפקידו ה"קטן" כחלק ממכלול של תאים שאולי אינם מכירים זה את זה על-פי שם, אך הם כולם חלק ממערך גדול המתפקד יחד באופן מופלא.
לא בכדי חיכתה המחאה החברתית המודרנית למנגנונים טכנולוגיים (אינטרנט ורישות חברתי), ככלים המסוגלים להעביר כמויות עצומות של מידע מדויק, בזמן אמת, במהירות מדהימה, במינונים גבוהים. הטכנולוגיה מאפשרת לנו יצירת חיבורים "אד-הוק", חבירה ופיזור במהירות האור, ובעיקר - מיזעור התלות של התאים השונים בביורוקרטיה, בטכנוקרטיה.
חרף ולמרות הניסיון של הכוחות הנוגדים את המחאה החברתית לשתול את המסר שהמחאה נכשלה, ועל-אף שהכוחות הללו מנסים להצביע על "התפזרות" כוחות המחאה ועל העובדה שהיא אינה ממוקדת, אין לה רשימת תביעות מסודרת ואין לה הנהגה - חרף כל אלה, ובעיקר בזכות כל אלה - המחאה החברתית הצליחה.
האבולוציה כמפתח לרבולוציה
למחאה החברתית של היום יש יתרון עצום על פני המחאה החברתית של השנה שעברה. אנחנו מפוזרים ומרושתים, ולמרות שאיננו מסכימים על הכל, כולנו מסכימים על דבר אחד עיקרי, יסודי, מהותי: השיטה, המנגנון, המודל, הדרך, האופן שבו המאזן החברתי-כלכלי-ערכי-מוסרי מופעל כעת, אינו צודק ודינו להתפרק. כולנו עובדים יחד ולחוד, במקביל ובטור, על-מנת למוטט את המנגנון הזה ולהחליפו במנגנון צודק יותר. כוחנו בפיצול. כל מי שינסה לאגד, לאחד, לחבר, לקבץ יחד כדי לייצר הון פוליטי - יפול משום שרק האגו האנוכי רוצה לבנות לעצמו כוח. כוחנו בפיצול ובהימצאותנו בריבוי מקומות ומאבקים. עוצמתנו במיקוד הפרטני הבונה שגרירויות של צדק חברתי בכל תחומי החיים.
במודל כזה של מחאה חברתית, הפיצול עובד לטובתנו. אין ראש שניתן לגדוע (או לקנות בכסף), ואין לב שניתן לדומם (או להרעיל), ואין מוח שניתן לשתול בו רעיונות סותרים (או עריקה), ואין גוף שניתן לזהות ולחסום (או להמית). אנחנו לא הרוב. אנחנו מיעוטים שפועלים בנפרד למען מטרה משותפת אחת, גדולה מסך חלקיה, ומשום כך, על-אף שאיננו הרוב - אנחנו הרוב!
עם כל מכה שמנחית המיעוט שמחזיק כיום ברוב החומר, אנחנו מתפצלים ומפיצים את הקוד הגנטי של המחאה, מתרבים ומקימים תאים חדשים הפועלים בנפרד אך נושאים את אותו הקוד הגנטי של צדק חברתי. האבולוציה הזו היא המפתח לרבולוציה.

תאריך:  05/08/2012   |   עודכן:  05/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרוב קרוב
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
למפגינים אתם אסון למדינת ישראל
חן45  |  5/08/12 21:00
2
עובדה
יואל ק  |  6/08/12 07:05
3
כל מילה בסלע!!!!!
מונה  |  6/08/12 09:51
4
כוחנו בפיצול? חחחחחח
המשועשע  |  6/08/12 10:34
5
קשקוש פילוסופי מעוות ופנטזיוני ל"ת
טפשי.חבל"ז  |  7/08/12 18:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דליה חשן
אידיאולוגיה זו מסכת או מערכת של אמונות או רעיונות, שמתייחסת למציאות כלשהי בקיום האנושי    החזון הוא יישום האידיאולוגיה במציאות ההיסטורית    האידיאולוגיה היא אם כן כלי לקיום אנושי ראוי    כשבא קץ על האידיאולוגיה, מהר מאוד יבא הקץ על הקיום האנושי
עמית עוז
למרות תחכומם, נותרו נתניהו ושטייניץ עיוורים לאמת בסיסית אחת: כאשר זוגות צעירים עובדים אינם מצליחים לגמור את החודש, וכאשר קשישים רבים נאלצים לבחור בין מזון לתרופות, גם המגה- מניפולציה הגדולה ביותר לא תשכנעם בצדקת דרכה של הממשלה
עו"ד משה גולדבלט
יש לנו את כל היסוד לחשוד שנתניהו וברק אינם מנהיגי מלחמה מתאימים ושלא קורצו מהחומר המתאים להתמודד עם מצבי משבר רציניים. במלחמה, הנהגה נחושה היא שעושה את ההבדל!
חוה עציוני-הלוי
רגע אחרי ט"ו באב ורגע לפני פתיחת שנת הלימודים - מן הראוי להזכיר שהתנ"ך הינו ספר האהבה הטוב ביותר    מדוע אם כן, הרייטינג של לימודי התנ"ך כל כך נמוך ולמה פרשנים שמרנים מסרסים אותו?
עמית ברק, רועי ברק
במכתב לעידן מילר ובועז נול מ"מחנה הפראיירים" מלינים פעילי תנועת 'אם תרצו' על ההטמעה מחדש של מושג 'המילואימניק הפראייר' וטוענים שמי שמזלזל בעצמו - סופו שיזלזלו בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il