X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
בעולם הערבי אין רגע דל תנועת "האחים המוסלמים" בירדן והאגף המדיני שלה "מפלגת חזית העשייה האיסלאמית" הודיעו כי הם מחרימים את סעודת הרמדאן של שגרירות אירן בירדן ועל כן דוחים את הזמנתה של השגרירות להשתתף בה
▪  ▪  ▪
האחים המוסלמים
21 פלשתינים נהרגו ועשרות נפצעו ב-22.8.1 בהפגזה של צבא המשטר הסורי על המאהל הפלשתיני "ירמוך" באחד מרובעיה של דמשק. הפגזים נפלו ברחוב הומה אדם בשעה שהעוברים ושבים היו בדרכם לארוחה המפסקת את צום הרמדאן.

ד"ר יאסר עלי, דוברו של נשיא הרפובליקה מוחמד מורסי, הכחיש את הידיעה שפורסמה בתקשורת הישראלית, לפיה נשיא מצרים השיב על איגרתו של נשיא ישראל שמעון פרס והודה לו על ברכותיו לרגל חודש הצום. הדובר אף טען כי ידיעה זו מצוצה מן האצבע, אין לה שום יסוד וכי השקרים אינם נפסקים. בהתייחסו לפרשה, תוהה עיתון "אלאהראם" המצרי (4.8.12):
"למה ההכחשה הזאת? הלא עיתון 'הארץ' אישר את האיגרת החשובה ואף פרסם צילום שלה, והיא כתובה באנגלית. זאת ועוד. דיפלומטים בשגרירות מצרים הם שמסרו את האיגרת לבית הנשיא הישראלי". אלאהראם הוסיף כי "גם תוכן האיגרת מדגיש כי הנשיא מורסי יעשה כל מאמץ לחדש את תהליך השלום במזרח התיכון. זהו צעד נכון ומאוזן במאת האחוזים מצדו של הנשיא מורסי".
העיתון מצביע על החיסרון הגדול והטעות החמורה בהכחשה הגורפת מצידו של הדובר המצרי, הגורמת נזק למצרים. "אחת מן השתיים: או שהדובר ידע את האמת והכחיש אותה וזוהי קטסטרופה, או שהוא לא ידע, וזוהי קטסטרופה גדולה יותר".
מתח בין עירק לטורקיה
ביקורו המפתיע של שר החוץ הטורקי אהמט דאווט אולו בכּרכוכ במטרה להיפגש עם המנהיג הכורדי מסעוד ברזני, עורר את זעמה של ממשלת נורי אלמאלכי בבגדד, וזו האשימה את טורקיה בפגיעה בריבונותה. בהודעת משרד החוץ בבגדד נאמר כי ביקור זה לא תואם עם הצינורות הרשמיים, ויש בכך הפרת הפרוטוקול הדיפלומטי והתערבות בענייני הפנים של עירק. כמו-כן, ממשלת עירק הביעה תמיהה מהתעלמותה של הממשלה הכורדית מן השלטון המרכזי בבגדד.
עיתון "אל-חיאת" (3.8.12) ציטט את דברי דאווט אולו שהכריז כי מעמדה המיוחד של כּרכוכ מהווה דגם לדו-קיום בשלום בין העדות, וכי טורקיה מוכנה לשרת את העיר, העשירה באוצרות טבע, היות ש"הידידות בינינו היא לנצח".
העיתון גם מוסיף כי היחסים בין עירק ובין טורקיה הידרדרו בעקבות המאורעות בסוריה ובעקבות אירוחו של סגן ראש ממשלת עירק טארק אלהאשמי המבוקש על-ידי מערכת המשפט בעירק. על-רקע זה באפריל 2012 החליפו ביניהן טורקיה ועירק האשמות קשות.
הסונה נגד השיעה
תנועת "האחים המוסלמים" בירדן והאגף המדיני שלה "מפלגת חזית העשייה האיסלאמית" הודיעו כי הם מחרימים את סעודת הרמדאן של שגרירות אירן בירדן ועל כן דוחים את הזמנתה של השגרירות להשתתף בה. יש לציין כי אשתקד נקטו "האחים המוסלמים" צעד דומה. על-פי דיווחים של סוכנויות הידיעות וכלי התקשורת הערביים, פרסמה התנועה הודעה רשמית (1.8.12) שבה נאמר: "החלטנו להחרים את הסעודה ולדחות את הזמנתו של שגריר אירן מוסטפא זאדה, וזאת בשל עמדתה של אירן כלפי ההתקוממות המבורכת בסוריה ובשל תמיכתה של אירן במשטר הסורי הנפשע".
יש לציין כי תנועת "האחים המוסלמים" גינתה לאחרונה את ניסיונותיה של אירן להפיץ את האמונה השיעית האירנית ולפגוע בסונים ברחבי העולם המוסלמי.
המשטר הסורי הורג פלשתינים
"בהסתמכה על מקורות רפואיים, הודיעה סוכנות הידיעות 'רויטרס' כי 21 פלשתינים נהרגו ועשרות נפצעו ב-22.8.1 בהפגזה של צבא המשטר על המאהל הפלשתיני 'ירמוךּ' באחד מרובעיה של דמשק", דיווח העיתון "אל-חיאת" (3.8.12). יש לציין כי כ-100 אלף פליטים פלשתינים מתגוררים במאהל. "עדי ראייה מסרו כי הפגזים נפלו ברחוב הומה אדם בערב שעה שעוברים ושבים היו בדרכם לארוחה המפסקת את צום הרמדאן", מסר העיתון. תנועת חמאס פרסמה הודעת גינוי חריפה נגד המשטר הסורי.
כזכור, משטרו של אסד תקף פלשתינים במחנה ירמוךּ לאחר שסירבו להשתתף בהפגנות תמיכה במשטר. לפני כחודשיים הפגיז חיל הים הסורי את מאהל הפליטים "אלרמל" שמדרום ללטקייה מאותה סיבה. הרשות הפלשתינית תיארה את המקרה כפשע נתעב והפנתה אצבע מאשימה כלפי אחמד ג'בריל, ראש "החזית העממית - המפקדה המשותפת", הנתונה למרותו של המשטר הסורי.
54 עיתונאים נהרגו בסוריה
אגודת העיתונאים בסוריה הפועלת בהשראת המורדים הודיעה כי בחודש יולי האחרון נהרגו שבעה עיתונאים, ביניהם שני עיתונאים עירקיים. בכך מגיע מספר העיתונאים שנהרגו בסוריה מאז פרוץ המהומות לפני שנה וחמישה חודשים - ל-54.
בנוסף, כתב ערוץ אלג'זירה נפצע מאש כוחות המשטר בעת שסיקר מתקפה של הצבא הסורי בחלב ב-30 ביולי 2012. גם עיתונאי טורקי נפצע באותו יום. שני העיתונאים הפצועים הועברו לבית חולים בדרום טורקיה.
הודעתה של אגודת העיתונאים בסוריה הוסיפה כי מטרת המשטר היא למנוע העברת מידע ותמונות של מעשי הטבח. האגודה קראה למוסדות הבינלאומיים להגן על הכתבים הממלאים את תפקידם תוך סיכון חייהם.
נישואים או עבדות
"אלקודס אלערבי" (2.8.12) מדווח כי על-פי נתונים סטטיסטיים שפורסמו לאחרונה במצרים, יותר מ-30 אחוז מן הבחורות במצרים בגיל 20 עד 25 נישאו לגברים בגילם של אבותיהן או סביהן. לתופעה זו אחראים הן העוני והן מעמדן החברתי הירוד של הנשים. סוג זה של נישואים - שבהם אשה צעירה ובריאה נישאת לגבר מבוגר וחולה - נקרא "ווינאסה". על-פי תנאי הנישואים, על האשה לטפל בבעל החולה כעוזרת, תוך שלילת זכותה לחיי נישואים ולאימהוּת. זאת, בתמורה לפרנסה וביטחון כלכלי.
אנשי דת בממסדים הדתיים מתנגדים בתוקף לסוג זה של נישואים וקובעים שהוא נוגד את ההלכה המוסלמית השומרת על זכות האשה לאימהוּת, והם קוראים למעוניינים בשירות כזה להיעזר במטפלות בשכר.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא פרשן לענייני המזרח התיכון.
תאריך:  12/08/2012   |   עודכן:  13/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלח או לא שלח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נקלענו לבית משוגעים. ל"ת
ישראלי פשוט  |  12/08/12 11:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
"ואמרת בלבבך כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה". מבחן העושר וההצלחה קשה לא פחות ממבחן העוני. איך מנצחים? משה רבינו מעניק לעם ישראל סגולה מיוחדת: "ואכלת ושבעת"
אלישע פורת
למי שייך התרגום העברי של "למי צלצלו הפעמונים" (For whom the bell tolls?) לארנסט המינגווי?
עידן יוסף
מהי הנוסחה שלפיה יש לקבוע מה התעריף שיש לשלם עבור מטען במונית? כיום יש שטח אפור בנושא שראוי לצמצם. ההצעה שלי תתאים אולי לאופי הישראלי
עידן יוסף
כרמלה מנשה נרדמה בשמירה כאשר לוחמים הועסקו יום-יום ב"עבודות מלצרות", ביטוי קנטרני לכנות תורנות מטבח. מדוע היא מתעוררת רק כאשר מדובר בלוחמות?
אברהם שרון
כאשר מי שנוהג ביושר ובהגינות מכונה 'צדיק' ומוכתר ככזה, בעוד על צווארו נענדת מדליית צדיקותו, מופת רע וסימן עצוב הם לחברה רקובה ומושחתת, שבה ההגונים והישרים הם היוצאים מהכלל שאינם מעידים עליו אלא על היפוכו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il