X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
רמי בר-אילן חייל בפלוגה הצעירה של גדוד 890 מתאר את קורותיה של הפלוגה אשר הופרדה מגדודו של איציק מרדכי מג"ד 890 במלחמת יום הכיפורים. הספר אינו קל לקריאה ויש קטעים בו אף קשים לקריאה
▪  ▪  ▪
'שלום לאהבה'. ספר קשה לקריאה
משנכתבו הדברים ופורסמו הם מאפשרים למי שלא חווה מלחמה מקרוב או לא היה עד לאירועי מלחמת יום הכיפורים לחוות בצורה בלתי אמצעית את הקרבות, את תחושת המחנק של האירועים, את הפחד והאימה שהם נחלתו של כל לוחם בקוו הראשון

מי שמע על פלוגה ו' מגדוד 890? המענה לשאלה זו מן הסתם היה "אף אחד" אלמלא חייל צעיר ששמו רמי בר-אילן שהיה בפלוגה הזו במלחמת יום הכיפורים והחליט לעלות את קורותיה במלחמה בספר מטלטל שהופץ בשנים האחרונות במהדורה מצומצמת ביותר בגלל הצנזורה וסוף סוף שוחרר לפרסום חופשי לציבור.
הספר הזה שסבל מלא מעט חבלי לידה, "זכה" אפילו "להשאלה" מסיבית של סופרת שהיא משוררת מוערכת שהחליטה לשלוח את ידה גם בכתיבת ספר ובחרה בכתיבת ספר ביכורים אשר חלקים רבים ממנו "תואמים" את שלום לאהבה של רמי בר-אילן.
רמי בר-אילן חייל בפלוגה הצעירה של גדוד 890 מתאר את קורותיה של הפלוגה אשר הופרדה מגדודו של איציק מרדכי מג"ד 890 במלחמה וצוותה לכוח אחר שנקרא "כוח שמוליק" אשר צורף לחטיבת השריון 14 של אמנון רשף. חיילי הפלוגה חוו חוויות מזעזעות כמו חיילים אחרים בסיני בחזית המלחמה המצרית אבל "התמזל" מזלם ואחד החיילים החליט לעלות על הכתב את חוויותיו וחוויות חבריו לפלוגה.
ספר קשה לקריאה
הספר אינו קל לקריאה ויש קטעים בו אף קשים לקריאה, יש בהם קטעים שלעניות דעתי לא היו צריכים להיכתב אבל זהו דיון אחר עד כמה חיילים שהיו בקרבות צריכים לתעד כל שבריר אירוע שחוו וראו ועד כמה הוא עושה צדק וחסד אתם ואם חברים שנפלו במהלך הקרבות.
משנכתבו הדברים ופורסמו הם מאפשרים למי שלא חווה מלחמה מקרוב או לא היה עד לאירועי מלחמת יום הכיפורים לחוות בצורה בלתי אמצעית את הקרבות, את תחושת המחנק של האירועים, את הפחד והאימה שהם נחלתו של כל לוחם בקוו הראשון וגם את החזרה לחיים בתום המלחמה. אצל חלק מהלוחמים החזרה לחיים אינה בדיוק חזרה לחיים שהכירו לפני המלחמה אלא חזרה לחיים אחרים בהם המציאות של שלושת שבועות המלחמה מתערבבת עם ההווה כאשר כבר לא ברור מה היה, מה הווה ומה יהיה.
רמי בר-אילן בדרכו המיוחדת מתאר את האירועים כאילו הם כאן ועכשו, אתה קורא את המשפטים בנשימה אחת ללא הפסקה עד שאתה מרגיש את הדופק מאיץ בעת ריצה בין התעלות לצד תעלת המים המתוקים. את השיגעון האופף אותך עד שלא ברור מה הם ארועי המלחמה, מהם שיגעונות בנשמות החיילים ומהי האמת אם קיימת אחת כזו ברגעי קרב ומלחמה.
בר-אילן לא מסתפק בחוויות האישיות שלו אלא ביצע גם תחקיר מעמיק במשך שנים בין לוחמי הפלוגה כדי לתת תיאור מלא ומעמיק של חוויות לוחמי הפלוגה כולה.
רמי כאומן בחר לשבץ בספרו צילומים רבים וגם ציורים מעשה ידיו כך שגם הצורה החיצונית של הספר חריגה מכל ספר מלחמתי אחר. אישית אני תמיד מעדיף חוויות אישיות של לוחמים על פני תיאורים של היסטוריונים, הספר של רמי אינו יוצא דופן אף שקטעים בו הם מכה ישירה בבטן ללא התחשבות וללא עדינות, זו כנראה גם היה מהותה של מלחמת יום הכיפורים.
נחזור לשאלה בתחילת הסקירה, מי שמע על פלוגה ו' מגדוד 890? ובכן בזכותו של רמי בר-אילן, כולנו.

תאריך:  12/08/2012   |   עודכן:  12/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום לאהבה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הספר:שלום לאהבה
כהן אלי  |  12/08/12 22:34
2
אי דיוק בשם של לוחם שנפל
דניאל שמע  |  10/10/12 10:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף כהן אלרן
בספרה של אדלינה קליין, "ריקוד הצרצר", רוקדים הצרצרים בלילה    זאת דרכם    הצרצרים ערים בחושך    וכבר אני שואל אם השיר הבא הוא ריקוד של חושך, של חוסר זהות, ריקוד של צעד קדימה ושניים אחורה? האם הלילה הוא לילה של לבוא וללכת, לתת ולקחת, לאבד חושים ולמצוא אותם חזרה עם בוא הבוקר?
יוסף כהן אלרן
חיים ספטי כותב, חיים ספטי כואב, חיים ספטי דואג    לפיכך הוא פרסם טרילוגיה הקרויה ספרי שירה    מבחינת הנושאים, ההיקף והתכולה יכלו גם להתחלק לעוד מספר ספרים    עניין כלכלי בוודאי, ואיך לא    פרסום ספר כיום כרוך בהתענות גדולה וגם בהקרבה כספית ניכרת, אם של הכותב ואם של ההוצאה
יוסף כהן אלרן
חלפה שנה מאז קראתי את ספרה של נילי דגן, "מאחורי המלחמה רואים את הים", אך מאז שבתי אליו יותר מפעם אחת ונוכחתי כי אותן התחושות נותרו בי ואף העמיקו: חוט מתמשך של תוגה, בגלל הציניות של החיים    כבר משם הספר אפשר לחוש בגל שהוא מביא ולהגדירו כאפוקליפסה עם קורטוב של תקווה המצויה שם מעבר לים
יוסף כהן אלרן
יש ספרים שקוראים לך חזרה, כך גם ספר השירים הענוג הזה. "עת הדבש", שכבר כאן נוגע טעמו בקצה הלשון, ראה אור בשנת 2005 וחלפו מספר שנים מאז קראתי את השירים שבו אך טעמם נשתמר עמי
עפר דרורי
אריה עוז חושף את עצמו בספר ללא כל עכבות. הוא מתאר בלי בושה את התסכולים שחווה בשרותו הן בח"א והן באל על ומביא לידי ביטוי את הידוע לכל, האגו של בני האדם הוא המוביל אותם למעשים שחלקם פוגעניים וחלקם סתם מרושעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il