X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנה האחרונה עולה בשיח הציבורי שוב ושוב השאלה: כיצד ניתן להגדיל את תקציב המדינה, מבלי לפגוע בשירותים שהמדינה מעניקה לאזרח? בשנים האחרונות גילו מדינות רבות בארה"ב סעיף תקציבי בזבזני, העולה מיליארדי דולרים למשלמי המסים, והחלו להעביר חוקים לעצירת הבזבוז מדובר במרדף זרועות החוק אחר מעשני הקנאביס
▪  ▪  ▪
קנאביס. הרבה כסף מתבזבז על חריגה מוסרית [צילום: פלאש 90]

לאחרונה נודע כי מושל מדינת ניו-יורק יוזם חוק שיתיר לתושבים להחזיק באמתחתם עד 25 גרם קנאביס. על-פי החוק המוצע, אדם אשר ייתפס ובאמתחתו כמות סם קטנה מזו, ייאלץ לשלם קנס של מאה דולרים על הפרת תקנה, אך לא יעמוד יותר לדין פלילי. חוק דומה הונהג כבר ביותר מ-12 מדינות וערים גדולות בארה"ב, וביניהן קליפורניה, קונטיקט, ושיקאגו.
מנתונים שמסרה משטרת שיקגו עולה כי בשנה שעברה עצרה המשטרה כ-18 אלף בני אדם על אחזקת 10 גרם מריחואנה ולמטה מכך (הכמות הנחשבת לשימוש עצמי). בכל אחד מהמעצרים היו מעורבים כארבעה שוטרים לפחות. לדברי יוזמי החוק בשיקאגו, העברתו תחסוך אלפי ימי מעצר, עשרות אלפי שעות שיטור, וכן מקום רב במתקני הכליאה, תוך שהוא מפנה את המשטרה המקומית לעסוק במקרי פשיעה חמורה הגואים לאחרונה בשיקאגו.
רבע מסל הבריאות
המצב בישראל לא פחות חמור, וקרוב לודאי שבזבזני אף יותר, אולי מפני שנתוני המשטרה אינם גלויים לציבור, ולא מאפשרים בקרה בזמן אמת על הבזבוז. על-פי הוראות משטרת ישראל, יש לעכב לחקירה ולעצור כל אדם שנמצא ברשותו סם מסוג קנאביס, גם אם הכמות שנמצאה ברשותו מוגדרת ככמות לשימוש עצמי בלבד (עד 15 גרם).
מנתונים שפורסמו בעבר עולה כי משטרת ישראל מבצעת כ-30,000 מעצרים בכל שנה בשל החזקת קנאביס, המולידים כ-5000 כתבי אישום. מעטים יודעים זאת, אך בישראל 2012 יושבים בין מאות לאלפי אזרחים בכלא, שכל פשעם היה שעישנו להנאתם קנאביס, בביתם..(!).
על-פי הערכות משטרת ישראל, כ-600 אלף מאזרחי ישראל משתמשים בכל חודש בקנאביס, שימוש הרווח בכל שכבות החברה, ובכל רמות ההכנסה וההשכלה.
ההוצאות סביב רדיפת משתמשי הקנאביס בישראל, נאמדות, בהערכה שמרנית, בכמיליארד שקלים בשנה, בשל הוצאות על שוטרים, שופטים, סוהרים, עורכי דין, ימי מעצר ומאסר, שעות ניידת, ימי עבודה מבוזבזים ועוד. חישוב זה אינו מכליל את הפגיעה בקריירה של כ-5000 מאזרחי ישראל בכל שנה, שלא יוכלו להיות מועסקים יותר במקצועות רבים. מיליארד שקלים מהווים כרבע מתקציב סל הבריאות בשנה!!!
משמעות הדבר היא שאלפי ישראלים מתים בכל שנה, ורבים אחרים זוכים לטיפול לוקה, בגלל מגבלות תקציביות, בו בזמן שמשטרת ישראל רודפת לשווא אחרי מאות אלפי אזרחים נורמטיביים, שבינם לבין פשיעה אין מאום.
אצלנו מתקשים להפנים את מה שכבר הבינו מזמן במדינות רבות בעולם: עישון קנאביס הוא, אולי, עבירת מוסר, אך בשום אופן לא מדובר בפשע. (אחרים, ביניהם מדענים רבים, רואים בקנאביס חומר בעל סגולות מרפאות). לגייס כוחות שיטור, כליאה ושפיטה של מדינה כדי להילחם בחריגה מוסרית, זו פעולה חלמאית בלשון המעטה, פעולה אשר נזקה רב, ותועלתה זניחה.
השינוי הנדרש הוא שינוי חקיקה, ומכאן שנדרש מהלך פוליטי. אין צורך באלימות. כל מי שמעוניין שהמס שהוא משלם יושקע בתרופות מצילות חיים ולא במעצרי שווא, עדיף שיקנה זכות השפעה בהקדם לאחת מהמפלגות הגדולות, ויתחיל להשפיע ישירות על נבחרי הציבור. רק כך יבינו המחוקקים כי יש לשנות את פקודת הסמים הבזבזנית. להתפקד ל'ליכוד' ול'עבודה' עולה כ-50 ש"ח לשנה. זוהי לא הוצאה - אלא חיסכון, אפילו חיסכון גדול...

הכותב הנו חבר מפלגת העבודה וממייסדי תנועת 'דור האמת' התומכת בהפסקת ההפללה של משתמשי הקנאביס
תאריך:  14/08/2012   |   עודכן:  14/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף אורן
ביקורת הספרות היא למבקר-הספרות לא תחביב מזדמן וגם לא חלטורה מפרנסת, אלא שליחות בחזית העשייה של תרבות הדור
אברהם פכטר
הטרנד התקשורתי הפופולרי, לתקוף את נתניהו וברק על שברוב חוצפתם ותעוזתם, רוצים לתקוף את אירן - "כאן ועכשיו", בניגוד לדעת הפרשנים המומחים, שכל החוכמה המדינית, ביטחונית מצויה אצלם. יתירה מכך - ידידנו, הנשיא אובמה, עדיין לא מוכן בגלל הבחירות ואחריהן, אין לו עניין להיות השוטר של העולם, וארה"ב לא מאוימת גרעינית ע"י אירן. לכן אין לנו אלא לסמוך על עצמנו, כוחותינו, חזוננו ועצמתנו
הרב יובל שרלו
פרשת השבוע מעמידה אותנו על עיקרון היסוד החשוב ביותר ביהדות: הבחירה החופשית. מי שמקבל החלטות על סמך הטיעון ש"כך עושים כולם" או תוך הישענות על הבלים כמו תאריכי לידה וגימטריות של שמות, מגלגל מעל עצמו את האחריות למעשיו ולתוצאותיהם
ציפורה בראבי
הילדים של היום לא מסגולים להעסיק את עצמם? מדוע הם מחפשים כל הזמן את האורות המנצנצים?
שמעון ריקלין
לפלשתינים אין אינטרס להתקדם בתהליך מדיני, משום שהם מחכים לפתרון שמחכה בתום הניסיונות – פתרון שתי המדינות. אם לא יראו תוכנית אמיתית קורמת עור וגידים, שעליה מסכים רוב העם, מצבנו מוכרע מראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il