X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תקיפת אירן היא הכרח קיומי. לא נוכל לחיות פה תחת מאזן אימה גרעיני. לא נוכל לחיות פה תחת מירוץ חימוש גרעיני של כל מדינות האיזור. תקיפת אירן איננה גחמה של ראש הממשלה ושל שר הביטחון. כל אדם אחר במקומם היה מגיע לאותן מסקנות
▪  ▪  ▪
נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד. מלחמת אין ברירה [צילום: AP]

פרולוג - "אתה ילד קטן, אתה לא יכול"
באחת מנסיעותיי התכופות ברכבת "נאלצתי" לשמוע שיחה של אמא צעירה עם חברתה. האם הצעירה הייתה נסערת. היא סיפרה לחברתה בקולי קולות בנייד כיצד בעלה נוהג כלפיה וכלפי בנם הקטן: "הוא כל הזמן אומר לילד שהוא (הילד) לא מסוגל לעשות כלום ולכן אין טעם שינסה בכלל. אלי הוא כל הזמן בא בטענות, למה עשיתי ארוחה כזו, ולא אחרת? כי אני עצלנית וכו' וכו' וכו'".
השיחה הזו היא שיחה שעצוב לשמוע. שכן ברור למדי מה קורה בבית כזה. סביר גם להניח מהן ההשפעות הפסיכולוגיות על ילד ששומע השכם והערב מאביו, שהוא לעולם לא יצליח ולכן אין לו בכלל סיבה להתחיל לנסות. ילד כזה, למרבה הצער, "ישתכנע", שהוא אכן לעולם לא יצליח בכלום ולכן אין לו סיבה לנסות.
בזמן האחרון אני חושב שאזרחי המדינה, הממשלה והצבא, הם הילד המסכן הזה.
מבוקר עד ערב, מיום ראשון עד סוף השבוע, כל מיני לשעברים מכובדים, "אנשי רוח", עיתונאים מומחים עלומי שם וכל מי שדעתו היא הדעה "הרצויה", עושים לממשלה, לכנסת, לקציני וחיילי צה"ל ולנו אזרחי המדינה, מה שעושה האבא האומלל לבנו האומלל.
הם אומרים לנו שאסור לתקוף באירן. שראש הממשלה ושר הביטחון הם שני מטורפים אי רציונלים שלא יודעים מה הם עושים. שהם מונעים מאינטרסים של אגו ושכרון כוח. הם אומרים לנו שההתקפה תיכשל, שהיא תעכב את תוכנית הגרעין האירנית רק בשנה שנתיים, ובנתיים נאבד את הלגיטימציה הבינלאומית שלנו, ארה"ב תנטוש אותנו, כל אויבינו יתלכדו נגדנו, ומדינת ישראל תישטף בממטרי טילים קטלניים מלבנון, מעזה, ממצרים, מסוריה ואף מאירן, ממטרי טילים שיביאו למאות אלפי הרוגים. תסריט יום הדין.
חדשות לבקרים, כלי התקשורת וגורמים אחרים המחזיקים בדעה זו, ומנסים "להוציא מהארון", כמה שיותר "לשעברים". היום זו כמעט אופנה. עוד "לשעבר" ממערכת הביטחון יוצא מהארון ובגאווה הוא מודה שהוא גאה להיות נגד תקיפה ישראלית באירן ואומר במילים שלו, את מה שכתוב בפסקה הקודמת, פחות או יותר.
אבל זה לא נגמר בזה. כלי התקשורת מנסים "להוציא מהארון" לא רק לשעברים, אלא אף בכירים שכרגע מכהנים. הדלפות על התנגדותו כביכול של הרמטכ"ל גנץ, התנגדותו כביכול של ראש המוסד תמיר פרדו, התנגדותם הגאה של שרים בתשיעיה, בשביעיה ובחמישיית הגמר.
בוקר וערב מושמעות פה הדלפות של גורמים אמריקניים שמזמן "יצאו מהארון" ומטיפים שאל לה לישראל לתקוף באירן לבדה.
אז מה אנחנו אמורים לחשוב אחרי שטיפת המוח חסרת התקדים הזו? מה אמור לחשוב ראש המוסד? מה אמור לחשוב הרמטכ"ל? מה חושב ראש הממשלה נתניהו?
"אנחנו לא יכולים לתקוף באירן.
צריך לתת לארה"ב להילחם את המלחמות שלנו.
אי-אפשר לסמוך על הממשלה שלנו.
צה"ל לא יכול לנצח.
צריך להשלים עם זה שאירן תהיה גרעינית".
מלחמת אין ברירה
דעתי היא שיש לתקוף באירן.
קודם כל יש לנו יכולות אדירות ותוכניות מבצעיות רבות לביצוע מבצע כירורגי, יעיל ומוצלח שידהים את העולם בתעוזה שלו ובמקוריות שלו. כל הדיון על מטוסי קרב, לדעתי, הוא מסך עשן.
דבר שני, ישראל מספיק חזקה להכות חזרה באוייביה הקרובים והרחוקים כדי לייצר ולייצב הרתעה רבת שנים כמו במלחמת ששת הימים ומלחמת יום כיפור.
הנימוק האחרון הוא שכן מדובר במלחמת אין ברירה. המדינה הזו הוקמה כדי להבטיח שלא תהיה שואה נוספת. יסוד קיומה של המדינה הוא הבטחת חיים עצמאיים, חופשיים וריבוניים לעם היהודי שחי בגלות כ-2,000 שנה. לצערנו הרב, שכנינו לא מקבלים את קיומנו, בלב המרחב הערבי. עם כל הרצון לשלום, שכנינו מעדיפים להתחמש ולצחצח חרבות נגדנו. זה היה לפני קום המדינה וממשיך בלי הרף עד עצם הרגע הזה.
מבחינה מסוימת אנחנו עדיין חיים בגטו. השאיפה לצאת מהגטו אל מדינה ריבונית וחופשית לא התממשה לגמרי. אנחנו עדיין "דיירים לא רצויים בשכונה". אנחנו עדיין במעמד של היהודי שחי תחת איום מתמיד מהקוזאק הנוכרי.
אבל אם לאירן יהיה נשק גרעיני, מדינת ישראל תהפוך מגטו למחנה השמדה:
"רפסנג’אני (נשיא אירן שקדם לאחמדינג'אד) נתפס במערב כאירני מתון. מי שיקרא את דבריו של האירני המתון הזה יאבד כל אשליה. הוא יבין שמה שאנחנו עומדים בפניו הוא רציונליות שיכולה להוביל לאפוקליפסה. כי מה אומר רפסנג’אני? הוא אומר שבין העולם המוסלמי לבין ישראל אין איזון ולכן גם לא יהיה מאזן אימה. ישראל היא לא מעצמת-על בעלת שטח של יבשת. היא אפילו לא יפן, שספגה את הירושימה ונגסקי ובתוך 15 שנים הייתה למעצמה עולמית. ישראל היא מדינה של פצצה אחת. פצצת אטום אחת תגרום לכך שהיא לא תהיה מה שהנָה ולא מה שנועדה להיות. די בפצצה אחת כדי לסיים את הסיפור הציוני. לעומת זאת, אומר רפסנג’אני, לעולם המוסלמי יש מיליארד וחצי בני אדם ועשרות מדינות. גם אם ישראל תכה קשות במדינה ששלחה בה פצצה, האיסלאם יישאר על-כנו. מלחמה גרעינית לא תביא להיעלמותו של העולם המוסלמי - אבל היא כן תביא לפגיעה אנושה בישראל."
והנה חוויותיו של מי שהיה ראש הממשלה הספרדי חוזה מריה אסנר:
חוזה מריה אסנאר, סיפר בביקורו בירושלים בשנת 2000, שהמנהיג הראשי של המשטר האירני עלי חמינאי טען באוזניו במפורש כי "יש לשרוף את ישראל עד כלות ולהעלימה מהעולם". בתשובה לשאלה הבהיר אסנאר כי הוא (חמינאי) "התכוון לחיסול פיזי בכוח צבאי". השיחה הזאת התקיימה בשנת 2000, אך אין שום עדות שמשהו השתנה. כי הנה, ממש בחודש מאי (2012), לפני זמן לא רב, הצהיר הרמטכ"ל האירני חסן פיירוז אבאדי בפומבי ש"האומה האירנית מחוייבת להשמדת ישראל".
"בשאר אסד מאיים להפעיל את הנשק הגרעיני שלו כלפי ישראל אם מדינות העולם יתערבו בנעשה בסוריה"
.
עם כל הביקורת שהייתה על אהוד אולמרט במהלך כהונתו ולאחריה, הוא ביצע מהלך נועז והשמיד את הכור הגרעיני הסורי. בזכות מהלך מעולה זה, הכותרת של החלק הזה של המאמר היא רק דימיון, למזלנו.
אולמרט "זכה" לשקט תקשורתי בנושא וזו הייתה אחת הסיבות להצלחת המבצע מעל לכל שיעור. יש לזכור כי גם לאולמרט קמו מתנגדים ממערכת הביטחון על כל זרועותיה. היו כאלה שאמרו שתקיפת הכור תביא למלחמה נוספת עם החיזבאללה ואולי אפילו ישירות עם סוריה. לא קשה להפחיד. אבל בסופו של דבר, אהוד אולמרט, ראש הממשלה השנוי במחלוקת, החליט את ההחלטה הנכונה.
תקיפת אירן היא הכרח קיומי. לא נוכל לחיות פה תחת מאזן אימה גרעיני. לא נוכל לחיות פה תחת מירוץ חימוש גרעיני של כל מדינות האיזור. תקיפת אירן איננה גחמה של ראש הממשלה ושל שר הביטחון. כל אדם אחר במקומם היה מגיע לאותן מסקנות. לא מדובר פה על מלחמת יש ברירה למען אינטרסים בקצה השני של העולם, כפי שהיה בוויאטנם לארה"ב. מדובר פה על תקיפה שאין ברירה אלא לבצעה, כי בעצם קיומנו הדבר.
דמיינו מה היה קורה אילו שמעתם זה עתה בחדשות שאירן ביצעה ניסוי גרעיני מוצלח והיא מודיעה לעולם שיש בידיה טילים ארוכי טווח הנושאים ראשי קרב גרעיניים, שיכולים להשמיד את ישראל ואת מדינות המפרץ הפרסי.
כשאולמרט היה ראש ממשלה, הייתה כוונה שהטורקים יתווכו בין ישראל לסוריה.
היום זה נראה כמציאות הזויה.
אנחנו צריכים לקחת את גורלנו בידינו ולמנוע מציאות הזויה וקטלנית לנו ולילדנו.

תאריך:  14/08/2012   |   עודכן:  14/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לתקוף או לתקוף, זאת השאלה"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר הזוי וכותב הזוי ל"ת
talk dugri   |  14/08/12 13:28
 
- אתה יכול לפרט קצת....
אלון292  |  14/08/12 23:44
2
מעניין ביותר
יעקב נהוראי  |  14/08/12 14:00
3
שאלת המליון דולאר.זה בזול,1
הגוי..  |  16/08/12 04:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיר אינדור
אסור להתפתות לנוחות רגעית במלחמה בטרור ולפתוח את ההסכמים האוסרים על כניסת צבא מצרי לסיני. מורסי לא שלח כוחות כדי לסייע לישראל במלחמה בטרור, אלא ניצל את ההזדמנות כדי להחליף את צמרת הצבא ולהשליט עליו את האחים המוסלמים
חיים בר
האמנם אזרחי המדינה הם 'תמימים' עד כדי היותם פסיביים וחסרי דעה לגבי מצב המשק והמדינה וניתנים להשפעה חיצונית בקלות?    האשמת התקשורת בכל פגם ומום המתחולל בקרב הציבור מקפלת בתוכה סכנה אמיתית לחופש הביטוי ולדמוקרטיה ועלולות לגרום להסתה    בתגובה למאמרו של ד"ר חיים שיין
יהונתן דחוח-הלוי
הפיגוע ברפיח חשף פעם נוספת את היות רצועת עזה תחת שלטון חמאס מקום מבטחים לארגוני טרור פלשתינים, המזוהים עם אל-קאעידה, ואת תפקידה של חמאס בפיתוח רשתות הטרור בסיני
משה ניסנבוים
הפעם ההתרחקתי ממרכז העיר והלכתי אל המסעדה שדווקא נמצאת בקצה האחר של ירושלים. הטעם והמרקם שונים מזה שהכרתי במסעדת האם במרכז העיר, אבל הטעם נהדר
איתן קלינסקי
אני מגנה כל שימוש במדי הצבא הנאצי כדי להשחיר פניו של מנהיג ישראלי    זה שימוש פסול שיש לגנותו ולהוקיעו, אם הוא נעשה על-ידי אנשי שמאל נגד מנהיגי הימין, ואם הוא נעשה על-ידי אנשי ימין כדי לגנות מנהיגים מהצד השמאלי של המפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il