X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תום פרידמן, בעל טור ב"ניו-יורק טיימס", נחשב למומחה למזרח התיכון, האמנם? הרחוב הערבי הגועש, ממרוקו ועד המפרץ הפרסי, שומט את הקרקע מתחת לחזון תום פרידמן
▪  ▪  ▪
פרידמן. שיכתב את ההסטוריה [צילום: פלאש 90]

בינואר וביוני 2000, ערב עליית בשאר אסד לשלטון, הוקסם תום פרידמן מהרקע של השליט שבדרך: רופא עיניים שהשתלם בבריטניה; נשוי לאזרחית בריטית ממוצא סורי; שולט בצרפתית ובאנגלית; נשיא התאחדות האינטרנט הסורית. הוא טען שמי שהפך ל"קצב מדמשק" יכול ללכת בדרכו של דנג סיאו פינג שהוביל את סין לרפורמות כלכליות ולמודרניזציה מרחיקות-לכת ולהתפייסות עם ארה"ב. תום פרידמן סבר שבשאר אסד מסוגל להביא לליברליזציה של סוריה, למשוך השקעות זרות, ליזום נורמליזציה עם ישראל, לגרום למהפך חיובי של גישת הערבים כלפי ישראל, ולכן לנתק את הקשר האסטרטגי עם אירן ולהביא קץ למעורבות אירן בלבנון.
הוא טען שנסיגה ישראלית מרמת הגולן היא התנאי להתפתחויות אלו. אבל, כפי שהיה צפוי, בשאר בחר ללכת בעקבות אביו ולשחוט את ההנחות של תום פרידמן ואת מתנגדיו הסורים, ללא שום קשר לרמת הגולן, למדיניות או לקיום ישראל.
באוגוסט 2006 אמר תום פרידמן לתחנת הרדיו האמריקנית, NPR, שסוריה איננה בעלת-ברית טבעית של אירן, ושסוריה יכולה לחדש את תפקידה המסורתי כבעלת-ברית של הציר הפרו-אמריקני של ירדן, סעודיה ומצרים. תום פרידמן שיכתב את ההיסטוריה המודרנית של סוריה שהיא אנט-אמריקנית מ-1946 ובעלת-ברית אירנית מ-1979.
רוח גבית
ביוני 2009 כתב תום פרידמן: "לראשונה מזה זמן רב יש רוח גבית, במזרח התיכון, לכוחות ההגינות, הדמוקרטיה והפלורליזם". להערכתו, הפצת האינטרנט, תרבות הבלוגים, ה"יוטיוב" והמסרונים באמצעות הטלפון הסלולרי מחזקת את מעמד ארה"ב במזרח התיכון. תום פרידמן האמין בחזון המזה"ת הפועל בהשראת גלובליזציה, מודרניזציה, דמוקרטיה ואינטרנט. אבל, הרחוב הערבי הגועש, ממרוקו ועד המפרץ הפרסי, שומט את הקרקע מתחת לחזון תום פרידמן.
בפברואר 2011 קבע תום פרידמן: "האחים המוסלמים אינם שולטים באירועים במצרים.... כל גוף רעיוני שינסה לחטוף את המהפכה המצרית מהצעירים יפסיד במערכה.... המהפכה נטולת-אידיאולוגיה.... הדובר הראשי של המהפכה הוא איש בכיר במשרדי "גוגל" בקהיר...." לדעתו, "הדמוקרטיה התנערה בכיכר תחריר כמו נמר...שיערוף את ראש כל מי שינסה להחזירו לכלוב.... מדובר באחד מהניצחונות הדגולים של נפש האדם...."
תום פרידמן המעיט בעוצמת הזינוק של האחים המוסלמים שהם תנועה על-לאומית. הוא התעלם משורשיות הסיסמא של "האחים": "אללה הוא יעדנו, הקוראן הוא חוקנו, הנביא הוא מנהיגנו, הג'יהאד הוא דרכנו, והקרבת חיינו למען אללה היא השאיפה הנעלה ביותר". חזון "האחים" הוא לגבש את מעמד השריעה כמסד החוקתי והחוקי של מדינות האיסלאם ו"הכופרים" כמבוא לשיקום שלטון הח'ליפות המוסלמית.
דעותיו הפרו-פלשתיניות של תום פרידמן אפיינו את פעילותו באוניברסיטת ברנדייס במסגרת ארגוני שמאל רדיקלי כגון "ברירה" ו"קבוצת השלום המזה"תי" שתמכו בערפאת בשנות ה-70'. נטייתו הפרו-אש"פית התחזקה בעת שירותו ככתב "אסושייטד פרס" ו"ניו-יורק טיימס" בלבנון. הוא נהג להצניע את אינוס ושדידת לבנון ע"י ערפאת ומחמוד עבאס, ואת קשריהם ההדוקים עם הטרור הבינלאומי, ולשבח את ההגנה שאש"פ העניק לעיתונאים הזרים.
בספטמבר 1993 הגדיר תום פרידמן את ערפאת כמדינאי שוחר-שלום והתייחס בסימטריה מוסרית לאב הטיפוס של מלחמה בטרור (ישראל) ולאב הטיפוס של הטרור הבינלאומי (אש"פ). הוא העניק רוח גבית לאסטרטגית ההונאה של ערפאת ולהצהרות מוליכות-השולל שנשא בבית הלבן: "אדוני הנשיא, אני מבטיח לך ולעם האמריקני שאני מונחה ע"י ערכי החירות, הצדק וזכויות האדם...."
ביולי 2000, שאל תום פרידמן: "מיהו ערפאת? האם הוא נלסון מנדלה או (הזמר) ווילי נלסון?" אבל התיק האישי של ערפאת מוכיח שערפאת ראוי למטפורה שונה: "מיהו ערפאת? ג'ק המרטש או החונק מבוסטון?"
האם תום פרידמן טועה או מטעה?

תאריך:  16/08/2012   |   עודכן:  16/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בשאר אסד  מחמוד עבאס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תום פרידמן - טועה או מטעה?
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
מיהו תום פרידמן?
בן צבי  |  16/08/12 17:26
 
- ביבי מקים מדינה לאיסלם הנאצי ל"ת
ופרידמן חשוב ?!?!  |  17/08/12 09:46
2
במה פשענו שמגיע לנו יהודונים מ
קורןנאוה טבריה  |  16/08/12 17:39
3
תום פרידמן ל"ת
ראובן פייביש  |  16/08/12 18:53
4
מר אטינגר: חובה להעביר את ל"ת
אנה מירושלים  |  16/08/12 18:57
5
מר אטינגר: חובה להעביר את
אנה מירושלים  |  16/08/12 19:08
6
לא "תום" ולא "פרידמן"
אבי כהן  |  16/08/12 20:40
7
איך קרה שהפשפש עלה למעלה.
פתאום נזכרתי בשיר  |  16/08/12 21:25
8
הוא פשוט יהודון פולני  ל"ת
רודףבצע  |  16/08/12 21:53
9
תגובות טוקבקיסטים ברמת אפס ל"ת
אחיהו  |  16/08/12 23:43
 
- זה אשר טוען לגבי רמת אפס - אך
מצדו לא תורם דבר  |  17/08/12 06:41
10
The supposed to be “expert” co ל"ת
Am Israel Hai  |  17/08/12 19:20
11
עיתונאי החצר אטילה קרא כאן???
אמיר 2008  |  18/08/12 10:54
12
לא שווה להתעסק עם הזבל תום פרי ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  18/08/12 20:39
13
נחשב לאורים ולתומים ==========
יוד יוד  |  18/08/12 21:14
14
אכן עיתונאי טועה ומטעה
מלש  |  19/08/12 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
השבוע התבשרנו כי האיחוד האירופי החליט להחרים את הסחורה המיוצרת במודיעין ולהטיל עליה מכס, היות שלטענת האיחוד האירופי, מודיעין נמצאת מעבר לקו הירוק
איתן קלינסקי
הכיבוש הנמשך 45 שנים יוצר לא רק מוקדי שליטה צבאית, אלא גם שליטה כלכלית מוחלטת, למרות שלכאורה קיימת ופועלת רשות פלשתינית, שלה יש סמכויות מנהל ושליטה
שמעון זיו
אישור הגזירות הכלכליות מלמד כי האוצר לא שכח דבר ולא למד דבר    עת צרה היא לכלכלת ישראל    כל העולם בבעיות, היצוא קטן, האבטלה גואה    בזמן כזה צריך לעשות דברים יסודיים על-מנת להתגבר על הנושא
אביתר בן-צדף
תשובה לינון זעפרני הצייתן בעקבות דבריו ב"זכות הפינוי" בנחישות ורגישות של יהודי קטיף
תרצה הכטר
ישנו ציבור הזקוק ל"אויב" כדי לקום בבוקר    השלטון שלנו נגרר אחרי ציבור שמרכיב בסיסי בזהותו הוא ה”אויב”, ואת זאת מנצל השלטון לטובתו הוא    האינטרס של השלטון הנוכחי הוא לשכנע שהוא ממלא פונקציה חיונית במיגור ה”אויב”, ולהוכיח שהוא המגן והמושיע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il