X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא המדינה שמעון פרס, במקום להוקיע פיגועים אנטי-דמוקרטיים, מאמץ עמדה לעומתית בסוגייה האירנית, ושוכח שנבחר להיות נשיא של כולם
▪  ▪  ▪
נשיא המדינה שמעון פרס. לעומתי [צילום: פלאש 90]
   איציק וולף
פרס: לא נוכל לתקוף בלי ארצות הברית

"סרבו פקודה לתקוף באירן"
ישי פרידמן
עליית מדרגה מדאיגה בדיון הציבורי סביב התקיפה באירן: מאות חתמו על עצומה הקוראת לטייסי חיל האוויר לסרב במקרה שיקבלו פקודה להפציץ את מתקני הגרעין * בין החותמים פרופ' מני מאוטנר: "אחתום על כל דבר כדי למנוע מישראל את מה שאני רואה כאסון שלא היה כדוגמתו מאז קום המדינה"
לרשימה המלאה

אילו באמת היה נשיא למדינת ישראל לעת החירום הזאת, הוא בוודאי היה מבין, שתפקידו הראשוני של האזרח מספר אחת מול האיום הגרעיני האירני, הוא להיחלץ חושים להגנת הדמוקרטיה הישראלית, מול הפיגוע האנטי-דמוקרטי שמבקשים לחולל כאן מספר אקדמאים ו'אנשי רוח' הזויים, שמסיתים בפומבי את טייסי חיל האוויר להפר הוראה חוקית של הממשלה, אם וכאשר תינתן, וקוראים למעשה לחולל הפיכה צבאית בישראל.
אילו באמת היה נשיא למדינת ישראל לעת החירום הזאת, הוא לבטח היה מבין, שאין זה מתפקידו להצית פרץ של קורת רוח בלשכתו של אחמדינג'אד, באמצעות האמירה הבלתי אחראית: "ישראל לא מסוגלת לבדה לעצור את הגרעין האירני", ואין זה ראוי לסייע לצורר חמינאי ("למדינת ישראל אין זכות קיום ודינה להימחק מהמפה"), להציג את ישראל כמדינה של קורי עכביש שאינה מסוגלת להגן על עצמה.
אילו באמת היה נשיא למדינת ישראל לעת החירום הזאת, הוא בוודאי היה מוקיע את המפגעים האנטי-דמוקרטיים, מתמקד בשעת חירום זו בקריאה לאחדות העם ולקונצנזוס, ובכל מצב נמנע מלהצטרף לאופוזיציית השמאל המכרסמת בכושר העמידה וההרתעה של מדינת ישראל וממשלתה הדמוקרטית.
אבל זהו, שלא. בבית הנשיא יושב פוליטיקאי שטרם נרפא מהמקיאווליזם הקטנוני שבו התבוסס כמעט יובל שנים. בתקופתו הפך בית הנשיא ללשכת ראש ממשלה ומשרד חוץ אלטרנטיביים, לפעמים עצמאיים ולפעמים לעומתיים. רק מסיבה זו הגיעה העת לבטל את המוסד הבלתי נחוץ הזה שזולל לריק 50 מיליון שקלים, שבוודאי יימצא להם שימוש חיוני, למשל שיקום מערכות הבריאות והחינוך הקורסות.

אופוזיציותם אומנותם

זה מספר שבועות שקבוצות אופוזיציונריות מרימות יד כנגד הדמוקרטיה הישראלית ומטיפות לסרבנות, לפוטש ולהפיכה צבאית בישראל. אלה הן קבוצות קיקיוניות של סופרים, 'אנשי רוח' ואינטלקטואלים בעיני עצמם, 'פעילים חברתיים' (שפעילים בעצם למען עצמם) ואנשי אקדמיה, שמשקלם המתימטי שואף לאפס, אבל התקשורת האופוזיציונית נושאת אותן על כפיים ומעניקה להן הד אדיר.
ביום חמישי שעבר הגענו לאחד השיאים בתעלולים האנטי-דמוקרטיים של עולם המהפכה. כמעט התפתינו להאמין, שנשימתה של האנושות כולה נעתקת, ככל שמחוגי השעון הורו על קירבתו של מועד פקיעת האולטימטום המחוצף שהניחה קבוצת סופרים על שולחנו של ראש הממשלה: "אנו דורשים ממך להצהיר בפומבי כי לא תורה על נקיטה בפעולות צבאיות באירן ללא החלטת ממשלה".
ובהמשך כתבו הסופרים עמוס עוז, סמי מיכאל, יורם קניוק, דורית רביניאן, רונית מטלון, אשכול נבו, ניר ברעם ואחרים, לצד קבוצה של עסקנים פוליטיים נמוכי-דרג, בדמותו של אלדד יניב וחבריו, בנימה צינית שחצנית ומתנשאת: "מטבע הדברים, לא נוכל להמתין זמן רב עד לנקיטה באמצעים משפטיים, ולפיכך נבקש את תגובתך לדרישתנו עד ליום חמישי הקרוב". 72 שעות הם העניקו ברוב חסדם לראש הממשלה, מבלי להבין שאיכות הידע שלהם וחשיבות דעתם באשר למשבר מול אירן, אינה עולה על אלה של באסטונר בשוק מחנה יהודה או נהג מונית בחדרה.

הגידול הסרבני

העצומה הפומבית לטייסי חיל האוויר לסרב פקודה
מדובר בנסיון המרדה של ממש, בהתנקשות גנגסטרית ביסודותיה הבסיסיים ביותר של הדמוקרטיה הישראלית – ודווקא מצידם של אלה שרוממות הדמוקרטיה תדיר בפיהם, אבל בעלי הזכאות הייחודית, לשיטתם, לתקוע סכין חלודה בגבה, וגם לסובב אותה

כפי שהיה צפוי מראש, שום בג"ץ לא הוגש, והמכתב עצמו הושלך מן הסתם לפח האשפה. אבל הייתה כאן עוד עליית מדרגה בסולם החוצפה הישראלית, שאינה יודעת שובעה. יומיים-שלושה אחרי שהאולטימטום המחוצף זכה לתפוצת נאט"ו בתקשורת, ביצעה פיגוע אלים בדמוקרטיה הישראלית קבוצה של אנשי אקדמיה מן השמאל הרדיקלי, שאופוזיציונותם אומנותם, ובהם ד"ר ישי מנוחין (מאוניברסיטת בן-גוריון; מועמד חד"ש לכנסת), ואנשי אוניברסיטת תל אביב: פרופ' ענת בילצקי (פעילת 'זכות השיבה' ובעבר יו"ר 'בצלם'), ד"ר ענת מטר (מייסדת 'הוועד למען אסירים פלשתינים', שהצדיקה מחבל שיידה רימון באוטובוס חיילים), פרופ' רחל גיורא (שקראה לעולם להטיל חרם על מדינת ישראל), פרופ' מני מאוטנר (לשעבר דקאן הפקולטה למשפטים בתל אביב שהיה מועמד לבית המשפט העליון) ועוד. הם לקחו את מכתב הסופרים למחוזות הרבה יותר הזויים וקראו מעל גבי עצומה פומבית לטייסי חיל האוויר, לסרב פקודה, כן – לסרב פקודה, אם וכאשר תורה להם הממשלה הלגיטימית של ישראל להלום בתעשיית הגרעין באירן.
הפעם זו כבר אינה סתם גסות-רוח. הפעם מדובר בניסיון המרדה של ממש, בהתנקשות גנגסטרית ביסודותיה הבסיסיים ביותר של הדמוקרטיה הישראלית – ודווקא מצידם של אלה שרוממות הדמוקרטיה תדיר בפיהם, אבל בעלי הזכאות הייחודית, לשיטתם, לתקוע סכין חלודה בגבה, וגם לסובב אותה, כשהדמוקרטיה מסרבת להתנהל לפי רוחם. הגידול הסרבני בהתגלמותו.
צריך להזכיר להם וליועץ המשפטי, שעסוק כרגע בלהילחם כנגד הממשלה בפרשת מגרון, ובמאמצים שלא להכפיף עצמו למרותה, שקריאה לצבא שלא למלא אחר הנחיות הממשלה הדמוקרטית, היא בגדר עבירה על חוק ההמרדה, שעונשה חמש שנות מאסר.

איפה היועץ המשפטי?

פרופסור שלמה אבינרי:
"הקריאה לסרב פקודה מערערת לא רק על הדמוקרטיה אלא גם על עצם קיומה של מדינת היהודים... סירוב לציית להכרעת הדרג המדיני פירושו פוטש והפיכה צבאית... חוסר אחריות מוסרית ודמוקרטית"

אבל אצלנו, היועץ המשפטי, לא חולם להפעיל את חוק ההמרדה נגד 'אנשי הרוח'. וגם התקשורת, שבעת הגירוש מגוש קטיף ניפחה בכותרות ענק את הקריאה לסרבנות שיצאה מפי קומץ רבנים, אינה מוצאת כיום בחובתה הבסיסית להתריע מפני סרבנות, שמגיעה הפעם מפי פרופסורים גמורים. וגם שר הביטחון, שהיה גיבור גדול כנגד ישיבות הסדר מסוימות שראשיהן קראו לסירוב פקודה בעת הגירוש מגוש קטיף, עד כדי שלילת זכאותן לתקציבי ההסדר ולהכרה, ממלא פיו מים. אולי מפני שהוא משוכנע, כמרבית הציבור השפוי בארץ, שמידת ההשפעה של קריאת הסרבנות של השמאל הסופר-קיצוני על טייסי חיל האוויר, שואפת לאפס.
אבל גם אם נכונה הערכה זו, יש עדיין מקום להעמיד לדין את הממרידים, בשל הפיגוע האנוש שלהם בדמוקרטיה הישראלית. "הדברים מקוממים, מתנוסס מעליהם דגל שחור, ואין להם מקום במדינה דמוקרטית", קבע פרופ' שלמה אבינרי. "הקריאה לסרב פקודה מערערת לא רק על הדמוקרטיה אלא גם על עצם קיומה של מדינת היהודים... סירוב לציית להכרעת הדרג המדיני פירושו פוטש והפיכה צבאית... חוסר אחריות מוסרית ודמוקרטית".
דווקא בשעה זו, כשהיועץ המשפטי והפרקליטות שותקים מול הפיגוע האנטי-דמוקרטי של אנשי האקדמיה, וגם התקשורת אינה עושה עניין מהטפתם לסרבנות, וגם שר הביטחון אינו יוצא להגן על טייסיו ועל הדמוקרטיה, ועולם כמנהגו נוהג מול רומסי הדמוקרטיה שבאקדמיה, צפוי היה שלפחות נשיא המדינה שמעון פרס, לכאורה נשיא ממלכתי 'של כולם', יקום להגנת הדמוקרטיה ויוקיע מרום מעמדו ויוקרתו את הקמים עליה.
אבל בפועל, פרס נהג בדיוק להפך. בחבירתו למתקפת האופוזיציה נגד ראש הממשלה, תוך גיבוי עקיף של פורצי גדר הדמוקרטיה, וחריגה בוטה מן המסורת הדמוקרטית בישראל, הגוזרת על הנשיא שלא להתערב פומבית במחלוקות פנימיות, הפך עצמו לנשיא-לעומתי; לפוליטיקאי קטן, בדמותה של זהבה גלאון, למשל, שהד קולה כמו נשמע מגרונו, שעה שהכריז בפומבי, בכל רשתות הטלוויזיה, כי ישראל חלשה מכדי להביס בעצמה את השטן האירני.
בימים ההם, אין נשיא בישראל, ואיש (כולל הנשיא) הישר בעיניו יעשה.

תאריך:  22/08/2012   |   עודכן:  22/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איפה הנשיא כשצריך אותו?
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
חנן וייס- חחח...נשיא מושחת.... ל"ת
נשיא מושחת  |  23/08/12 00:46
 
- לצערי אתה צודק וכמו כן הכותב  ל"ת
ירדנה  |  23/08/12 07:48
 
- נשיא פרס!=המן הרשע!כאן ועכשיו
נשיא פרס אחמינג'ד  |  28/08/12 16:02
2
בקוק-טליים!נשיא הפטפוט והשפל! ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  23/08/12 07:01
3
על סופרים כעוז כתב אצ"ג:"ובמהג
קורןנאוה טבריה  |  23/08/12 08:21
4
לבזויים האלה כיוון ביאליק
מגיב ותיק  |  24/08/12 02:58
5
הרי הוא עצמו ראש וראשון להם.
הצחקת את החתול  |  24/08/12 22:16
6
פרס- הנתעב מבין הנשיאים בישראל
תורב תורס תורס  |  25/08/12 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
עוד לא דעכו הלהבות סביב פרשת פיטורי המפקח הארצי על הוראת האזרחות במשרד החינוך, וכבר אנו עדים להצתה מחודשת של אש זרה רווית יצרים של שנאה    הכתובת הפעם היא המפקחת הארצית על הוראת התנ"ך בחינוך הממלכתי דתי, מירי שליסל
אורית פרלוב, שלמה ברום
שינויים במאזן הכוחות במצרים - האחים המוסלמים והנשיא מורסי מול המועצה הצבאית העליונה
גיא חזן
גם ברכיב אגרות החוב יש שכבות השקעה רבות: אג"ח קונצרני, אג"ח ממשלתי, טווחי מח"מ, צמוד, שקלי, מט"ח    הסיכוי שממשלה לא תשלם את חובה נמוך משמעותית מהסיכוי שפירמה לא תשלם את חובה
יהודה דרורי
כדור שנועד למניעת התמכרות לעישון, עשה נפלאות גם ככדור לטיפול בשלל חוליים    בארץ נפתחה קליניקה מיוחדת לנושא בבית החולים אסף הרופא, שם טופלו בתרופה עשרות רבות, כאשר התוצאות היו מרשימות ביותר    למרות זאת הטיפול הופסק עקב תופעות לוואי
יעקב אלג'ם
אחד היתרונות הבודדים של אספן בלתי נלאה של מוספי ספרות וכתבי עת לשירה (כמוני) הוא לגלות מדי פעם אוצר קסום, שיר סמוי כמו כוכב רחוק המנצנץ פתאום לְמִצְפֶּה-נפש, מעל למפת נשמה הרעבה תמיד לחשיפה ולְהִתְגָלוּת    כזה הוא השיר שלהלן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il