X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תרגילי הבטן היו מאז ומתמיד המטרה העיקרית בתוכניות האימונים מהם שרירי הבטן ואילו תרגילים יעילים לשרירים האלה והאם יש איזו נוסחת פלא?
▪  ▪  ▪
קודם כל תזונה נכונה וירידה במשקל [צילום: יח"צ]

מאז ומתמיד תרגילי הבטן היו המנה העיקרית בתוכנית האימון שלכם, נשים וגברים יקרים..תרגילי הבטן היו המטרה העיקרית שלכבודה הייתם טורחים להזיז את הישבן שלכם (גם תרגילי ישבן כבודם במקומם מונח) ולהגיע לאימון.
לדעתי, קיימות הצלחות אחדות בחיים שלנו, ואחת מרכזית היא - להיות מסוגל לחיות את חייך בדרכך שלך. אבל מה באמת קורה כשהדרך שלך לא משרתת את מטרותיך? רבים מאיתנו רודפים אחר הדרך שבה בחרנו לחיות - מעטים אחר המטרה שבחרנו. אני הולך לחסוך לכם המון זמן, פציעות ודיכאונות - מהסיבה הפשוטה שאני יודע כמה זה מתסכל להשקיע את מיטב מאמציך למשך תקופה ארוכה ולא לראות תוצאות, ולו הקטנות ביותר.
מהם שרירי הבטן?
מה הם בעצם שרירי הבטן ואילו תרגילים הכי יעילים? קודם כל לשרירי הבטן תפקיד אחד מרכזי (ולא, לא כשהגברים מחזרים אחרי הנשים היפות) והוא לשמור על עמוד השדרה, כל מה שקשור לאיזון של החוליות ויציבותן הולך יד ביד עם שרירי הבטן. פציעות גב רבות נגרמות בעצם משרירי בטן חלשים.
את הבטן עוטפים 5 קבוצות שרירים, הקבוצה המוכרת ואהובה היא שריר הישר הבטני, מה שבסך-הכל נותן אידיקציה לאחוז השומן שלנו. קיימות עוד 4 קבוצות שרירים שונות: שרירי האלכסונים החיצוניים והפנימיים, הרחב הבטני ורצפת שרירי החלל התוך בטני. כל אלה יחד עוזרים בייצוב עמוד השדרה. לכל קבוצת שריר יש תרגיל שנותן יותר "דגש" עליה, אך חשוב לזכור שבכל פעם שאנו עושים תרגילי בטן מסויימים, כל קבוצות שריר הבטן נכנסות לפעולה.
אילו תרגילי בטן הכי מומלצים?
אחד התרגילים הכי מומלצים לבטן הוא הסקוואט. נשמע מפתיע נכון? בסקוואט כל שרירי הבטן חייבים להתגייס על-מנת לשמור על עמוד השדרה יציב וככל שהעומס עולה (משקלי העבודה, כמובן בהדרגה) כך גם העבודה של שרירי הבטן.
התרגיל הבא שאמליץ עליו הוא מלך תרגילי הבטן ומאוד מומלץ לכל אדם בעל אורח חיים יושבני, או אפילו אדם אשר עומד המון במהלך היום ו/או יש לו כאבי גב איומים ו/או מרגיש ששרירי הבטן שלו מאוד חלשים.
יש לשכב על הגב כאשר הידיים משוכות לאחור והרגליים ישרות על הרצפה, לנתק את הכתפיים מהרצפה כאשר הגב זקוף ולעלות עד שפלג הגוף העליון יוצר 90 מעלות עם הרגליים. תרגיל זה נותן לנו לעבוד בצורה איזומטרית על הבטן - שדרך אגב, לכך אנו מיועדים מבחינה אבולוציונית. כאשר אנו עושים את התרגיל הכי מוכר של כפיפות הבטן, מה שבעצם קורה הוא שיש תזוזה בעמוד השדרה, כמו שאמרנו כבר קודם תפקידם של שרירי הבטן הוא לייצב את עמוד השדרה ולעבוד איתו כגוף אחד קשיח.
אותו כיפוף שנוצר בעמוד השדרה על-ידי כפיפות הבטן יכול להוות בעיה גדולה מאוד לחלק גדול מהאוכלוסיה. כשאנשים רבים מתחילים להתאמן ללא כאבי גב ואחרי כמה ימים, שבועות וחודשים מתחילים להתלונן על כאבי גב, רוב הסיכויים שכל תרגיל שמערב כפיפת בטן הוא מזיק ומשפיע לרעה על גופו של המתאמן.
למרות כל מה שנאמר אני לא שולל תרגילי בטן שמערבים כפיפה בגב, אני פשוט אומר שלאנשים בעלי כאבי גב, זהו תרגיל מזיק שרק יחמיר את הבעיה. אני ממליץ קודם לחזק את הגב בעבודה איזומטרית (סטטית), רק כך שרירי הבטן והגב יתחזקו ויהיה ניתן להשתמש בהם יותר.
אילו תרגילי בטן יבליטו לי את הקוביות?
יש תרגיל אחד מעולה שקוראים לו "מטבח". תזונה נכונה וירידה במשקל אשר תוביל לירידה באחוזי השומן תבליט את שרירי הבטן ותיתן מראה חטוב ושרירי בבטן. קחו לדוגמה את הגברים הרזים שתמיד רואים להם את הקוביות, זה לא שהם עובדים שעות על הבטן ועושים מיליוני תרגילי בטן (אולי כן, אבל לא זו הסיבה שרואים להם את הקוביות), הם בסך-הכל נמצאים על אחוז שומן נמוך מה שנותן מראה של בטן שרירית.
אני רוצה להעביר אתכם שיעור מהיר ומעניין בלוגיקה - דמיינו שאתם קוראים מגזין אופנה מאוד מפורסם ובו תמונה של אשה בעלת בטן מדהימה, עם קוביות ועיצוב יפיפייה של השרירים בבטן, משהו שנראה כמו חלום רטוב ולא מציאותי, ולצד התמונה היפייפיה הזאת של הבטן יש כתבה שבה מצוטט מפי האישה שהיא עושה 2,000 כפיפות בטן כל יום - מה יחרט לכם בראש? שעבודה מרובה על הבטן יוצרת קוביות ומראה אסטטי ויפה.
הלוואי וכך היה הדבר, אלא שהעולם מלא באינטרסים היום (לא בהכרח רע - כל עוד זה משרת את שני הצדדים) והאינטרס של אותו מגזין הוא למכור כמה שיותר עותקים.
יש נוסחה אחת ויחידה שבעזרתה ניתן להשיג שרירי בטן יפים ומעוצבים, נוסחה אשר תחסוך לכם המון זמן ומפח נפש.
שרירי בטן מדהימים - הנוסחה:
דמיינו חבילת שוקולד (רק לדמיין, לאכול את החבילה לא יעזור למטרתנו) בעלת שתי שכבות - האחת היא נייר הכסף והשנייה היא העטיפה. ברגע שאנו נוריד את העטיפה קוביות השוקולד יראו יותר לעין, ברגע שנוריד את הנייר הכסוף אנו נראה בבירור את קוביות השוקולד. אותו תהליך קורה לנו בגוף, ברגע שאחוזי השומן יורדים בעזרת תפריט תזונה ואימונים, כך גם הקוביות שלנו נראות יותר לעין. ואם עד עכשיו זה לא היה מובן... כפיפות בטן לא מורידות את הבטן, הן גם לא מבליטות את שרירי הבטן!!
מה עושים כדי "להוריד" בטן תחתונה?
"הבטן התחתונה" היא בעיה נפוצה. קודם כל אין תרגיל בטן שעובד על השריר המכונה "בטן תחתונה" מהסיבה הפשוטה היא שאין דבר כזה בטן תחתונה. כמו שכבר אמרנו יש את הישר הביטני שכולל את כל הבטן הקדמית וזה כולל גם את הבטן התחתונה, האמצעית והעליונה.
למה תמיד אנשים מחפשים להוריד את הבטן התחתונה? מהסיבה הפשוטה
היא ששם רוב השומן מצטבר וזה האזור שממנו הכי קשה להוריד את השומן, אך ככל שהמשקל יילך וירד ואיתו גם אחוזי השומן, בסופו של דבר גם השומן הארור בבטן התחתונה יעזוב אותנו..
כמה תרגילי בטן מומלץ לעשות?
במידה ואתם מתאמנים מתחילים הייתי ממליץ לכם להוסיף 3 סטים של בטן פעמיים בשבוע על-מנת לחזק את הבטן והגב, 3 סטים שכוללים 10-15 חזרות ואולי לחשוב על להוסיף משקל. אין טעם לעשות עשרות ומאות חזרות כי במקרה הטוב זה רק יבזבז את זמנכם היקר ובמקרה הרע זה יוביל לכאבי גב ופציעות לא רצויות.
לסיכום
תרגילי בטן נועדו על-מנת לחזק את שרירי הבטן,. תפקידם של שרירי הבטן הוא לייצב ולאזן את חוליות עמוד השדרה שלנו. אין שום קשר בין תרגילי הבטן לקוביות ולבטן מעוצבת. שרירי הבטן בולטים יותר כאשר אנו נמצאים על אחוז שומן נמוך יחסית. אצל נשים זה בדרך כלל ייראה על 22 % ומטה (למרות שזה מאוד אינדיבידואלי), ואצל גברים בין 10-12% ומטה.
שרירי בטן חזקים יכולים לרפא פציעות טורדניות ואף למנוע אותן. למרות שעד מאמר זה האמנתם שכמה שיותר זה יותר טוב, במידה וגרמתי ולו לאחד מכם לשנות את דעתו עשיתי את שלי, במידה וגרמתי לכולכם או לחלקכם לחשוב שוב על הדרך שלכם, גם כן השגתי את מטרתי. החיים אינם דבר בלתי משתנה.
"היחידים שלא משנים את דעתם הם לא יוצלחים בבית מחסה שאינם יכולים לפעול, ואלה שבבתי הקברות" - אלברט דירקסן.

הכותב הוא מאמן כושר אישי
תאריך:  23/08/2012   |   עודכן:  29/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תרגילים לשרירי הבטן - כמה הם תורמים?
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תרגיל הבטן לא ממש מתאים למתחיל
לייזר י  |  23/08/12 20:30
2
לשאלות ובקשות..
ג'ניה רומסקי  |  24/08/12 16:30
3
את מתעלמת מסוגי הרזיה שונים
דן קטן3  |  25/08/12 02:17
4
שרירי בטן
tulip  |  25/08/12 21:58
 
- בור ועם הארץ! ל"ת
אורתופד  |  26/08/12 19:37
 
- שרירי הבטן תומכים בעמוד השדרה
נחום שחף  |  27/08/12 19:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
עד המדינה במשפט הולילנד הצהיר בפני רשויות המס על הלוואה של 11 מיליון שקל שהעניק לחברה בריטית שעסקה בסחר באמנות. בנספח להסכם עד המדינה מסר, כי למיטב ידיעתו אותה חברה פשטה את הרגל. גורמים בהגנה טוענים: מדובר בדרך מתוחכמת להברחת נכסים, והשקרים של ש"ד מחייבים לבטל את ההסכם איתו
איילת נדיב
ארוחת העשר צריכה להיות מזינה ומשביעה, היא עוזרת לנו להמשיך להיות מרוכזים במהלך היום    מומלץ לשתות בין 10 ל-12 כוסות מים לאורך היום    ההמלצה לצרוך לפחות שלוש מנות חלב ליום או שווה ערך להם כחלק מתזונה מאוזנת
יעל קרבס-כהן
לישיבה בבית בזמן הכנת שיעורי-הבית, כמו גם לישיבה בכיתה, יש חשיבות רבה מבחינת בריאות ילדכם    דפוסי ישיבה לקויים עלולים להשפיע על ההתפתחות הפיזית של הילד ולכן כדאי לאמץ כמה כללים לעתיד בריא יותר
רותי קולס
רוב הילדים מקבלים את הוויטמינים והמינרלים להם הם זקוקים באמצעות תזונה מאוזנת ומגוונת, אך כאשר תזונתו של הילד לקויה יש לשים דגש על תוספת של ויטמינים ומינרלים חיוניים
רפי לאופרט
החלטתי לבחון, בדרכי שלי ועל-פי אמות המידה שלי, את אחד הצהובונים החדשים של ישראל, במקרה זה מעריב, בהתיחסותו לשאלות העומדות במוקד השיח הציבורי בימים אלה. לא מדובר "מחקר" ולא בביקורת ספרותית; זו בסה"כ בחינה של הדברים בעיניו של קורא פחות או יותר טיפוסי. בחרתי באקראי אחד העיתונים הנפוצים במדינה (ופה ושם חרגתי מעט מכך), אולם להערכתי ולצערי הוא מייצג מציאות שיגרתית למדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il