X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הנה לפתע פתאום נעלם לו הראשון בספטמבר הנוסטלגי כיום שבו אומרים את המשפט הנוסטלגי "שלום כיתה א'" האם זה טוב ליהודים?
▪  ▪  ▪
לקבוע את תחילת השנה על פי הלוח העברי [צילום: פלאש 90]

בימים האחרונים של החופש הגדול והראשונים של שנת הלימודים החדשה ביכו אנשים שונים בפרץ של נוסטלגיה את מחיקתו של ה'תאריך הקדוש' - הראשון בספטמבר כיום תחילתה של שנת הלימודים.
החל משנה זו לצערם ולאכזבתם, מתחילה לה שנת הלימודים בסתם תאריך אפרורי ומשעמם של אחד מימיו האחרונים של אוגוסט. מבלי לשים לב, התרגלנו לאבסורד שעל גבול הגיחוך בעובדה שה-1 בספטמבר 2012 הוא ראש השנה של שנת הלימודים תשע"ג. או בקיצור: ע"ג. 1.9. יש לציין שדי הסתבכתי טכנית בתוכנת ה'וורד' בעת כתיבת השעטנז המוזר הזה. היה גם מי שהדגיש את ההילה המיוחדת של התאריך הזה, שצופן בתוכו גם אווירה של ראש חודש. כמעט ואמרנו 'חודש הרחמים והספטמבר'. מדובר לפי עניות דעתי בבעיה שהיא מערכתית ותודעתית של כולנו.
תאריך עברי קבוע
אולי בהזדמנות זו של תחלופת תאריך, באמת הגיע הזמן, ששנת הלימודים תתחיל בתאריך עברי קבוע? בדיוק כמו שכל החופשות במערכת החינוך נקבעות על-פי הלוח שלנו - הלוח העברי. חופשת החורף לא נקבעת על-פי חג המולד הנוצרי, אלא על-פי תאריכו של חג החנוכה, שבו ניצחה תרבות ישראל את תרבות יוון. חופשת האביב מתחילה באופן קבוע ביום הרביעי של חודש ניסן, חודש האביב שבו יצא עם ישראל לחירות מהשעבוד למצרים. אוטוטו, בראש השנה היהודי ייצאו כל ילדי מערכת החינוך במדינת ישראל לחופשה בת 3 ימים (והשנה היא תתחיל מצהרי יום שישי האחרון של תשע"ב ועד ב' תשרי תשע"ג). שום חג בינלאומי לא הופך בלוח השנה של משרד החינוך ליום של פגרה ובצדק.
זכינו לשמחתנו בדור הזה, להקמת מדינה ישראלית (או יהודית, תקראו לה איך שנוח לכם) וחידשנו בה את השפה העברית שלנו, שמוכרת כשפה מדוברת רק בארצנו ולא בכל העולם כולו. הגיע הזמן לתת את הכבוד המגיע ללוח העברי שלנו ולהגביר את השימוש בו. כאמור, מערכת החינוך הכפיפה עצמה ללוח הזה, כראוי לעם שנאמן לעצמיותו. אם כן המתבקש בצורה טבעית, הוא גם היצמדות ללוח הזה במה שנוגע לתאריך התחלת שנת הלימודים ויום סיום שנת הלימודים.
בהזדמנות זו שבה ראש חודש ספטמבר פינה את עצמו (ולא משנה מה הם האילוצים) לטובת תאריך לועזי אחר (כ"ז באוגוסט), ראוי היה לתת את הבכורה לחודש אלול, על משמעויותיו העמוקות (השתפרות והתחדשות) ולקבוע את ההתחלה הקבועה של שנת לימודים חדשה למשל בט"ז באלול, שהוא יום לידתו של הרב קוק, מי שהשפיע אולי יותר מכל אישיות אחרת בדורו ובדורנו על מה שקורה כאן בארץ הזאת, כולל מערכת החינוך. משנתו החינוכית כוללת את האמירה שמטרת החינוך היא קודם כל לעשות את האדם טוב, עוד לפני שמלמדים את התלמיד איך לעשות כסף.

הכותב הוא בעל טור ב"מידע 8" שבועון אצבע הגליל
תאריך:  28/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
המוקדנית כמעט ניתקה את השיחה, אבל משהו בדבריי עורר בה תחושה כי כדאי להמשיך אותה    לקראת הסוף ניצתה בה אש הסקרנות...
שיבולת ברזני
קומדיה של טעויות בדרך לנופש באילת, שהחלה בשאלה תמימה והתגלתה כמקור לבעיה שהובילה לבלבול שנוצר בשדה התעופה בדרך לנופש
אבישג חייק
אסד מחייך ויורה, צוחק ושורף, מגחך וקובר חיים. והעולם? שותק    אבל כשזה נוגע לישראל, כל הפדגוגיה נעמדת על הרגליים ורושפת גינויים    האנטישמיות טבועה בעולם כקעקוע של צלב קרס אימתני, ושום ניתוח לייזר בדמות ההסברה הישראלית לא יסיר אותו
נסים גבאי
ראה לאן הגענו עם כל הביקורת העיתונאית שלך ושל חבריך, ויהיו באיזה ערוץ תקשורתי אשר יהיו: הכלבים נובחים ושיירת ראש הממשלה עוברת, מצפצפת ויותר מזה
אורי שרגיל
העם היהודי התנצל כל חייו על ששתה את דמו של ישו, הרעיל את בשרו של מוחמד ומהל דם ילדים במצות של פסח    גם כשטרוריסטים ערבים-נוצרים רצחו ערבים-מוסלמים טרוריסטים בלבנון, יהודים טובים ומכובדים בארץ, כגון הנשיא ושרת חינוך לשעבר, צעקו לעבר בגין ושרון רוצחים ודרשו להקים ועדת חקירה שתאשים לאלתר את מדינת ישראל ברצח המבחיל הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il