X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: די לרצח נשים, לרצח על הכביש ובכלל לגעת בכותל רגע של חינוך כל הכבוד לאהרן ידלין היכן צנעת הפרט? ולקינוח - איפה הקבלה?
▪  ▪  ▪
יש לראות בשיכרות נסיבה מחמירה [צילום: עומר שיקלר]

היכן רשויות הרווחה?
על-פי מה שפורסם בכלי התקשורת, האישה, שנרצחה בבית שאן, התלוננה במשטרה לפני 6 שנים על אלימות כלפיה מצד בעלה. אך הוא לא נשלח למאסר בגלל בעיות נפשיות. הכתובת אפוא הייתה על הקיר.
השאלה היא, לאור הכרוניקה המצערת של רצח נשים, שאנו עדים לה בשנים האחרונות, היכן היו רשויות הרווחה? מדוע לא נדלקו הנורות האדומות כבר אז? האם הרוצח טוּפל מבחינה נפשית, ואם כן כיצד המטפלים לא עמדו על מסוּכנותו, ואיפשרו לו לשוב לביתו, במקום לאשפזו, במיוחד על-רקע הניסיון הפלילי של רצח בתוך המשפחה על-ידי אנשים מעורערים בנפשם? אילו המקרה אז טופל כראוי, אפשר היה למנוע את הרצח הזה. מתי הרשויות יפיקו את הלקחים, במיוחד כאשר מדובר בדיני נפשות?
די לרצח נשים!
ההשׁתכרת וגם רצחת?
על-פי סקרים, שפורסמו בכלי התקשורת, רוב העם תומך בהחמרת עונשם של נהגים דורסים בתאונות 'פגע וברח', שיש להתייחס אליהם כדין רוצחים.
אך מדוע רק בתאונות בקטגוריה זו? ומה עם נהגים קטלניים, המשתוללים על הכביש, בין אם הם מסוממים, שיכורים, ובין אם לא, שאינם בורחים? האם אין דינם כדין רוצח במזיד? שהרי ברור שהתנהגותם על הכביש תוביל לתאונה קטלנית, ולאובדן חיי אדם.
מסיבה זו לא ברור מדוע השופטים מתייחסים אל השיכרות כנסיבה מקילה בתאונות (ובמקרי אלימות בכלל), במקום לראות בה נסיבה מחמירה מדרגה ראשונה. אם נהג אוחז בהגה שיכור, הרי צריך לקרות נס כדי שלא יגרום לתאונה חמורה ולקורבנות בנפש על הכביש. מדוע אפוא הוא זוכה להנחות בעונש? האומנם השׁתכרת וגם רצחת?
הנגיעה בכותל
הכל זוכרים את האימרה המיתולוגית של האסטרונאוט הראשון שנחת על הירח, מפקד מעבורת החלל אפולו11 ניל ארמסטרונג, שנפטר לאחרונה: "צעד קטן לאדם, צעד גדול לאנושות". אולם משום מה שוכחים שבהתרגשותו העזה בעת ביקור בכותל אמר, שזה היה מרגש יותר מהנגיעה בירח.
כיהודים כדאי שנזכור גם אימרה ייחודית זו.
החדשות הטובות
לא סוד הוא שלישראלים יש זיכרון קצר. אולם עד לפני מספר שנים, טרם נחתם הסכם השכר עם המורים, היינו עדים לטוטו הימורים, שהפך כבר לחזון קבוע, האם שנת הלימודים תיפתח או לא. ואכן היו לא מעט עיצומים ושביתות במערכת החינוך.
ועתה, ברוך השם המערכת יציבה, ושנת הלימודים נפתחת כהלכה ברגל ימין. וכשיציבות היא שם המשחק, היא משפיעה לחיוב על כל המערכת החינוכית. וזה כבר הרבה, כי הכל הולך אחר ההתחלה. ואכן, יש לאחל שנת לימודים פורייה לכל תלמידי ישראל ולמורים.
עד כאן על החדשות הטובות במערכת שכדאי תמיד לזכור.
הגרף והגרב
כאשר שר החינוך לשעבר, אהרן ידלין, מצא פתקים עם תשובות בגרביים (!) של תלמיד נבחן במבחן הבגרות במתמטיקה, כפי שסיפר בראיון עיתונאי, הוא לא הגיב אך הסיק מסקנות מתאימות.
דומה שהמסקנות אומנם לא יושמו בתקופת כהונתו, אך כיום הוא יכול לשאוב נחת מהעובדה שמותר להשתמש בדף נוסחאות מתמטיות ובמחשב כיס בזמן המבחן. כך, שהתלמידים יכולים, כשאיפתו הצודקת של ידלין בהוראה, יותר לחשוב ופחות לשנן.
וזו צריכה להיות המגמה הלימודית בכלל.
יתר על כן, יצוין לשיבחו של ידלין, שבניגוד לאנשים אחרים מהקצה השמאלי של המפה הפוליטית, שלא סוד הוא שהם אוהבים לשנוא את בנימין נתניהו, בלי שום קשר לתיפקודו, ידלין הסוציאליסט המובהק, למרות השקפותיו, מעריך את ראש הממשלה (כמו גם את שר החינוך, גדעון סער) מבחינה מקצועית. כל הכבוד!
הבגד הוא האדם
רק סמלי הדבר, כי בשעה שבריטניה והתקשורת העולמית סערו בעקבות מופע העירום של הנסיך הארי, התקיים בתל אביב מצעד הטופלס למען נשים חשופות.
עם כל הכבוד, מה שאסור לנסיך, אסור גם לאחרים. האם גופו סמוּק יותר רק בגלל מעמדו? אך מעז יצא מתוק. צודקים הטופלסים הדוגלים בעיקרון השוויון בין המינים, וכי יש לאסור גם על גברים להתהלך ברבים חשופי חזה. גבירותי ורבותי, כַּבדו את צנעת הפרט, כמו גם את המרחב הציבורי, שהעירום ללא ספק פוגע בהם (ולא רק בדתיים). זכרו, כדברי האימרה, שהבגד הוא האדם וכבודו. ובא לציון גואל.
ראוי להעביר חוק האוסר על עירום פומבי, ובכלל זה שימוש בעירום לקידום מכירות ויחסי ציבור. אגב, היכן האירגונים הפמיניסטיים, שירימו את הכפפה?
אין לה קבלות
עם כל הכבוד, אין ספק שלעמותה 'קבלה לעם' יש כל הסממנים המובהקים של כת: התלות המוחלטת של החברים במורה, מיכאל לייטמן, ובעמותה; חובת הציות המוחלט לתקנון והאיומים על החורגים ממנו; רוח הרודנות השולטת עליה, כמו גם השלטון המונופוליסטי של העמותה, כאשר אסור לקרוא שום חומר אחר מחוץ לה, או להשתתף בתנועות רוחניות אחרות. מה הפלא שחבריה, בדומה לכתות אחרות, נוטים למשברים נפשיים?
העובדה שהקבוצה שמה דגש לכאורה על אהבת הזולת, במנותק ממצוות מעשיות שבין אדם למקום, אינה משקפת את לימודי הקבלה האותנטיים. ובכלל, היכן אהבת ישראל, הדגל של העמותה, כאשר לחבר שפרש ממנה לא אומרים שלום? האם אין מדובר ב'אגו' שלה בניגוד להטפותיה? ההתעשרות של העמותה, המוגדרת כמלכ"ר (ללא כוונות רווח) אף היא אומרת דרשני. האם אין מטרתה לגזור קופון ולצבור רווחים על חשבון האידיאולוגיה?
נדמה לי שבעלי ה'סולם', הרבנים יהודה וברוך אשלג, שהקבוצה 'בני ברוך' אשר נקראת על שמם, מתיימרת לייצג אותם, מתהפכים בקברם לנוכח אופי הכת והעיוות של תורתם הקבלית המסורתית.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  28/08/2012   |   עודכן:  28/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי אלבוגן
הנה לפתע פתאום נעלם לו הראשון בספטמבר הנוסטלגי כיום שבו אומרים את המשפט הנוסטלגי "שלום כיתה א'"    האם זה טוב ליהודים?
אברהם שרון
המוקדנית כמעט ניתקה את השיחה, אבל משהו בדבריי עורר בה תחושה כי כדאי להמשיך אותה    לקראת הסוף ניצתה בה אש הסקרנות...
שיבולת ברזני
קומדיה של טעויות בדרך לנופש באילת, שהחלה בשאלה תמימה והתגלתה כמקור לבעיה שהובילה לבלבול שנוצר בשדה התעופה בדרך לנופש
אבישג חייק
אסד מחייך ויורה, צוחק ושורף, מגחך וקובר חיים. והעולם? שותק    אבל כשזה נוגע לישראל, כל הפדגוגיה נעמדת על הרגליים ורושפת גינויים    האנטישמיות טבועה בעולם כקעקוע של צלב קרס אימתני, ושום ניתוח לייזר בדמות ההסברה הישראלית לא יסיר אותו
נסים גבאי
ראה לאן הגענו עם כל הביקורת העיתונאית שלך ושל חבריך, ויהיו באיזה ערוץ תקשורתי אשר יהיו: הכלבים נובחים ושיירת ראש הממשלה עוברת, מצפצפת ויותר מזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il