X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
למרות שתחקיר ה"דר-שפיגל" מציג את הקשר שכוננה ממשלת גרמניה עם בכירי ארגון "ספטמבר השחור", המסמכים שמפרסם היום גנזך המדינה מציגים ממשלה מבולבלת ולא אחראית
▪  ▪  ▪
הטבח במינכן. הגרמנים לא הגדירו אותו כמעשה טרור פוליטי

בשבוע הבא יצויינו 40 שנה לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972, ולכן בשבועות האחרונים עורך השבועון הגרמני "דר-שפיגל" תחקיר מקיף אודות הפרשה הנוראה.
בחלק זה של התחקיר הממשל המערב-גרמני קיים קשרים ענפים עם בכירים בארגון הטרור "ספטמבר השחור". כך,למשל, מתברר ששמונה חודשים לפני ביצוע פיגוע הטרור נפגש שגריר גרמניה בלבנון וולטר נובק עם מייסד ארגון "ספטמבר השחור" יוסוף א' נג'אר. באותה פגישה הציע נובק הסכם ארוך טווח אשר עשוי לחזק את הקשר שבין ממשלת גרמניה לארגון הטרור, אשר במרכזו הגרמנים דרשו מארגון הטרור להימנע מביצוע פעולות טרור בשטחי המדינה, בתמורה לתמיכה פוליטית באשף. כשבוע לאחר מכן חיסלו סוכנים ישראלים את א-נאג'ר.
כמוכן, פורסם בשבועון, כי על-פי הפרסום בעקבות המגעים עם הארגון, הקפיא הממשל הגרמני את החקירה הפלילית נגד רוצחי 11 החללים במינכן. וכן הגרמנים הוסיפו חטא על פשע כאשר בכירי ממשל ואנשי מודיעין גרמנים נפגשו עם דמויות נוספות בארגון "ספטמבר השחור" ודאגו לשדר הזדהות עם הסבל הפלשתיני.
לפי ה"דר שפיגל", ממשלת גרמניה לא הגדירה רשמית את הפיגוע נגד המשלחת האולימפית של ישראל כמעשה טרור ממניעים פוליטיים ואנוכיים.
התגובה הישראלית לאירוע
היום התיר ארכיון המדינה לפרסם מסמכים סודיים ופרוטוקולים אשר נרשמו בישיבת הממשלה שנערכה בעקבות אירוע הטרור. המסמכים מתארים בלבול וכעס בקרב בכירי מערכת הביטחון בישראל, וכן קבלת ההחלטה התמוהה להטיל את האחריות על אירוע הטרור בידי הגרמנים ולא לעשות דבר אשר ימנע את הטבח מבעוד מועד.
יפה עשתה גולדה מאיר אשר שלחה את "המוסד" לחסל את בכירי ארגוני הטרור בעקבות אירוע מזוויע זה.
פירוט המסמכים:
בין המסמכים שהותרו לפרסום: הידיעות הראשונות על ההתקפה במינכן, אשר הגיעו במברק למשרד החוץ, מהשגרירות בבון בבוקר הטבח והופצו אל ראש הממשלה דאז, גולדה מאיר, שר החינוך יגאל אלון ושר הביטחון משה דיין ופרוטוקול ישיבת הממשלה שכונסה, בה מסר שר החוץ אבא אבן את ההנחיה הראשונה לשגריר ישראל בבון, על פיה, ממשלת ישראל אינה נכנסת למו"מ עם המחבלים ומצפה מממשלת גרמניה לחלץ את בני הערובה בשלום.
בין היתר, נחשפה התגלגלות העניינים לאחר ישיבת הממשלה וההחלטה לשלוח למינכן את ראש המוסד צבי זמיר כנציג ישראלי שיתדרך את הגרמנים. כמו-כן נחשפו מסמכים אודות התגלגלות העניינים והמגעים של ממשלת גרמניה עם החוטפים כולל התגובה לדרישת ישראל להפסיק את המשחקים עד שיובטח שלומם של הספורטאים.
בנוסף לכך, הותרו לפרסום רישומי הדיווחים שנמסרו למשרד החוץ מפי השגריר בן-חורין, אשר מעידים על הדרמה שהתרחשה בניסיונות חילוץ בני הערובה הישראלים, וכן מעידים על הבלבול הרב ששרר ועל המידע שלקה בחסר.
כמו-כן, הותרו לפרסום מסמכים הנוגעים להשעיית המשחקים האולימפיים וקיום טקס אזכרה למחרת היום לכל הנרצחים בטבח. מסמכים נוספים אשר נחשפו מתמקדים בדיונים שלאחר האסון והשפעתו על היחסים עם גרמניה המערבית.
השאלה הנשאלת: האם הלקח נלמד בעקבות אירוע קשה זה? מבחינת העולם כנראה שכן, מבחינת ישראל - קשה לדעת.

הכותב הוא בלוגר וחובב היסטוריה.
תאריך:  29/08/2012   |   עודכן:  02/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
לצערי, הורים ותלמידים מעדיפים לתת פרשנות מצומצמת למושג 'מוסד חינוכי' כבית לימוד ומכונת ידע בלבד    יש להחזיר לפנימיות את 'גאוות היחידה' ולשווק אותן כ'יחידות עילית'
עו"ד משה גולדבלט
בסופו של יום עוד יתברר שהשאלה היא על כן אינה אם האזרח מן השורה רשאי לצפות לשוויון בפני החוק ולשוויון באכיפת החוק. כיום כל שופט מכהן ישאל את עצמו האם הוא כשופט היה נהנה בנסיבות דומות מהיחס המועדף לו זכתה השופטת אלשיך? אם שופטי ישראל יחששו שהם עצמם אינם שווים בפני החוק מה עתיד לחשוב על כך בוזגלו?
יצחק מאיר
אדם שמתעלם מאדם, שכובש עיניו מראות את מצוקת אחיו, לא את אבדת שורו וחמורו, לא את אבדת שמלתו, לא את ניכורו ולינתו על ספסל שדרת העיר, שאינו מפנה עצמו להשיב גזלה כי הוא לא רואה את הגזול, ואינו אוסף את האומלל לביתו כי אין עיניו רואות אומלל כלל, אין לו בעולמו עניין אלא בעצמו וכל שאינו משרת אותו אינו קיים בעבורו כלל    עיניו כהות    ליבו ריק    וינייטה לפרשת כי תצא התשע"ב
בעז שפירא
הצעה שנראתה לי יעילה וטובה הייתה, שכל הגברים במגרון המשרתים בצה"ל, יכנסו מסיבת עיתונאים מתוקשרת היטב ובה יודיעו כי בהיות חרב החורבן מונפת על יישובם הם אינם יכולים להמשיך ולשרת בצה"ל, ולפיכך מחזירים כולם את פנקסי המילואים
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הדימוי של מקצוע ההוראה    פרס ישראל ליובב כץ    אגד לא חזרה בתשובה    ולקינוח בריא וטעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il