X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסק דין חדש של ביה"מ העליון מבהיר אימתי הגשת ערעור לבית המשפט העליון תעכב את חובת תשלום המס על-ידי הנישום
▪  ▪  ▪
בית המשפט העליון. הכרעה המאזנת בין הטענות [צילום: פלאש 90]

מחלוקת התגלעה בין נישום לבין רשויות מיסוי מקרקעין ביחס לחיובי המס על עסקה במקרקעין. הנישום הגיש ערר לוועדת ערר שליד ביה"מ המחוזי בתל אביב והפסיד. הנישום הגיש על פסק הדין ערעור לבית המשפט העליון אך בינתיים נדרש לשלם את סכום מס השבח שבשומה. האם רשאי הוא לעכב את תשלום המס?
שאלה זו התעוררה לאחרונה בפני ביה"מ העליון בע"א 7303/12 פיננסטיק נ' מנהל מיסוי מקרקעין. הנישום, שיוצג ע"י עו"ד אופיר סעדון, טען כי הגשת הערעור מעכבת את חובת תשלום המס עד להכרעת ביה"מ העליון בערעור. טענה זו ביסס הנישום על נוסחו של סעיף 91 לחוק מיסוי מקרקעין כפי שהיה קודם לתיקון 70 לחוק משנת 2011. לעומתו, טען מנהל מיסוי מקרקעין כי יש למחוק את הערעור הן מטעם פרוצדורלי והן מטעם מהותי. מטעם פרוצדורלי, מאחר שהנישום לא פנה תחילה בבקשה לעיכוב לוועדת הערר שנתנה את פסק הדין.
מבחינה מהותית, מאחר שמאזן הנוחות נוטה לטובת המדינה, ובדומה לפסיקה אחרת בענייני מס, אין חשש כי המדינה לא תוכל להשיב את הכספים אם וככל שתפסיד בערעור. עוד טען מנהל מיסוי מקרקעין שיש להחיל על המקרה הנדון את הוראות סעיף 91 לחוק מיסוי מקרקעין כנוסחן לאחר תיקון 70, נוסח הקובע במפורש כי לאחר פסק דינה של ועדת ערר ישולם המס בתוך 45 יום, זולת אם קבע ביה"מ העליון אחרת. לגישת המנהל, אף שהוראות תיקון 70 חלות על מכירות החל מיום 31.3.2011 ואילך (ואילו בענייננו מדובר במכירה מוקדמת יותר), הרי שיש להחילן בכל זאת בנסיבות העניין, מאחר שהינן בעלות אופי "דיוני".
הכרעה מאוזנת בין הצדדים
בית המשפט העליון הכריע באופן המאזן בין טענות שני הצדדים: מנימוקי ביה"מ משתמע שהתקבלה טענת הנישום לפיה סעיף 91 בנוסחו הקודם אפשר עיכוב ביצוע אוטומטי, אם כי בכפוף להפקדת ערובה. זאת, בשונה מהדין הכללי ופסיקה קודמת בערעורי מס, שצמצמה מאוד את אפשרויות העיכוב. כמו-כן נטה ביה"מ לקבל את עמדת הנישום גם ביחס לכך שיש להחיל את נוסחו החדש של סעיף 91 רק על עסקות החל מיום 31.3.2011. מאידך-גיסא, הדגיש בית המשפט את החשיבות שבקשת עיכוב תוגש תחילה לערכאה שנתנה את פסק הדין, וכן את חשיבות הכללת נימוקים וטענות ביחס למאזן הנוחות וסיכויי הערעור להתקבל.
כתוצאה אופרטיבית המאזנת בין השיקולים, קבע בית המשפט כי הבקשה לעיכוב ביצוע תתקבל, אך זאת רק אם תופקד ערבות בנקאית להבטחת תשלום המס השנוי במחלוקת.

הכותבים הם ממשרד זיו שרון ושות' עורכי דין וניר הורנשטיין ממשרד אלתר עורכי דין
תאריך:  10/09/2012   |   עודכן:  10/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם הגשת ערעור מעכבת את תשלום המס?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
לאחרונה התפרסמו בעיתונות נתונים כספיים הקשורים לרשות הפלשתינית ולעידוד הטרור מצידם    נודע למשל שמידי חודש סכום של כ-18,000,000 שקל מוציאה הרשות הפלשתינית כמשכורות לאסיריהם, אלו הטרוריסטים אשר נתפסו והורשעו, ויושבים בבתי הסוהר בישראל
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הַכּה את הדת מבית מדרשו של חולדאי    היכן האחריות הרפואית?    הרזייה לא לנשים בלבד    די לתוכניות הריאליטי    אולמרט צוחק כל הדרך בלי קלון    ולקינוח כן, קסדה מסוגלת להרוג
שלי יחימוביץ'
כמו שהטלוויזיה לא הרגה את הרדיו, אין סיבה שהאינטרנט יהרוג את הספרים ואת העיתונות המודפסת    מה עושים להצלת הפרינט, וצל"ש וכבוד לעיתונאים שמתאגדים ונלחמים להצלת מקומות העבודה שלהם, ומבינים את הקשר המעמדי בין הפועל בפניציה לבין הכתב הכלכלי
צ'לו רוזנברג
אין שמחה כמו שמחה לאיד    ודאי רבים שמחים מאוד על המשבר העמוק בו נמצאת התקשורת הישראלית    ערוצי טלוויזיה עלולים להיסגר, עיתונים מודפסים נמצאים על הקצה    המשבר הנוכחי הוא תוצאה של תהליך ולאו-דווקא "קריסת מערכות" פתאומית    יגידו יודעי דבר שניתוח פוסט-מורטם אין בו כל תועלת    אז יגידו    מי שרוצה בטובתה של התקשורת חייב לעשות חשבון נפש רציני בעקבות "הדוח הפתולוגי"
חננאל ובר
כידוע לכל מי שמוכן לעיין בדפי ההיסטוריה של העת האחרונה, לפני 1967, כאשר מדינת ישראל שיחררה את יהודה ושומרון משליטתה של ירדן (שלא קיבלה הסכמה לכיבושה של יו"ש ע"י הקהילה הבינלאומית למעט מבריטניה ומפקיסטן) אף אחד לא דיבר על "העם הפלשתיני", על זכויותיו לעצמאות, וכהנה וכהנה    רק בעקבות שיחרורם של אותם שטחים ע"י מדינת ישראל, שהם היוו את לב לבה במשך אלפי שנים טרם עליית האיסלאם, התעוררה פתאום הדרישה להקמתה של "מדינה פלשתינית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il