X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם אחד מקוראי רשימה זו יהיה לו חוב פעוט של 2,150 שקל, הוא לא יזכה לקבל פריבילגיה של משא-ומתן מתמשך וסבלני על גורל החוב, שיסתיים בתספורת של 65% של חובו, והיתרה תיפרע עד שנת 2022
▪  ▪  ▪
תשובה. מי שישלם יהיה האזרח הקטן [צילום: יוסי זליגר]
כל מה שזז
יצחק תשובה ונוחי דנקנר התמכרו למסע מסחרר של קבלת כסף קל מהציבור – כולל כספי קרנות הפנסיה – לפירעון אגרות חוב והמשך רכישות של חברות, חברות בת ועוד. כל מה שזז בשוק. שיטה שעבדה, כביכול, בטווח זמן קצר עד שכסילותה של השיטה הציבה את קברניטיה במלוא מערומיהם

מה שנמנע מקורא, אזרח מדינת ישראל, החייב 2,150 שקל, לא נמנע ממי שחייב "סכום עוד יותר פעוט" רק של 2.15 מיליארד שקל לבעלי אגרות חוב, אזרחי מדינת ישראל.
מי שחייב במקרה את "החוב הפעוט" הזה, מי שלא התבייש לבקש תספורת רק לחוב של 65% מאותו "הסכום פעוט", ואף קיבל אותה, עונה לשם יצחק תשובה. אחד מאדריכלי הבניין בחברת מגדלי בבל המגרדים את שמיה של כלכלת ישראל.
השבוע תזכה חברת דלק נדל"ן בשליטתו של יצחק תשובה, החייבת כאמור רק 2.15 מיליארד שקל לבעלי אגרות החוב שלה, לממש את יעדיה ולהגיע לכלל הסדר, שיעשה תספורת לחוב.
חוב כתוב על הקרח
מי שיישאר עם חוב כתוב על הקרח או עם אגרות חוב דמויות נייר טואלט, יהיה בעיקר האזרח הקטן, שנתן אמונו במגדל בבל, שבנה עבורו יצחק תשובה כמו עמיתו נוחי דנקנר. מי שישלם יהיה האזרח קטן, שהניח בפתחו של מגדל בבל את חסכונותיו הזעירים.
לתוצאה הרסנית זו יש אחראים. האחראים הם לא רק יצחק תשובה ועמיתו נוחי דנקנר, שגם מגדלי בבל שלו קורסים. האחראים הם קברניטי שיטה, שנתנה מעטה חוקי לעולה ולזבח של כספי ציבור למרגלות פירמידות של הון מסוחרר, שיסודותיו נסדקים ונשברים באלו הימים. לשיטה הזו יש שם - קפיטליזם.
יצחק תשובה ונוחי דנקנר מסמנים את האפשרויות הבלתי מוגבלות שפתח קפיטליזם ניאו-ליבראלי בפני בעלי הון, לבנות אימפריות כלכליות עצמאיות בעזרת אשראי נדיב של כספי ציבור. במסע אגרסיבי השתלטו על חברות קיימות וצירופם לאימפריות שלהם. לשם כך נזקקו להלוואות, כל רכישה וההלוואה הנדיבה מכספי הציבור בצידה. למימוש ההלוואות היו טרף קל כספי הציבור ובמיוחד קרנות הפנסיה, שחיפשו אפיקי השקעה. ואפיקי ההשקעה היו אגרות חוב. עליהן עושים תספורת של 65% משוויין.
לא כולם שווים במבחן הזכאות להיכנס למספרה של ההון ולקבל תספורת. אלף לווי משכנתאות מצאו עצמם בלי בית, כי לא יכלו לעמוד בהחזרי ההלוואות.
לא אומרים לא לכסילות של ההון
יצחק תשובה ונוחי דנקנר התמכרו למסע מסחרר של קבלת כסף קל מהציבור - כולל כספי קרנות הפנסיה - לפירעון אגרות חוב והמשך רכישות של חברות, חברות בת ועוד כל מה שזז בשוק. שיטה שעבדה, כביכול, בטווח זמן קצר עד שכסילותה של השיטה הציבה את קברניטיה במלוא מערומיהם.
יצחק תשובה ביקש תגלחת עמוקה למערומיו וקיבל. לזכותו של נוחי דנקנר ייאמר, שהוא מחפש דרכים אחרות להיחלץ מחשיפת מערומי בניין מגדל בבל שלו הקורס. הוא עדיין אינו מבקש להסתפר. תודה, נוחי דנקנר.
מצער, שאנחנו כחברה לא אומרים לא לכסילות של ההון, המשטה בנו. עושים תספורת ותגלחת בחינם לשישים וחמישה אחוזים של חוב הנאמד במיליארדי שקלים של יצחק תשובה, ועוברים לסדר היום למקרא כתבתו של יהודה שרוני, הכתב הכלכלי של עיתון מעריב, שאלף משפחות מתחילת 2012 הוצאו מבתיהם, כי לא עמדו בתשלומי המשכנתא.
לאלף משפחות לא אפשרנו להן לעשות תספורת ותגלחת כמו שעשינו בכסילותנו ליצחק תשובה. מצער, שאנחנו לא עושים יותר כדי למנוע מההון להביס את הנכס היקר של החברה, את ההון האנושי.

תאריך:  10/09/2012   |   עודכן:  10/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מזל טוב! תשובה מסתפר על חשבוננו
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
סתירות בשיטה ולא כסילות.
ע.ר.י.  |  10/09/12 16:53
2
המלווים אשמים
צפורה בנאי  |  10/09/12 17:43
 
- לציפורה בנאי
איתן קלינסקי  |  10/09/12 19:28
3
משלמים את מחיר הסתירות המבניות
קליין נעמ  |  11/09/12 08:54
4
אלף לווים מבקשים תספורת .
עמיר.  |  11/09/12 09:19
5
שתהיה לנו שנה טובה ל"ת
שנה טובה  |  11/09/12 10:04
6
הון ושלטון עושים תספורת
אזרח.  |  11/09/12 10:26
7
להון אין בושה .
ידידיה  |  11/09/12 16:41
8
בידי תשובה כמעט הפקדנו את הגז
י.ד.  |  11/09/12 16:55
9
אני תורם ששים שקל לתספורת
יהודה .  |  12/09/12 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי שחר
יש אומרים שידוע לשב"כ מי הם מבצעי תג המחיר, אך חשיפתם והעמדתם לדין יחשפו בהכרח את מקורות המידע, דהינו את הסוכנים השתולים. אמירה מגוחכת. זו הוכחה ניצחת כי יש חוסר פרופורציה בין הערכת הנזק והמשקל האמיתי של תג המחיר לבין ההצהרות הבומבסטיות והדאגה המזויפת המוקרנת לתקשורת
בעז שפירא
כל מי שחי את ההוויה היהודית בארץ ישראל של היום ער להתעללות אותה חווים יהודים במדינת היהודים רק בגלל היותם יהודים    אמירה זו נכונה לגבי הקשיים אותם אנו מכירים בתחומי ההתיישבות, השוויון בפני החוק, עולם המשפט ואפילו בהעדר חופש הפולחן הדתי
נרי אבנרי
שניהם התפכחו מאשליות השלום. שניהם טענו שמדובר במזימה ארוכת-טווח למחוק את ישראל. יהושע סובול חש שלהיות עם האמת הרחק מהעדר, זה קשה. פרופסור בני מוריס, הוכיח שניתן להתפכח ולהישאר בחיים. הלכתי לארכיון...
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
פסק דין חדש של ביה"מ העליון מבהיר אימתי הגשת ערעור לבית המשפט העליון תעכב את חובת תשלום המס על-ידי הנישום
יהודה דרורי
לאחרונה התפרסמו בעיתונות נתונים כספיים הקשורים לרשות הפלשתינית ולעידוד הטרור מצידם    נודע למשל שמידי חודש סכום של כ-18,000,000 שקל מוציאה הרשות הפלשתינית כמשכורות לאסיריהם, אלו הטרוריסטים אשר נתפסו והורשעו, ויושבים בבתי הסוהר בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il