X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפעמים אני מרגיש צורך נפשי להדחק ולשבת על הכסא בין הפרשן למומחה ולגלות להם שלהצעות המלומדות שלהם יש השלכות על תחומים אחרים אותן השלכות גרועות שהם גינו בדיון הקודם אתם קוראים לעצמכם עיתונאים?
▪  ▪  ▪
יש שאלות שלא צצות אצל המראיינים [צילום: דניאל פלג]

כאשר אני צופה בראיונות בטלוויזיה מתחשק לי להיכנס לתיבה הטיפשית הזו ולהשחיל שאלה מתבקשת למרואיין: "אדוני הפרופסור, כמה מסתננים אתה הכנסת לביתך הפרטי? אה! אתה חושב שזה תפקיד המדינה לדאוג למסתננים? לפני רגע טענת שאבותינו היו פליטים באירופה ועלינו להכניס אותם, למה אתה לא מכניס אותם לביתך?"
המראיין אז יפלפל בעיניו וישאל את עצמו: "איך אני לא חשבתי לשאול שאלה כזו?" או: "אדוני, איזה אחוז ממשכורתך תרמת לעניים בישראל? בעצם..." אני הייתי פונה למראיינת שתזעיף פנים לחוצפה של צופה שהפר את האינטימיות שבינה לבין המרואיין הוותיק המופיע אצלה באופן קבוע: "האם נתת לעניים חלק ממשכורתך הגבוהה כדי לגרום לשוויון שאת כל כך דוגלת בו?".
שאלות כאלו אף פעם לא צצות אצל המראיינים. תמיד האחרים חייבים לתרום, חס וחלילה לא המראיינים והמרואיינים המככבים במאיון העליון. תמיד המדינה חייבת לפעול למען החלשים, אך חס וחלילה לא להגדיל עליהם את המס כדי לממן זאת. תמיד המדינה, כלומר כל אחד ואחד מאיתנו, חייבת לוותר על אדמת לאום, אך חס וחלילה לא יגרע מטר מרובע מהדירה המפוארת שלהם.
אין כלום מלבד שחור
הרבה פעמים מתחשק לי להכניס את ידי למרקע ולתפוס בצווארו של העורך, בדיון רב משתתפים שכולם צבועים בדעה אחת, ללחוץ חזק, ולשאול בקולו האדיש של המפרי בוגרט את הפרצוף המתעוות מכאב שמולי: "האם לא יכולת למצוא אפילו אדם אחד שיש לו דעה אחרת על אותו נושא כדי לאזן את הדיון?".
כן, לפעמים אני מרגיש צורך נפשי להדחק ולשבת על הכסא בין הפרשן למומחה ולגלות להם שלהצעות המלומדות שלהם יש השלכות על תחומים אחרים. אותן השלכות גרועות שהם גינו בדיון הקודם. לפעמים כאשר מופיעה על המרקע עוד כתבת צבע, רגע לפני שאני נרדם על הכורסא מול המסך, מתחשק לי ללכת אל מאחורי הקלעים, לתפוס את הכתב בדש בגדו בשתי ידיי ולנענע אותו תוך סינון: "כתבת צבע הא? איזה צבע יש כאן מלבד הצבע השחור?"
כאשר הדם ממש עולה לי לראש, אני רוצה להתפרץ לתוך מכשיר הטלוויזיה שלי עם הראש קדימה, ולצעוק: "זה מה שיש לכם בראש? רכילות צהובה של מה אמר פוליטיקאי זה או אחר? שום דבר חשוב לא קורה מחוץ לבועה בתל אביב? אתם קוראים לעצמכם עיתונאים?" אך תמיד זה נגמר בדימום הזורם מהאף שלי שנתקל במסך הטלוויזיה.

תאריך:  11/09/2012   |   עודכן:  11/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרהורים פרועים מול המסך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש תרופה וקוראים לה שַלָּט
כתומית  |  13/09/12 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור רזניק
ביום ראשון השבוע הושבתו הלימודים בעיר באר שבע בשל ירי רקטות על ערי הדרום    האם מהלך של השבתת לימודים בצל ירי רקטות נכון או לא, ולמה?
אלי אלון
יש מקומות בארץ שהסעת ילדים אוטיסטים וילדים בעלי לקויות אחרות הזכאים למלווה מבוגר, נוסף על הנהג, מתנהלת ללא מלווה ובניגוד לנהלים. אין מדובר בשיטה ובאורח קבע, אבל פה ושם התופעה קיימת. יש להגביר את הפיקוח ולערוך ביקורות פתע על ההסעות ולוודא שהמלווה נוכח בהסעות
ציפורה בראבי
במפלגות החילוניות הגדולות כבר ראינו ספרדים נכנסים ויוצאים בפוליטיקה. למה זה לא קורה במפלגות הזרם הדתי לאומי?
ד"ר חיים בר
קיימת פרצה בחוק התקציב ועלינו להרחיבה ולהגישה כשפיטה בפני הערכאה השיפוטית העליונה בישראל במקביל לקיום שיח נוקב בחברה הישראלית אודות ליקויי תקציבי ממשלת הימין
איתן קלינסקי
אם אחד מקוראי רשימה זו יהיה לו חוב פעוט של 2,150 שקל, הוא לא יזכה לקבל פריבילגיה של משא-ומתן מתמשך וסבלני על גורל החוב, שיסתיים בתספורת של 65% של חובו, והיתרה תיפרע עד שנת 2022
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il