X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אובמה. נאיביות שמדרדרת את העולם למלחמה [צילום: AP]
הו, התמימות הקדושה!
המזה"ת ונתיבי המדבר האפריקני הם לא היכלות הרווארד וגם לא מדשאות ייל. האיש התמים שניצב בראש המעצמה הטובה שמסרבת להודות באובדן בתוליה, למרות התקיפות הברוטאליות וכפויות הטובה שספגה, מדרדר את העולם למלחמה. מסתבר (שלא במפתיע) שרטוריקה פייסנית רעה מזו המיליטנטית-מתלהמת
"המתקפה על הקונסוליה בלוב הייתה מאורגנת"
איציק וולף
יומיים לאחר המתקפה על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי שבה נרצח השגריר האמריקני בלוב, מעריכים בוושינגטון כי מדובר במתקפה מכוונת ולא בהתפרצות זעם ספונטית בעקבות הסרט "תמימות המוסלמים"
לרשימה המלאה

"עזרנו ללוב, אני לא מבינה איך זה קרה...". באמירה האומללה הזאת של מזכירת המדינה הילרי קלינטון מתומצתת כל השקפת העולם הקורסת של ממשל אובמה. התסכול, העלבון וחוסר היכולת לשנות חשיבה שמורכבת מרכיבים מערביים הומאניים לשפה הגסה, הרצחנית והברברית של המזרח התיכון והאיסלאם הקיצוני בפרט. רצח השגריר כריסטופר סטיבנס בלוב ה"משוחררת" הוא עוד סימפטום ותוצאה של אי-הבנת המציאות.
ארה"ב איננה יאן הוס שהועלה על מוקד בשל השקפותיו ההומאניות, והזקנה עם הזרד לא דומה לטרור האיסלאמי, אבל התמימות הקדושה היא אותה התמימות.
המזרח התיכון ונתיבי המדבר האפריקני הם לא היכלות הרווארד. והאיש התמים הזה שניצב בראש המעצמה הטובה שמסרבת להודות באובדן בתוליה למרות התקיפות הברוטאליות וכפויות הטובה שספגה, האיש התמים הזה שחבורת תמימים מאירופה המתאבדת (אומנם בפאסון, אך מאותם המניעים) העניקה לו את פרס הנובל לשלום – מדרדר את העולם למלחמה. מסתבר (שלא במפתיע) שרטוריקה פייסנית רעה מזו המיליטנטית-מתלהמת.
תסכולם של נציגי הרוע
מה שפך את אנשי האיסלאם (שידע גם פריחה ונאורות) לאוכלוסיה של נציגי הרוע על פני האדמה, זה התסכול. תסכול למראה העולם המערבי המשגשג בכל היבט אפשרי מול הכישלון המונומנטלי שלהם. מאות שנים של דשדוש תרבותי וחברתי שאלמלא אוצרות הנפט היו שוקעים במדמנה שיצרו לעצמם לדורי דורות. התסכול מוליד קנאה ושנאה עיוורת, ודוחף לקנאות שאין בה מקום לרציונליות."עולם ישן עד יסוד נחריבה" והגהינם מבחינתם הוא האלטרנטיבה.
האנשים שכל משפט שני היוצא מפיהם הוא "אללה הוא אכבר" הפכו את דתם לנשק ולהצדקה של רצחנותם שאינה יודעת שובע. "אללה הוא אכבר" צווחים חייליו של אסד כשהם טובחים בנשים ובילדים מבני עמם. "אללה הוא אכבר" שואגים לאומתם "המורדים" כששורפים טנק על צוותו או מפילים מסוק. "אללה הוא אכבר" צרחו אנשי החמאס בעזה כשירו בגבם של שוטרי הרשות הפלשתינית הכפותים. "אללה הוא אכבר" מילמלו בקנאותם מוחמד אטא ומרעיו הרוצחים לתוך מערכת הקשר האווירי כשריסקו את המטוסים על נוסעיהם במגדלי התאומים. זהו האלוהים האיסלאמיסטי שנגזל מהאיסלאם שידע גם להיות נאור, אך קולו כמעט שאינו נשמע.
את הקולות והמראות האלה גם הבית הלבן רואה, אך מתקשה להתאים אותם לפרשנותו את המציאות, ולפיכך כל המדיניות של הבית הלבן ומה שנגזר ממנה פועלים כבומרנג שחוזר ומכה במצחם עד שיקרה אחד מהשניים: יקרסו או יתעשתו. צריך לקוות שיתעשתו ומהר.
ארה"ב לאורך ההיסטוריה ידעה להתעשת. זה לוקח לה זמן לחמם את מנועיה הגדולים, אבל כשהם מונעים, המכונה הזאת יוצאת לדרך ואיש לא יעצור אותה. גם לא האיסלאמיסטים הרצחניים. היא עשתה זאת אחרי פרל-הרבור עד שהיפנים כרעו על ברכיהם והנאצים הובסו ונכחדו, ורק אז, על חורבות עולם הרשע, סייעו לעמים המובסים להקים עולם חדש וטוב.
כדי שכך יקרה, צריך שהנשיא של המעצמה הזאת יסיר את המשקפיים הוורודים של ערכיו האוטופיים, יביט למציאות בעיניים ולאחר שיבין וינצח, יתפנה אליהם עם קצת יותר ביקורתיות. כך ייטיב עם העולם ואולי גם יצדיק את פרס הנובל שצפון במגירתו, בחדר הסגלגל שבבית הלבן.

תאריך:  13/09/2012   |   עודכן:  13/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הו, התמימות הקדושה!
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הו התמימות הקדושת
שלמה אבנון  |  13/09/12 15:33
2
יפה דרשת!
.נ.אילנה  |  13/09/12 15:59
3
תמימות? לא בטוח..
בן טיבוגה  |  13/09/12 17:37
4
שאלה לכותב המכובד.
שאלה  |  13/09/12 20:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים בר
הרוב הדומם, השותק ושעד היום לא נקט בגישה אקטיביסטית חד-משמעית כלפי מרכיבי 'משוואת האימה', יהא עליו לסגל אורחות חיים שונים בהם נצא מלוכדים להצלת החברה הישראלית, תוך הגנה על עקרונות של שוויון וצדק לכל, חירות וחופש הפולחן
ד"ר אסף הרדוף
לחקלאים יש חלופה לטרקטורון, לאנשים שיוצאים לטיול רגלי או לרכיבת אופניים אין חלופה לחייהם    אין למדינה סיבה טובה לאפשר לייבא את הכלים האלו בשעה שחלק עצום בשימוש בהם הוא בלתי חוקי ומסוכן לחיי אדם ולשלומם
עמי בן דוד
למקרא הכתבה בדה-מרקר לא יכול הייתי להיוותר אדיש ולתת לדברים לחלוף, באנחת הסתפקות במועט והשלמה עם המציאות, כאילו אין אנו זכאים, שלא לומר דורשים, לרף גבוה יותר שלסטנדרט שיעור קומה ומקצועיות מממלאי התפקידים המרכזיים במדינה ובחברה, ומהמנווטים אותה למחוזות בהירים יותר
יוסי קדרון
דברו איתנו האדונים ביבי וברק. אנחנו זכאים ומסוגלים להבין מצבים, גם אם הם סבוכים ולא מבין עיסוקינו היום יומיים אך בהחלט נוגעים לחיינו
איתן קלינסקי
בפרשת ניצבים האדם הוא קברניט של חייו, אדון לגורלו, מכריע הכרעות מרכזיות ונושא באחריות להן    האדם עומד כל יום בפני בחירה - הוא מיועד לחופש הבחירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il