X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בואו נבין את המשמעות של להיות אדם מאמין, אדם שומר מצוות. אדם שהסביבה מסתכלת עליו ורוצה להאמין, שהוא דמות שאפשר לתת בה אמון, לשאול ולקבל תשובה. יותר מידי אנשים הרסו את זה. עבריינים עם כיפה שחורה ונעליים לבנות, רמאים שמתחפשים לרבנים, רשעים שמדברים על נפש ורוח. את זה צריך לתקן. וזה התפקיד שלנו. במחילה
▪  ▪  ▪
להבין את המשמעות של אדם שומר מצוות ולא רק ביום הכיפורים [צילום: AP]

אז חודש הרחמים והסליחות כבר בעיצומו, וכולנו מבקשים לתקן. יש כאלו שעושים את זה כבר מעכשיו, ויש כאלו שמחכים ליום כיפור כדי לתקן משהו כזה או אחר. יש כאלו שמשאירים הכול ליום אחד שהם כבר יהיו בפנסיה. דרכים מקולקלות כמו תריסים שבורים, יכולים להישאר הרבה שנים עד שמישהו יתקן אותם. אם בכלל.
ולכולנו נדמה שלתקן ולשפר זה רק לאנשים לא דתיים. כי דתיים- מה להם ולתיקון? איך בדיוק הם יכולים לפגוע?
אז ברשותכם אני מציע כמה תיקונים לקראת השנה החדשה ומותאמים לאלו הדתיים שבינינו:
1. בואו נפסיק להתחיל את המשפטים שלנו במילה "מחילה". זו מילה שהיינו אומרים פעם, לפני שביקשו לכבד אותנו בקריאה בתורה או עליה ושאר כיבודים וסירבנו. אמרנו את זה לפני שמישהו ייתן לנו משהו שלא מגיע לנו, ולומר "במחילה" זה לדחות בעדינות. מחילה זו מילה יפה, מילה גבוהה, מילה שצריכה להיאמר עם המון כוונה. איכשהו התחלנו להשתמש במילה הזאת כמילת פתיחה לביקורת מרושעת. להגיד דברים הכי פוגעים, מעליבים, כואבים, ולהקדים לכל מילה כזו מרושעת את המילה "במחילה". והדובר אף פעם לא מחכה לשמוע אם המבוקר אכן מוחל לו. ומה בדיוק השומע צריך לעשות? למחול? למה בדיוק? אז קצת פחות מחילה ויותר עדינות. זה קל לפגוע ומיד לומר "במחילה". עדיף שלא לפגוע וזהו.
2. ואולי נפסיק לבקש מכולם מחילה וסליחה. יותר מידי אנשים שולחים לי סמסים ומיילים ומסיימים במילים "מחילה וסליחה אם פגעתי...". אם יש להם על מה לבקש ממני סליחה, זה בגלל שבפעם האחרונה ששמעתי מהם, זו הייתה אותה הודעה בשנה שעברה, שנסתיימה במילים "מחילה וסליחה". אם לא דיברנו עם מישהו שנה, על מה בדיוק נבקש סליחה? סליחה היא מילה גדולה בשביל שימוש כל כך נדוש.
3. פעם ישבנו בכל מקום. כזה הוא העם היהודי. אחר כך בנינו בתי כנסת גדולים ומפוארים, והיינו צריכים לממן את זה באיזו צורה. אז התחלנו למכור כסאות, ורשמנו את השם שלנו עליהם. אמרו לנו שזה חשוב לשבת במקום אחד בבית הכנסת. זה נכון. האם זה אומר שאנחנו צריכים להקים מישהו ממושבו רק כי הוא התיישב במקרה אצלנו בכיסא? ואם כבר להקים, אפשר לפחות להראות לו איפה הוא יכול לשבת? ביקרתי פעם ביום שבת בבית הכנסת הגדול בירושלים, שם מתפללת האליטה הוותיקה של ירושלים. הגבאי של בית הכנסת יושב בכניסה וכשהוא רואה אורח הוא ניגש אליו ומוביל אותו למקום שלו. ככה, אף אחד לא נפגע. עכשיו אנשים מחזיקים בכמה מקומות. מקום אחד לישיבה, אחד לעמוד בו ואחד לשבת בו בזמן אירועים וסעודות, שזה בכלל באולם אחר לגמרי.
4. אדם חכם אמר לי, שלרבים מאיתנו, בית הכנסת הוא כמו בית הספר. כמו בבית הספר - פחות באים ללמוד, ויותר באים בשביל ההפסקות. כך בבית הכנסת יש שבאים בשביל הרגעים הקטנים של חברים לספסל התפילה. ובשביל הרגעים האלו, אנשים מוכנים לבוא מרחוק גם אם הם לא גרים ליד בית הכנסת. מוכנים לבוא גם אם קר או חם. קל מאוד לגרום להם להפסיק להגיע. זה לא התפקיד שלנו.
5. בואו נפסיק להעיר. נפסיק להעיר לזה שלידינו ושואל בשלום חברו. נפסיק להעיר לחזן, נפסיק להעיר לזה שקורא בתורה סתם. יש כאלו שזה התפקיד שלהם לתקן, אז לא ניקח את זה מהם. התפקיד שלנו בבית הכנסת הוא להתפלל. בואו נחזיק בסידור או בספר ונשקע בו. נפסיק להעיר לזה שבא מאוחר, נפסיק להעיר לזה שבא עם קצר, נפסיק להעיר לכולם. אם העיניים שלנו יהיו בתוך הדף כבר לא נראה בעיות. אם נהיה עסוקים לא יהיה לנו זמן לחפש בעיות אצל אחרים.
6. בואו נבין את המשמעות של להיות אדם מאמין, אדם שומר מצוות. אדם שהסביבה מסתכלת עליו ורוצה להאמין, שהוא דמות שאפשר לתת בה אמון, לשאול ולקבל תשובה. יותר מידי אנשים הרסו את זה. עבריינים עם כיפה שחורה ונעליים לבנות שיושבים על ספסל הנאשמים, רמאים שמתחפשים לרבנים, רשעים שמדברים על נפש ורוח. את זה צריך לתקן. וזה התפקיד שלנו. של כל אדם מאמין.
במחילה.

תאריך:  13/09/2012   |   עודכן:  13/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כמה תיקונים - במחילה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני אתאיסט, במחילה, אך אהבתי..
א. בן אבויה  |  13/09/12 15:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
אין ספק שימים לא פשוטים עוברים על רשתות השיווק, מאחר שכולן מילאו את "אסמיהן מכול טוב" ולא מרגישות עדיין במלוא עוזו את החג הקרוב, דבר אשר גורם לחלק מהרשתות לנקוט פעולות חריגות
דן אלון
השאלה שהנחתי על השולחן באותו לילה נותרה פתוחה, והיא עומדת בעינה. הביטויים הפוליטיים "שמאל" ו"ימין", מקומם בפח האשפה של דברי ימי הפרלמנט הבריטי, והתיוג המונח על כתפי בגדר "שמאלן", מרגיש לי כמו מיטת מסמרים לניהיליסט. אני איני "שמאלן", ואתה אינך "ימני". התיוג הזה הוא בן טיפוחיה של השיטה שפשטה את הרגל מזמן, וזרעה בבני האדם פירוד שלא לצורך
שירן זליקוביץ'
ישראל, הנתונה תדיר תחת מתקפות טרור איסלאמי פונדמנטליסטי ומביטה בחשש על התגברות הכאוס במזרח התיכון, הוצבה שוב תחת הזעם המוסלמי הגובר נגדה עם פרסום סרט ההסתה "תמימותם של המוסלמים", שנוצר על-ידי "אחד משלנו"
עודד ערן, רחל בירמן
אף על-פי שהרפובליקנים צפויים להגדיל את אחיזתם בסנאט, בהתחשב בעובדה שבקרב הדמוקרטים יש הרבה יותר מועמדים מכהנים העומדים בפני בחירה מחודשת, התשובה לשאלה אם הם יזכו בדי מושבים להשגת שליטה, מסתמנת כיום כקרובה יותר לסיכויים שווים. אם התחזיות הנוכחיות יתממשו, הסנאט החדש יכלול 51 רפובליקנים, 48 דמוקרטים ועצמאי אחד, מושל מיין לשעבר, אנגוס קינג
אלכס נחומסון
המזה"ת ונתיבי המדבר האפריקני הם לא היכלות הרווארד וגם לא מדשאות ייל. האיש התמים שניצב בראש המעצמה הטובה שמסרבת להודות באובדן בתוליה, למרות התקיפות הברוטאליות וכפויות הטובה שספגה, מדרדר את העולם למלחמה. מסתבר (שלא במפתיע) שרטוריקה פייסנית רעה מזו המיליטנטית-מתלהמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il