X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסודות מאחורי המדפים

תאווה, טיפשות או שניהם גם יחד?

המותגים הפרטיים של רשתות השיווק הגדולות, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מסל הקנייה וכמובן מהתפריט שלנו המותגים עשו כברת דרך ארוכה וניתן לומר שהמותגים הפרטיים של שופרסל ומגה בסה"כ טובים ונותנים תמורה אמיתית לצרכן
▪  ▪  ▪
פערים של 10% ומטה בין מותג פרטי למותג מוביל [צילום: פלאש 90]

אלא ש"הם הצליחו יותר מדי" והציבור למד להעריך אותם ולפרגן להם והרשתות, במקום לתת לתהליך להמשיך ולכבוש עוד נתחי שוק (באירופה מגיע לכ-40% ובארץ סביב 10%-12%), החלו לייקר את המותגים הפרטיים ולצמצם את פער המחירים בינם לבין המותג.
פערי המחיר המקובלים בעולם נעים סביב 20-25% ואף למעלה מזה, בין מותג מוכר, אשר מושקעים בו הרבה כספי פרסום, פיתוח ושיווק לבין מותג הרשת, שעלויות הפיתוח שלו נמוכות בסדרי גודל, ואילו בארץ ניתן לראות גם פערים של 10% ואף ומטה בין המותג הפרטי למותג המוביל.
קחו למשל שני מוצרים חדשים יחסית שנכנסו תחת מותג שופרסל במחלקת המשקאות הקלים.
הראשון הוא אייס טי: קטגוריה אשר נמצאת כעת במרכז הבמה בעקבות ההפרדות בין קונצרן נסטלה וקוקה קולה וכניסתו של פיוז תה.
שופרסל פיתחה מותג פרטי עם קונצרן ענק בשם מיגרוס משווייץ והצליחה להביא לציבור מוצר מעולה, אשר הושק לציבור במחיר של מיוחד של 3 יחידות ב-10 שקלים, אולם דווקא כעת, כשהכל רועש וגועש, במקום ליהנות מהפרסום ולכבוש נתחי שוק משמעותיים בשופרסל עצמה, היא בחרה לייקר את המוצר "ולמצב" אותו קצת נמוך מהמוביל ומעל ספרינג תה - שגם לו יש מוצר מעולה. תסבירו לי אתם את הקטע?! האם הרשת מתפרנסת ממחיר צרכן גבוה או ממכירות? מאחוזים או משקלים?
דוגמה נוספת הוא משקה אשכוליות שמיוצר על-ידי גן שמואל עבור הרשת. גם כאן מוצר ברמה גבוה, אשר מושק לציבור במחיר של 3 יחידות בעשרה שקלים? האם גם כאן ימהרו "למצב" אותו כמו המוביל, או שפשוט יתנו לו להימכר, לצבור לו קהל מעריצים? שאלה זו במציאות הישראלית, היא רטורית כמובן.
שיקולי הרווח ותוצאות הרבעון חשובים וגוברים על כל היגיון שיווקי סדור והגיוני, דווקא כעת כשדנקנר החבול מכל צד, המחזיק גם בשופרסל, לבטח לוחץ על הנהלת שופרסל להציג "תוצאות יפות", אשר גם הן (ולא רק הפסדיו מהאג"חים) הן על חשבון הכיס ההולך וקטן שלנו.

תאריך:  16/09/2012   |   עודכן:  19/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גרשון אקשטיין
מאחר שקיימת חשיבות רבה לביקורת ברשויות המקומיות המנהלות את הרשות בשטח שיפוטן, יש תפקיד מרכזי לפיקוח על ההתנהלות הציבורית המשפיעה על חיי התושבים מדי יום ובמקרים מסוימים, לביקורת יש תפקיד בלעדי בעיצוב חיינו    אך בשטח המצב אינו טוב
מתי דוד
בתגובה לרצח השגריר האמריקני ועוזריו בלוב, אמרה שרת החוץ של ארה"ב שהיא לא מבינה מדוע הם עשו זאת, למרות שאנחנו עזרנו להם להשתחרר מהדיקטטור מועמר קדאפי
יעקב מדן
ערב ראש השנה תשע"ג, אנו שוטחים את בקשתנו לפני הקב"ה שינהג עמנו במידת הרחמים ולא במידת הדין, ייקח את המפתחות שנתן לאדם לנהל באמצעותם את העולם, וינהל אותו בעצמו. השנה, כשהפושעים מגיחים ממאורותיהם ומרימים את ראשם, הדבר חייב לבוא לידי ביטוי בתפילתנו ובתרועתנו
ישי פרידמן
מילואימניקים פרסמו מכתב הקורא להעמיד לדין את חותמי עצומת הסרבנות. רפרוף מהיר על שמות החותמים מגלה שרוב רובם של החותמים נמנים על בית המדרש של השמאל הרדיקלי. מדובר בחותמים סדרתיים שמרבים לחתום על עצומות נגד "הכיבוש", ההתנחלויות וכל דבר בעל ריח לאומי עודף
אלישיב רייכנר
מכיוון שאתה מרכיב לבדך את רשימת המפלגה שלך לכנסת, השאלה היא מה מידת האחריות שלך לסדרת הפדיחות הזאת. האם לא הגיע הזמן שתשתף עוד אנשים בהרכבת הרשימה לכנסת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il