X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בין אם ירצו תושביה היקרים של שכונת "מאה שערים" להכיר בזה ובין אם לאו, מדובר באזרחי מדינת-ישראל לאף-אחד אין שום זכות לתקוף חיילים - לא משנה אם הוא אזרח ישראלי או אויב
▪  ▪  ▪
קרע חברתי [צילום: פלאש 90]

אני מוכרח לשתף אתכם בידיעה אחת שהכעיסה אותי מאוד בעיתון של יום שישי. אני בטוח שרבים מכם תוהים איך זה שרק ידיעה אחת הצליחה כ"כ להכעיס אותי, אבל כנראה שהעיתון היה ממש טוב. חוץ מהעובדה שצה"ל החליט להכניס את חייליו לשכונת מאה שערים על אזרחי. נכון יותר גל"צ. את חיילי קורס העיתונאות. אתם בוודאי תוהים למה. ובכן, כי אנחנו פחדנים. כי הכי קל לנו להתגונן כך בפני הדברים, כאשר חבורה של משתמטים קוראת לנו נלוזים, זורקת בפנינו ביצים ומתנהגת בצורה הכי לא יהודית שאפשר.
אני יודע, אני יודע. רבים מכם בוודאי יאמרו כי היה זה הפתרון המתבקש. למה לסכן את החיילים לשווא על סוגייה שהיא לא מעניינם ולא שווה להילחם עליה? זה היה הפתרון הכי קל, שניתן היה לסגור במעגל קצר נורא, מבלי לעשות יותר מידי רעש ולערב יותר מידי גורמים. זרקו עליכם ביצים בפעם הקודמת בה ביקרתם במאה שערים? לא נורא. תלבשו אזרחי ובפעם הבאה אולי יהיה בסדר.
רק שזה כן נורא. וזה נורא מ-2 סיבות עיקריות: האחת, שאין גבול לדברים שאנחנו מאפשרים לאנשי "מאה שערים" בעוד כבוד הצבא שלנו הולך ונרמס. נקווה שבאירן יהיו ביצועים קצת יותר אמיצים. שנית, איזה מין קורס עיתונאי זה, בו החניכים צריכים ללמוד על כל רבדי החברה הישראלית מבלי להבין כי רובד מסוים, מצומצם מאוד, לכאורה סופר-יהודי, מוקיע אותם רק משום שהם חיילים. רק משום שהם גויסו על-פי חוק גיוס חובה וביטחון ומגנים על הנלוזים הללו, הסופר-יהודים, שיושבים להם אי-שם בשכונת "מאה שערים" ועושים שמות?
כפי שציינתי, על-פניו מדובר בפתרון חכם. מדוע לעורר אריה מרבצו ולגרום למהומה על לא-כלום. מאידך, הפתרון הקל והמתבקש איננו תמיד הפתרון החכם. איך מסתכלים שאר אזרחי מדינת-ישראל כשצה"ל - אותו ארגון שאמור להגן עליהם ללא מורא - מתבייש להיכנס עם מדים לתוך שכונת "מאה שערים", שעם כמה שבהחלט מרגיש שם מדינה אחרת, עדיין מדובר בשטח ישראל לכל דבר ועניין? האם אני, כאזרח, צריך להרגיש בטוח, בעוד הצבא שלי חושש מהצל של עצמו, ועוד לא התחלנו בכלל לדבר על האויבים שלנו. על אפם וחמתם היינו צריכים להכניס את החיילים על מדים. הם חיילים. לא אזרחים. ולהם יש זכות לבקר בכל מקום בו יחפצו, בייחוד כשמדובר במשהו שהוא במסגרת המקצועית שלהם.
על סף שיגעון
שנית, אולי זו בהחלט האמת האמיתית שהחבר'ה שם, בקורס העיתונאות של גלי צה"ל צריכים ללמוד. האמת שהצבא שבו הם משרתים מפחד. האמת שהצבא והממשלה שאחראים עליהם אינם יודעים לעמוד בפני חבורה של אנשים שצריכים להיות מוקעים מתוך החברה הישראלית. צריכים להיות מוקעים מתוך המדינה. אולי זו האמת שהם צריכים לראות כעיתונאים לעתיד בגל"צ: החרדים שונאים אתכם. הם שונאים את המדינה. הם גם שונאים כל מי שמייצג ולו קצת את הציונות-לאומיות הנדרשים במדינת-ישראל. כ"כ שונאים שהם עלולים לשרוף פחים, לזרוק עליכם אבנים וביצים, ובעצם מה לא? ונחשו מה? חבורת האגואיסטים הזו יושבת על יופי של מימון ממשלתי, שיוצא מתוך הכיס של ההורים שלכם. כן, חיילים יקרים, זו המציאות הישראלית שנדרשתם לסקר. כך שראוי שתכירו אותה מוקדם ככל הניתן.
לא משנה איך נסתכל על הסוגיה של "מאה שערים", תמיד נגיע למסקנה זהה: מדובר בשכונה, עליהם השתלטו קיצונים דתיים על סף השגעון. יחד עם-זאת, מדובר בשכונה שנמצאת בשטח מדינת-ישראל. לא באירן, לא בלבנון ובטח לא ברשות הפלשתינית. באופן וודאי בשטחי מדינת-ישראל. לכן, על השכונה הזו חלים בדיוק אותם חוקים החלים על כל שאר רחבי הארץ. בין אם תושביה רוצים בכך, או לאו. אוזלת-היד של המדינה שמסרבת להתנגח בהם, על-אף שכוחה רב יותר, רק משום שהיא שואפת לשקט תעשייתי באזור במלוא פארה.
יתרה מכך, בין אם ירצו תושביה היקרים של שכונת "מאה שערים" להכיר בזה ובין אם לאו, מדובר באזרחי מדינת-ישראל. לאף-אחד אין שום זכות לתקוף חיילים - לא משנה אם הוא אזרח ישראלי או אויב. אם כמגננה להתקפה של האויב על חיילי צה"ל אנו יודעים להשיב באש, למה אנו צריכים לחשוש להתגונן כפי שהוכשרנו גם בשטחי ישראל כנגד אזרחי-המדינה שבוחרים לתקוף אותנו? כך או כך ברור: מי שתוקף חיילים בצה"ל, מקומו בכלא. ללא כל תלות במוצא שלו, בגיל שלו, באמונה שלו או בכל תירוץ אחר שהוא או עדת מייצגיו בכנסת תחשוב עליו.
את דבריי אני מעוניין לסכם בהתייחסות לכל אותם אנשי-ציבור ומייצגי המגזר החרדי בישראל על אמירותיהם על-כך ש"הפער החברתי שנוצר בישראל הוא מהנוראים שקיימים". אז כחילוני באמונה שלמה אומר, כי ההתנהגות האגואיסטית, הקיצונית, הדעתנית שלכם השניאה את כולכם על מי שבאמת שולט במדינה הזו. בכל פעם אני תמה לדעת איך מיעוט שכזה מצליח לאחוז בקרני השור ולהוביל את המדינה לאבדון. איך אמר אבי קושניר בסדרה שלו: פראייר הוא מצב של עובד-מעביד. כדי שיהיה פראייר, צריך להיות האחד שהופך אותו לפראייר שלו. והיחסים האלה תלויים ביום בו לפראייר נמאס. כי ביום הזה הוא הופך להיות פראייר מתוסכל. ובכן, אני הפכתי לפארייר מתוסכל. מתוסכל כ"כ שאני קורא לקרע החברתי הזה רק להעמיק. כי הגיע הזמן שנחליט אחת ולתמיד מי שולט במדינה הזו. מי תורם באמת למדינה הזו ומי הופך לעלוקה. להחליט שהחוק חל על כולם, ולא רק על אלו שבאמת אכפת להם. להחליט שחיילי צה"ל רשאים להגיע לכל מקום אליו יחפצו ללא חשש ברחבי המדינה. ואותו משוגע שרק יעז לחשוב על תקוף חייל צה"ל בגלל מדיו (או שמא בגלל שאכפת לו?) - דמו בראשו. אז לא. להגיע לשכונת "מאה שערים" על אזרחי זה לא פתרון. זה להיות פראייר מתוסכל. ולי נמאס להיות אחד כזה.

תאריך:  16/09/2012   |   עודכן:  19/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם צה"ל חושש משכונת "מאה שערים"?
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
המאמר
עיבריה   |  16/09/12 14:18
2
האם צה"ל חושש מאום אל פאחם ?
ברוך שטיין  |  16/09/12 14:54
 
- תגובה לברוך
שבוע טוב  |  24/09/12 04:55
3
אתה ממש בדיחה
אני...  |  16/09/12 16:01
4
שכונת מאה שערים תנוסר ותועבר  ל"ת
לראשות הפלסטינית  |  16/09/12 17:49
5
גל"צ לא שייך לצה"ל!!
ציון צדוק  |  18/09/12 08:06
6
וכמובן שהכותב מסלף עובדות!
יהודה ערן  |  18/09/12 23:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
קראתי את מאמרו של מר איתן קלינסקי - על כך שרחוב יוחנן הורקנוס בירושלים ניתן על שמו של מלך שגייר בכוח הזרוע, ואני מסכים לרוב רובו של המאמר, להוציא בעיית השומרונים    משום שהאחרונים היו מפגע קשה ליהדות וליהודים, לפחות כמו שהם מציגים את האיבה נגדם
דן אלון
התור בסופרמרקט, זה של הקופה המהירה של "עד 10 פריטים", מוכיח שעדיף להיות ראשון, בכל מחיר, אפילו מבלי לדעת לספור עד עשר, ועדיף לדעת לשקר ולומר שלא ראית את השלט, אבל העיקר להיות ראשון. אנחנו רוצים שילדינו יצליחו בחיים, שילמדו, יצטיינו, ישיגו משרה טובה ויוכלו להחנות את אישיותם בחניה לטווח ארוך, יקחו את האוטובוס לטרמינל ההמראות, וימריאו לעבר החיים המוצלחים. יש דרך אחרת?
יוסף דוריאל
שבע שנים לפני ה-11 בספטמבר 2001 חשפו שאהידים איסלאמיים שיש להם נשק קטלני בצורת מטוס נוסעים חטוף, מלא דלק, שאפשר לכוון אותו בדיוק אבסולוטי לכל מטרה שירצו    חודשיים לפני 9/11 פרסם כותב שורות אלו מאמר בעיתון - על עיוורון מערכת הביטחון האמריקנית מלראות סכנה זו
יובל לובנשטיין
המותגים הפרטיים של רשתות השיווק הגדולות, הפכו להיות חלק בלתי נפרד מסל הקנייה וכמובן מהתפריט שלנו    המותגים עשו כברת דרך ארוכה וניתן לומר שהמותגים הפרטיים של שופרסל ומגה בסה"כ טובים ונותנים תמורה אמיתית לצרכן
גרשון אקשטיין
מאחר שקיימת חשיבות רבה לביקורת ברשויות המקומיות המנהלות את הרשות בשטח שיפוטן, יש תפקיד מרכזי לפיקוח על ההתנהלות הציבורית המשפיעה על חיי התושבים מדי יום ובמקרים מסוימים, לביקורת יש תפקיד בלעדי בעיצוב חיינו    אך בשטח המצב אינו טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il