X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אין מספיק פיתות לכולם [צילום: פלאש 90]
מושחתים נמאסתם, גרסת רמאללה
הרשות הפלשתינית אכולת השחיתות מתמודדת עם איום פנימי בדמות מחאה חברתית-כלכלית. אבו-עלאא, ראש הממשלה לשעבר, מאמין שגל ההפיכות במדינות ערב לא ישטוף את הרשות, ומאשים את "הכיבוש" במצב הכלכלי. ויש לו גם חדשות מן העבר: רבין הודיע שבכוונתו להקיף את כל ההתנחלויות בגדרות, ואז להחליט אם לפנות אותן או להרוס אותן
הסכם חשוך
אבו-עלאא על הסכמי פריז, ההסכמים הכלכליים בין ישראל לרשות הפלשתינית: "כשחתמנו הסכמנו עם הצד הישראלי על תקופת מעבר שלא תעלה על חמש שנים. אני בעד לבטל את ההסכם החשוך הזה, ולהחליפו בהסכם קבע כחלק מהסכם שלום. הסכם פריז הוא הסכם שטוב לישראל ומנציח את הכיבוש"

הפגנות המחאה החברתית הפלשתינית שטפו את ערי הרשות. האסוציאציה בתקשורת הישראלית הייתה מחאת רוטשילד של הקיץ שעבר, אבל אולי טבעי יותר, וודאי דרמטי יותר, לזכור שכך ממש, בהפגנות על-רקע מצב כלכלי קשה, התחילו ההפיכות במדינות ערב בחורף שקדם לקיץ ההוא.
ממשלת הרשות ניסתה לבלום את התרחיש הזה, והחליטה להוריד את מחירי הבנזין, הנפט והגז לצרכן לרמת המחירים בסוף אוגוסט. צעד זה בא למרות העלייה במחירי הסחורות הללו ולמרות הגירעון העמוק שהרשות סובלת ממנו, וכן, כדברי שר הכלכלה ד"ר ג'וואד אל-נאג'י, כדי "לפתוח את השווקים לתחרות, לבטל בלעדיות של מונופולים, ולשדל סוחרים לייבא ישר מחו"ל ולא דרך סוכנים ישראלים שגוזרים קופון על חשבון האזרח הפלשתיני".
רוב חציהם של המפגינים הופנו כלפי ראשו של ראש הממשלה סלאם פיאד, אבל גם יושב-ראש הרשות אבו-מאזן לא נשאר נקי, וקריאות לפיטוריו נזרקו לחלל האוויר ברמאללה ובערים אחרות. כדברי פאדי - אזרח ממורמר מג'נין - "אנחנו רוצים שאבו-מאזן יסיים את תפקידו. הוא גרם רק צרות והפסדים. כל המחירים עולים, הדלק, הלחם החלב והירקות. לי אין כסף לקנות עגבנייה שמחירה בשוק הגיע ל-8 שקלים לקילו, והוא מבקר לו בהודו" ובלעג מר הוא מוסיף, "אולי הוא מנסה להביא משם כסף".
לאחמד קריע, הלא הוא אבו-עלאא, לשעבר ראש ממשלת הרשות הפלשתינית, יש הסבר משלו למצב. "האזרח בישראל מרוויח בממוצע 4,000 שקל בחודש, לעומתו האזרח הפלשתיני מרוויח 1,400 שקלים בלבד. המחירים בישראל וברשות הפלשתינית הם אותם מחירים, הבגדים, הסוכר הלחם והירקות במחיר דומה, ולכן אין לאזרח הפלשתיני יכולת לשרוד כלכלית. מי שאשם במצב הכלכלי הוא הכיבוש".
אבו-עלאא מתעלם מהזעקות ברחובות המפנות אצבע מאשימה לפיאד ולאבו-מאזן, ובשיחה עמנו במשרדו באבו-דיס הוא דבק בעמדתו. "כאזרח פלשתיני אני אומר לך שהבעיה היא הכיבוש ולא סלאם פיאד. אם תיתן לי את החופש שלי כפלשתיני אוכל לחיות ולהקים מדינה עצמאית, ואוכל להיות אחראי לגורלי. אבל כל עוד ישנו הכיבוש ששואל אותי לאן אני הולך, מאין אני בא, למה יש לי סחורה כזאת וכזאת - המפתח לא נמצא בידי. המפתח של הלחם הפלשתיני נמצא בידי הכיבוש".
המפגינים ברחובות נושאים שלטים בגנות הסכם פריז שנחתם בשנת 1994, שנה בלבד לאחר החתימה על הסכם אוסלו. ההסכם מעגן את הקשרים המסחריים בין ישראל לרשות הפלשתינית, קובע איחוד מכסים ומסדיר את העברת המסים שישראל גובה בשם הרשות הפלשתינית, וכן מסדיר את הייבוא והייצוא של הפלשתינים. אבו-עלאא טוען באוזנינו שההסכם נחתם כהסכם זמני, והוגבל לחמש שנים. "אני הייתי האיש שחתם על הסכם פריז. הסכמנו אז עם הצד הישראלי על תקופת מעבר שלא תעלה על חמש שנים. אני בעד לבטל את ההסכם החשוך הזה ולהחליפו בהסכם קבע כחלק מהסכם שלום. הסכם פריז הוא הסכם שטוב לישראל ומנציח את הכיבוש".

איפה המיליונים
אבו עלאא [צילום: פלאש 90]

מתעקשים לכפות חרמות
ד"ר קובי מיכאל, המשרד לעניינים אסטרטגיים: "הרשות צריכה לשאול את עצמה – איזה שימוש נעשה בסיוע הכלכלי האדיר שקיבלה? מדוע היא מתעקשת לכפות חרמות על ישראל ולהקשות על האוכלוסייה המקומית? מדוע היא מתנגדת לבניית תשתיות כלכליות למדינה עצמאית בשיתוף עם ישראל?"

System.String[]

הכסף הולך לעבאס

System.String[]

החלופה? מדינה אחת

System.String[]

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  16/09/2012   |   עודכן:  16/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מושחתים נמאסתם, גרסת רמאללה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מעורר קנאה
אליפז+מטה המחאה  |  17/09/12 20:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית כהן
במקום אמינות יש יעילות. פשעים מסמרי-נפש מפוצחים תוך 35 דקות, ובהם רצח של יהלומן ניצול שואה במכות מגהץ רותח. מי אמר שהניצולים בארץ לא מקבלים יחס חם?
ישי פרידמן
חבריו של ליאור פרחי, קצין הביטחון של שערי-תקווה שנרצח ביום ראשון בידי נהג ערבי-ישראלי, מספרים שתופעת החדירה ההמונית של שב"חים פלשתינים באזור הייתה ידועה לכוחות הביטחון אך אלה לא עשו דבר. חבר המשפחה: "הוא לא ראה בתפקיד שלו עבודה רגילה אלא שליחות. כל דבר שנגע בו הוא עשה עד הסוף"
אורי שטרוזמן
אשר לתמימים, המאמינים בעינם הטובה של הערבים כלפינו, הם ייטיבו לפעול לקירוב השלום המקווה אם יבהירו לשכנינו שכל עיכוב בהשלמתם עם זכותנו למדינת העם היהודי בארץ אבותינו ובהכרתם בה בתום לב, מרחיק, גם מבחינתם, את האפשרות לחלוק עמם את פיסת ארצנו
יהודה קונפורטס
"רק אם תהיו נוכחים בשוק הסיני, תמתגו את עצמכם נכון ותנהלו את עצמכם בצורה מושכלת, הסינים יבינו שאתם המקור ותוכלו למכור את המוצר המקורי ב-30% יותר ממחיר המוצר המועתק", אמר צבי שלגו, המשמש גם מנכ"ל חברת PTL Group    לדברי פרופ' גדי אריאב, מומחה לסין, "אמנם קשה להיות בשוק הסיני, אבל אם לא תהיה שם - פשוט לא תהיה"
יבשם עזגד
סביב שטח הקמ"ג, מתוחה גדר חשמלית, ומאחוריה דרך מגורפת, המקלה על גילוי עקבות רגליים. פטרולים רגליים ומוטסים במסוקים נעים בסביבה ללא הרף. עמדות תצפית ממוקמות על הגבעות הסמוכות. סוללות טילים מצויות בכוננות מתמדת, להפלת כל מטוס שיחדור לתחום האווירי שמעל למתקן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il