X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איך הסוציאליסטים הישראלים מכניסים את כולנו לבוץ ולמה הישועה לא תבוא מאימוץ מדינת הרווחה הנורדית
▪  ▪  ▪
הפגנה למען מדינת רווחה. הכל כדי לא להביט בעיניים מפוקחות בחשבון [צילום: פלאש 90]

לאחר 20 שנה מהתפרקות ברית המועצות, הסוציאליסטים הישראלים חזקים וקולניים מתמיד. משטר הפחד והאימה שכפה חלקים נרחבים מאסיה, אפריקה ואירופה לחיי עוני ובורות קרס, אך דובריו עדיין נשמעים, מעל דפי העיתונים, בגלי הרדיו ובשאר כלי התקשורת, וקולם ברור וצלול: מדינת רווחה. כמובן שהם ימהרו להסתייג היום מהמשטר אותו כה העריצו בשנות החמישים והשישים. היום הם נקראים סוציאל-דמוקרטיים, הרטוריקה השתנתה, התוכן נותר זהה.
אכול ושתה כי מחר נמות
בעוד דרום אירופה קורסת תחת עול הוצאות הממשלה שגדולות פי כמה וכמה על גודל המגזר העסקי המצומק שלהם, הסוציאליסטים הישראלים דורשים עוד, עוד מהכל ועל הדרך - שתשלחו את החשבון לסועד הבא. הם קוראים להגדלת הגרעון הממשלתי, שאותו ישלמו ביניהם ונכדיהם. אכול ושתה כי מחר נמות. לא אכפת להם לייצר פה עוד דור אבוד, שחנוק עד צוואר בחובות אבותיהם, לאכל בוסר ולהקהות את שיני בניהם.
בכל פעם שמעמתים אותם עם המציאות הם ממהרים לשלוף את מצפניהם, המורים לעבר החוג הארקטי הקפוא, שם שוכנות המדינות הנורדיות ומנהלות מדינת רווחה לתפארת. שלא יהיה מקום לספק, יש לנו הרבה ללמוד מהמדינות הנורדיות, הן עוקפות את ישראל בכל מדד של תחרותיות ויעילות והמגזר הציבורי שם יעיל וחסכוני. אין שם קביעות משתקת וועדים מלטנטיים ואלימים שמסכלים כל סיכוי לשינוי. אך חייבים גם לעמוד על ההבדלים, לשבדיה ונורבגיה יש משאבי טבע רבים והון אנושי ופיזי גדול בהרבה מישראל, הן לא השתתפו בשתי מלחמות העולם ואין להם נטל ביטחוני כבד כמו שיש לישראל. בנוסף , האוכלוסיה שם הומוגנית ובעל תפיסת מציאות חזקה של עבר ועתיד משותפים. ישראל, לעומת זאת, מחולקת לשבטים, עדות ודתות שונות שקיימת עוינות וחשדנות ביניהם, כל הטבה של הממשלה למגזר אחד, מיד מציתה את חמתו של מגזר אחר, שמנסה לשלוח גם את ידו בקופה הציבורית, בטרם תתרוקן.
מכל הסיבות לעיל, המגזר העסקי במדינות הרווחה הנורדיות מסוגל "לשאת" את המגזר הממשלתי הגדול יחסית. הוא עושה זאת בקלות רבה יותר, גם משום שמיסי ההון שם מצומצמים ומיסי העבודה גבוהים, בניגוד לסוציאליסטים הישראלים, שם מבינים כי ההון נייד ולא מעוניינים להפוך את מדינתם לאזור לא אטרקטיבי להשקעות חוץ. המגזר העסקי הישראלי, לעומת זאת סובל ממיסים גבוהים, ממחנק אשראי ומעודף רגולציה, אין לו שום סיכוי לעמוד בתחרות העולמית אם הסוציאליסטים יצליחו לבצע בו את זממם. השגשוג המדומה של השנים האחרונות נגמר, והחשבון הגיע, במקום שלישראל תרוויח מהאטה העולמית, היא מיצבה את עצמה בנקודת זינוק נחותה יותר, בזכות הפקרות ממשלתית, חגיגה של העלאות שכר ופרויקטים מגלומניים במגזר הציבורי.
שמישהו אחר יעשה את העבודה המלוכלכת
רבים מבכים את אובדן האחריות של המדינה לאזרחיה. מצדם המדינה מחויבת לספק להם מזון, דיור, רפואה, חינוך ותעסוקה ללא כל מאמץ. כשמדינה נכשלת לעמוד בכל הדרישות הלא הגיוניות שלהם, הם ישר מאשימים את תרבות הקפיטליזם "החזירי" או את ה"נאו-ליברלים", בבעיותיהם. לדידם, אין זו בעיה של יכולת, אלא של רצון בלבד. אילו המפלגה הנכונה הייתה בשלטון, כל הבעיות הגשמיות וכבר היו נפתרות והיה לכולם פנאי לעסוק בבעיות פילוסופיות בעודם יושבים תחת גפנם ותאנתם. הם יעשו הכל כדי לא להביט בעיניים מפוקחות בחשבון, וזה כולל גם לעקור את עיניהם.
אין להם אומץ להודות בטעותם, אין להם אומץ לומר לא לסוציאליזם, מבחינתם שמישהו אחר יעשה את העבודה המלוכלכת ויקצץ בקצבאות לנכים ולקשישים, הם, נאורים שכמותם, כבר ירחצו בניקיון כפיהם.

תאריך:  19/09/2012   |   עודכן:  19/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמרו לא לסוציאליזם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם חושך סימן טוב
מזכיר_המדינה  |  21/09/12 08:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
לעומת תפילת ראש השנה האוניברסאלית נתייחדו תפילות יום הכיפורים, במסורת הדורות, כמכוונות יותר כלפי האדם הפרטי; יום של סליחה ומחילה מול יום בריאה והמלכה, יום המיועד להתבוננות חרישית פנימה, למעמקי הלב, מול הרעשת העולמות בתרועת מלך
הרב חגי גרוס
הכפרה והסליחה של יום הכיפורים באות לאחר שהאדם מפגין את נכונותו לשנות את עצמו - אך לא רק בעניינים גדולים, אלא גם ודווקא בנושאים הקטנים שאנו דשים בעקבינו
נרי אבנרי
השקרנים יודעים ששיגור שקרים בצרורות למרכז התודעה - והאמת נמלטת החוצה. לא נוח לה לאמת, להימצא בסביבתו של השקר, גם בגלל חוצפתו, ובעיקר בגלל הריח. "פסגת שאיפותיו של שרון", כתב השקרן ויסגלס, "הייתה להיות ראש הממשלה". האומנם?    הלכתי לארכיון...
יעקב איציקוביץ
את מי בחרו עובדי מעריב ליושב-ראש הוועד שלהם? שמאלן הזוי קיצוני שקרא להחרמת מדינת ישראל    מה קרה במעריב?    האם ראוי לתמוך בעובדי מעריב?
נורית גרינגר
התוצאה שנוצרת כתוצאה מפינוי שטח או כתוצאה משינוי בשמטר חייבת לעבור שינוי יסודי. כפי שראינו פעם אחר פעם מה נוצר בשטח כאשר מדינות תומכות בשינוי משטר במדינות אחרות במזה"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il