|
הכותב הוא משפטן ושליח ציבור, חבר פעיל במפלגת העבודה ומתכוון להתמודד על מקום ברשימת מועמדיה לכנסת הבאה.
|
|
|
תאריך:
|
25/09/2012
|
|
|
עודכן:
|
25/09/2012
|
זו לא שאלת הקלון, זו הנורמה הציבורית הראויה |
|
1 |
|
|
מילים קשות שמאחוריהם אין דבר. שתשמור לעצמה את הצביעות הזו העם לא מטומטם משחקת בנדמה לי ובכאילו . חסרה לה רק אצבע מאיימת כלפי הילד אולמרט השובב. גם חסר השכלה לחלוטין יכל לעשות משפט בסגנון שלה לומר נו נו נו להזעיף פנים בכאילו ולהמשיך הלאה.
מה לומדים היום בפקולה למשפטים הצגות עלובות , זולות, אין פלא שלא משלמים על כרטיס כניסה כדי לצפות בהצגות אלו.... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
כיצד |
|
|
2 |
|
|
קואליציה של אולמרט בקדימה, עם מפלגות ציוניות וערביות ..תעיף את הליכוד חזרה לבור הביוב ממנו צמח |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רק הליכוד יכול ? |
|
|
3 |
|
|
לעיתים השופטים שלנו , מסוגלים להוציא תחת ידם , פסקי דין הפוכים לחלוטין אחד מהשני . נניח ששופט מסויים יזכה את הנאשם מחוסר הוכחות מספקות . לא קרה ששופט אחר , על פי אותן הוכחות היה מסתפק ומרשיע ? הפרקליטות לא תהיה נאמנה לתפקידה אם לא תגיש ערעור על הזיכוי ! אני בדעה , שגם שלושה שופטים שיושבים בדין , מתאמים בניהם סוגיות [משכנעים אחד את השני] ולמי שיש יותר כושר שכנוע מביא את האחר להחלטה שונה משלו . כך שלא יספרו לנו סיפורים על פסק דין בפה אחד . פוליטיקאי , שהגיע לקצה הפירמידה השלטונית והוא נשאר חשוד בביצוע עבירות שלא היו מספיק הוכחות כדי להרשיע אותו , חייב להיות מנודה ומנוע מכל תפקיד ציבורי בעתיד . אילו היה מזוכה מחוסר אשמה זה היה כבר עניין אחר לחלוטין . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ישמעאל |
|
|
4 |
|
|
אם אולמרט לא מוצא חן בעיניך אל תצביע עבורו. אני חושב שהדחתו הייתה פאשלה ענקית של המערכת (שכמובן חסינה מתשלום על הפאשלות, ואפילו מסתם בקורת).
וגילוי נאות: לא הצבעתי ולא אצביע לאולמרט - ואשמח אם יכשל בבחירות הוגנות.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קידי |
|
|
5 |
|
|
בית המשפט מקדם את פשיעת משטרה
אמרה בכתב שניתנה על ידי אדם מחוץ לכותלי בית המשפט, הינה בבחינת עדות מפי השמועה ועל כן זוהי עדות פסולה אשר איננה קבילה כשלעצמה, על מוסר העדות לחזור על כך בדיון בבית המשפט ולעמוד בחקירה נגדית. מעשית בית המשפט פסק תוך קבלת עדות חוץ במקרים חריגים. כך נהג בית המשפט לקבל כראיה אמרה בכתב שניתנה מחוץ לבית המשפט בהליך פלילי אף אם נותנה אינו עד במשפט, אם שני הצדדים הסכימו לכך ותוכן האמרה לא היה שנוי במחלוקת, ובתנאי שהנאשם מיוצג על ידי עורך דין. השופט חיים כהן שהיה נשיא בינ"מ העליון, שאף להרחיב חריגים אלו ומטעם המחוקק "לשימוש שיפוטי הולך ורחב בהודעות שנמסרו לחוקרי המשטרה" – כך על פי טענת המשטרה. המטרתה המוצהרת: "ייעול" ההליך המשפטי וחיסכון בזמנם של בית המשפט ושל העדים והצדדים... כלומר "השופט הדגול" חיים כהן (זה שדאג לזכויות אזרח ואף הקים תנועה בשם זה) טען שזוהי דאגה גפ לצדדים ולעדים ש"חוסכים בזמנם". כך קובעים גורלות בלא מתן זכות טעון בסיסית ובכך ביטל את זכותו של הנאשם לקבל את יומו בבית המשפט, לשיטתו זהו בזבוז זמן לשמוע עדותו.
בשנת 1980 תש"מ התוסף לדיני ראיות סעיף 10א . הסעיף מאפשר לקבל "אמרת חוץ" של עד במשפט פלילי כראיה לאמיתות תוכנה. לדוגמא לקבל את הנכתב בעדות המשטרה ולהעדיפו על פני חקירת עד גם אם העד מכחיש אותה. סעיף 10א לפקודת הראיות מטרתו להכשיר גרסה שמסר עד בחקירתו מחוץ לכותלי ביהמ"ש ואף להעדיפה על פני עדותו בביהמ"ש. נטען שסעיף זה נוסף עקב השפעה פסולה על עדים אשר באיומים שוכנעו לא למסור גרסתם בבית המשפט. עדי מפתח במשפטים פליליים מסרו גרסא שונה בתכלית מהגרסא המפלילה אותה מסרו במשטרה או שהעדיפו לשתוק. התובעים היו אובדי עצות. בהעדר ראיות נוספות לעדות המפלילה הנאשמים זוכו ויצאו לחופשי. הרי חשודים במעשים פליליים כדי שלא יאימו על עדים נמצאים במעצר. אם העדים בכל זאת הם מאוימים כנראה שאין מדובר באותם עבריינים בלבד אלא בארגון פשע. המשטרה טענה עוד בשנות השמונים שאין בארץ אירגוני פשע והפשיעה היא של יחידים או קבוצות קטנות. בעולם מתמודדים עם בעית סיכון עדים גם בעזרת שמירה עליהם, בארץ אין שמירה על עדים. כך או כך בארך נעשה שינוי חוקי גורף. סעיף גורף כזה הוא בעיתי הן כאשר העדות נמסרת אודות אחרים, וקל וחומר כאשר העדות היא של החשוד עצמו. כאשר העדות היא על אחרים יכול אדם ממניעים פסולים למסרה ואם הוא חוזר בו בכנות, הרי שלפי סעיף זה בית המשפט לא יקבל זאת. במקרים אחרים יתכן כי למשטרה יש חשדות ואולי ממצאים לא מספיקים והחוקר ישנה גרסת העד בצורה שתתאים למשטרה. הרי ידוע שמשטרה למרות הכרזותיה אינה נוטה תמיד לבדוק כיונים רבים אלא מחליטה על חשודים מסוימים עם תרחיש מתאים או לחליפין בודקת כמה כיונים לודא על מי ניתן לטפול אשמה. שונה בתחליט מחקירת עדים אודות אחרים היא חקירת החשוד עצמו. החשוד אף פעם אינו מגיע למשטרה מרצונו החופשי אלא נקרא וחייב להתיצב ויש עליו כבר חשדות, החקירה ומסירת העדות מתנהלת באופן אחר לחלוטין – תחת לחץ.
התנאים להעדפת גרסאת המשטרה: 1. מתן האמרה הוכח במשפט; לכך לא צריך הרבה מלבד חתימה – למשטרה תחבולות רבות להשיג חתימת נחקרים תוך אי שמירה בסיסית על זכויותהם אך אין בית המשפט מתיחס לכך 2. "נותן האמרה" כלומר החוקר- הוא עד במשפט וניתנה לצדדים הזדמנות לחקרו - עד מטעם המדינה יכול לומר כל דבר גם שאינו זוכר אך מה שרשם זה מה שנאמר וזה מתקבל. 3. העדות שונה, לדעת בית המשפט, מן האמרה בפרט מהותי, או הנאשם מכחיש את תוכן האמרה או טוען כי |
|
כתובת IP: |
217.132.144.253 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פרפר |
|
|
6 |
|
|
בהגיונה הפנימי כי לאחר שהוא מכחיש את שרשמו בשמו ומוסר את עדותו האמיתית דוקא זה נחשב לרעתו, ו"מוכיח" לדעת בית המשפט את אי אמיתות עדותו במשפט ואת אשמתו. הרי קביעה זו סותרת כל הגיון. לפי זה העד דובר אמת רק אם הוא חוזר על מה שנכתב בשמו על ידי החוקר, ומה כאשר בדרך כלל החוקר שיקר? איך יוכיח הנאשם את גירסתו האמיתית? לעולם גירסתו לא תחשב אמיתית כאשר החוקר משקר ורשם דבר מה שונה, מכאן שעצם הרישום של המשטרה מוכיח את עצמו... אכן המשטרה מנצלת זאת עד תום, רושמת דברים שונים לחלוטין ממה שהנחקר אומר ביודעה שבית המשפט יקבל מה שהיא רשמה ועדותו השונה של הנאשם תחשב לרעתו. מה קורה כאשר לא החשוד אלא המתלונן מיוזמתו מוסר למשטרה גרסא אחת ובבית המשפט כבר אינו זוכרה על כל פרטי כזביו ומספר פרטים סותרים? התביעה אינה רוצה להכיר בכך ולא להסיק את המתבקש, היא מסתירה זאת – שופטים אינם מקבלים לידם כתב עדות-תלונה כפי שנמסרה במשטרה. באם צד הנאשם מבקש למסור את עדות המתלונן כפי שנמסרה במשטרה, התביעה מתנגדת והתנגדות זאת בדרך כלל אינה נדחית על ידי בית המשפט. בזאת בוטל כל פיקוח חיצוני על המשטרה! מאז החלו אחוזי ההרשעה לטפס במעלה ה – 90% תשעים אחוז ומעלה.
בית המשפט אינו חייב לעשות כן אך הוא יכול להעדיף לפי שלושה מבחנים לקביעת מהמנות: 1.'נסיבות העניין, לרבות נסיבות מתן האמירה' – וכיצד בית המשפט יודע שבאמת "האמירה" ניתנה? הרי הוא שאינו נכנס לעובי הקורה כיצד התנהלה החקירה. לכן זוהי אמירה כללית ביותר ובית המשפט ככלל רואה לנכון לעשות זאת 'נוכח נסיבות'. 2. 'הראיות שהובאו במשפט' – רק בסוף העשור הראשון של המאה הנוכחית לציבור הרחב נודעה העובדה ש"הודאה" במשטרה נחשבת היא "כמלכת ההוכחות"ועם דרוש חיזוק הרי כל דבר נוסף תקף אפילו אם לאמיתו של דבר יעיד על הפוכו. לדוגמא במקרה של טענה לנזק בדבר חיוני תהיה למלונן רק הצעת מחיר ללא קבלה גם אם עבר זמן רב וללא סימוכין אחרים כגון צילום וכדומה. 3. 'התנהגות העד במשפט ואותות האמת שנתגלו במהלך המשפט' – על התנהגות בבית המשפט יכול השופט לדוח כרצונו, ובית המשפט ככלל רוצה לדוח בצורה שתתאים לרצון התביעה! ואכן שופטים כהמשך לכזבי המשטרה מבלבלים את עדות הנאשם בשיטות שונות. על בית המשפט לרשום את הטעמים ובית המשפט רושם טעמים מתאימים. 'לא יורשע אדם על סמך אמרה שנתקבלה לפי סעיף זה אלא אם יש בחומר הראיות דבר לחיזוקה' – כל דבר יכול לשמש כ"ראיה" למשל האמור מעלה התרשמות מהתנהגות בבית משפט לפי קביעת בית המשפט.
סייגים: 'רק כאשר הנאשם מיוצג על ידי עורך דין' - במציאות במקרים רבים, הרגלי דיון מיושמים גם במשפטם של נאשמים שאינם מיוצגים, תוך התעלמות מזכויותיהם גם על סייג מידת מהימנות או אי מהמנות האמירה. בית המשפט מתגבר ללא קושי. כשם שהוא לוחץ ומשכנע את הסנגור להסכים שהנאשם יודה עם או בלי עסקאת טעון, כך יודע בית המשפט מתוך גישה עוינת לשדל סנגור שכדאי לו בשם הנאשם ומעל ראשו של זה, לחזור בו מכפירה מנכונות ה"הודאה". זו אף יכולה להיות בלתי מתכבלת על הדעת ככל שתהיה, בכל תירוץ שהוא למשל שאינו יכול להוכיח זאת. חוקרי משטרה אינם צריכים באמת לחקור להגיע לאמת כל שהם צריכים הם תחבולות ובית המשפט מקבל כל תוכן בלא להתעמק בסבירותו או אי סבירותו גם שמירת זכויות הנחקר במשטרה אינן נבחנות. בשנת 2010 נוסף על ידי בית המשפט העליון סייג והוא 'סמיכות זמנים בין האירוע לבין מסירת העדות'. תנאי זה אינו משנה לגבי רוב המקרים שעדים להם נקראים בסמיכות על כן אין הוא משנה את חומרת המצב. בית המשפט העליון לא היה טור |
|
כתובת IP: |
217.132.144.253 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פרפר |
|
|
7 |
|
|
|
|
אריה אבנרי
ערב יום כיפור, מבקש אני ממך שתסלח לי על שחשדתי באדם כמוך, צח ונקי, והטלתי בך דופי על-ידי כך שהאשמתי אותך שהתעשרת במהלך שירותך הציבורי והפכת למיליונר. ואני גם מייחל לכך שבשנה הבאה אוכל להמשיך ולכנותך מושחת, סליחה, "מגה-מושחת"
|
|
|
|
|
|
אורי אליצור
הסרט 'תמימות המוסלמים' הוא לא סיבה אלא תירוץ למהומות ולהתפרעויות. המוסלמים מבינים היטב את תרבות המערב אבל המערב כנראה לא מבין את תרבותם. בהתנגשות הזו לא המתפרעים והפראים הם הצד העיוור
|
|
|
|
|
|
עו"ד אלישי בן-יצחק
עניינו של השעיר לעזאזל נמנה עם שורה של מצוות סתומות שטעמן אינו ברור, אך יחד עם זאת ניסו חכמי ישראל לאורך הדורות ליצוק תוכן ומשמעות לטקס ייחודי זה שהיה חוזר על עצמו פעם אחת בכל שנה ביום הכיפורים
|
|
|
|
|
|
דן אלון
נרי, ידיד יקר, רק הלאומיות עומדת בינך ובין צדיקות. אני מזמין אותך לפגוש אותי בשדה של ג'לאל א-דין רומי, במקום שבו האמת ערומה ואין לה טלית או כאפייה. אני מזמין אותך לשדה שבו ייפגשו פעם, בעתיד, כל בני האדם, ללא הבדל דת, מין, גזע ולאום, לתמונת מחזור משותפת של "סוף מסלול" הטמטום הלאומי, הבדלנות הדתית, הטירוף המדמם ומפעל הדמים המייצר אלמנות ויתומים, כאב ושכול
|
|
|
|
|
|
עו"ד תמר הרפז
אסור להשלים עם העובדה שאימהות רוצחות את ילדיהן ויוצאות ללא עונש עלינו, הציבור השפוי, לעשות הכל שתסריט האימה הזה לא יהפוך למציאות עלינו לומר רצח הוא רצח הוא רצח, והרצח הנורא מכל הוא רצח ילדים
|
|
|