X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אומנם עברו כמעט ארבעים שנה, אך האם לא ראוי היום לעשות מעשה אשר יקבע כי עדותו של משה דיין שנשענה על הדלפות הוועדה אינה קבילה?
▪  ▪  ▪
ןעדת אגרנט [צילום: לשכת העיתונות הממשלתית]

בכתבה שהתפרסמה במקומון של ידיעות אחרונות ב-21 בספטמבר 2012 מראיין איתי אילנאי את נעים כהן שהיה נהגו של דדו, רמטכ"ל צה"ל במלחמת יום הכיפורים. הראיון מעניין היות שהוא מאפשר הצצה קרובה לחייו של דדו לאורך שירותו הצבאי. נעים כהן היה נהגו של דדו מעת היותו מפקד חטיבה ועד למותו לאחר שהתפטר מצה"ל בעקבות דרישת ועדת אגרנט.
מתוך הראיון עולים נושאים שונים, אבל אני בחרתי להתמקד באחד מהם והוא עדות אישית של נעים כהן על העברת מעטפות מוועדת אגרנט למשה דיין, שהיה שר הביטחון, בסיומו של יום עבודה של הוועדה.
"העברתי כמה מעטפות"
להזכירנו, ועדת אגרנט מונתה בלחץ ציבורי לאחר מלחמת יום הכיפורים ומטרתה הייתה לחקור את כשלי המלחמה. בין הנחקרים היו בכירים בדרג הצבאי וביניהם הרמטכ"ל ובכירים בדרג האזרחי-מדיני, ביניהם שר הביטחון דיין. ברור היה לחלוטין לכל העדים והנחקרים כי כל אחד מופיע בסודיות מלאה מול הוועדה וכי המידע שהוא מוסר נשאר בין כותלי הוועדה עד לפרסומו במסגרת דוח הוועדה.
לפני מספר שנים פורסם כי הוועדה העבירה בסיומם של חלק מימי עבודתה מעטפה חתומה למשה דיין שר הביטחון. על-פי ההנחה, המידע שהיה במעטפה הכיל חומרים או סיכומים של עבודת הוועדה כולל עדויות אנשים שהופיעו בפניה. העברה תכופה ושיטתית של חומרים מהוועדה לאחד הגורמים שהעידו בפניה מסכלת בפועל את עבודתה, היות שהיא מאפשרת לגורם המקבל את המידע להתכונן ולהתאים את עדותו בהתאם לעדות אחרים.
היות שעד היום לא הייתה עדות ישירה על הדלפה שיטתית מוועדת אגרנט למשה דיין ואולי אף לאחרים, השמועות האלה לא אומתו. עתה יש לנו עדות ישירה של נעים כהן באלה המילים: "כמה פעמים קיבלתי מידי אנשי הוועדה מעטפות חתומות שיועדו לשר הביטחון. לא ללשכת השר אלא לדיין עצמו. כמו אידיוט העברתי כמה מעטפות כאלה. היום אני מבין שכתבו שם את כל מה שדדו אמר בחקירה. כשסיפרתי את זה לדדו אחרי שהתפטר, הוא אמר לי 'נעים, מה עשית? למה לא אמרת לי שיש לך מעטפה?'. הייתה כאן הטיה של העדויות".
עדות בלתי-קבילה
מקרים אלו, שיש לנו כיום עדות ישירה לגביהם, היו צריכים לפסול את הוועדה כולה. אם היה מתברר היום כי שופט מדליף בצורה שיטתית חומרי חקירה לעד או לנחקר אחר, המשפט היה מבוטל והמדליפים היו נותנים את הדין על מעשיהם.
עברו כמעט ארבעים שנה, חברי הוועדה הלכו בדרך כל אדם לא לפני שעוררו ביקורת ציבורית נוקבת על החלטתם לנקות את הדרג המדיני מכל אחריות, וזאת עוד בטרם התפרסמו ההדלפות האלה. האם לא ראוי היום לעשות מעשה אשר יקבע כי עדותו של משה דיין שנשענה על הדלפות הוועדה אינה קבילה? המשפט העברי אמר את דברו במקרא: "לא תַטֶה משפט" [דברים ט"ז, 19].
הציבור כבר שפט את חברי הוועדה לפני שנים רבות. הגיעה העת שגם גורם שיפוטי יאמר את דברו לנוכח גילוי זה.

תאריך:  28/09/2012   |   עודכן:  28/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אומתו ההדלפות מוועדת אגרנט; והצדק - איפה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע דדו ז"ל לא פעל בזמן אמת ?
תמיהה  |  28/09/12 17:24
 
- דדו נרצח ! כנראה שהתכוון לפרסם
חשדנית  |  15/09/13 09:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
זה לא ש"עושים טובה" לערבה שמצרפים אותה, מסתבר שהיא מבטאת וחווה את הערבות ההדדית יותר מהאחרים. לשיטת הבעש"ט, הקשר של אנשי הערבה לקב"ה הוא קשר עצמי, מעבר לביטויים חיצוניים, וזה אומר שבזכות הערבות, גם האחרים זוכים להעמיק את הקשר עם הקב"ה
הרב איתן זן-בר
האם לחג הסוכות יש מסר לאנשים מודרניים החיים בלאו הכי במציאות ארעית שבה הכל משתנה כל העת? התשובה טמונה בגוף השאלה, והיא קשורה גם למשמעותו של חג הפסח
איתן קלינסקי
רשימה זו נכתבת לאחר שסיימתי את קריאת ספרו של ד"ר מירון בנבנישתי "חלום הצבר הלבן"    גם אם אינני מסכים עם הנחות לא מעטות של ד"ר מירון בנבנישתי, אני מעריך את גישתו, המכירה כי קיימות כאן שתי קהילות עם מאוויים לאומיים, שאחת חייבת להכיר בזולתה
גרשון אקשטיין
לאחר הזמן שחלף מאז הזעקה הגדולה של הצפת הפליטים וסגירת הגדר כמעט הרמטית, הגיע הזמן לעשות סדר במצב ולפתור את בעיית הפליטים שכבר נמצאים כאן    הם לא ייעלמו בכוחות עצמם, הבעיה נשארת אצלנו ולכן עד שיימצא הפתרון, דרוש לפזרם ולתת להם אפשרות לעבוד ולקיים את עצמם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: יהדות לתפארת התנועה הקיבוצית    עונש מקסימלי לשושן ברבי    די לפסיכולוגיזציה של הרצח    פרשת העוזרת של שרה נתניהו - סערה בכוס מים    להעניש את המאבטחים וגם את מיסז'ניקוב    קַבלו את מרדכי חי - גירסת קן הקוקייה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il