X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
▪  ▪  ▪
פינת השלולית
נסיכה כהת עור וקול בשם וויטני יוסטון אמרה פעם בראיון ל"רולינג סטון" משהו שהוא נכון לגבי כל נסיכה, שחורה, לבנה או ירוקה: "אמרתי לעצמי: הבחור הזה לא מחבב אותי במיוחד. אני טיפוס כזו, שתמיד מי שאיננו אוהב אותי, הוא המושך את תשומת לבי".
בסוף היא נישאה לו, לנזכר למעלה. אבל אנחנו הצפרדעים, למרות שאנחנו מכירים את התכונה הזו אצל נסיכות, לא נישבר. דווקא ודווקא נראה למי שמוצאת חן בעינינו כמה אנחנו אוהבים אותה, ושתתפוצץ.

לא קל להיות שירוס חושב

וירוס קטון אנוכי, ואני עושה את תפקידי בשירות הציונות בנבכי הגרעין האירני. הפקודות היו ברורות לי. המשימה בערה בקרביי. צ'יק צ'אק חירבשתי אורניום מועשר בלי לשאול שאלות. שישים אחוז? תהיה להם הפתעה כשהם ינסו להשתמש בזה. אבל בימים האחרונים כאילו עברני מה. אני כבר לא יודע למי להישמע? לראש הממשלה ששלח אותי או לשר הביטחון ששלח אותי. או לראש המוסד או לראש המוסד לשעבר שגייס אותי ואימן אותי עוד בימים שהייתי חצי מתוכנת ורק רעיון בראש של חייל חנון.
הרבה מן האמון שהיה לי בעולם המחשבים נותץ לרסיסים במשפט סמסונג אפל. הם?! איך אפשר עוד להאמין במישהו כששומעים על הגניבות האלה? אני לא וירוס המחשבים היחיד שחש כך.
אבל זה כלום. בא גינטר גראס וכתב שיר ובו שאלה מוסרית גדולה: מדוע אסור להשמיד את מדינת היהודים? מי קבע? הציונים? נו, באמת.
בשעותי הפנויות מהרס הצנטריפוגות התחלתי לקרוא חומרים באינטרנט. האם ידעתם שבמקום בו נמצאת מדינת ישראל שכנו בעבר הרבה כפרים פלשתינים? האם עלה בדעתכם שמה שהמערב קורא חופש האישה הוא הרס מירקם חברתי עדין בעולם המוסלמי? ובלי להציע תחליף?
אני מתלבט. גיליתי שיש בתוכי מצפון. כן, אינני מתבייש לומר זאת: מצפון.

יום מעריב האחרון שלי

עכשיו מעריב התמוטט. לעיתון האחרון הייתי מעצב כותרת: מעציב. חבל לי. בשנת 2005, לפני 7 שנים, אמנון דנקנר, עורך מעריב דאז, אסר עלי להמשיך לכתוב את מדורי שיפודים במעריב. הזהרתי אז שמדיניות של פגיעה בקוראי מעריב תיגמר לא טוב. למעשה, הזהרתי הרבה פעמים שהדרך שמעריב החלה ללכת בה, שעיקרה בוז לקוראי מעריב, לא תביא להחלפת קוראי מעריב בקוראים מוצלחים יותר, אלא להחלפת מעריב. בכל אופן, מסרתי כמקובל את מדורי האחרון למערכת. עורכי "סופשבוע" שיבחו, אבל אמנון דנקנר הורה שלא לפרסם את המדור. אני מביא כאן קטעים ממנו:
המדור האחרון
אני מתנצל בפני הבוסים שלי, שהם קוראי מעריב. אני מתנצל בפניכם, אבל אני חייב לדווח שלא הצלחתי במשימתי, ולמרות כל מאמציי, ולמרות עשרות מכתבי מחאה של קוראים, לא מתירים לי להמשיך לכתוב עוד את המדור הזה במעריב.
העורך הראשי הנוכחי הביע כבר בעבר את שינאתו האובססיבית כלפי במילים שאי-אפשר לחזור עליהן בלי להקיא. בכל זאת משהו מהן, בהידוק קל: "החלום הפרטי שלי הוא שבאחרית הימים גברים שמנים עם אף מעוקל קצת יהיו סמלי מין, וכשאני אצא מהבית ימתינו לי בכניסה שישים אלף צעירות שימרטו את השערות שלהם (הטעות במקור) ויצרחו בהיסטריה. כמו-כן, שיפסיקו לפרסם את המדור של מאיר עוזיאל במעריב". התאמינו? זה נכתב על-ידי אמנון דנקנר ב"חדשות".
לא הכרתיו ולא התעניינתי באמנון דנקנר כשהוא כתב את הדברים האובססיביים האלה נגדי. לימים, כשעפר נמרודי נרדף ונשפט חדר אמנון דנקנר למעריב, צבר כוח ומונה לעורך. את חלומו הראשון הוא לא הגשים, כמעט חשבתי לעזור לו קצת עם שישים אלף הצעירות. אבל חלומו השני היה עתה בהישג ידו. עם זאת, כעורכי, דיברתי איתו בגובה העיניים, אף לחצתי את ידו. עשיתי זאת מטעמים מקצועיים, כדי להמשיך לכתוב את הטור הזה בשבילכם, אבל הייתי תמים אם חיכיתי לאותה גישה מקצועית בחדר העורך. השינאה חשוכת-מרפא היא. נאסר עלי, אחרי 35 שנה, להמשיך בכתיבה במעריב. העורך לא הסכים אפילו לפגישת בירור בת שעה קלה כדי להקשיב להסברים מנומקים. לשאלת הקוראים: גם עפר נמרודי לא העז לפגוש אותי.
כידוע, עיתון הוא סך כל כותביו, עיתון איננו עסק רגיל והעיתונות אף תובעת לעצמה יחס מיוחד. בכל זאת, בידו של העורך הראשי נמצא הכוח הממסדי. מצד שני חולשת אגודת העיתונאים או ועד עובדי מעריב מעוררות רחמים.
תודה לכם, בוסים שלי מוערכים, קוראיי האהובים, קוראותיי האהובות, תודה על השנים הארוכות שקראתם. תודה גם לאלה שעיצבנתי, זה היה תפקידי. שלום גם לכם, איש לא יטריד אתכם יותר במעריב בשאלות שלא שואלים בחברה טובה. אתם יכולים לתת למוח להירדם.
בוס, בוסית, יקר שלי, יקרה שלי, תמיד כתבתי רק למענך. תמיד כתבתי בעצם לקורא אחד, לאותו קורא או קוראה דמיוניים שעומדים מול עיניי כשאני כותב, זה אותו קורא או קוראה שמחזיקים כרגע את העיתון ביד.

ולסיכום הנאום

נאום מצוין היה לנתניהו בעצרת האו"ם, אבל הוא הזכיר שם איזה חג יהודי שאני לא מכיר. הוא סיפר על יום קדוש שבו כל יהודי נזכר בעבר העם היהודי וחושב על עתיד העם, וגם מעלה את זכר ששת מיליוני הנרצחים בשואה, ואז נזכר גם בגבורת הלוחמים של צה"ל. נתניהו אמר שליום הקדוש הזה קוראים יום כיפור.
על-פי המידע שיש לי על עם ישראל ומנהגיו, יום כיפור זה יום שבו יהודי צם כדי לבקש סליחה מאלוהים על כל החטאים, ואם אין חטאים, על קיומו בכלל, בתקווה לשנה טובה יותר עד יום הכיפורים הבא.
זה לא חג שחושבים בו על העם, אלא חג שבו כל אחד חושב על עצמו מול בוראו המשוער, ויום שבו כל אחד עושה את חשבון הנפש של עצמו עם עצמו ולא את חשבון הנפש של האומה, המדינה או התנועה.
כאמור, חוץ מטעות זו, שאני מקווה שלא תתגלה לאיש, הנאום היה טוב מאוד, אם כי אני הייתי מצייר את הגרף בתוך טיל ולא בתוך פצצת כדור עתיקה, שרואים כיום רק באייקונים, ובמשחק שבו חותכים אבטיחים ואננסים.

לעמוד הפייסבוק של מאיר עוזיאל
תאריך:  03/10/2012   |   עודכן:  04/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר חגי סלוצקי
לא רק השיניים זקוקות לטיפול ותחזוקה שוטפת - גם על החניכיים יש לשמור בכדי שתמנענה מחלות, שעלולות לגרום לאובדן שיניים    החניכיים מגוננים על הרקמות המעגנות את השיניים אל עצם הלסת, ומהוות "שומר הסף" מפני חדירת חיידקים וזיהומים לתוך מחזור הדם והגוף
ד"ר גיל שביט
הקפידו על חיסון שנתי של הכלבים החל מגיל שלושה חודשים    התרחקו מכלבים משוטטים, תנים ושועלים    במידה ואדם ננשך על-ידי כל בעל-חיים שהוא, יש לחטא מיידית את מקום הנשיכה
ציפי פרלשטיין
חשוב מאוד להתחיל בטיפול שיקומי באופן מיידי לאחר הלידה    יש להיפגש עם נוירולוג שיבדוק את מצבו של הילד, על-מנת לקבל אבחנה אלו אזורים במוח נפגעו    לאחר שמופו כל הלקויות ויש תוכנית טיפולית, יש לפנות לביטוח-לאומי
פרופ' אילן שמעון
אוסטאופורוזיס נגרמת כתוצאה מדלדול במסת העצם שנחלשת ונוטה להישבר    בין גורמי המחלה: תזונה לקויה, משקל ירוד, ירידה בספיגה במעי ורמות ויטמין D נמוכות
רפי מן
בקרב בין העיתונות לעולם יחסי-הציבור והשיווק הפוליטי נרשם באחרונה ציון דרך משמעותי: ה"ניו-יורק טיימס" אסר על כתביו להעביר ציטטות לאישור המרואיינים לפני הפרסום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il