X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קו אדום זה הוא בגדר מהלך טקטי בלבד, אך חשיבותו לקיום המדינה עולה על הקו האדום שמתח ראש הממשלה כלפי פיתוח פצצת אטום באירן
▪  ▪  ▪
נתניהו. הדי הקו האדום התפשטו ברחבי העולם [צילום: AP]

את מירב תשומת הלב משך הקו האדום שראש ממשלתנו שירטט על דף לבן בנאומו בעצרת האומות המאוחדות ואשר הדיו התפשטו ברחבי העולם. לא מעטים לגלגו על ה"הצגה" שהוא ערך, אך הדבר החשוב יותר היה הצפי הרב לנאום בפרט בקרב המתמודדים לנשיאות ארה"ב והעניין הרב שגילו בתוכנו מנהיגי העולם. התכונה לפני הנאום והתגובות אליו הראו את מידת חשיבותו של ראש ממשלת ישראל וכמובן מדינת ישראל במארג האסטרטגי העולמי.
לקו אדום זה חשיבות רבה בהיבט האסטרטגי של מדינת ישראל. לעומת זאת שר הביטחון, אהוד ברק, מתח בימים אלו "קו אדום" המתייחס לרשות הפלשתינית ובו נאמר כי אם, תוך זמן סביר, לא יחל מו"מ ענייני בינינו וביניהם על גורל יהודה ושומרון, הרי על מדינת ישראל לפעול באורח חד-צדדי לקביעת גבולות המדינה באזורים אלו ולקביעת ההתייחסות לתושבים הפלשתינים הגרים שם.
קו אדום זה הוא בגדר מהלך טקטי בלבד, אך חשיבותו לקיום המדינה עולה על הקו האדום שמתח ראש הממשלה כלפי פיתוח פצצת אטום באירן.
רוב יהודי
אני גורס כי הביטחון האמיתי של מדינת ישראל הוא בהיותה מדינה יהודית בעלת רוב ברור של לפחות 75% יהודים מתוך כלל תושבי המדינה. כך היה בעת קום המדינה וכך המצב גם כיום בגבולות 67'.
אם נוסיף למניין תושבי המדינה גם את הפלשתינים שחיים ביו"ש נגיע ליחס של 60%;40%. במצב זה, לפי הלך הרוחות כיום בדעת הקהל העולמית, יוכל המיעוט בארצנו לדרוש "זכויות מיעוט" (שפה, תרבות, היסטוריה וכו') כפי שדורשים כיום בחבל קוסובו, צ'צ'ניה, אצל הכורדים, הקטאלונים, הבאסקים, הצרפתים בקוויבק שבקנדה ובעוד מקומות אחרים. מאחר שרוב מוחץ של תושבי המדינה רוצים לשמר את אופייה היהודי, הרי עלינו לעשות מאמצים בכדי לשמור על הרוב שקיים כיום במדינת ישראל על-ידי "הקטנת" המיעוט לשיעור סביר.
הדרך הסבירה והמעשית ביותר היא מתן עצמאות מדינית לאותם הפלשתינים החיים בתחומי יו"ש ואשר גריעת מספרם מכלל תושבי המדינה ישמור על יחס של 75%;25% יהודים לעומת אחרים.
מאז שנחתם הסכם אוסלו נעשו מספר ניסיונות רציניים להגיע להסדר הגיוני ומניח את הדעת עם הרשות הפלשתינית, אך כולם כשלו. בשנים האחרונות אנו אפילו חוזים במצב שהרשות הפלשתינית נמנעת מלנהל עימנו משא-ומתן.
קביעה חד-צדדית של גבולות
מבלי להיכנס עכשיו לניתוח הסיבות והגורמים לכך, שר הביטחון מציע לדלג על שלב המו"מ ולקבוע חד-צדדית מהן הגבולות הרצויים לנו, ומיתר השטח לסגת בשלבים תוך כדי פינוי ישובים שנמצאים שם.
יש יתרונות רבים למהלך כזה וישנם גם חסרונות. הדוגמה של הנסיגה החד-צדדית מחבל עזה היא עדיין בוויכוח ציבורי, כאשר חלק רואים בכך מקור רציני לצרותינו וחלק רואים בכך מהלך חכם מאוד. כמובן שזה תלוי בתכנון ובאופן הביצוע. אני חושב שמהלך כזה הוא חיוני מאוד למדינתנו וכל דחייה בביצועו עשויה להיות בכייה לדורות.
ראשית לכל יש לקבוע, בפורום רחב שיכלול מומחים מכל תחום, את התוואי באופן שיכלול מקסימום רצף דמוגרפי יהודי עם מינימום של סיפוח פלשתינים (דבר שהוא כנראה בלתי נמנע). אם למשל הכללת ישוב עם רבבת מתיישבים יהודיים דורשת גם מתן אזרחות ל-5,000 פלשתינים, הרי, לדעתי, יש לוותר על הכללת היהודים ולהימנע מתוספת חמשת אלפים "זרים".
לאחר קביעת התוואי תוך התחשבות בגורמי ביטחון ותשתיות, יש ראשית לכול, לבנות במהירות גדר הפרדה בתוואי שנבחר. אני גורס שאת התוואי שנבחר יש לקבוע במסגרת חוק כך שיהיה מוגן בפני עתירות לבג"ץ.
עם השלמת הגדר יש, בתיאום מירבי אפשרי עם התושבים, להתחיל בפינוי ישובים מבודדים ומרוחקים והעברת השליטה בשטחים שהתפנו לרשות הפלשתינית.
מובן שמיד עולה השאלה כיצד מדינת ישראל תגן על תושביה מפני ירי והתנכלויות אחרות מצד הפלשתינים. ניסיון עשרות שנות קיום המדינה הראה כי רק כוח ההרתעה של צבאנו הביא לשקט בגבולות. כך יהיה עלינו לפעול גם הפעם. אם נגיב בנחישות ונגבה מחיר כבד על כל פעולה אלימה, החל מזריקת אבן ועד טיל, הרי יהיה שקט בגבולנו. אם לא, השקט לא ישרור גם אם נמשיך לשלוט ביו"ש.
אני מאמין שבהצגת העניין בצורה נאותה אנו גם נזכה בדעת קהל חיובית, בעיקר באירופה וצפון אמריקה. מעיון בהצהרות שונות של מנהיגי המפלגות, בהזדמנויות שונות, ניתן להבין כי מהלך כזה תואם את עמדות כל המפלגות הציוניות, מלבד האיחוד הלאומי מימין ומר"צ משמאל. דהיינו: כ-70% מתושבי המדינה.
בידודה של אירן
חזרה לנושא אירן. מאחר שמתברר שהנשיא אובמה, בשום מקרה, לא יפעיל כוח צבאי למניעת פיתוח נשק גרעיני באירן וסביר להניח, לפי המצב כרגע, שייבחר מחדש ואז גם ימנע ממדינת ישראל לתקוף באירן, הרי הדבר הטוב ביותר שעשוי לקרות מנקודת ראותנו הוא נפילת משטר אסד בסוריה, הקמת ממשלה בהשפעה טורקית ומצרית, דבר שיביא לצמצום ניכר ביכולת הפעולה של חיזבאללה.
במצב כזה אירן תהיה מבודדת לחלוטין (אולי חוץ מוונצואלה וצפון-קוריאה) ויש להניח שתיאלץ לתת מחשבה נוספת ליתרונות ולחסרונות של פיתוח פצצה העומדת בניגוד לעמדתם הנחרצת של רוב אומות העולם.
הצבת קוים אדומים, הן בנושא האירני והן בנושא הפלשתיני דורשת אומץ ונחישות לממש אותם בבוא הזמן. זה יהיה מבחנם האמיתי של ראש הממשלה, שר הביטחון וכלל שרי הממשלה.

תאריך:  06/10/2012   |   עודכן:  06/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קו אדום לפלשתינים חשוב יותר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אין כמו ביבי בום בום בתחתונים ל"ת
חבלן  |  6/10/12 12:28
2
צביון
מזכיר_המדינה  |  6/10/12 14:26
3
הפרדה - פשוט להרחיק את האויב
בתיה אבן  |  6/10/12 16:34
 
- בלתי אפשרי
53229  |  6/10/12 23:31
4
כשאתה משתמש ברעיונות של דרורי ל"ת
תציין זאת  |  7/10/12 12:35
 
- מי זה דרורי?
53229  |  7/10/12 18:51
5
הפתרון
מני הזועם  |  7/10/12 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
רנ"ג יעקב עשהאל - או בכינויו "הסוס הלבן" הלך לעולמו ביום שלישי האחרון    "הסוס הלבן", שזה היה כינויו במשך עשרות שנים, שירת כרס"ר המיתולוגי של בית הספר לשריון בג'וליס ואלפי חיילי השריון זוכרים אותו היטב מהקורסים השונים שעברו במקום
מוטי פלד
לרגע לא הבנתי, התבוננתי מסביבי שוב ושוב וראיתי שאני אכן נמצא במדינת ישראל, מדינה שהגנו ונלחמנו עבורה אני אבותיי וחבריי. לא האמנתי שזה קורה לי, שאני לא אהיה בטוח במדינה שלי? שפרחח ערבי יעז כך לפגוע בי, בחברותיי ובחבריי?
גבריאל אביטל
אם כל הקונספציה האמריקנית קרסה, אז מדוע תוכניות השלום האמריקניות שהביאו אחריהן מלחמות מוכרחות להתקיים ולהמשיך לגבות מחיר דם?
אברהם הללי
בסימן ברכה יהיו מעשי ידינו, ובסיום דברים לקראת בראשית, יד ברוכה זה אל זה להושיט    מועדים לשמחה
מרק בריל
במרבית המקרים יש יתרון לנשיא מכהן לקראת הבחירות לקדנציה השנייה    צריך להתרחש אסון לאומי ממש כדי שלא יבחר שנית    אולם במקרה שלפנינו אובמה מסיים ארבע שנות קדנציה באפס הישגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il