X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המצאה חדשה הומצאה כדי לתרץ תירוצים שונים לאי מציאת עבודה, אי הצלחה בעבודה, חרדות ופחדים להמצאה הזו קוראים "משבר רבע החיים" ומשבר גיל 5 נמצא על סף דלתנו...
▪  ▪  ▪
משבר בגיל 25? [צילום: עומר שיקלר]

קראתי את הכתבה "רבע גמר" של צליל אברהם, שהתפרסמה (יום ו' 21.09.12) במוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות ולא יכולתי שלא להתעצבן. בחורים ובחורות צעירים בגילאי 25-30 מתלוננים על כך שבגילם - גיל 25... הם עדיין נאלצים לגור עם ההורים, לא מוצאים עבודה מתאימה, לא יכולים לנסוע לחו"ל, אין להם כסף לקנות כרטיס להצגה ב-160 ש"ח, כועסים על עצמם על המקצוע שהם למדו ולא מוצאים בו עבודה, והם חרדים ומודאגים לגבי עתידם.
אותם חבר'ה מטילים את האשמה במצב הכלכלי ונאחזים באחד דמיאן בר שבשנת 2004 החליט שהוא מצא את הבעיה הנ"ל ושזוהי תופעה מוכרת היום עם הוכחות לכך. אותו דמיאן בר גם פונה בפתח ספרו, לצעירים בגילאים האלה ומזהירם כי המבוגרים יגידו להם שהמשבר הזה לא קיים ומתרה בהם לא להקשיב לאותם מבוגרים, או טוען שהם (ילידי שנות ה-80) הם דור ראשון שעובר את המשבר והם ורק הם המומחים לחיים האלה.
בואו נפרוט את זה קצת לפרטים. מאחר שאני נחשב בין המבוגרים האלה שאסור להקשיב להם, אז אבקש שלא תקשיבו לי, אבל קראו את דבריי. אז ככה, לגבי התלונות על כך שבגיל 25 "נאלצים" צעירינו לגור עם הוריהם. אם זכרוני הקשיש אינו מטעני (ואני בן 50 כיום) גם אני ויתר בני דורי גרנו בגילאים אלו בבית הורינו, מסיבה נורא פשוטה: לא, לא בגלל האוכל / כביסות / פינוק / וכו' (טוב, אולי קצת), אלא בגלל שגם לנו לא הייתה את היכולת הכלכלית לשכור דירה משל עצמנו וגם אנחנו לא התבססנו עדיין לצורך כך.
פרנסה קודמת לכל
בעניין אי מציאת העבודה המתאימה. אולי יואילו המומחים בני ה-25 לגלות לי עבודה מתאימה מהי? כי (שוב) גם בני דורי, לא כולם, החליפו מספר עבודות במהלך חייהם, כי לא מצאו את העבודה המתאימה כהגדרתכם. אף אחד (למעט יחידי סגולה) לא יכול לדעת בשלבי עצמאותו הראשונים בחיים, מה תהיה העבודה המתאימה לו. יכולים לצוץ כל מיני רעיונות/שיגעונות שיוליכו אתכם לניסיונות עם הצלחות ו/או כישלונות ורק כך תמצאו את העבודה המתאימה.
עלתה בכתבה גם טענה של בחורה צעירה שאמרה שהיא לא יודעת אם היא תוכל לעבוד במשהו שהיא תאהב. בשלב זה רחמי עלו וגאו. גברתי הצעירה, עשית פעם סקר לבדוק איזה אחוז מהאוכלוסיה עובד במה שהוא אוהב? תתפלאי לגלות שיותר מ-50% (ואני צנוע) עובדים בעבודות שמאפשרות להם לחיות בכבוד והם לא נהנים מעבודתם, כי הפרנסה קודמת לכל, מה לעשות?
אתם מדברים על חרדות ופחדים בגילכם המופלג? חכו שתהיו בעלי משפחות עם ילדים ותרגישו מהם חרדות ופחדים כשעל כתפיכם מונחת אחריות לפרנס משפחה שלמה ולא רק את עצמכם, וזאת בתנאי ואינכם עובדי מדינה שמשרתם מובטחת עד יום מותם.
עבודת כפיים
ואני פשוט חייב, חייב להוסיף עוד משהו על הבעיה במציאת עבודה. מוזכרים בכתבה מספר מקצועות שבהם לא מצליח הדור של ילידי שנות ה-80 למצוא עבודה. התאמצתי לחפש ולא הצלחתי למצוא בין המקצועות האלה שום עבודה הנקראת עבודת כפיים, כזו המצריכה להתאמץ פיזית, זאת אומרת ממש לעבוד, כמו פעם, כמו למשל, טכנאי מעליות, גנן, מסגר, שלא לדבר חס וחלילה - פועל בניין. המקצועות שבהם לא מצליח הדור הזה למצוא עבודה הם, שימו לב: חינוך, תקשורת, עבודה סוציאלית, מחקר אקדמי, אדריכלות, משפטים, רפואה ועוד.
אינני מעלה את זה סתם. הדור שלי, משום מה, עבד במכונאות/חשמלאות רכב, מכונאות מטוסים (מי שהיה יוצא חיל האוויר), טכנאי מעליות, מסגרות, ליטוש יהלומים. ניסיתם לבדוק עד כמה חסרים אנשי מקצוע בתחומים האלה? יש לי חבר בתחום המעליות שמשווע לעובדים. חבר נוסף שבבעלותם מסגרייה והם משוועים לכוח אדם. ולגבי מוסכניקים? כמה כאלה מקצועיים אתם כבר מכירים? ומי בוחר היום בדעה צלולה ללכת לעבוד במקצוע הזה?
הבעיה עם הדור שסובל מתסמונת "משבר רבע החיים" זה שהם פשוט לא רוצים להתאמץ. אני רואה את זה מסביבי יום יום. הם רוצים הכל בקלות עכשיו ומיד. ומה שקורה זה שהם ממציאים כל מיני תירוצים כדוגמת המשבר הזה כדי לא לקחת אחריות ולגלגל אותה לפתחם של אחרים.
דור יקר של שנות ה-80, תתעוררו, אף אחד לא ינהל לכם את חייכם במקומכם ואף אחד לא יסייע לכם בדיוק כמו שלא סייעו לנו (ואני לא מדבר על סיוע של ההורים). זו דרכו של עולם, לא רק בארצנו הקטנטונת. קחו אחריות ותתחילו לפעול.
אהה, ועוד משהו קטן. כרטיס להצגה ב-160 ש"ח? נו באמת, אפילו אני יודע היום שאף אחד לא משלם מחיר מלא על כרטיס לתיאטרון.

הבלוג של אודי בורג - בלוג בענייני היום
אודי בורג, בלוגר ואיש הייטק בן 50, שאכפת לו ומנסה לשנות באמצעות המילה כתובה.
תאריך:  06/10/2012   |   עודכן:  06/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר רבע החיים? מה עוד ימציאו?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
יפה בורג: מה שנכון נכון
חיים ורבע  |  6/10/12 12:21
 
- לא, אין קשר לאברום
אודי בורג  |  6/10/12 17:05
2
גולם, אודי - עוד בורג קטן
מזכיר_המדינה  |  6/10/12 14:08
3
מפונקים וילדותיים בני 30-40
מסעודה משדרות  |  6/10/12 16:00
4
אודי בורג צודק
יואל קורנבלום  |  6/10/12 19:32
5
אדוני הקשיש
אתה טועה  |  6/10/12 21:08
 
- לכולם קשה?
אודי בורג  |  6/10/12 22:29
6
Right on the money
OS  |  7/10/12 01:07
7
אדוני היקר
בעעעעע  |  25/07/15 03:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
שוק החלב ומוצריו הוא אחד השווקים הגדולים בתעשיית המזון בארץ ובעולם כולו    ממתי הפך להיות לשוק כזה גדול? האם ישנה הסכמה על תרומתו לבריאות? האם יש קשר בין צריכת מוצרי חלב ואוסטאופורוזיס? האם יש קשר בין צריכת מוצרי חלב ואלרגיות?
פסח רויטמן
קו אדום זה הוא בגדר מהלך טקטי בלבד, אך חשיבותו לקיום המדינה עולה על הקו האדום שמתח ראש הממשלה כלפי פיתוח פצצת אטום באירן
עפר דרורי
רנ"ג יעקב עשהאל - או בכינויו "הסוס הלבן" הלך לעולמו ביום שלישי האחרון    "הסוס הלבן", שזה היה כינויו במשך עשרות שנים, שירת כרס"ר המיתולוגי של בית הספר לשריון בג'וליס ואלפי חיילי השריון זוכרים אותו היטב מהקורסים השונים שעברו במקום
מוטי פלד
לרגע לא הבנתי, התבוננתי מסביבי שוב ושוב וראיתי שאני אכן נמצא במדינת ישראל, מדינה שהגנו ונלחמנו עבורה אני אבותיי וחבריי. לא האמנתי שזה קורה לי, שאני לא אהיה בטוח במדינה שלי? שפרחח ערבי יעז כך לפגוע בי, בחברותיי ובחבריי?
גבריאל אביטל
אם כל הקונספציה האמריקנית קרסה, אז מדוע תוכניות השלום האמריקניות שהביאו אחריהן מלחמות מוכרחות להתקיים ולהמשיך לגבות מחיר דם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il