X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
העוזבים והמאיימים שייכים לקבוצה קטנה אך רעשנית, מיוחצנת היטב, שדורשים הרבה מן המדינה אך משתדלים לתרום כמשפחות. המאבק לשיפור תנאים, לחלוקת נטל שווה ולתיקון עיוותים הוא במקומו ויש לו תומכים בציבור. אבל מאבק לשם מאבק, תוך דרישות קיצוניות ולא הגיוניות, בתוספת קבוצת אנרכיסטים, שוללים את הלגיטימיות שלהם לייצג את ההמונים
▪  ▪  ▪
שיילכו, נסתדר בלעדיהם [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]
"כל היוצא מארץ ישראל, אפילו לשעה, קרוי בורח" [ש"י עגנון]
"ארץ שכל אבן בה מסמלת מאמץ בעבר ותוחלת לעתיד" [מקס נורדאו]

לא בוכים על היורדים
לא צריך להיבהל ולא לרפות ידיים ולא להצטער או לבכות על העוזבים והמאיימים. מי שחושב ומאמין שבארצות אחרות הכסף גדל על העצים, הביטחון האישי טוב יותר, אין אנטישמיות ואין סכנה לעתיד הילדים כולל התבוללות - שיעזוב, לא נבכה עליו

בכל דור ודור קמים עוזבים ומאיימים, נוטשים את המערכה כשנעשה קשה, כאשר מתחילים להזיע, מתחילים להפריע ולא רואים את האור בקצה השני. אז, ורק אז, מתחיל המבחן האמיתי לפטריוטיות, לאהבת המולדת, למאבק למענה, לטובתה ולשגשוגה.
מאז הקמת המדינה היו כאלה שברחו, שאיימו, עזבו, חלקם מרצונם החופשי, חלקם על-ידי הורים עשירים, כדי להרחיקם מסכנה, ממאבקים ומתרומה למדינה. התופעה ידועה מאז מלחמת השחרור ועד ימינו, ולמרות הכל המדינה שרדה, שוחררה, שגשגה והגיעה להישגים, שמעטים יודעים להעריך ולכבד. ההיסטוריה, כך נקווה, לא תעשה עוול למדינה שקמה מחורבות, מאודים עשנים, קיבצה גלויות למדבר שממה והפכה אותה למדינה מתקדמת, משגשגת, פורחת ובוטחת.
שלא תהיה אי-הבנה בהבנת הנקרא - נעשו הרבה טעויות, עדיין נעשות, יש שכבות חלשות שחובה לחזקן, יש לתקן עיוותים, בנטל, בשכר, בדיור והרשימה לא סגורה. אך כל זאת, יש לעשות מבפנים, בצורה חוקית, מסודרת, מתורבתת, עם היגיון ורצוי גם עם רעיון.
יחזרו לישראל עם הזנב בין הרגליים
אם משאת-נפשם של צעירים ממורמרים לעבוד בהובלות בארה"ב, אז שיבושם להם. אם בא להם להיות רוכלים בקניונים ביפן, בקנדה או בארצות רחוקות אחרות, שינסו זאת. רובם יחזרו עם הזנב בין הרגליים בשלב זה או אחר.
רבין ז"ל קרא להם "נפולת של נמושות". לדעתי הוא הגזים. יש ביניהם, גם כיום, נמושות, אך יש גם חלק קטן שהצליח, הסתדר, התחתן, אפילו התבולל. יש כאלה שמכים על חטא. יש כאלה שעוד יעשו זאת בעתיד ויש גם, צריך להודות בהגינות, שהצליחו בגולה יותר מאשר בארץ. זאת תופעה בריאה, של מדינה חופשית, שאזרחיה מצליחים גם מחוצה לה, וכל זמן ששומרים על זיקה חיובית לארץ, הם רק יכולים להועיל, לעומת אלה שרק מזיקים למדינה ולתדמיתה, בהתנהגותם, בדעותיהם ובמעשיהם.
להזכיר לציבור, שכבר היו בעבר דמויות שזרקו הצהרות בשעת משבר בנוסח: "גנבו לנו את הארץ", "אין לי מה לחפש פה", וכולי. אז לא צריך להיבהל ולא לרפות ידיים ולא להצטער או לבכות על העוזבים והמאיימים. מי שחושב ומאמין שבארצות אחרות הכסף גדל על העצים, הביטחון האישי טוב יותר, אין אנטישמיות ואין סכנה לעתיד הילדים כולל התבוללות - שיעזוב, לא נבכה עליו.
לא ארץ זבת חלב ודבש, אבל...
על אלה שרוצים להיאבק ולתקן מבפנים לזכור ולהביט מה קורה באירופה מבחינה כלכלית, ללמוד ולשמור על פרופורציות. יוון, ספרד, פורטוגל, אירלנד ואנגליה - כולן בקשיים כלכליים. האבטלה גואה ומחפשים פתרונות, שעדיין לא נראים באופק. בארה"ב, לקראת הבחירות, הנושא המרכזי הוא הכלכלה ובעיות הפנים. הנשיא ברק אובמה הודה שלא הצליח מבחינה כלכלית כפי שתכנן והנשיאות תעלה ותיפול על נושא זה.
ישראל, בינתיים, נראית כספינה יציבה למדי בים המשבר הכלכלי. מספר היוצאים לחו"ל בחגים לא ירד משנים קודמות. החניונים בערים ובפריפריות מלאים סביב מרכזי הקניות, ובתי המלון וההארחה לחגים מלאים. אז אומנם לא ארץ חלב ודבש, אבל גם לא צריך להתבכיין יתר על המידה.

הערות והרהורים בענייני דיומא

1. הגברת דפני ליף הצהירה באחד הראיונות שחבריה עוזבים את הארץ. כפי שכתבתי - נסתדר בלעדיהם.
2. הזמר יזהר אשדות הוציא דיסק ובו שיר על חיילי צה"ל ההורגים בדרך של שגרה פלשתינים חפים. זו לא רק חוצפה ועלילת דם, זאת הסתה פרועה שבאה לפגוע ברוח צה"ל, ברוח נוער שצריך להתגייס לצה"ל. כדאי להתבונן בדיווחי החדשות ולראות מהנעשה בשטחים והשתוללות פלשתינים ותקיפת עמדות צה"ל, לעומת האיפוק שלא היה עובר בשום צבא בעולם.
3. ואם יש חריגות, מדי פעם - גם מעריצי יזהר אשדות ביניהם.

תאריך:  07/10/2012   |   עודכן:  07/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העוזבים והמאיימים לעזוב את הארץ
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
one way ticket ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  7/10/12 11:54
2
נערי האוצר המזדקנים
עידןסובול  |  7/10/12 13:07
3
טוב למות בעד ארצנו-קיבינימט
58  |  7/10/12 17:08
4
לא צריך שתבכה עלי
1974Yosi  |  9/10/12 14:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהרון שחר
מדוע למשל לא משחררים את הרווחים הכלואים? מה עשו הרווחים המסכנים הללו שכולאים אותם עד תום ההליכים ללא משפט? לפחות שישחררו אותם על תנאי למעצר בית    כתומך נלהב בזכויות הריני מצרף את תמיכתי למאבק למען שחרור כל הכלואים החפים מפשע
איתמר לוין
בן כספית מאשים את שלדון אדלסון באחריות לקריסת מעריב, אך מתעלם מכך שהמשבר בעיתון נמשך כבר שלושה עשורים ומשורה של עובדות נוספות. אז אנחנו נזכיר אותן
אהוד פרלסמן
הצלחתו של נתניהו לגרום למדינות המערב להטיל סנקציות על אירן מהווה הישג חסר תקדים ובלתי צפוי של מדינת ישראל
נרי אבנרי
היום (כמעט) כולם מבינים שהסכם אוסלו נכשל. המחיר: אלפי הרוגים. השלום לא נראה באופק. האם האחראים לקחו אחריות? הלכתי לארכיון...
נסים גבאי
כדי להתמודד ברשימה בבחירות לכנסת ישראל צריך לשלם 100 אלף שקלים. לא בא לי לשלם עבור כרטיס הכניסה הזה לשרות הציבור. לא בא לי לשלם כרטיס כניסה כה יקר, שאחרים גונבים אותו בכל מיניי תככים מניפולטיביים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il