X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קרוב לעשרים שנה התקשורת בישראל חד-קולית ועוסקת בביזוי הגופים הדמוקרטיים הנבחרים בידי העם. אז עכשיו קוראים שם ל'ישראל היום' "פרבדה"
▪  ▪  ▪
חלוקת ישראל היום בחינם. חוקים כלכליים
קופים שעירים על הפנים
תהליך ההרס העסקי של כמה מכלי התקשורת התרחש במקביל. בחלקו, לדעתי, הוא נבע מהמיאוס שחשו קוראי עיתונים מהחזקת עיתונים מסוימים ביד, שלא לדבר על הכנסתם הביתה. עיתוני הזרם המרכזי הפכו לקופים שעירים הקופצים לך על הפנים – ויסלחו לי הגורילות. בהדרגה כנראה שהתברר שיש הנאות גדולות יותר מקוף על הפנים. למשל, עצם ההימנעות מהמצב האגרסיבי האלים והמגרד הזה

לאחרונה הייתי עד לחילופי דברים קצרים מהסוג הזה: אדם רציני התלונן על "פרבדה" והחלל הגדול שהוא ממלא היום בשוק העיתונות. "פרבדה" הוא השם שמעניקים בברנז'ה התקשורתית-מקצועית העיוורת ל'ישראל היום'. עיתונאי ותיק מאוד ואף זקן, שעדיין כותב אך לא בעיתונות, ענה לאיש: "והמצב הקודם, כשמוזס וידיעות אחרונות שלטו בחיים הציבוריים ועל פיהם יישק דבר - זה היה יותר טוב?"
היום מדברת כל הגוורדיה המתקדמת של אנשי תקשורת, מקצועות חופשיים וקוראי עיתונות השמאל על "פרבדה". הם לא קלטו שכבר לפני שנים, הרבה לפני היות 'ישראל היום', הפכה התקשורת בישראל על עיתוניה וערוציה האלקטרוניים לפרבדה חד-ערוצית. זה היה ברור לכל בר דעת. הרי מכאן נוצרה ההכללה המוגזמת על "התקשורת". בעבר לא היה דבר כזה "עמדת התקשורת".
מי שרוצה באמת לדון במצב הבעייתי שאליו נקלעו כלי תקשורת מסוימים, צריך להתייחס לשני הממדים. האחד זהו הממד העסקי כלכלי, השני - עולם התוכן והמקצוע העיתונאי, עולם שבו מותגי רעיונות החליפו רעיונות אמיתיים ודעות הנשענות על עובדות.
"העונש היחיד שמוטל על מי שמכניס את המוצר הביתה הוא הרגשת אשם על התרומה הקטנה שהוא תורם, במו ידיו, להרס הדמוקרטיה הישראלית", האשים נחום ברנע את הציבור שצורך את 'ישראל היום'.
לא צריך להגן על ישראל היום כדי לטעון שכבר שנים לא מעטות האיום הגדול ביותר על הדמוקרטיה הישראלית בא מצד התקשורת ובראשה עיתונו של ברנע. מזה קרוב לעשרים שנה, מאז הפכה לחד-ערוצית, עוסקת התקשורת בישראל בשיבוש הדיון הציבורי, בשליטה כמעט טרוריסטית במוניטין ובשם הטוב של אישי ציבור, פוליטיקאים ואנשים פרטיים. היא עסקה ברצח אופי ובשיתוף פעולה עם מוסדות אכיפת חוק בלתי נבחרים כדי לחסל את הדמוקרטיה האמיתית היחידה שקיימת: דהיינו, זו שמוצאת את ביטויה ברצון העם בבחירות כלליות, בתפקוד הכנסת שהיא הגוף הריבוני המייצג של העם.
השיבוש היסודי בחיים הדמוקרטיים בישראל אירע כאשר רוב הציבור איבד את אמונו בתקשורת, ומנגד התקשורת צברה עוד ועוד כוח. כוח להרע, כוח להשחית. התקשורת הטילה את חתתה לא בחשיפות שלה כמגלמת את זכות הציבור לדעת וחופש הביטוי, אלא באימה העירומה שהיא מטילה על נציגי ציבור, ולא פחות מכך על מערכת המשפט.
תהליך ההרס העסקי של כמה מכלי התקשורת התרחש במקביל. בחלקו, לדעתי, הוא נבע מהמיאוס שחשו קוראי עיתונים מהחזקת עיתונים מסוימים ביד, שלא לדבר על הכנסתם הביתה. עיתוני הזרם המרכזי הפכו לקופים שעירים הקופצים לך על הפנים - ויסלחו לי הגורילות. בהדרגה כנראה שהתברר שיש הנאות גדולות יותר מקוף על הפנים. למשל, עצם ההימנעות מהמצב האגרסיבי האלים והמגרד הזה.
אבל יותר מזה פעלו החוקים הכלכליים של ההרס היצירתי. קמו לעיתונות הכתובה מתחרים רבים וגדולים והשוק הצטמצם. יחסית, התהליך לפחות בארץ היה אטי ואִפשר לעיתונים להתארגן לקראתו ולהסתגל אליו. ובכל זאת, הם לא השכילו ולא הצליחו לעשות זאת, וחלקם נותר כמו דינוזאורים בעידן הקרח. המבנה הגדול והמסורבל התאים לתפוצת הענק מלפני שלושים שנה וארבעים שנה. איש אינו יודע איך להתמודד עם התשתית הרחבה והעצומה שאינה מתאימה לתפוצה של היום. והתוצאה היא קשה מאוד.
מבלי להיכנס לניתוחים כלכליים ארגוניים, מוטלת גם אשמה על דור מסוים של עיתונאים בכירים ואנשי תקשורת - מהדרג הניהולי והמקצועי. בעבר שהיום כבר נראה רחוק היו לפחות שלושה עיתונים עם תפוצה קטנה עד בינונית שנסגרו מפני שלכאורה עבר זמנם. הכוונה ל'על המשמר' ול'דבר', וכן לעיתון 'חדשות' שנסגר משום שהמו"ל שלו לא יכול היה עוד להרשות לעצמו את ההפסדים. באנגליה יש הדוגמה של הגרדיאן, שהיה עיתון מפלגתי והיום הוא שורד יפה לאחר שעבר את השינויים הדרושים. אנשי המקצוע הבכירים של היום, כמו סבר פלוצקר, נחום ברנע, אמנון אברמוביץ' וכל הדור שלהם, העדיפו את הקריירה הכלכלית המובטחת והשמנה על פני ההתמודדות הקשה למען האידיאל העיתונאי. כל הבכירים של היום באו מהעיתונות שקרסה לפני עשרים שנה. כמו המנכ"לים ההסתדרותיים של פעם, הם הפכו לאוליגרכים של המילה המודפסת והמוכרזת על המרקע.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  07/10/2012   |   עודכן:  07/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוליגרכים של המילים
תגובות  [ 21 ] מוצגות  [ 21 ]  כתוב תגובה 
1
התקשורת השמאלנית תמיד צודקת
יוא"ב  |  7/10/12 16:22
 
- ביבי מקים מדינה לאיסלם הנאצי ל"ת
והשמאל אשם ???  |  9/10/12 19:46
2
האוסלואידים: תקועים בילדות
ד"ר רון בריימן  |  7/10/12 18:30
3
תקשורת ומשפט שתי ממלכות רשע
ברברלה  |  7/10/12 20:36
4
טרור עיתונאי גם בקול ישראל
מועדים ונופלים  |  7/10/12 22:38
5
צביעותם אמנותם!-תמיד ידעתי שכל
קורןנאוה טבריה  |  8/10/12 04:29
6
כשכתבלבי הגוורדיה נובחים=סימן
קורןנאוה טבריה  |  8/10/12 04:40
7
אוסלו יום כיפור של התקשורת
2367ו8  |  8/10/12 17:00
8
אמת.אך העם מתפקח והסמול מתכווץ ל"ת
יש תקווה  |  8/10/12 18:56
9
ישראל היום עונג צרוף אמיתי
עטרה שגב קלימי   |  8/10/12 18:58
10
תבא בטענות לפטרונך-ZB שרלטניהו
לורד,מזיין ת'שכל  |  8/10/12 19:01
11
צודק
מלש  |  8/10/12 19:11
12
אמנון האם תוכל לענות לשאלה
דרור לביא  |  8/10/12 20:22
13
כל מילה אמת-יישר כוח
tאיציק  |  8/10/12 21:16
14
ברנע קשישא עוד כותב?
פוליצר  |  8/10/12 22:38
 
- האוליגרכים של המילים
מימי-המהממת  |  8/10/12 23:16
15
שבענו כבר ממאמרים שתוקפים ..
נדב ב  |  8/10/12 23:45
16
דברי ברנע
ש"י אלידע  |  9/10/12 00:25
17
בן כזבית כתב בחיר של פראבדה
דן ה  |  9/10/12 05:15
18
לכתבי השמאל המרובים-אין דרישה
הצע וביקוש  |  9/10/12 21:46
19
לינוי בר גפן, עיתונאית, צוטטה
יוסי אבידור  |  11/10/12 08:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רעות יעקבסן
יהודים לא יכולים להתפלל בכל מקום במדינת ישראל    עליית יהודים להר הבית מתקיימת היום תחת עינו הפקוחה של הוואקף המוסלמי    יהודי כי יבחר להתפלל במקום הקדוש - לעבריין יחשב
אור פישר
בסוכות האחרון החליט ראש עירית מודיעין לסגור את שערי פארק ענבה לציבור חוץ    או במילים אחרות - שקופות יותר - לציבור החרדי המרבה לפקוד את הפארק
אלי אלון
בתקופה האחרונה הונהגה בתחנה המרכזית החדשה בת"א שיטת אבטחה סלקטיבית לפיה המאבטחים בשערי התחנה לא בודקים ועורכים חיפוש על כל אדם הנכנס לתחנה, אלא רק מי שנראה בעיניהם חשוד    לכאורה רעיון נכון וראוי המקל על הנוסעים, שכן הוא מקצר עמידה בתורים ארוכים וחוסך חיפושים מיותרים, אך האם שיטת אבטחה זו לא פוגעת ברמת הביטחון ובהגברת הסיכון לפיגוע?
נרי אבנרי
גם טועים וגם יהירים. ואחר-כך הם לא מבינים, איך זה שלמרות שליטתם בערוצי התקשורת גוש הימין גדול יותר. המציאות, שמאלנים יקרים, המציאות. היא בועטת לכם בפרצוף, ואתם מספרים לעצמכם סיפורי סבתא. הלכתי לארכיון...
דן אלון
לפיד הוא התגלמות הסיבה לזיעה הקרה של נתניהו    "היידה שרה", הפך ל"היידה עימות"    לפיד קורא תיגר על האתגר הגדול שכל המתמודדים על ראשות הממשלה ברחו ממנו מאז ימי העימות בישראל בין שמעון פרס לבנימין נתניהו    מזל שלפיד נכנס לקרב הפוליטי וקורא לעימות, כי דבר אחד הוא כבר מחזיר לנו, עוד הרבה לפני הבחירות - את הזכות לראות את המועמדים מדברים על המהות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il