X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מסעדת "סרדיניה", שבכיכר קדומים ביפו, מתהדרת לשווא, בנוצות לא לה ומציעה לסועדיה תפריט שתוכנו אינו כברו ככל הנראה לא היו שמים עליה באי האיטלקי היוקרתי, שעל שמו היא קרויה
▪  ▪  ▪
השף רועי סופר - סרדיניה. מאכזב! [צילום: יח"צ]

כיכר קדומים המתחדשת ביפו העתיקה מתברכת באחרונה, בין היתר, גם בשפע של מסעדות, הצצות בה כפטריות אחר הגשם. בימי הזוהר שלה בעבר היא נחשבה למעוז קולינרי לשמו, אך בחלוף השנים פג קסמה. עכשיו מושקעים בה מאמצים ניכרים להחזיר את עטרתה ליושנה. כך, למשל, מבקשת "אבראג'", של מוטי סטריקובסקי, לתפוס את מקומה של "טאג' מאהל" המיתולוגית של אייבי נתן, ואילו "סרדיניה" של רועי סופר, מציגה את עצמה כמסעדת בר איטלקי-ים תיכוני, עם מאכלים מהאי היוקרתי של ארץ המגף. אלא שלא מינה ולא מקצתה.
זמן מוגבל
ל"סרדיניה" (כיכר קדומים 8) הגענו בחסות החשיכה, עם הזמנה של יומיים מראש לשני מקומות. אלה שוריינו לנו, לאור מנורות, עם התראה מראש לשהייה של שעתיים בלבד. לתומנו סברנו שהזמן המוגבל הוקצב לנו בעטיו של הביקוש הגדול לשולחן פנוי בה.
"סרדיניה" ממוקמת במבנה אבן עתיק, מצומצם בגודלו, המכיל חמישה שולחנות בלבד. לצידו יש חצר ארוכה, שבה נוהגים להושיב את מרבית הסועדים. המסעדה, הפתוחה רק בין השעות שבע בערב לחצות הלילה, הייתה מלאה עד אפס מקום, ואנחנו הושבנו ליד שולחן צנוע, עם כסאות ישיבה בלתי נוחים. גם התפריט שהוגש לנו לא בישר את הגדולות והנצורות שלהן ייחלנו. הוא התבסס, בעיקר, על פסטות פשוטות, על פיצות וסלטים, בתוספת של ארבעה קינוחים.
כלאחר יד
מן המבחר הדל החלטנו להשליך את יהבנו על פסטה פומורלה, ובשפת העם - אטריות רחבות, עם שימורי עגבניות, שום, בזיליקום ושמן זית. המנה לא הצטיינה במעוף כלשהו והייתה עשויה כלאחר יד - כזו שיכולנו להכינה בקלות יתרה בין כותלי הבית שלנו. מאכזבת עוד יותר הייתה הפסטה של פירות-ים שהוגשה לבת הזוג. בתפריט הובטח שהיא תכלול שרימפס, מולים וקלמרי, במעטה של יין לבן, מחית פלפל, קוביות עגבנייה ופטרוזיליה. בפועל היא כללה, ממש במשורה, רק דוגמיות מן הדגה המובטחת, וגם אלה כמעט התאיידו.
לשבת ולקום
אבל את המכה הגדולה ספגנו עם הקינוח. מה שהוגדר כ"תאנים בפיסטוק" היה ירידה מן הפח אל הפחת. הייתה זו עיסה דביקה של שלוש תאנים צלויות בקינמון ואניס, עם גלידת פיסטוק, ובמקום קרמבל אגוזים אמיתי, שט לו בצלחת משהו בלתי מזוהה, בטעם של ביסקוויטים מפוררים. את המצב ניסו להציל האספרסו הטוב והסודה המרעננת, ששטפו באחת את כל מה שבא אל פינו בכוס היגון.
החשבון הסתכם ב-160 שקל, כשאת ה"שוס" האחרון ספגנו מן המלצר שהגיש לנו אותו. כמו רס"ר משמעת במחנה צבאי הוא הורה לנו, עם הגשתו, לקום ולפנות את מושבינו, באשר השעתיים שהוקצבו לנו כבר חלפו להן.
מלבד עוגמת הנפש שנחלנו בעטיו של הגירוש מגן העדן ההזוי, הגענו גם למסקנה הבלתי-נמנעת ש"סרדיניה" פשוט מתקשטת בנוצות לא לה. חזקה על מסעדות האי האיטלקי היוקרתי, שאת שמו היא נושאת אך לשווא, שמוגשת בהן קולינריה משובחת יותר.

תאריך:  09/10/2012   |   עודכן:  09/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אכזבה קולינרית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כרגיל, בקורת עלובה ל"ת
אכזבה מעיתונאי  |  9/10/12 14:52
 
- ביקורת קצרה וממוקדת
מזכיר_המדינה  |  9/10/12 19:47
2
כמו שאמרתי אינו מבין כלום באוכ
תצילו אותנו מממנו  |  10/10/12 11:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרופ' ע. לבנשטיין, ד"ר מ. רגנבוגן
הפרעות ראייה ומחלות עיניים מסויימות, נפוצות יותר בגיל המעבר, עקב שינויים הורמונליים המתרחשים בגוף האישה    גיל המעבר הוא תחילתו של פרק חדש בעיניה של האישה    התופעות והפתרונות
מיכל גרוסברג
הישרדות VIP שהסתיימה באחרונה הוכיחה כי כל תוכנית שמכבדת את עצמה חייבת להתהדר בגלריית סלבס. האח הגדול הפנימה את המסר ומתחננת בימים אלו לכל כוכבי הביצה. עד שהליהוק ייסגר, הנה כמה רעיונות לאנשים שחייבים לכלוא בבית
מרדכי קידר
הדיקטטורים ששלטו בארצותיהם עד לאחרונה ביד חזקה הכירו היטב את "השד העדתי", הן בגרסתו השיעית והן בגרסתו הסונית, וידעו כיצד לרסנו (בסיוע מרתפי העינויים). כיום הדיקטטורים מסולקים זה אחר זה, השד יוצא מהבקבוק, והג'יהאדיזם פורח
חיים נבון
טושטש הפער האישיותי, המוסרי והחוקי שבין מבוגרים לילדים. חברת המבוגרים הופכת אינפנטילית יותר ויותר, בעוד חברת הילדים מאמצת יותר ויותר סממני בגרות מדומה
אריאל כהנא
הרב בני אלון לא מתגעגע לפוליטיקה שעזב לפני ארבע שנים. מאז הוא מפנה את הכישורים והקשרים שלו לאיתור זרמים נוצריים בעולם התומכים בישראל. את הפרשייה של אחיו, הרב מוטי, הוא מכנה "רצח בכיכר העיר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il