X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צבאה של אירן הוא צבא מובס שסבל כמיליון אבידות במלחמה עם עירק ועדיין לא התאושש מטוסיו מועטים ומיושנים, ספינותיו בנות 50 שנה לפחות, והנשק האישי של חייליו הוא בן 70 שנה לפחות
▪  ▪  ▪
צבא אירן. אין לנו ממה לחשוש [צילום: AP]

אומרים שאסור לזלזל כי אחרי הכל יש להם כמה דיביזיות עם טנקים סובייטים ישנים, ונשק נ"ט אישי, אבל בסיכומו של דבר הם לא כוח שיוכל להשתלט על מדינות המפרץ הפרסי כמו שהם מתיימרים לפנטז, ואנחנו בישראל אין לנו מה לחשוש כלל מצבא אירן.
למעשה, חולשתם הברורה של האירנים היא זו הדוחפת אותם ליצר טילים - דבר שלא מחייב התמודדות ישירה עם היריב. יותר מכך, ההכרה בחולשתם, הינה הסיבה העיקרית לרצונם לייצר פצצה גרעינית בתקווה שבעזרתה הם לא רק יוכלו לסחוט את מדינות המפרץ, אבל יותר מכך, מהיותם שיעים, שהנו מיעוט נרדף בעולם המוסלמי הסוני והפוחד מהשמדה פיזית, פצצת אטום לדידם הינה הרתעה מושלמת.
בהנחה שאלו אכן הינן הסיבות, הרי שאין כל סיבה לכאורה שמדינת ישראל תפעל נגד אירן, אלא שכאשר מדינה נשלטת ע"י אייתוללות קיצוניים, שרואים עצמם משיחי האיסלאם, שתפקידם לחסל את הציונות והיהדות, ואף מצהירים זאת בפומבי, אזי התמונה הינה אחרת לגמרי כי האיום הוא ממשי ומידי ומחייב אותנו לפעולות מנע.
הערצת המוות
עלינו לזכור שכניסת ישראל לעידן הגרעין נבעה בערך מאותה סיבה, דהיינו, ההכרה של דוד בן-גוריון בחולשתה הכללית של ישראל כנגד כל המרחב הערבי, והרצון ליצור את ההרתעה האולטימטיבית נגדם. אבל, מהר מאד מדינת ישראל למדה שנשק גרעיני בידה אינו מהווה הרתעה. העובדה היא, שמאז היה בידי ישראל נשק גרעיני (ע"פ מקורות מודיעין מערביים) הערבים יזמו נגדנו מספר מלחמות ללא כל התחשבות בגרעין שלנו.
הדבר קרה מפני שבעולם המוסלמי לא רק שמעריכים כמות מעל איכות, אלא גם מעריצים את המוות יותר מאשר את החיים. הרג המוני אינו נחשב כדבר נורא, ושפיכות דמים גדולה אצלם זה עניין די שכיח. מלחמות אירן-עירק, מצרים-תימן ועכשיו האירועים בסוריה רק ממחישים עובדה נוראית זו.
רק בארצות הנותנות ערך רב לחיי כל אזרח כמו מדינות המערב ומדינת ישראל, קיים פחד מפגיעת נשק גרעיני, ולכן באה ההצטרפות המסיבית של מדינות המערב לסנקציות נגד אירן. מכאן יש להניח שאם אנחנו ו/או ארה"ב נחליט לפעול באירן, ומסיבה מוצדקת בהחלט, לא יהיו באירופה כאלו שיזילו דמעה, ולהפך - יהיו כאלו שירקדו משמחה גם בעולם המוסלמי הסוני.
השימוש בחיזבאללה
האיום של אירן בשימוש בחיזבאללה נגדנו, רק מציג את חולשתם בצורה ברורה, הם יודעים שספק אם טיליהם יגיעו אלינו ויותר מזה, אפילו אם יגיעו כמה, ספק אם יפגעו במשהו. רצוי לזכור שתעשיות הטילים של אירן לא מראות על תחכום יתר, גם לא תעשיות המלטי"ם.
מצד שני הפעלת החיזבאללה נגדנו תתקל הפעם במחץ-נגד בלתי רגילה שתשבור לרסיסים את המערך השיעי בלבנון ותאפשר למיעוטים האחרים שם (הסוני, הדרוזי והנוצרי) שוב לחזור ולשלוט בעוצמה ולדכא את השיעים. אני מניח שמחשבת אימים זו מציקה לא מעט לנסראללה כשהוא חושב על תוצאות של סיוע מצידו לאייתוללות בפגיעה בישראל.
לסיכום, התפארותו של נסראללה במל"ט האירני ששלח (עם מספר צהלות-חג בטהרן) רק מבליטה את חולשתם ואת עליבותם של אמצעי הלחימה "המתוחכמים" של האויב הזה. הם שלחו אלינו מל"ט סוג ז', שהתגלה מיד כאשר התקרב לראש הנקרה, ובמקום להפילו מיד, שמנו עליו מעקב כדי ללמוד עליו, על שולחיו ועל יכולתו, וכאשר זה הסתים פוררנו אותו באוויר בלי בעיות. אם נסראללה לא הבין את המסר הזה, מחכות לו הפתעות גדולות ומכאיבות בעתיד.

תאריך:  17/10/2012   |   עודכן:  17/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השחצנות והעליבות הצבאית של אירן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הפוסל במומו פוסל
aquila  |  18/10/12 20:51
 
- אירן מאיימת וכלל לא מתוחכמת ל"ת
תגובה טפשית  |  19/10/12 01:01
2
זלזול
יונה סוקולובסקי  |  19/10/12 10:32
 
- מותר לזלזל כי זה נכון ולא לפחד ל"ת
המסביר הלאומי  |  19/10/12 12:26
3
מה 'ברירת-שמשון'שתשמי את כולם
ברור לאירן ולעולם  |  28/10/12 15:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אסף הרדוף
הסדר ההימורים בישראל, פיס ולוטו, גורם לצרות צרורות בקרב השכבות החלשות במעטה של פעילות למען החברה. המחוקק כצפוי שותק
דרור אידר
למקרא החוברת הצנומה שהוציא המכון הישראלי לדמוקרטיה, בעריכת מרדכי קרמניצר ועמיר פוקס ("על דמוקרטיה, שוויון וזכויות הפרט"), נדמה כי השמאל מכה על חטא ההסתה נגד יריביו
מתי דוד
חגי מטר מעדיף להסתיר מהציבור ומחבריו במעריב את פעילותו וחתרנותו נגד מדינת ישראל, במסגרת השתייכותו לשמאל הקיצוני, המשתף פעולה עם גורמים זרים ועוינים את מדינת ישראל. זכות הציבור לדעת, כיצד הסתנן עיתונאי אנטי-פטריוטי זה למעריב
נורית גרינגר
"מומחים" אמריקנים לענייני ישראל, היהודים והציונות מקבלים שעות מסך ארוכות בטלוויזיה האירנית ומעלילים על ישראל בכל אירוע חדשות
עמוס דאי
האג'נדה של אריה דרעי מסוכנת עבורכם. אם הוא יוריד את הפאות והזקן, הוא יכול להיבחר בקלות לראשות מרצ. אז תתעוררו ותצביעו בחוכמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il